• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned.1,2,3 in 2009 in HDTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkvk

Forum Gebruiker
Berichten
376
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op de website van dutchmedia valt te lezen dat de zenders Nederland 1,2,3 vanaf 2009 in HDTV worden uitgezonden.
Met Ziggo zou al een overeenkomst zijn.
Lees het hele verhaal op https://www.dutchmedia.nl/blog
 
Goed nieuws! Kan ik eindelijk echt gebruik gaan maken van mn HDTV :)
 
Zo lang HDTV te duur is voor de gewone man zal het nog zeker 10 jaar duren voor HDTV echt doorbreekt. Een snelle overgang van NED 1, 2 3 en de commercielen zal het tempo waarmee de gewone burger een duur HDTV-abo koop met een dure HDTV-decoder niet versnellen!
 
Toch wel goed nieuws (het duurt dus niet lang meer!) dat de Publieke Omroep al snel gaat beginnen met HDTV voor de zenders Nederland 1,2 en 3.:p

En RTL en SBS zijn ook al nog aan het onderhandelen over HDTV, alhoewel of hun ook al snel over zullen gaan betwijvel ik, maar de moed is er (i.i.g bij SBS).

Ik heb ook al uit betrouwbare bron vernomen dat MTV Networks bezig is met het testen van een Nederlandse editie van TMF(Live) HD, waar onze zuiderburen al een tijdje naar hebben kunnen genieten. :)

Wel zo gunstig, nu de Engelse tak van MTV Networks Nederland heeft overgeslagen, betreft het hier uitrollen van de HDzender MTV HD...
 
Zo lang HDTV te duur is voor de gewone man zal het nog zeker 10 jaar duren voor HDTV echt doorbreekt. Een snelle overgang van NED 1, 2 3 en de commercielen zal het tempo waarmee de gewone burger een duur HDTV-abo koop met een dure HDTV-decoder niet versnellen!

Ohnee? Ik denk van wel, maar de toekomst zal het uitwijzen :)
 
Op de website van dutchmedia valt te lezen dat de zenders Nederland 1,2,3 vanaf 2009 in HDTV worden uitgezonden.
Als je het goed leest zal verreweg het meeste in niet in HDTV, maar in upscaled HDTV te zien zijn. Het zal wel net zo gaan als met de heeeeel geleidelijke invoering van 16:9 breedbeeld bij de publieke omroep.
En de plannen van de commercieelen (themakanalen!) kennen we zo langzamerhand wel.
 
Ik heb net als heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel nedelanders enkele jaren geleden een breedbeeld-tv gekocht (gewoon omdat ik zoals elke nederlander aan een nieuwe toe was, de oude was stuk). Ik weet niet in welke wereld sommigen leven, maar in mijn ogen koopt de doorsnee nederlander echt geen nieuwe HD-TV, wanneer hun oude tv nog werkt. Daarnaast moet er een dure decoder bij gekocht worden met een extra abo! Dit is echt niet weggelegd voor jantje modaal!
 
Je vergeet Bor dat momenteel in rap tempo de beeldbuizen omgeruild worden voor platte HD of HD ready platte schermen en is dit niet te vergelijken met de snelheid waarmee de breedbeeld tv de 4:3 tv inhaalde .
Dit gaat beduidend sneller
De beeldbuis tv is nauwelijks meer te krijgen en wat de decoder betreft schijnen mensen dat toch niet echt als een hindernis te vinden om deze aan te schaffen als er wat moois tegenover staat.
 
breedbeeld tv's zijn nog volop te krijgen, ik heb zelf ook een CRT breedbeeld tv die is al 7 jaar oud. Ik wilde eerst ook een lcd tv aanschaffen als mijn CRT TV versleten is maar ik hoor alleen maar slechte dingen over beeldkwaliteit van LCD tv's.
Ik weet dat je er niet onderuitkomt maar als mijn CRT het straks begeeft zal ik weer een gewone CRT breedbeeld aanschaffen. Of de LCD tv's moeten dan qua beeldkwaliteit verbeterd zijn dan zal ik overgaan op LCD.
 
"Don Quichot" figuren die het nut van breedbeeld, HDTV en platte schermen niet zien zitten, die zullen er altijd wel blijven.
Als de beeld kwaliteit van de LCD tv's goed is zie ik het nut er wel van in om een LCD tv te kopen. Maar blijkbaar is de beeldkwaliteit nog niet optimaal bij LCD tv's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan