• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed samenvat zijn de mensen die eerder een 5000 of een 9200 hadden tevreden over de kwaliteit.
Ja, er is geen verschil in beeldkwaliteit in SD of HD t.o.v de 5000 via HDMI is mijn ervaring. Ik ben zeer tevreden.:pompom:

Alleen bij de UI op het scherm laat de 5050 een vervelend steekje vallen.
 
Ja, deze had ik ook met mijn iRHD5000C. Ik merkte het als eerst met het programmeren van mijn Logitech, maar met de Humax AB ging het ook fout. Geen enkel methode gevonden om dit op te lossen.
Met de nieuwe iRHD5050C nog niet gezien.
Wellicht moet jet het gewoon melden bij de leverancier en gebruik maken van de garantie.

Ik heb gelijke ervaring met de 5050 als jij met de 5000. Met de originele AB gaat het vooralsnog goed, dus 1 klik is humax aan, maar met de logitech harmony 895 moet ik twee maal klikken om hem aan te krijgen. Zal eens kijken of ik met de instellingen op de logitech nog aanpassingen kan doen. Gaat overigens wel met 1 klik uit. Dat dan weer wel. :wink:
 
Ik heb geen PCM geluid meer bij alle SD zenders. Bij HD zenders doet DD het wel. Ik heb niks verandert aan de instellingen.

De Humax volume regelaar heeft alleen invloed op PCM geluid, waarschijnlijk heb je hem te ver teruggedraaid.
 
Bij mij is de scherpte van de user interface aanzienlijk scherper dan het beeld


Hier ook, user interface is rete strak maar heb nog mijn twijfels over de beeldkwaliteit van het tv beeld. Meteen bij aansluiten al het idee dat mijn samsung decoder toch een heel stuk beter beeld geeft. Maar ik heb de Humax nog maar twee dagen en nog niet voldoende mee ge-experimenteerd met instellingen, kabels en dergelijke. Ik moet ook eerst het forum hier maar even doorspitten voorat ik met vragen en opmerkingen kom. Verder over bediening en werking tot nu toe niets dan lof. Heb nog niet in de handleiding hoeven kijken / gekeken.
 
Ik heb gelijke ervaring met de 5050 als jij met de 5000. Met de originele AB gaat het vooralsnog goed, dus 1 klik is humax aan, maar met de logitech harmony 895 moet ik twee maal klikken om hem aan te krijgen. Zal eens kijken of ik met de instellingen op de logitech nog aanpassingen kan doen. Gaat overigens wel met 1 klik uit. Dat dan weer wel. :wink:

De humax reageert inderdaad wat traag.
Vooral als de humax de hele dag op standby heeft gestaan.

Je kan in de logitech de reactietijd korter zetten.
Misschien helpt dit.
dit heb ik zelf nog niet geprobeerd,maar ga het zeker uitproberen
 
De humax reageert inderdaad wat traag.
Vooral als de humax de hele dag op standby heeft gestaan.

Je kan in de logitech de reactietijd korter zetten.
Misschien helpt dit.
dit heb ik zelf nog niet geprobeerd,maar ga het zeker uitproberen

Hoe kan je de reactie tijd korter maken en is het zinvol?
Ik heb de Logitech Harmony 525.
 
Meteen bij aansluiten al het idee dat mijn samsung decoder toch een heel stuk beter beeld geeft. Maar ik heb de Humax nog maar twee dagen en nog niet voldoende mee ge-experimenteerd met instellingen, kabels en dergelijke. Ik moet ook eerst het forum hier maar even doorspitten voorat ik met vragen en opmerkingen kom. Verder over bediening en werking tot nu toe niets dan lof. Heb nog niet in de handleiding hoeven kijken / gekeken.
Die indruk had ik afgelopen vrijdag, toen ik 'm voor het eerst aansloot, ook (op een Sony 40W2000 LCD via HDMI), er is edoch in het menu van de Sony nog wat extra beeldscherpte in te stellen.

Toch heeft de Samsung een beter beeld in de SD-Modus. Zal wellicht na een firmware-update nog wat kunnen verbeteren.
Ben echter tot nu toe tevreden met de functionaliteit en mogelijkheden, die, ook al zijn ze voor verdere verbetering vatbaar, al op een heel hoog peil staan....
 
Hoe kan je de reactie tijd korter maken en is het zinvol?
Ik heb de Logitech Harmony 525.

Misschien staat er in mijn post in het Logitech draadje nog zinnige info https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16640. Om de 5050c uit de standby mode te krijgen gebruik ik een “0” van 1500ms. Als je de nieuwste Logitech config voor de 5050c gebruikt krijg je die "0" van 1500ms er automatisch bij voor power-on. Eventueel kun je de AB ook programmeren om twee keer “0” te sturen, werkt ook, en wellicht beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan