• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI: 720p of 1080i?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marnic

Ik heb er op het forum in het verleden wel eens over gelezen, maar kan het niet meer terugvinden. Wat is de beste instelling van de Cisco voor wat betreft de HDMI uitgang? 720p of 1080i?

Heb de decoder nu nog op 720p staan en dat ziet er prima uit. Gisteren even kort op 1080i gezet en dat zag er ook goed uit. Ga vanavond nog even verder ‘spelen’, maar ben wel nieuwsgierig wat jullie de beste instelling vinden.
 
Ik heb er op het forum in het verleden wel eens over gelezen, maar kan het niet meer terugvinden. Wat is de beste instelling van de Cisco voor wat betreft de HDMI uitgang? 720p of 1080i?

Heb de decoder nu nog op 720p staan en dat ziet er prima uit. Gisteren even kort op 1080i gezet en dat zag er ook goed uit. Ga vanavond nog even verder ‘spelen’, maar ben wel nieuwsgierig wat jullie de beste instelling vinden.

Dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Kies wat jij het mooiste vind.
Ik vind persoonlijk 720p beter dan 1080i. Het komt bij mijn HD-ready tv rustiger over.
Het is wel jammer dat die instelling niet 'gelocked' wordt. Ik moet hem regelmatig van 1080i naar 720p terugzetten.
 
Zonet nog even met de instellingen voor HDMI zitten 'spelen'. Na veel heen en weer geschakel tussen 720p en 1080i heb ik het idee dat 1080i op mijn Full HD TV (nog) iets mooier is. Het verschil is echter klein......
 
logisch, op 1080i krijg je meer beeldlijnen en dus een scherper beeld dan op 720p.
ik heb hem op 1080i staan (ook een hd ready tv) en dat levert een erg strak plaatje op.
 
logisch, op 1080i krijg je meer beeldlijnen en dus een scherper beeld dan op 720p.
ik heb hem op 1080i staan (ook een hd ready tv) en dat levert een erg strak plaatje op.

het is technisch haast niet mogelijk dat jou hd-ready er op 1080i mooier uit ziet dan op 720p.

je tv kan niet meer beeld weergeven dan 720p.

met 1080i gaat je decoder eerst extra upscalen naar 1080i en dan gaat je tv het weer downscalen om het 720p te maken.
 
m'n tv kan 1080i (invoer) aan waarbij de i staat voor interlaced.
m'n tv heeft een resloutie van 1024x720.
als ik mijn ontvanger op 720 zet zie ik kwaliteitsverlies, op 1080 is het een erg mooi strak plaatje.
misschien komt dit omdat ik een plasma tv heb.
 
m'n tv kan 1080i (invoer) aan waarbij de i staat voor interlaced.
m'n tv heeft een resloutie van 1024x720.
als ik mijn ontvanger op 720 zet zie ik kwaliteitsverlies, op 1080 is het een erg mooi strak plaatje.
misschien komt dit omdat ik een plasma tv heb.

jah wie weet, welke tv heb je? (even puur nieuwsgierig)
 
m'n tv kan 1080i (invoer) aan waarbij de i staat voor interlaced.
m'n tv heeft een resloutie van 1024x720.
als ik mijn ontvanger op 720 zet zie ik kwaliteitsverlies, op 1080 is het een erg mooi strak plaatje.
misschien komt dit omdat ik een plasma tv heb.


Even voorop: zeg niet dat je ongelijk hebt hoor. Zeker omdat voorkeur tussen 1080i en 720p idd smaak en TV afhankelijk is.

Maar dat je TV 1080i invoer aankan mag ik hopen. Dat is nml de definitie van HD Ready. Alleen een niet Full HD HD Ready TV downscaled 1080i vervolgens tot de interne resolutie, nij jou dus 1024x720, bij een HD Ready LCD zal dat in 99% van de gevallen 1366x768 zijn.
 
Dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Kies wat jij het mooiste vind.
Ik vind persoonlijk 720p beter dan 1080i. Het komt bij mijn HD-ready tv rustiger over.
Het is wel jammer dat die instelling niet 'gelocked' wordt. Ik moet hem regelmatig van 1080i naar 720p terugzetten.

Ik heb dezelfde mening ik heb een Hd-ready tv die zowel 720P als 1080i kan maar 720P vind ik ook beter het beeld is inderdaad een stuk rustiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan