• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner komt deze zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dus uit ervaring met mijn panasonic plasma. Dat was een echte ramp met de samsung hd decoder. Dus persoonlijk.

En ik hoef zelf geen opname mogelijkheid, dus dat kastje voor een redelijke prijs wil ik wel graag hebben. :wink:

En 1080P hoe mooi het ook is, je hebt daar op dit moment nog helemaal niks aan. en de vraag is ook nog maar of dat op korte termijn ook wel zo zal zijn. De kabel gaat ned1,2,3 2009 in HD uitzenden. Maar dat zal in 720P zijn. en ben je een echte film gek, dan kun je beter in 720p kijken dan 1080P want dat kan wel eens schokkerig over komen bij snelle actie films.

1080P in theorie de beste beeld kwaliteit, alleen in de praktijk valt het soms erg tegen.

Hoe kom je hier nu bij? 1080p is op dit moment de beste kwaliteit die je kan bekijken op een full hdtv of full hd beamer.

Om dit af te spelen heb je wel de juiste apparatuur nodig, dus een blu-ray / hddvd speler of een dikke HTPC met de juiste configuratie en dan heb je geen last van schokkerige beelden.
 
Waarom is er in de tussentijd nooit een HD zapper gekomen met PVR die dan alleen maar SD kanalen op kon nemen. Misschien maar een "tussenproduct" maar hij kan wel goedkoper gemaakt worden dan een HD PVR en tot dusver zijn alle HD kanalen ook in SD beschikbaar. Dus iets per se in HD opnemen lijkt me net een hele hoge gebruikerseis.

hear hear
 
Ok. Ik hoopte dat je al iets kon vertellen over de Humax-decoder. Wegens niet al te goede reacties van de Samsung-gebruikers wil ik op de Humax wachten. Alleen wil ik eigenlijk ook het EK al op HD kijken...

Aangezien de humax incidenteel nog instabiliteit vertoond met hdmi gebruik bij enkele TV schermen hebben we gemeend, ondanks het feit dat alle andere functies wel voldoen en aan alle andere eisen wel is voldaan, desondanks geen goedkeuring te geven tenzij aangetoond wordt dat de instabiliteit te wijten is aan het aangesloten scherm. Door deze situatie is het niet waarschijnlijk dat de ontvanger voor de EK in de winkel komt.
 
Aangezien de humax incidenteel nog instabiliteit vertoond met hdmi gebruik bij enkele TV schermen hebben we gemeend, ondanks het feit dat alle andere functies wel voldoen en aan alle andere eisen wel is voldaan, desondanks geen goedkeuring te geven tenzij aangetoond wordt dat de instabiliteit te wijten is aan het aangesloten scherm. Door deze situatie is het niet waarschijnlijk dat de ontvanger voor de EK in de winkel komt.

Dus deze decoder ligt al wel op voorraad bij de importeur en te wachten op vrijgave?
 
Aangezien de humax incidenteel nog instabiliteit vertoond met hdmi gebruik bij enkele TV schermen hebben we gemeend, ondanks het feit dat alle andere functies wel voldoen en aan alle andere eisen wel is voldaan, desondanks geen goedkeuring te geven tenzij aangetoond wordt dat de instabiliteit te wijten is aan het aangesloten scherm.

De Samsung HD ontvanger heeft nog steeds problemen met sommige TV's.

Waarom is die wel goedgekeurd?
 
De Samsung HD ontvanger heeft nog steeds problemen met sommige TV's.

Waarom is die wel goedgekeurd?

Inderdaad wel een vreemde zaak natuurlijk, problemen met bepaalde scherm/HDMI combinaties zul je altijd wel houden.

Maar Samsung zal er wel blij mee zijn he. :mrgreen:

Velen zitten te wachten op een alternatief voor die HD Samsung decoder!
 
De Samsung HD ontvanger heeft nog steeds problemen met sommige TV's.

Waarom is die wel goedgekeurd?

Problemen die zich nog voordoen icm de gereviseerde of nieuwe Samsung HD-ontvanger hardware zijn te wijten aan de TV. Er is na de nieuwe hardware modificatie geen probleem meer terug te voeren op de Samsung HD-ontvanger. Alle problemen die er bestonden zijn opgelost met de nieuwe hardware, bij nieuwe TV modellen met problemen heeft de TV-fabrikant in de mij bekende gevallen een software update beschikbaar voor de TV. Bij twijfel kan er met de heldesk van Samsung contact opgenomen worden
 
Humax IRHD 5000C

Ik heb gesprekken (e-mail) met humax. en als het goed is komt deze nieuwe hd decoder pas in week 25 in de winkel. Dat is wel heel jammer aangezien het EK dan al is begonnen.

Ze hebben mij een foto gezonden hoe de decoder eruit ziet. De decoder is minder afgewerkt als de samsung H360R maar ik hoop dat deze HD decoder wel stabieler is dan die van samsung.

Wat ik nog niet weet en waar ik nog antwoord wil op hebben is de volgende vraag:

Weet iemand misschien of deze HD decoder van humax in toekomst om kan gaan met programmagemist en of VOD diensten?

Graag hoor ik het van jullie.

groetjes huyfr :cool:
 
FF inhaken op de 1080p discussie... want het is onzin om te gaan wachten op een HD decoder die 1080p ondersteunt. Die komt er gewoon niet omdat geen enkele kabelaar, satelliet-operator (Canal Digitaal), laat staan DTT beheerder (Digitenne) of IPTV aanbieder (KPN), met 1080p zal komen. Dat kost simpelweg te veel bandbreedte.
Alle broadcast apparatuur is op dit moment maximaal 1080i of 720p. En voordat die allemaal 1080p zou ondersteunen zijn we ook nog een jaartje of 6 verder.
Vergeet dus 1080p voor de broadcast, hoe mooi jouw DVD's ook lijken.

Ik betwijfel trouwens of iemand het verschil kan zien tussen 1080i en 1080p, of tussen 720p en 1080p. Wellicht wel als je met je neus op het scherm zit, maar niet als je op huiskamer afstand zit!

En over de Samsung HD decoder: het zappen is inderdaad ongelooooooflijk traaaaaag. Maar het plaatje is fantastisch! Zelfs de ge-upscalede beelden van bv. het NOS Journaal zijn zo scherp dat ik mezelf iedere keer weer moet herinneren aan het feit dat dit nog steeds SD is (op een Philips 37 inch, fullHD, in 1080i)!

Mwah, laten we dan ook maar gelijk commentaar geven op Humax en het EK...
Mijn grootste zorg is NIET of die Humax er op tijd is - ik heb immers al een Samsung HD :lol: - maar of de plaatjes een beetje netjes doorkomen. Ik weet niet of iemand zich nog de HD uitzendingen van WK2006 in HD herinnert... Was HD, maar in dramatisch lage bandbreedte, zodat het absoluut geen meerwaarde bood ten opzichte van de reguliere SD uitzendingen. Van mijn kant dus vooral een oproep om voldoende bandbreedte voor de sportuitzendingen te reserveren! (Neem een voorbeeld aan Sport1: hun HD uitzendingen van bv. Premier League in HD zien er gestoken scherp uit!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan