• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo decodeer process met Loewe TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rob1961

Hoi
Enkele weken geleden kocht ik een Loewe (individual 32") TV en er werd ons gegarandeerd dat we geen problemen zouden hebben met de ingebouwde Ziggo ontvanger. Nu blijkt dat het decodeer process, dat automatisch start als je een Digitaal programma hebt opgenomen, niet meer werkt omdat Ziggo de sleutel voor het decoderen aanpast. Koop je een toestel van een paar duizend euro en dan krijg je zo iets. Wie waar waar ik met dit probleem naar toe kan of wie kent er een oplossing (niet de oplossing om dan maar Analoog te kijken als je aan het opnemen bent want daar koop je natuurlijk niet zo'n dure TV voor. Alvast bedankt.\Gr. Rob
 
Beste Rob,

Noch Loewe, noch de leverancier kan iets aan dit vervelende probleem doen. Het probleem ligt duidelijk bij de wisseling van decodeersleutels. Wanneer je bijvoorbeeld naar DVB-S zou kijken via Canal Digitaal heb je absoluut geen problemen met decoderen. Dit proces is al heel wat jaren oud.

Het enige wat je kan doen, is niet wachten op het automatische decodeerproces maar deze handmatig te starten zodra je klaar bent met tv kijken.

Voor jouw is het geen optie om analoog te kijken wanneer digitaal opgenomen wordt. Dat zit bij de DR+Continu modus, maar die zul je waarschijnlijk wel al gevonden hebben.
Verder heb ik enige tijd geleden een artikel/blog geschreven over dit fenomeen.

Zou je willen kijken of dit probleem zich ook voordoet bij Nederland 1, 2 en 3 daar dit de publieke zenders zijn. Volgens mij doet het zich namelijk alleen voor op commerciële zenders.

Het blogje is te vinden op: https://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=75

Welke softwareversies zijn op dit moment actief in je toestel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi
De software versie is afgelopen week nog ge'upg(r)ade door de leverancier.
Deze zal dus wel up-to-date zijn. Het voorstel om meteen te decoderen als je klaar bent met kijken is natuurlijk een optie maar vaak neem je films op die tot laat duren en dan zit je dus altijd met dit probleem.
Programma's opnemen als ik niet thuis ben is natuurlijk geen probleem want die kan ik on-gecodeerd opnemen. Ik ga zo je Blog eens even lezen.
Alhoewel het antwoord me nog niet veel hoop geeft :cry: toch alvast bedankt.
Gr. Rob
 
er werd ons gegarandeerd dat we geen problemen zouden hebben met de ingebouwde Ziggo ontvanger.

Door wie is je dit gegarandeerd? En zwart op wit?

Door Ziggo wordt dit nml officieel niet ondersteund en Ziggo zal dus ook geen enkele support geven. Integendeel. Zij willen dit soort oplossingen actief gaan tegenwerken hebben ze aangekondigd.

Het is dus zeker geen ingebouwde Ziggo decoder. Het is een ingebouwde generieke decoder die tot nu toe werkt. Naar mijn weten heeft echter geen enkele leverancier ooit zwart op wit meer dan een best effort en 'het zal wel blijven werken, maar garanderen kunnen we het niet' gegeven. Ook Loewe dacht ik niet.

Als Loewe die garantie wel zwart op wit heeft gegeven zou ik verhaal bij Loewe gaan halen.
 
Hi
Deze garantie is natuurlijk alleen mondeling afgegeven. Diegene die ons de TV verkocht heeft is een verhaal apart. Heel erg service gericht, heel klantvriendelijk, heel erg meegaand en begripvol, tot het moment dat de TV in de kamer hing en we problemen kregen.
We hebben daarna van deze verkoper niets meer gehoord en hebben we support moeten krijgen vanuit een andere vestiging (Belgie). Te gek voor woorden allemaal en het heeft niets met dit probleem te maken maar op deze manier kan ik deze frustratie even van me afschrijven. Langzaam maar zeker moet ik dus geloven dat het probleem met decoderen wellicht niet op te lossen is. Natuurlijk heb ik het probleem bij de leverancier neergelegt en wacht dus even op zijn antwoord. Ben benieuwd waar hij mee komt........!
 
Het is natuurlijk gevaarlijk van de leverancier om te zeggen dat het product 100% werkt en blijft werken.

Loewe is zich er van bewust dat de DVB-C werking in nederland niet verloopt zoals hij elders wel verloopt. Loewe leverd een toestel waar een DVB-S/C/T decoder inzit. Deze werkt prima volgens de standaarden.

Alleen de betreffende leverancier gaat mijn inziens in de fout door te zeggen dat het werkt en blijft werken. Hij moet op de hoogte zijn van de belemmeringen die Ziggo geeft bij het gebruik van non-certified Ziggo-producten.

Je loewe toestel blijft verder een schitterend product en ik zou hem niet zomaar de deur uit doen. ;) Het feit waar het nu op foutloopt is de "communicatie" van leverancier naar klant.

Ik werk zelf ook bij een loewe dealer en wij geven de klanten een brief mee met de ontwikkelingen omtrend DVB-C en Alphacrypt toepassingen. Verder wordt het bij de verkoop duidelijk verteld en op het faktuur is het ook terug te vinden.

Alphacrypt - Geen garantie op een blijvende werking, daar er zich wijzigingen in de codering kunnen voordoen.
 
Bedankt voor je reactie. Gisterenavond kreeg ik een telefoontje van de Leverancier dat er sinds maandag een nieuwe update is die wellicht enkele problemen kan verhelpen. Een ander probleem dat ik nl. heb is dat ik tijdens een opnamen (gecodeerd) maar 4 zenders kan zappen. Dus bij opnemen van RTL4 kan ik alleen RTL5,6 en Ned3 bekijken. Leverancier had dit probleem nog nooit gezien dus ben benieuwd of dit opgelost gaat worden. Het decodeer probleem zal echter niet opgelost zijn met een software update verwacht ik :roll:.
 
Nee, die nieuwe software gaat niets verhelpen wat betreft het decoderen.
Het probleem die je geeft m.b.t zappen tijdens opnames is inderdaad niet helemaal goed. Zit je niet in een favourietenlijstje?

Wat ik als leverancier altijd doe, is de zenders inladen vanaf usb pen. Daar heb ik een correcte volgorde opstaan. 1 - 999 zijn de digitale zenders van ziggo. 1201 - 1234 zijn de anloge zenders.

Eventueel kan je de zenderzoekloop opnieuw starten. Deze vind je onder de info toets, en dan de optie "eerste ingebruikname herhalen".
 
Bedankt voor je reactie. Gisterenavond kreeg ik een telefoontje van de Leverancier dat er sinds maandag een nieuwe update is die wellicht enkele problemen kan verhelpen. Een ander probleem dat ik nl. heb is dat ik tijdens een opnamen (gecodeerd) maar 4 zenders kan zappen. Dus bij opnemen van RTL4 kan ik alleen RTL5,6 en Ned3 bekijken. Leverancier had dit probleem nog nooit gezien dus ben benieuwd of dit opgelost gaat worden. Het decodeer probleem zal echter niet opgelost zijn met een software update verwacht ik :roll:.

Ik heb me niet in de specificaties van de TV verdiept, maar dit klinkt alsof de TV maar één tuner heeft. Wanneer je iets opneemt, staat die tuner afgestemd op een bepaalde frequentie, en kun je daarom alleen de zenders op dezelfde frequentie zien.

Als de TV meerdere tuners heeft, zou je bij een enkele opname via de andere tuner alle zenders moeten kunnen kijken. (of de zenders van twee frequenties als er met twee tuners opgenomen wordt).
 
Hoi
Enkele weken geleden kocht ik een Loewe (individual 32") TV en er werd ons gegarandeerd dat we geen problemen zouden hebben met de ingebouwde Ziggo ontvanger. Nu blijkt dat het decodeer process, dat automatisch start als je een Digitaal programma hebt opgenomen, niet meer werkt omdat Ziggo de sleutel voor het decoderen aanpast. Koop je een toestel van een paar duizend euro en dan krijg je zo iets. Wie waar waar ik met dit probleem naar toe kan of wie kent er een oplossing (niet de oplossing om dan maar Analoog te kijken als je aan het opnemen bent want daar koop je natuurlijk niet zo'n dure TV voor. Alvast bedankt.\Gr. Rob
Beste Rob,
Ik heb al enkele maanden een Loewe Individual Compose in huis, en heb geen enkel probleem met opnemen.
Als je digitaal wilt blijven kijken, wat ik ook doe, dan moet je ongecodeerd opnemen. als je de TV s"nachts op standby laat staan, wordt het opgenomen programma automatisch gecodeerd en heb je geen last van veranderde key"s.
Als je niet thuis bent laat je de TV direct decoderen.
Als je het op deze manier doet heb je geen enkel probleem.
Je moet dus zorgen, dat je de TV nog die zelfde nacht na de opname laat decoderen.
Groeten en succes JanvdB.
Ps je hebt een uitstekende TV!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan