Los bericht bekijken
Oud 2 april 2008, 14:55
lotsofjazz's schermafbeelding
lotsofjazz lotsofjazz is offline
Senior Member

DTV: FloppyDTV C/CI
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotsofjazz Bekijk bericht
Sinds begin dit jaar heb ik digitale TV van Multikabel en kijk via mijn HTPC met FloppyDTV C/CI tuner card, software: Vista Ultimate met Mediaportal en Mediaportal TV server.

Het heeft ongeveer een maand of twee naar tevredenheid gewerkt (koste wel wat moeite het allemaal goed ingesteld te krijgen, maar was uiteindelijk wel gelukt). Maar sinds vorige week donderdag kan ik geen gewone TV kanalen mee bekijken.

Het lijkt alsof the Cyberlink Video/SP decoder PDVD7 niet meer goed werkt, maar een complete schone Vista installatie heeft niet geholpen. Ik vraag me af of er nog meer Multikabel gebruikers zijn die hier last van hebben of hebben gehad en het opgelost hebben.

Soortgelijke vraag ook op het Mediaportal forum en firedtv forum gesteld, maar krijg niet echt goed antwoord.

Alvast bedankt,

Lots
Ik heb het inmiddels zelf opgelost en had achteraf gezien een nogal voor de hand liggende oorzaak: Brakke COAX kabel.

De coax van meterkast tot aan wandcontactdoos bij TV vervangen door een iets betere kwaliteit (ongeveer 18 meter), plus geheel afgeschermde metalen pluggen, plus signaalversterker.. resultaat: Signaal sterkte weer 100% en signaal kwaliteit ook 100%, en alles doet het weer. Het lag dus niet aan de floppyDTV of de software.

Lots