Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2008, 21:41
bitsflew's schermafbeelding
bitsflew bitsflew is offline
Senior Member

DTV: Sony 40W2000, Samsung DCB-H360R, Humax IRHD-5050-C, Humax IRHD-5000, Sony 32D3000 + AlphaCrypt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertvanHorck Bekijk bericht
De EBU TV baas heeft nog niet gereageerd op mijn email. Vandaag de mail gestuurd naar de Alg Directeur van de NOS. Laten we hopen dat hij wel durft, zou wat mij betreft van karakter getuigen, met als motto:

"het is nog niet te laat"

Al wil ik er nog wel over kwijt, dat we de NOS deze fouten moeten kunnen laten maken, daar is wat mij betreft deze 3 maandse proef periode voor, dan kunnen we in ieder geval vanaf 1-1-2009 genieten van echt HD TV.

Tenslotte dit:
EEN argument van de NOS en andere broadcasters is dat de mensen die tot 2005 HD Ready TV's hebben gekocht ook daadwerkelijk slechts 720p aankunnen. Deze mensen zouden bij hogere uitzendingen downscaling nodig hebben uit hun HD settop box.

Maar ik zou toch zeer teleurgesteld zijn als wij als vooruitstrevend Nederland "mediocrity" zouden promoten.

Als Nederlanders die op t punt staan Europees voetbal kampioen te worden en die langzaam aan hun rust hervinden na politieke moorden en intolerantie, ben ik een STERK voorstander van Nederland HD voorloperland!

minimaal 1080i dus! Basta!
720p of 1080i maakt me niet uit mits het maar ongewijzigd vanaf de bron wordt doorgegegeven.

Dus niet zoals nu:

bron -> H264 encoder ->transport -> H264 decoder -> formaat conversie -> H.264 encoder -> transport -> H264.decoder -> TV

maar zo:

bron ->H264 encoder -> transport -> H264 decoder -> TV

Waarom?

1) H264 is niet verliesvrij maw die extra de/encode stap levert kwaliteits verlies op.

2) Bij de omzetting van 1080i naar 720p gaat onheroepelijk beeldinformatie verloren, mn kijkers met een full-HD TV zijn hiervan de dupe.

Het argument van o.a. de NOS met betrekking tot HD-Ready TV's is absolute onzin.
Elke HD-Ready TV kan 1080i omzetten naar 720p.

Wat de keuze van 720p of 1080i betreft, doe het zoals in de US

Sportuitzendingen met snelle beeldwisselingen opnemen en doorgeven in 720p en de rest 1080i

Laatst gewijzigd door bitsflew; 15 juni 2008 om 21:53