• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De nieuwe router van ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Slytex

Hallo,

Ik zag op de site van Ziggo dat ze een nieuwe router (van 99 euro) aanbieden omdat de snelheiden van de abos omhoog gaan (?)...en ik vroeg me af of iemand hier weet om welke router het gaat? (kan namelijk geen merk vinden op de site zelf)
 
De Sitecom is een WL-600, de netgear is een gb111

Dat zijn dus de 'oude' routers, TS heeft het over de nieuwste Ziggo router die ook de n-standaard ondersteunt, en hier aangeboden wordt. Helaas wordt niet duidelijk welke router het precies betreft, en welke router dus door bestaande klanten bij Sluitallesaan.nl besteld moet worden om Ziggo-ondersteuning te krijgen.
 
Dat zijn dus de 'oude' routers, TS heeft het over de nieuwste Ziggo router die ook de n-standaard ondersteunt, en hier aangeboden wordt. Helaas wordt niet duidelijk welke router het precies betreft, en welke router dus door bestaande klanten bij Sluitallesaan.nl besteld moet worden om Ziggo-ondersteuning te krijgen.

Excuseer...
In dat geval zou je als ik op sluitallesaan de prijzen (goed) zie, mogen verwachten dat het de Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router is. Zoniet de WL-306 Sitecom Wireless Router 300N XR Gigabit Emotion zou je mogen hopen, anders is het toch echt teveel winst bij ziggo :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil helemaal niet draadloos!

Kost onnodig duur (3 usb-adapters anders heb je nog nix) en maakt de zaak weer langzaam...
Bovendien heb ik mijn hele huis braaf voorzien van UTP-kabels

Kun je die ook blijven gebruiken met zo'n draadloze router? M.a.w. heb je dan wel degelijk de keuzevrijheid om gewoon bekabeld te blijven werken, is draadloos slechts een optie?
 
Kun je die ook blijven gebruiken met zo'n draadloze router? M.a.w. heb je dan wel degelijk de keuzevrijheid om gewoon bekabeld te blijven werken, is draadloos slechts een optie?

Vaak hebben ze genoeg ethernetpoorten, ik heb bijvboorbeeld verschillende PC's draadloos of bekabeld aangesloten.
 
OK!

Dank je wel voor je antwoord.

Ik begrijp dus dat een draadloze router ook wel degelijk bedraad als router zal kunnen functioneren? Dus ook printer delen, bestanden van elkaars pc kunnen openen en zo..?
 
Dank je wel voor je antwoord.

Ik begrijp dus dat een draadloze router ook wel degelijk bedraad als router zal kunnen functioneren? Dus ook printer delen, bestanden van elkaars pc kunnen openen en zo..?
Ja... bestanden delen kan ook draadloos. Maar goed, hier 2 laptops en 1 PC bekabeld en 2 iPhone's via draadloos in het netwerk.
 
Ben ik weer...

Sorry voor nog een vraag, ik was ooit behoorlijk voor op gebied van computers en software maar dat was in het XT-tijdperk, begin jaren 90... :giveup:

Ik zag bij de Mediamarkt nog een gevalletje internetsharing, een zgn "switch". Stukken goedkoper dan al die mooie draadloze routers en volledig 1 Gbits.

Het enige wat ik wil is een apparaat achter mijn kabelmodem hangen met 4 uitgangen voor UTP-kabels. Zodat ik daar 3 PC's op kan aansluiten die allemaal toegang hebben tot Internet en die onderling bestanden kunnen lezen, schrijven en een printer kunnen delen. Dan heb ik toch ook genoeg aan zo'nb switch van 4 tienen?

Ik heb geprobeerd er zelf uit te komen via helpmij maar snap er nog steeds geen hout van... :oyeah:
 
Sorry voor nog een vraag, ik was ooit behoorlijk voor op gebied van computers en software maar dat was in het XT-tijdperk, begin jaren 90... :giveup:

Ik zag bij de Mediamarkt nog een gevalletje internetsharing, een zgn "switch". Stukken goedkoper dan al die mooie draadloze routers en volledig 1 Gbits.

Het enige wat ik wil is een apparaat achter mijn kabelmodem hangen met 4 uitgangen voor UTP-kabels. Zodat ik daar 3 PC's op kan aansluiten die allemaal toegang hebben tot Internet en die onderling bestanden kunnen lezen, schrijven en een printer kunnen delen. Dan heb ik toch ook genoeg aan zo'nb switch van 4 tienen?

Ik heb geprobeerd er zelf uit te komen via helpmij maar snap er nog steeds geen hout van... :oyeah:
Wederom hallo,

Persoonlijk zou ik altijd voor een router gaan en een beetje router heb je al voor €60,-. Hierbij moet je rekening houden met het feit dat de doorvoersnelheid van buiten naar binnen het netwerk bestand is voor de toekomstige upgrades (in ons geval wordt dat dus 80Mbit/s begin 2010). Vele fabrikanten adverteren met 100Mbit/s doorvoer, maar in de praktijk zijn er gevallen bekend dat de betreffende routers blijven steken op 25Mbit/s, zit je dan met je 80Mbit/s abonnementje ;). Hier kan ik je uiteraard goed mee helpen, maar lees voor jezelf even het volgende door: router òf switch? Die paar tientjes extra is het zeker waard.

[edit] Hier een nog duidelijkere uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan