• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo zet analoge kanalen vermindering toch door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat dit uit 2007 stammende codeer-plannetje van SES (Astra Satellite) allang over was? Ik hoor er, sinds de tegenwerking van verschillende zijden, niets meer over.

Dan heb je de laatste ontwikkelingen gemist.:wink:
 
Dat komt omdat de signalen vanuit een aantal centrale locaties aangeleverd worden (voor jou waarschijnlijk Stadskanaal), en de kabelkrant en lokale zender pas plaatselijk worden toegevoegd. Een regeling zoals jij die bedacht hebt, zou alleen werken wanneer alle gemeenten die onder de centrale locatie vallen, geen lokale zenders zouden hebben.

Ok, begrijpelijk... Maar voor zover ik weet zit 'onze' centrale locatie in Winschoten. Alleen in de gemeente Winschoten is een lokale omroep actief op kanaal 7. Alle andere gemeentes op dit kopstation hebben geen lokale TV omroep. Kanaal 51 welke gereserveerd is voor Nieuws TV (kabelkrant) staat al meer dan een jaar leeg... Nieuws TV is hier gestopt met uitzenden. Dit geld voor het HELE gebied wat aan ontvangststation Winschoten hangt. Nu heeft het Dagblad van het Noorden plannen om TV te gaan maken, wellicht dat zij dus op dit kanaal komen binnenkort.

Neemt niet weg dat het bijzonder is dat het Ziggo TV kanaal (kanaal 21) blijft, terwijl daar nog geen 10 mensen per dag naar kijken denk ik (positief blijven denken :wink:). Hadden ze veel beter het zeer populaire RTL op dit kanaal kunnen zetten. Maar goed, dat is het nadeel bij Ziggo: het is nu zo'n groot bedrijf dat men niet meer weet wat er in deze regio leeft... :cry:

Wel jammer dat Ziggo analoog steeds minder interessant maakt voor haar klanten... De meeste mensen die ik ken zitten juist bij Ziggo vanwege het complete analoge signaal dat op alle TV's en opname apparatuur in huis beschikbaar is (iets wat je bij satelliet en Digitenne niet hebt). Nu dat voordeel steeds minder wordt (en je wel steeds meer moet betalen) denk ik dat veel mensen alsnog zullen afhaken en overstappen naar andere aanbieders... Hoe onbegrijpelijk het in deze digitale tijd misschien mag zijn, het gemak van analoog is voor veel abonnees toch nog steeds een reden om kabel te nemen ipv satelliet/digitenne.
 
Hoe onbegrijpelijk het in deze digitale tijd misschien mag zijn, het gemak van analoog is voor veel abonnees toch nog steeds een reden om kabel te nemen ipv satelliet/digitenne.

Het is maar hoe je "gemak" bekijkt.

De meeste zenders worden sowieso digitaal aangevoerd (Binnen afzienbare tijd alle.) en analoog is in wezen niet geschikt voor grote, platte schermen met Full HD.
Kortom: analoog heeft geen toekomst, en vreet ook nog eens bandbreedte.
 
Pikant detail is dat de kanalenvermindering in Friesland ook TV5 Monde betreft. En laat dat kanaal nu *bindend* in het basispakket zijn geadviseerd door de programmaraad (waar ik lid van ben). Dit zal zeker nog het nodig stof doen opwaaien...
 
Pikant detail is dat de kanalenvermindering in Friesland ook TV5 Monde betreft. En laat dat kanaal nu *bindend* in het basispakket zijn geadviseerd door de programmaraad (waar ik lid van ben). Dit zal zeker nog het nodig stof doen opwaaien...

TV5 Monde wil zelf niet meer analoog doorgegeven worden. Dan kan de raad nog adviseren wat ze willen, als TV5 zijn signaal niet meer beschikbaar stelt voor analoge distributie, dan houdt het snel op.
 
TV5 Monde wil zelf niet meer analoog doorgegeven worden. Dan kan de raad nog adviseren wat ze willen, als TV5 zijn signaal niet meer beschikbaar stelt voor analoge distributie, dan houdt het snel op.

In dat geval is het niet te keren denk ik, maar wel erg onhandig dat Ziggo dit niet tijdig heeft gecommuniceerd aan de programmaraden. Want er is nu een plekje in het basispakket vrij waar ze wat over te zeggen hebben...
 
Heb ondertussen een brief van ziggo gehad, waarin staat dat ook RTBF-la une, bbc world en suus(yeeess!) verdwijnen. Ziggo kanaal zelf blijft helaas :( (roosendaal)
 
Wat die programma raden betreft, die hadden jaren geleden al opgedoekt moeten zijn. Die lui hebben de laatste jaren al de meest vreemde adviezen aan kabelaars voorgelegd.

Ooit in een ver verleden zullen die raden vast een heel goed doel en nut hebben gediend, ze zijn echter ondertussen al jaren achterhaald.

De programma raad heeft ook geen zeggenschap over alle kanalen in het analoge deel van het pakket, slechts op een deel. Een deel van het analoge pakket is nu nog must-carry vanuit de overheid. Daarnaast is er een deel van het pakket waarover de programma raad mag adviseren (is 9 op de 10 keer niet bindend, enkel een advies) en daarnaast zijn er nog een aantal vrije keuze's voor de provider.


En wat betreft dat TV5 Monde niet meer analoog doorgegeven wil worden Natuurlijk had Ziggo de raden hierover kunnen informeren. Echter ik neem aan dat de raden hun eigen informatiebronnen hebben, hoe willen ze anders een goed en deugdelijk advies kunnen uitbrengen. En dat TV5 Monde niet analoog verder wil zal vast in een (pers)bericht (officieel)zijn aangekondigd door TV5 Monde, en ik mag aannemen dat dit soort berichten door de programma raden gelezen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan