• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

sterkte kabelsignaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GE SWINKELS

mijn panasonic decoder krijgt met de zenders zoeken een kabel signaal van 38%
door.ik heb gehoord dat het signaal minimaal 50% moet zijn wil de decoder fatsoenlijk werken.
de zenders op de decoder werken ongeveer 10 seconden en vallen dan op storing,heeft dat met de signaal sterkte te maken.
ge swinkels
 
Dan zou ik de kabel eens controleren.
Heb het ook bij drie zenders op mijn ene decoder.
Verplaatst ik hem nergens last van. Dus eerst de kabel controleren.
 
heb al een goede kabel gekocht met goede aansluitingen,het signaal is wel van 35 naar 38% gestegen, rtl5 had ik gisteren een hele tijd goed ,maar ned 1,2,3
krijg ik een e48 code dat de zender geen signaal ontvangt.
 
Heb je nog ergens een versterker liggen?
Zet die er eens tussen dan. misschien dat dat helpt.
 
slecht signaal

Door de afstand word het signaal ook slecht en met een splitter in je huis installatie gaat er zowiezo veel sterkte verloren. Deze combi kan moet je dan inderdaad met een versterker oplossen. Wel even info meenemen over de afstand die je moet afleggen kwa kabels vanaf je versterker tot je tv.
Een goede verkoper zal weten dat er voor de verschillende afstanden verschillende versterker zijn.
 
heb al een goede kabel gekocht met goede aansluitingen,het signaal is wel van 35 naar 38% gestegen, rtl5 had ik gisteren een hele tijd goed ,maar ned 1,2,3
krijg ik een e48 code dat de zender geen signaal ontvangt.

Hoe heb je thuis het e.e.a. aangesloten?
Wat zit er vanaf het AOP (abonnee overname punt - Plaats waar de kabel binnenkomt) allemaal tussen aan versterker, splitter(s), etc?
Waar gaan de kabels heen, wat zit erop aangesloten en hoe lang zijn deze kabels ongeveer?

Heb je je decoder ook al direct op het AOP aangesloten zonder iets er tussen? Met een zo kort mogelijke kabel en goede stekkers?
Wat zijn je waardes dan en hoe is het beeld dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan