• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haal Snelheid niet

  • Onderwerp starter Trunks81
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Trunks81

Hallo

Na lang wikken en wegen ben ik weer over gezakt naar Ziggo, Mijn oude lijn werd steeds trager en daar viel helaas niks aan te doen ookal zijn wij reseller van Routit. Ik wist als er problemen zouden zijn dat je bij ziggo een groot probleem hebt ! Nou heb ik algelopen jaren nouwelijks problemen gehad met de Digitale TV. Dus dacht ik hopelijk is dat met Inet ook.

Probleem is als volgt :

24 September : krijg het alles in een pakket binnen dit aan gesloten en modem kon zich al vrij snel aanmelden. Gelijk ook even wat testen gedaan op speedtest.net en 100mb bin file en speedtest van ziggo.
Nu kwam bij alle wel gemiddeld op zijn 43mbit uit en de upload op 2.5mbit.
Dit was in mijn ogen te laag en vooral de upload.

25 September : gebeld met de HD hier over en de beste man melde me dat hij mijn download ook niet goed vond, had moeten zijn 48.8 en 4.8.
Gelijk even met de HD aan de telefoon de standaard testen door lopen met router en zonder router, Firewall uit enzo. In alle gevallen blijft de snelheid het zelfde 43 en 2.5 (Belde zelf met idee van mijn upload is te laag maar als de HD zegt dat de download ook niet goed is kunnen ze hier ook naar kijken)
Dus deze medewerker had een ticket aangemaakt en ik zou terug gebeld worden binnen 5 dagen, Voelde het al weer aankomen dat ik niet terug gebeld zou worden. Dus ik weer die dagen afgewacht en gebeld.

2 oktober : Met de vraag waarom er niet gebeld is ? en deze medewerker maakte vervolgens weer een ticket aan, En wilde weer de standaard dingen door lopen van met router en zonder router.
Gaf al aan dat dit al gecheckt is en in zijn systeem staat.
Ook bij deze krijg ik weer te horen u word binnen 5 dagen gebeld.

8 Oktober : maar weer gebeld en gaf aan dat ik nog niet gebeld
was. Dus de medewerker in het in systeem kijken en verteld me dood leuk ja u nummer is niet bekend dus kunnen ze niet bellen. ( Terwijl in alle telefoontje naar de HD dit is door gegeven en bevestigd door de HD)
Dus ik geef aan wel vreemd ik heb dit wel tig keer door gegeven,
Ook deze medewerker probeerd nu met het router verhaal of ik die wil los halen en ff rechtsstreeks op de pc, Ook deze keer gaf ik aan kijk ff in je systeem staat er allemaal ! Nu gaf de medewerker aan dat hij ging proberen om de 2e lijn te bellen na een paar minuutjes aan de lijn gehangen kwam hij terug met de melding dat hij niemand te pakken krijgt.
En gaf ook weer als antwoord dat ik maar moet wachten !
Deze beste man gaf ook aan dat hij de snelheid niet slecht vond en de upload ook niet en dat ik maar moets wachten tot het eind van het jaar want dan zou ik 120/10 krijgen en dan haal ik mijn 50mbit wel, Was zijn antwoord.... Ongelooflijk wat een figuren daar zeg doe ik dit op mijn werk kan ik fluiten naar mijn baan, Maar zij blijkbaar niet.

Ik koppig die zelfde avond weer gebeld en gelukig krijg ik een persoon die wat meer moeite deed, Na wat dingen te hebben besproken over hoeveel meter tussen AOP en modem zat en modem computer, Dit waren alle de kabels bij geleverd in de doe het zelf pakket.
Ook gaf ik dit keer aan dat de snelheid de laast 1,5 week erg schommeld vooral tussen de 30 en 43 en de upload tussen de 2.5 en 0.8
Na dit alles ging hij weer even bellen met de 2e lijn en krijg daarna doodleuk te horen dat ik maar 2 weken moet wachten , En in die 2 weken een log moet gaan bijhouden wat de snelheiden zijn op dagen, en als ik nog niet gebeld of geholpen zou zijn dat ik zelf maar weer moet bellen om dan maar een monteur te regelen.
Dus ja wacht maar weer 2 weken tot ik ooit iets ga horen, Nou is mijn probleem niet super erg maar erg serieus word je daar niet genomen
En vooral afspraken na komen of tenminste iets laten weten we zijn er mee bezig.

Groetjes Trunks
 
Het is erg vervelend dat jou beloofd is dat je binnen een bepaalde termijn teruggebeld zou worden. De tweede lijn pakt de tickets op en lost deze op. Helaas is er de laatste tijd nogal wat werkvoorraad waardoor dit vertraging oploopt. Dat is al heel erg vervelend natuurlijk.
Daarnaast belt de tweede lijn niet per definitie iemand terug; dit gebeurt enkel als zij nog vragen hebben en/of om te controleren of het probleem na hun oplossing daadwerkelijk verholpen is.
In principe duur het maximaal 5 werkdagen voor een ticket is opgepakt, maar door die werkvoorraad die ik al noemde duurt het helaas langer. Het is vervelend dat jou dit niet direct gemeld is. Ik hoop voor jou dat het zo snel mogelijk wordt opgelost!
 
Ze zullen idd wel meer dingen te doen hebben als zo'n simpel probleem.
Maar gewoon het feit dat je geen terug koppeling krijgt, Je moet er zelf maar achter aan.
Ook vind ik sommige uitspraken van de medewerkers om te lachen.
Ja meneer u moet wachten tot eind van het jaar dan heeft u 120/10 en dan haalt u zeker wel 50/5.
Is dat er niks anders is wat deze snelheiden bied anders was ik er al lang weer weg! Ze hebben toch ook standaard e-mails die ze sturen met daar in toch ook het router verhaal. Zo lastig is het toch niet om er een te maken voor we zijn er mee bezig en mogelijk daarim updates.
 
Dat is inderdaad niet heel moeilijk nee. En de tweede lijn kan ook best updates geven, maar dan moet daar wel tijd voor zijn. En die krijgen ze heel weinig daarvoor. Dat is gewoon ontzettend vervelend, ook voor de eerste lijn, omdat wij de klanten in sommige gevallen domweg niks kúnnen vertellen omdat we 't niet weten.
Wat die medewerker zei is inderdaad nogal vreemd...
 
Kleine Update

Vorige week vrijdag weer gebeld, Werd weer even wat dingen door gelopen, Maar snelheid van D/U blijft hetzelfde.
Dit keer verzekerde de medewerker dat er iets gedaan mee werd en of ik 2 weken wilde wachten op de oplossing.
Wacht deze even af en de medewerker gaf het advies om dan om een monteur te vragen als er nog niks gedaan is. zou dit ook in het systeem zetten. Ben benieuwd.
 
Maar snelheid van D/U blijft hetzelfde.

Heb je het bericht wat je helemaal bovenaan de berichtenlijst ziet staan ook gelezen? Daarin wordt verwezen naar een boekje van Ziggo waar nuttige tips in staan om je huisinstallatie en de instellingen van computer en router te optimaliseren.

Welk modem heb je? Kun je bij de status komen als het een Arris is (http://192.168.100.1) ?
 
Het modem wat hier staat is een Ubee.
Alle materiaal wat ik gebruikt heb komt uit het ziggo installatie pakket.
Ga dus van AOP -> 60cm ofzo naar Modem -> Cat 6 20meter ook ziggo installatie pakket -> Linksys WRT350N 60cm Cat5e -> PC 1GB netwerk.
Ook in de router staan UPNP en QoS uit omdat deze limiterend zijn voor de snelheid, Interne router firewall staat ook uit, Deze router zou volgens smallnetbuilder een WAN-LAN hebben van 167Mbps ruim voldoende.
Draai windows 7 Met alleen windows firewall geen andere pakketten.
Ook met WF uit, En of zonder router, Zelfs de TCP optimizer maakt geen verschil.
 
Het modem wat hier staat is een Ubee.
Alle materiaal wat ik gebruikt heb komt uit het ziggo installatie pakket.
Ga dus van AOP -> 60cm ofzo naar Modem -> Cat 6 20meter ook ziggo installatie pakket -> Linksys WRT350N 60cm Cat5e -> PC 1GB netwerk.
Ook in de router staan UPNP en QoS uit omdat deze limiterend zijn voor de snelheid, Interne router firewall staat ook uit, Deze router zou volgens smallnetbuilder een WAN-LAN hebben van 167Mbps ruim voldoende.
Draai windows 7 Met alleen windows firewall geen andere pakketten.
Ook met WF uit, En of zonder router, Zelfs de TCP optimizer maakt geen verschil.

Je schreef dat je wisselende snelheden had, is dat ook op de speedtest server van Ziggo (speedtest.ziggo.nl) of meer op de servers van speedtest.net ?
 
Alle testen worden voornamelijk gedaan op de speedserver van ziggo zelf.
Ondertussen de router ook vervangen door de WNDR3700.
 
Alle testen worden voornamelijk gedaan op de speedserver van ziggo zelf.
Ondertussen de router ook vervangen door de WNDR3700.
met als reden? is de verbinding nu stabieler?
<<off topic>> hoe bevalt de wndr3700? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan