• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid X-tra

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

aura5107

Ik heb vanaf januari 2007 X-tra verbinding en is in één woord bagger.
Ik ben vanaf die tijd al bezig met Multikabel om de verbinding voor elkaar te krijgen maar tot nu toe geen resultaat. telkens zouden ze mij terug bellen maar vergeet dit ook maar. Alles beloven maar niks doen :twisted: ik haal gemiddeld 2500 tot 3500 kbps getest bij speedtest.net, monteur is ter plaatse geweest en had zelfde meeting.

per 1 september a.s maandbedrag weer omhoog voor een supersnelle verbinding 8O

Aura5107
 
aura5107 zei:
ik haal gemiddeld 2500 tot 3500 kbps getest bij speedtest.net
Slechte test-site, want ik haal daar ook bij lange na niet de snelheid, terwijl ik wel met volle snelheid van bijvoorbeeld de newsserver of de speedtest-server van Multikabel zelf kan downloaden. Mijn verbinding is dus prima, terwijl speedtest.net aangeeft dat ik maar 50 procent van mijn snelheid haal.

Dat speedtests buiten het Multikabel netwerk een lagere snelheid aangeven komt doordat de lijnen in het buitenland vaak beperkt zijn. Als je iets wilt ophalen op een andere plaats in de wereld ben je afhankelijk van de snelheid van die servers zelf en van de lijnen daar naartoe. Daar hebben Nederlandse internet providers geen invloed op. Je kunt du beter op een speedtest in je eigen netwerk testen om te zien hoe slecht (of goed) je verbinding is.

Dus wat haal je voor snelheid als je https://speedtest.multikabel.nl gebruikt ? (en dan de online snelheidstest kiezen, juiste abbo invullen)

Als je echt je snelheid sinds januari niet haalt en Multikabel het niet zou willen oplossen of je willen terugbellen zou dat droevig zijn. Maar dat is niet wat we gewend zijn en ik denk dat er dus ergens een misverstand is opgetreden. Als je snelheid echt maar 12 procent zou zijn van wat je zou moeten halen heb je recht op een vergoeding lijkt mij. Heeft de monteur dus ook gezegd dat je maar 12 procent van je snelheid haalt en heeft hij daar verder geen actie op genomen ???
 
ik ben vrijdag j.l teruggebeld en kreeg als antwoord dat er inderdaad een probleem is en dat ze het spoedig zullen oplossen maar ze weten niet hoe het opgelost moet worden en waar ze moeten zoeken, het kan één dag duren of een maand etc etc, dus ben niet veel wijzer geworden. het kosten plaatje dat zal wel goed komen maar dan moet het eerst het probleem opgelost worden en dat vindt ik ook het belangrijkst.
vorige week kreeg ik nog een modem toegestuurd want dat moest de oorzaak zijn, dus niet maar dat had ik ze al verteld maar goed ik sta voor alles open.
het volgend heb ik nu net gemeten buiten mijn router om dus rechtstreeks via de modem

ik heb een x-tra verbinding en dit is het resultaat:

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 2924 kbps (366 KB/s)

Ik wordt hier zo vreselijk droevig van!!!!
 
CeeS schreef:
Dus wat haal je voor snelheid als je https://speedtest.multikabel.nl gebruikt ? (en dan de online snelheidstest kiezen, juiste abbo invullen)

Dit heb ik gedaan zie boven en sindsdien krijg ik geen reactie meer, niet belangrijk genoeg zeker, dit vinden ze bij MK ook.

Van de week nogmaals in de telefoon geklommen en dat vonden ze niet echt fijn bij MK ze vertelden mij dat nu alles OK was en dat ik de volledige snelheid moest hebben, ik vertelde deze damen dat alles nog steeds hetzelfde was en toen werdt mij verteld dat het aan mijn eigen spullen moest liggen o.a de kabels of router etc etc, ik werdt een beetje boos en ja hoor er zou weer een monteur langskomen en wel meteen de volgende dag al, ik vertelde dat er pas een monteur geweest was maar dat werdt van tafel geveegd omdat de verbinding nu goed moest wezen want er zat een ruis op de lijn en dat was verholpen. Inderdaad de volgende dag kwam de monteur en alles werdt door gemeten etc etc en deze goede man vondt het erg spijtig voor mij want ook hij kon niks voor mij betekenen en hij heeft terplekke contact gehad met de td van mk en dit geval wordt nu door verwezen naar Datacom, dus nog steeds om te huilen hier.
Wie heeft ervaring met Datacom en wat moet/mag ik hier van verwachten???? of zijn ze nu weer een tijdje van mij af bij MK!!!
 
@Aura5107:

Ik had je vorige reactie even gemist, sorry daarvoor :oops:
De snelheid is duidelijk niet in orde.

Wil je mij even je naam/adresgegevens mailen, dan kan ik via onze contacten bij Multikabel eens kijken of je probleem opgelost kan worden.
Je kunt me via het forum een email sturen door op de email knop onder mijn bericht te klikken, of via normale email naar:
"techniek[apestaartje]mgv.multikabel.nl"
 
dit is momenteel mijn snelheid, dus tot op heden nog weinig verbetering met de X-tra.

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 3723 kbps (465 KB/s)
 
aura5107 zei:
dit is momenteel mijn snelheid, dus tot op heden nog weinig verbetering met de X-tra.

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 3723 kbps (465 KB/s)
Maar heb je al bericht gehad van Multikabel dat er al iets is gewijzigd in je wijk/woonplaats ?

Zo lang dat nog niet is gebeurd verwacht ik dat je weinig verschil zult merken als je inderdaad op een upgrade in je wijk moet wachten.
 
@Cees:

Datacom zou zo spoedig mogelijk met mij kontakt opnemen maar tot op heden niks vernomen.
Mijn laatste bericht was een mail wisseling tussen ons Cees en dat was het, nogmaals jammer genoeg geen teken van Multikabel.
afgelopen weekend kwam ik niet boven de 200 Kb/s, ik heb best wel geduld (nog maar net 8 maanden)met wachten tot een oplossing maar ik wil toch wel een beetje snelheid hebben om te downen, uploaden is nooit geen probleen, altijd tussen de 1800 en 1900 Kb/s dus dat is goed.
 
aura5107 zei:
Ik heb vanaf januari 2007 X-tra verbinding en is in één woord bagger.
Ik ben vanaf die tijd al bezig met Multikabel om de verbinding voor elkaar te krijgen maar tot nu toe geen resultaat. telkens zouden ze mij terug bellen maar vergeet dit ook maar. Alles beloven maar niks doen :twisted: ik haal gemiddeld 2500 tot 3500 kbps getest bij speedtest.net, monteur is ter plaatse geweest en had zelfde meeting.

per 1 september a.s maandbedrag weer omhoog voor een supersnelle verbinding 8O

Aura5107

Ik heb al ca. 6 maanden hetzelfde probleem, daarvoor altijd goede snelheid gehad (ca. 20MB) nu haal ik gemiddeld zo tussen de 4 en 8MB.
Heel veel gebeld, nieuwe kabelmodem gehad, monteur langs geweest,
noem maar op. Multikabel erkent het probleem, maar geeft geeft of heeft geen oplossing, of ook maar enigzins een duidelijk antwoord.
Het feit blijft wel, dat ik al een half jaar de volle (Xtra) mep betaal, en nog niet eens de power snelheid heb. Hierbovenop nog eens de verheugende mededeling, dat de abonnements kosten verhoogt zullen worden naar € 69,95 p.Maand.
Geen goede reclame voor Multikabel !!!!!!!!

Groeten Big_Jack lokatie wieringen........
 
@Big_Jack: je hebt mail

@aura5107: ik heb nog even navraag gedaan, je hoort vermoedelijk binnenkort iets.

Algemeen:
Zijn er nog meer mensen in de omgeving van Wieringemeer met deze problemen ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan