• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

MediaCenter met cardreader

Status
Not open for further replies.

nand0l

Forum Gebruiker
Messages
1
Mijn TV heeft het begeven, dus ik moet ee nieuwe kopen. Nu kan ik natuurlijk ee ntv kopen met een cardreader zodat de smartcard in de tv kan. Een groot voordeel: dan ben ik gelijk van die stroomverslindende, lawaaimakende, warmteproducerende Brakke Cisco af.
Want ik kan nu een TV kopen met een Ziggo CI+ CAM-module dan ben ik ook van de extra afstandbediening af. Maar ik kan dan niet meer opnemen en pauzeren... Dit gebruik ik wel heel veel.
Dus eigelijk zou ik het liefst een mediacenter aan mn tv knopen met daaraan een cardreader voor de ziggo smartcard zodat ik deze pc kan gebruiken voor mn tv, opnames en natuurlijk heb ik dan het voordeel dat ik ook andere zaken af kan spelen.
Wie o wie zet me even op het juiste spoor?

werkt dit nog?
https://zepman.tweakblogs.net/blog/2228/ziggo-digitale-tv-op-de-pc.html
 
Mijn TV heeft het begeven, dus ik moet ee nieuwe kopen. Nu kan ik natuurlijk ee ntv kopen met een cardreader zodat de smartcard in de tv kan. Een groot voordeel: dan ben ik gelijk van die stroomverslindende, lawaaimakende, warmteproducerende Brakke Cisco af.
Want ik kan nu een TV kopen met een Ziggo CI+ CAM-module dan ben ik ook van de extra afstandbediening af. Maar ik kan dan niet meer opnemen en pauzeren... Dit gebruik ik wel heel veel.
Dus eigelijk zou ik het liefst een mediacenter aan mn tv knopen met daaraan een cardreader voor de ziggo smartcard zodat ik deze pc kan gebruiken voor mn tv, opnames en natuurlijk heb ik dan het voordeel dat ik ook andere zaken af kan spelen.
Wie o wie zet me even op het juiste spoor?

werkt dit nog?
https://zepman.tweakblogs.net/blog/2228/ziggo-digitale-tv-op-de-pc.html

Het is een leuk streven echter zitten er een paar nadelen aan.
Punt 1 het is niet door Ziggo ondersteund, dus als het niet (meer) werkt omdat Ziggo misschien iets in zijn codering gaat aanpassen heb je een probleem. (De kans is klein maar aanwezig).
Punt 2 ik heb zelf nog geen applicatie (Media Portal etc) gezien die redelijk vlot zapt en dan heb ik het over de methoden die gebuik maken van de tweakblog die je hier boven hebt gezet.
Wat wel misschien aardig werkt is een AnySee direct met Windows Media Center, daar heb ik zelf geen ervaringen mee (de smartcard kan direct in de AnySee)
Punt 3 ik heb nu zelf ook zo'n nieuwe zwarte Cisco en moet zeggen dat deze behoorlijk snel zapt en geluid produceren doet hij nauwelijks, alleen jammer dat Ziggo die doos dan weer helemaal dichtzet (geen usb/netwerk). De ab van deze Cisco werkt ook als een soort alles in 1, je zapt de kanalen van de Ziggo box maar volume en aan uit van de tv werken ook (mist de ab jouw tv ondersteunt)

De ultieme combinatie van mediaplayer en tv tuner heb ik nog niet gevonden.
 
Sinds 2007 heb ik een htpc met Mediaportal en een digital everywhere floppyDTV (DVB-C) met Alphacrypt clasic CAM en daarin de Ziggo Smartcard. Begonnen met Windows XP, maar draait nu sinds een paar maanden moeiteloos op Win 7 Pro.

Mediaportal (open source dus GRATIS met super ondersteuning van een actieve community) werkt over het algemeen uitstekend. In 2009 even paniek omdat Ziggo Ci+ zou gaan introduceren, maar voorlopig werkt het nog prima en Mediaportal wordt met elke nieuwe release ook beter en beter.

Ik snap overigens niet waarom mensen altijd zo'n punt maken van dat langzame zappen, ik heb er geen last van.. ik bedoel, ik zap niet meer en het gaat tenslotte om de kwaliteit van het beeld tussen het zappen :)

Ik scrol relaxed met de microsoft remote door de EPG en kies dan wat ik wil gaan zien. Druk OK op het programma en het begint vrijwel direct. Druk op Guide en de OSD EPG komt in beeld, weer scrollen totdat ik zie wat ik wil zien, klik OK en kijken maar... Zappen is zooooo jaren 90! :cool:

En waarom zou je ondersteuning van Ziggo willen.. als je alleen maar ondeskundige call center stagiaires aan de telefoon krijgt die geen verstand van zaken hebben? Ik heb nog nooit ondersteuning van Ziggo nodig gehad, vragen worden in het Mediaportal forum meestal binnen enkele uren beantwoord door een actieve community van duizenden Mediaportal gebruikers.

Nadeel van Mediaportal is wel dat het zo enorm uitgebreid is, de mogelijkheden zijn eindeloos en de hoeveelheid vinkjes die aan of uit te zetten zijn, enorm.. Dat komt nogal ingewikkeld over als je er mee begint, maar door de standaard instellingen over te nemen en langzaam je er in te verdiepen en verbeteringen aan te brengen wordt het alleen maar leuker er mee bezig te zijn.. Ik ben overigens de fase van instellen en tweaken wel voorbij en een echte gebruiker geworden van Mediaportal.

Lots
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top