• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe snelheid vanaf 1 juli 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zowel EuroDOCSIS 2 als EuroDOCSIS 3 gebruiken dezelfde manier van multiplexing enige verschil is dat DOCSIS 3 modems meerdere kanalen tegelijk kunnen gebruiken en zo dus meer bandbreedte halen. Zover ik weet gebruiken beide een variant van CDMA en heb je dus geen last van gedeelde bandbreedte. Het maximum aantal users is wordt dan bepaald door het aantal orthogonale codes wat bij DOCSIS 2 geloof ik 128 is.
Wat je schrijft klopt, maar als de snelheid van 1 gebruiker ongeveer gelijk wordt aan de maximale snelheid van de datastream waar de wijkgebruikers op dat kanaal naar kijken (de "bandbreedte"), blijft er dus tekort aan tijdslots over voor de overigen en hoger dan 55Mbit haal je dus niet. Je moet dan inderdaad meerdere kanalen gebruiken. De downstream snelheid is 55Mbit/sec en dat is al bij QAM256 (dus het dubbele van de 128 die je noemde). Maar verder heeft docsis-3 het voordeel dat er dynamisch van kanalen gewisseld kan worden. Docsis-2 staat altijd op 1 kanaal en als er dus teveel vraag naar bandbreedte is, heb je toch last van gedeelde bandbreedte als er geen tijdslots meer vrij zijn. Met Docsis-3 wordt er op zo'n moment een kanaalwissel of verdubbeling gemaakt waardoor op zo'n moment wel voldoende tijdslots beschikbaar zullen zijn voor iedereen in die wijk, ook de langzamere abbonnementen. Er wordt dus efficienter omgegaan met de beschikbare bandbreedte. Met docsis-2 kan het dus zijn dat 1 kanaal druk en trager wordt en een ander kanaal leeg staat. Bij docsis-2 worden de modems 'snachts verdeeld over de kanalen, maar dus niet dynamisch op het moment dat het nodig is.
 
hoe weet ik nu waar er inmiddels de neiuwe snelheid gebruitk wordt ?
Ik kan er geen draadje van terugvinden.
en de signalen dat er iets gaat gebeuren kan ik ook niet meer duidelijk terugvinden. Nieuw modem, instructiebrief.....
:giveup:
 
hoe weet ik nu waar er inmiddels de neiuwe snelheid gebruitk wordt ?
Ik kan er geen draadje van terugvinden.
en de signalen dat er iets gaat gebeuren kan ik ook niet meer duidelijk terugvinden. Nieuw modem, instructiebrief.....
:giveup:
De signalen staan in dit topic, beetje veel, maar het voordeel van een forum is dat alle berichten blijven staan. Wil je het echt weten, toch echt even lezen. Verder merk je het vanzelf (of 1 keer in de zoveel tijd even resetten, maar als je de Docsis3 modem nog niet hebt, hoef je je nog nergens zorgen om te maken, duurt nog wel even) als je de upgrade hebt gehad.
 
Dit is misschien wel een vroege gedachte zo vlak na deze verhoging (voor de meeste is ie er nog niet eens), maar na iets meer als 1 week met de +/- 44 mbps (50 echt haal ik niet, is ook niet erg) download en +/- 3.7 mbps (ik had liever dat ik hiermee wel 4.5mbps-5mbps zou halen) upload moet ik wel zeggen dat komende verhogingen (met de huidige toestand (4.7GB DVDs, spellen rond de 3 tot 9GB etc)) de download snelheid niet veel hoger HOEFT te zijn. Als ik nu naar beneden ga, om bv even te eten, is wat ik ook begon te downloaden voor ik terug ben al klaar en uitgepakt. Een hogere upload zou echter echt wel welkom zijn.
De 80/10 upgrade van eind winter/begin lente 2010 klinkt dan ook erg leuk.

Verder moet het toch echt even gezegd worden:
Hier is alles super gegaan (en misschien wordt het nog beter (upload snelheid), de verhoging is er officieel nog niet eens) en dus complimenten naar Ziggo toe voor de goede afhandeling, om het maar zo te zeggen. :thumb up::pompom::applause:
 
Plusbundel vandaag ook nog geen verhoging,

ik hoop niet dat het nog heel erg lang gaat duren.
ik heb er niet veel vertrouwen in dat op 1 julli de profielen veranderen.

 
Alles in 1 extra. Motorola Modem, nog niets gemerkt van verhoging. Ook geen brief o.i.d. ontvangen i.v.m. nieuwe modem.

505585592.png


We wachten rustig af. Of ze daadwerkelijk per 1 juli omhoog gaan ? Denk het niet eerlijk gezegd.:rolleyes:
 
We wachten rustig af. Of ze daadwerkelijk per 1 juli omhoog gaan ? Denk het niet eerlijk gezegd.:rolleyes:
Doen ze ook niet, want voor het overgrote deel van de abonnee's geldt dan ook VANAF 1 juli. Staat gelukkig nog niet overal te lezen...
 
Nou dan, zoals ik al zei, we wachten rustig af :wink:
Maakt me niet uit wat jij denkt, ging mij puur om de fout dat jij er PER van maakt, terwijl het VANAF is. Dus ja, dan ligt het al gauw in je straatje.

Nou dan!

:schater:
 
Maakt me niet uit wat jij denkt, ging mij puur om de fout dat jij er PER van maakt, terwijl het VANAF is. Dus ja, dan ligt het al gauw in je straatje.

Nou dan!

:schater:


Tja, mensen denken vaak dat wanneer een datum wordt vermeld het dan ook direct vanaf die dag zo is.... Ziggo zelf is er vrij duidelijk over ivm hun vanaf melding.

Gewoon afwachten, ze hebben het aangekondigt, ik zit ook nog steeds op de oude snelheid en heb nog geen EuroDocis3 modem. Het komt vanzelf, ze zullen me echt niet vergeten.... mensen die nu al van de nieuwere snelheden gebruik kunnen maken hebben een gelukje... Misschien maken ze onbewust wel deel uit van een test van Ziggo om te kijken hoe het netwerk zich staande houd..... en dat er stap voor stap steeds meer mensen overgaan...


geduld is een schone zaak...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan