• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Graag in deze rubriek evt storingen m.b.t. Ned 1 HD melden.
Dit geeft ons de mogelijk sneller een beeld te vormen van de omvang.



Edit: gaat met name om de artefacts

Een voorbeeld van de typische artefacts: https://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=307583
op tijdstippen ~4, 17, 24 , 37, 44 sec


Maandag: aanpassing uitgevoerd t.a.v. encodering
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier idd storingen (ook zonder dat de ber oploopt). Signaal verdwijnt ff helemaal (blauwe hd logo op decoder is weg) beeld wordt zwart en daarna geen geluid meer. Ook regelmatig artifacts waarbij dan in een flits een beeld van +-10 seconden geleden is te zien.
 
Ik heb last van uitval van het geluid op NL1-HD. Dat is in Sittard met een Samsung DCB-H360RA decoder. Duurt soms enkele minuten.

Groet,

Bert
 
Nl1-hd

Regelmatig last van artifacts (beelden van enige seconden geleden; gisteravond (vrijdag) heel veel. BER 0, signaal 79. Andere HD kanalen waren en zijn OK.
 
Nl1-hd

In Groningen ook regelmatig blokvorming en uitval geluid. Ontvangst op H360 ongeveer 80; BER 0. Gisteren halve finale Roland Garros gekeken op NL1-HD, maar toch naar SD kanaal 1 gegaan ivm de regelmatige uitval van geluid en blokvorming, vet irritant. Dat wordt nog wat met het EK!!!!
Andere (HD) zenders perfect
 
In Den Helder gisteravond alleen last van korte onderbrekingen in het geluid.
 
bij mij duurt het soms lang voordat hij beeld geeft zodra ik er naartoe zap. Voor de rest geen problemen gezien, alleen heel soms korte onderbrekingen van het geluid.
 
Probleem met Nederland 1 HD hier in Zuidbroek (9636 EK) grotendeels opgelost. Alleen indien bij geluid digital wordt ingeschakeld, dan regelmatig korte uitval van het geluid. Bij omschakeling naar stereo geen last meer. Beeld en geluid is dan gewoon goed. Het is werkelijk een genot om voetbal in HD te kunnen bekijken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb last van uitval van het geluid op NL1-HD. Dat is in Sittard met een Samsung DCB-H360RA decoder. Duurt soms enkele minuten.

Groet,

Bert

even over schakelen naar nl1 en weer terug,en je hebt weer geluid
 
De eerste voetbalwedstrijd van het EK in HD via NL1 HD is een ramp hier. Het geluid bij het commentaar in de studio tijdens de rust loopt uit de pas met het beeld en veel last van blokjes in het beeld. Bepaald geen succes.... Ik hoop wel dat het snel beter wordt, want op die manier is de HD versie van NL1 niet om aan te zien. Best vervelend want de kwaliteit is super als er geen storingen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan