Discussie: Post je snelheid
Los bericht bekijken
Oud 28 november 2008, 11:45
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door messed-up Bekijk bericht
Vergelijkingen met autorijden en maximale snelheden mogen wat mij betreft achterwege blijven. Zoals mij wel vaker opvalt wordt er naar mijn gevoel weer eens de indruk gewekt dat het misschien wel eens niet aan Ziggo zou kunnen liggen.
Als je mijn post goed leest dan weet je dat ik nergens ook maar een poging doe om Ziggo buitenspel te zetten. Sorry dat ik het zeg, maar je kan ook alles zo lezen dat het in je straatje past . Wat ik probeer aan te geven is dat ook al heb je de juiste modem instellingen, er zijn andere externe factoren (bv in Ziggo netwerk) die kunnen voorkomen dat je die snelheid haalt.

Stel het ziggo netwerk je voor als een provinciale weg. Als je hier alleen rijd kan je hele hoe snelheden halen, als je echter achter een vrachtwagen rijd met veel tegenliggers zodat je niet kan inhalen blijf je op een lagere snelheid steken.

Kortom dat je niet de snelheid haalt wil niet zeggen dat het modem nog niet de juiste snelheden heeft. Als er in de toevoer naar het modem (wijkkast, glasring etc) vanuit Zigge een bottleneck zit kan het modem nog zo graag willen maar ergens anders word de snelheid beperkt door bv te weinig capaciteit.

Uiteraard kan het wel zo zijn dat je modem de verkeerde instellingen heeft. Het enige wat ik hiermee wilde aangeven is dat het niet halen van de snelheden niet per direct inhoud dat het modem de verkeerde instellingen heeft, en dat handmatig instellen van de modemsettings door de HD ook niet de oplossing hoeft te zijn.