• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lampje Online brandt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mark19

Mensen, ik ben vanavond bij een kennis van mij geweest om ff snel een draadloze Linksys router te plaatsen wat overigens prima lukte. Voorheen toen de pc direct achter de Ziggo modem hing hadden zij nog internet (alhoewel deze ook geregeld niet beschikbaar was) en nadat ik het modem opnieuw opgestart had gingen er nog maar 3 lampjes branden, te weten: Power, Online en Tel. 1 De rest bleef uit.
De internetverbinding is sindsdien ook verdwenen. Ook al diverse malen de internetkabel rechtstreeks zonder router op de pc aangesloten maar zonder succes. Wie weet raad ???

Indien internet straks wel weer werkzaam is, hoe is achter de CP.... code te komen en is de domain name in het voormalig @home gebied nog steeds HOME.NL of is dit veranderd. Er is nl. geen brief meegekomen met het abonnement waarin al deze gegevens vermeld zouden moeten staan.
 
Ik ben vorige week van ADSL naar Ziggo gegaan, de router aan gesloten op de modem, de modem en de router gereset en het werkt. (Geen instellingen op de router veranderd)
CCnummer heb ik dus niet ingevult.

Je heb neem ik aan ook de router gereset?
 
Ik ben vorige week van ADSL naar Ziggo gegaan, de router aan gesloten op de modem, de modem en de router gereset en het werkt. (Geen instellingen op de router veranderd)
CCnummer heb ik dus niet ingevult.

Je heb neem ik aan ook de router gereset?

Ik heb de router inderdaad gereset, daarna beide voedingsstekkers eruit getrokken. Toen eerst de stekker van het modem in het stopcontact, 5 min. gewacht en daarna de routerstekker in het stopcontact. Het probleem zit 'm volgens mij niet in de verbinding tussen modem en router maar tussen Ziggo en modem of zo.
 
Tja, dan zal iemand van Ziggo je moeten helpen of de helpdesk bellen.
Succes er mee!
 
@ Mark19
Weet je zeker dat de utp kabel of stekkers nog goed zijn?
Het lampje gaat namelijk ook uit als hij geen lan verbinding ziet.
 
wat voor een modem heeft u en brand het online lampje nu wel of niet want bij je titel staat online lampje brand niet en verderop in je verhaal staat dat het online lampje wel brand
 
Ligt eraan welk modem je hebt maar kan best dat hij op stanby staat... volgens mij duid die ledstatus bij oude thomson modems op standby.

EDIT: Domein naam en CP nummers maken trouwens niks uit, die heb je niet meer nodig. Maakt niet uit wat je daar invult
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen, ik ben vanavond bij een kennis van mij geweest om ff snel een draadloze Linksys router te plaatsen wat overigens prima lukte. Voorheen toen de pc direct achter de ziggo modem hing hadden zij nog internet (alhoewel deze ook geregeld niet beschikbaar was) en nadat ik het modem opnieuw opgestart had gingen er nog maar 3 lampjes branden, te weten: Power, Online en Tel. 1 De rest bleef uit.
De internetverbinding is sindsdien ook verdwenen. Ook al diverse malen de internetkabel rechtstreeks zonder router op de pc aangesloten maar zonder succes. Wie weet raad ???

Indien internet straks wel weer werkzaam is, hoe is achter de CP.... code te komen en is de domain name in het voormalig @home gebied nog steeds HOME.NL of is dit veranderd. Er is nl. geen brief meegekomen met het abonnement waarin al deze gegevens vermeld zouden moeten staan.

heb je de modem geactiveerd ?
Je hebt een brief gehad met activatie codes ?
 
Ligt eraan welk modem je hebt maar kan best dat hij op stanby staat... volgens mij duid die ledstatus bij oude thomson modems op standby.

EDIT: Domein naam en CP nummers maken trouwens niks uit, die heb je niet meer nodig. Maakt niet uit wat je daar invult

volgens mij zijn dat geen telefoniemodems en ik denk dat deze modems al uit de tijd zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan