• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Speedtest trial

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BenJ

Ik ben niet helemaal gerust op de betrouwbaarheid van de Beta trial; heel vaak geeft een eerste meting bij mij in de download waardes voor mijn Z3 :wink: abo van wel 36 MBps, nu wil ik daar niet meteen tegen protesteren, maar het lijkt me ietsjes te veel.
Vaak moet ik 2 of 3 metingen doen om een realistische waarde te krijgen van ca 15,4 MBps. Alhoewel dat ook vaak tegen de 17 MBps is. Het rare is dat als ik via ns0.multikabel.net/speedtest.php test ik vrijwel altijd zo'n 17 a 18 MBps meet terwijl alleen speedtest.multikabel.net de enige is die altijd zo'n 15 a 15,5 MBps laat zien.
 
36Mbps? Bedoel je niet 16Mbps? Overigens haal ik bij die ns0 site maar iets van 11102 kb/s, terwijl Speedtest.net me 15387down/2197up geeft. Ik wacht nog geduldig op de volle snelheid :wink:. Ze hadden toch problemen met de configuratie?

<offtopic>volgens mij woon je behoorlijk dicht bij me in de buurt..</offtopic>
 
Ben bedoelt deze test.

Overigens haal ik nooit hoger dan de normale snelheid die ik zou moeten hebben, de test klopt echt wel dus. Ik denk dat Ben's modem wat te snel werkt, misschien even de helpdesk bellen dat je te snel bent ?? :wink:
 
ik haal


met mijn power bundel. Ik moet toch bijna het dubbele halen met de upload?(zeg 2500 minimaal) ? Dat haal ik echter NOOIT. Is dit nog steeds een bekend probleem, of is het reeds opgelost, en moet ik even bellen?
 
Haal prima waarden voor mijn Alles-in-1 Extra.

Vraag me alleen wel enkele dingen af:
- wat is het verschil tussen Ziggo.speedtest.net en gewoon www.speedtest.net anders dan dat ik bij de eerste Alkmaar als aanbevolen server krijg en bij de tweede Amsterdam?
- zie dat Alkmaar een eigen server van Ziggo is, is meten via Amsterdam niet eerlijker? Over het interne netwerk kan ik het ook :wink:
- is het, ook gezien het vorige, niet vreemd dat mijn snelheden via serve Groningen altijd fractioneel hoger zijn dan die via Amsterdam, en dat Amsterdam weer hoger is dan Ziggo? Kortom: hoe komt het dat ik de laagste snelheid haal op wat waarempel een eigen Ziggo server is? Download waarde is ruim 14.000 bij Alkmaar, ruim 16.000 bij Groningen, beiden nu net gemeten.
- Upload is wel gelijk, altijd 2500 (zou toch 3000 moeten zijn bij Alles-in-1 Extra)?
 
Hi!

Haal prima waarden voor mijn Alles-in-1 Extra.

Vraag me alleen wel enkele dingen af:
- wat is het verschil tussen ziggo.speedtest.net en gewoon www.speedtest.net anders dan dat ik bij de eerste Alkmaar als aanbevolen server krijg en bij de tweede Amsterdam?
- zie dat Alkmaar een eigen server van Ziggo is, is meten via Amsterdam niet eerlijker? Over het interne netwerk kan ik het ook :wink:
- is het, ook gezien het vorige, niet vreemd dat mijn snelheden via serve Groningen altijd fractioneel hoger zijn dan die via Amsterdam, en dat Amsterdam weer hoger is dan Ziggo? Kortom: hoe komt het dat ik de laagste snelheid haal op wat waarempel een eigen Ziggo server is? - Upload is wel gelijk, altijd 2500 (zou toch 3000 moeten zijn bij Alles-in-1 Extra)?

Nog niet alle netwerken zijn gekoppeld, de server draait in Amsterdam, Alkmaar staat er wellicht bij, maar hij staat echt in Amsterdam ;)

Voor Multikabel gebruikers is hij wel 'lokaal'.

Bye,
Raymond.
 
ziggo.speedtest.net icm F-Secure loopt niet lekker.

Eerst getest op speed10.multikabel.net met en zonder FS maakt nauwelijks uit ca. 15mbps. erg stabiel

ziggo speedtest FS uitgeschakeld :
15,4mbps/2,4mbps/20msek behoorlijk stabiel UP en DOWN steeds in 1 batch

met FS :
5,5mpbs/2,1mbps/50msek DL erg instabiel UP en mn. DOWN in meerdere batches.
Opvallend dat er soms fikse pauzes tussen de batches kunnen zitten (tot wel 2 sekondes) en ook dat het er soms 1 is, meestal 2, maar ook wel 3 batches kunnen zijn. Als het in 1 batch gaat meet ik iha hogere DL waardes (record is inmiddels 85mbps !)

Voorzichtige conclusie : FS is het probleem op mijn PC. Ook uit andere bevindingen zie ik dat bij mij FS niet echt lekker wil draaien (mn. icm Outlook). Diverse herinstalls hebben probleem niet opgelost.

Moraal : Vertrouw je de metingen niet schakel FS (of evt. andere AV software uit) dan even uit.

Dit onderzoekje was in het kader van een doorlopende evaluatie van FS nav meerdere gebruikersklachten sinds de laatste upgrade en iets wat me niet lekker zat uit mijn start topic.

Wat me ook steeds meer gaat opvallen dat de impact van FS op de verbinding steeds groter wordt naarmate de bandbreedte toe neemt. Ook eigenlijk niet verwonderlijk voor iets dat zo diep ingrijpt, steeds meer werk in steeds minder tijd te verrichten. En dan te bedenken dat we nog meer snelheid in het vooruitzicht hebben.

Over ziggo speedtest : Het aantal test servers zou van mij wel wat kleiner mogen zijn. Het tool reageert/werkt toch al niet zo vlot, zeker als je een paar tests achter elkaar wilt doen.
 
Hi!

Nog niet alle netwerken zijn gekoppeld, de server draait in Amsterdam, Alkmaar staat er wellicht bij, maar hij staat echt in Amsterdam ;)

Voor Multikabel gebruikers is hij wel 'lokaal'.

Bye,
Raymond.

Interessant is om te kijken naar de PING tijd. Hoe lager, hoe beter. Als ik (in regio Tilburg, ex-@Home) die "Alkmaar" (= Amsterdam) server kies zie ik een 50msec ping. Maar Groningen slechts 15 msec en ook met name een wat betere UPload snelheid.

Bij dit soort speedtests is het van belang hoeveel schakels er tussen jezelf en de meetserver staan. Hoe minder, hoe beter. En bovendien moet die meetserver wel de load aan kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan