• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

smtp instellingen apache/php via @work

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

darksidebadman

Ik maak gebruik van Ziggo zakelijk, voormalig @Work
Ik heb een apache webserver draaien en ik kan sinds kort geen email meer versturen via smtp.atwork.nl (Krijg een access denied )
Ik heb vervolgens het smtp adres veranderd in mail.home.nl en daar kreeg ik de volgende foutmelding
Warning: mail(): SMTP server response: 550-Verification failed for <mijn_email_adres> 550-Unrouteable address 550 B002 Sender e-mail address invalid / Afzender e-mail adres bestaat niet in wwwroot\mailtest.php on line 5
Ik heb toen het email adres (in de php.ini) veranderd in [email protected] (Wist ik zeker van dat het adres zou moeten bestaan) en vervolgens werkt het wel!

Iemand hier ervaring mee? want denk niet dat het echt gewenst is dat ik [email protected] ga lopen spoofen
 
Kan je niet een e-mail adres van jezelf daarvoor gebruiken dan?
 
voorheen wel nu niet meer, dan krijg ik de bovenstaande <i>550-Verification failed</i> error en een @home email adres heb ik niet en hoef ik ook niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je beter even met de zakelijke helpdesk kunt bellen en daar je probleem voorleggen. Er zal wel iets daar in de configuratie gewijzigd zijn dan.
 
Heb ik vanmorgen ook gedaan. Nou is het alleen hopen dat ik terug gebeld ga worden. Want dat gebeurd vaker niet dan wel (Op enkele uitzonderingen bij de zakelijke helpdesk na). Ik maak inmiddels vreugde dansjes als ik terug gebeld wordt :pompom:
Tot die tijd laat ik als email adres wel [email protected] staan, dat werkt en het is toch alleen voor test doeleinden.
 
Tot die tijd laat ik als email adres wel [email protected] staan, dat werkt en het is toch alleen voor test doeleinden.

Ik zou dit persoonlijk niet te lang zo laten staan. Als de abuse afdeling in de gaten krijgt dat jij hun emailadres spoofed denk ik dat je vrij vlot een waarschuwing te pakken hebt. Het is maar een tip.

Wat ik niet begrijp, het is natuurlijk heel vervelend dat het niet meer werkt, maar waarom in de tussentijd een adres gaan spoofen (en dan ook nog [email protected] kiezen) en niet in de tussentijd wachten? Nu ben jezelf ook met (nogal) illegale praktijken bezig, en als er gedonder komt heb je jezelf natuurlijk niet in een heel erg handige positie geplaatst.
 
IK heb een deadline te halen en de enige waarheen ik mail is mezelf (om te testen of alles werkt)
Ik heb geen dagen (of weken) de tijd om te wachten tot ze met een oplossing komen. daarbuiten zie je alleen in de headers het adres staan het from adres en reply-to adres zijn mijn eigen mail adressen
 
IK heb een deadline te halen en de enige waarheen ik mail is mezelf (om te testen of alles werkt)
Ik heb geen dagen (of weken) de tijd om te wachten tot ze met een oplossing komen. daarbuiten zie je alleen in de headers het adres staan het from adres en reply-to adres zijn mijn eigen mail adressen

Dat snap ik, maar ik heb ook een idee hoe diezelfde abuse afdeling zal reageren als ze er lucht van krijgen. Die zullen dit verhaal waarschijnlijk niet of niet zo makkelijk slikken. Waarschijnlijk heb je direct een waarschuwing te pakken.
 
Is het niet toevallig zo dat voor Ziggo zakelijk ook smtp.ziggo.nl gebruikt kan worden?
 
Nope die had ik al geprobeerd. En nog steeds niet terug gebeld btw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan