• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Bonapart
Sinds wanneer werkt alles naar behoren, sinds die update, of altijd al? Heb je hiervoor een andere ontvanger gehad? Zo ja welke? En heb je de HDMI-aansluiting ook eens met de scart-aansluiting vergeleken?

Dat sommige geen problemen zien neemt inderdaad niet weg dat het bij mij (en vele anderen) wel duidelijk zichtbaar is. Maar waar is iedereen gebleven, is daar al een oplossing gevonden?

Nee hoor, maar zonder wijgingen blijft de Humax zoals hij is: minder scherp beeld dan een Samsung (heb zowel Humax als Samsung).
 
@ Bonapart
Sinds wanneer werkt alles naar behoren, sinds die update, of altijd al? Heb je hiervoor een andere ontvanger gehad? Zo ja welke? En heb je de HDMI-aansluiting ook eens met de scart-aansluiting vergeleken?

Dat sommige geen problemen zien neemt inderdaad niet weg dat het bij mij (en vele anderen) wel duidelijk zichtbaar is. Maar waar is iedereen gebleven, is daar al een oplossing gevonden?
Hier zal geen oplossing voor worden gevonden, zo is het hardwarematig geregeld. Voor mij was het de reden om de nieuwe Samsung DCB-H380 aan te schaffen. Een zeer mooi beeld met HDMI ook met Standard Defenition.
 
@ Bonapart
Sinds wanneer werkt alles naar behoren, sinds die update, of altijd al? Heb je hiervoor een andere ontvanger gehad? Zo ja welke? En heb je de HDMI-aansluiting ook eens met de scart-aansluiting vergeleken?

Dat sommige geen problemen zien neemt inderdaad niet weg dat het bij mij (en vele anderen) wel duidelijk zichtbaar is. Maar waar is iedereen gebleven, is daar al een oplossing gevonden?

Na de update werkte de tuner beter (beeldscherpte beter). Heb Samsung en Humax vergeleken.....Humax is de betere. Ook Scart en HDMI getest....HDMI stukken beter.
Kijk eens naar de instellingen van de HDMI ingang. Bij mijn TV kan ik per ingang de instellingen wijzigen...Contrast, Helderheid, Kleur...en nog veel meer. De fabrieksinstellingen staan meestal veel te hoog.
Ik denk dat hierdoor veel problemen zijn op te lossen.
 
goed/middelmatig

Met name voormalig Samsung gebruikers zien wel verschil. Wat voor de een al goed is kan voor de ander middelmatig zijn.

Nouw...ja...
Als TV technikus heb ik honderden zo niet duizenden KleurenTV's afgesteld.
Vertel mij niets over het beoordelen van beeldkwaliteit.
De beeldkwaliteit van de Humax, bij mij, beoordeel ik als ZEER GOED.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In mijn setup is het beeldkwaliteit via hdmi zeker niet zeer goed te noemen. De tv-instellingen zijn bij mij ook per bron in te stellen, en ik kijk zelf het liefst naar de iets aangepaste panasonic cinema setup. Via hdmi heeft deze zelfde instelling duidelijk een ander beeld, en ook met het wijzigen van de instellingen behaal ik niet de kwaliteit van de scart-aansluiting. maar daarmee verbetert de kwaliteit veel te weinig. Als je ideeën hebt waar het verder aan kan liggen hoor ik het graag.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.3; U; Series60/3.2 NokiaN85-1/11.047; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Vreemde zaak.
Hier is duidelijk iets mis, met het samenspel tuner/tv.
Schakel de resoluties eens door, knop "V format" op de afstands bediening. Let goed op fijne details.
Stel de basis instellingen zoals contrast, helderheid, kleur enz. op
de HDMI ingang eens goed in. (of is dit niet mogelijk)
Gebruik 'n korte HDMI kabel van goede kwaliteit.
 
Zoals ik al eerder had gepost;
- De V-format scheelt op detail-niveau dat wel iets, maar niet genoeg. Er blijft onscherpte over het gehele beeld.
- De basis-instellingen voor het HDMI-kanaal zijn wel in te stellen, redelijk uitgebreidt ook (Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte, Kleurtemp. Kleurbeheer, P-NR). Hier heb ik mee zitten spelen, en ik kom uit op de iets aangepaste panasonic cinema setup. Maar ook hier geldt: Er blijft onscherpte over het gehele beeld.
- De HDMI-kabel die ik gebruik heeft een normale lengte (1,5m) en is een W&M Audio HD-01 v1.3b, een prima kabel als ik andere gebruikers mag geloven. Ik heb hiervoor de goedkope bijgeleverde kabel aangesloten gehad. Maar ook na deze wijziging geldt: De onscherpte over het gehele beeld is gebleven.
 
humax 500 c aansluiten

Heb een humax 5000c gekocht maar mijn vraag is : heb een dvd recorder en full hd tv, hoe nu alles aan te sluiten via hdmi en/of scart. Kan iemand mij helpen
 
Heb een humax 5000c gekocht maar mijn vraag is : heb een dvd recorder en full hd tv, hoe nu alles aan te sluiten via hdmi en/of scart. Kan iemand mij helpen
Antennekabel naar Humax dan naar DVD dan naar TV.Of achter de Humax 'n splitter en van hieruit naar DVD en TV.
Humax via HDMI rechtstreeks naar TV.
Humax via SCART naar DVD.
DVD via HDMI of COMPONENT of SCART naar TV. Kijken wat mogelijk is op de DVD Recorder. (in deze volgorde)
 
aansluiten humax en dvd en tv

Hallo bonaparte,

Heb alles aangesloten zoals jij beschreven hebt.
Het systeem werkt nu prima.
Hartstikke bedankt.

Riet:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan