Los bericht bekijken
  #18  
Oud 8 oktober 2008, 15:35
ziggo-user's schermafbeelding
ziggo-user ziggo-user is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Locatie: Casema - Den Haag
Ziggo Internet: Motorola SBV5121e / Alles-in-1 Plus
DTV: Humax IR-Fox
Berichten: 260
Standaard Storingen met DTV

Inderdaad, zoals al eerder gezegd, worden DTV storingen echt bijzonder vaak veroorzaakt door de huisinstallatie.

Wat betreft het probleem dat specifiek ontstaat tijdens bepaalde tijden, dat lijkt niet op een storing van Ziggo. Ze veranderen het signaal niet rond die tijd. Alle werkzaamheden worden afgerond vr 18:00u, dus daarna worden er geen aanpassingen gedaan aan de signaalsterkte.
Waar het meer op lijkt is een stoorzender in jouw omgeving die aangezet wordt rond die tijd. Dit is erg lastig meetbaar.

Wat betreft het monteur van Ziggo verhaal: dat klopt niet helemaal. Ziggo stuurt in principe geen monteur als het probleem niet aan het eigen netwerk ligt. Als je erg hard door zeurt kan je toch een monteur krijgen.
Wanneer de monteur langs komt en alles door meet constateert hij wel of geen probleem in het netwerk van Ziggo. Wanneer er een netwerkprobleem is betaal je niets en wordt het opgelost. Wanneer er geen probleem is met het netwerk en de oorzaak blijkt in de huisinstallatie te zitten, krijg je 35 EUR kosten voor het rijden van de monteur en gaat hij weg! De oorzaak ligt immers in een installatie waar je zelf verantwoordelijk voor bent.