• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo CI+ Module

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

scooby1963

Goede avond,

Heb sinds kort de nieuwe CI+ module gekocht en deze geplaatst in mijn Sony KDL-46Z5500.

alles werkt prima geen problemen ook de nieuwe software 1.570EA. geupdate.
tot Donderdag avond 21.30uur beeld stil en geen digitale ontvangst meer.van alles geprobeerd om het weer aan de gang te krijgen maar niets.stroom uit module uit en weer in stroom aan tv aan niets.bij instelling digital setup geeft hij aan( module niet geplaatst)kan dus ook geen instellingen veranderen van de module.

Zie wel bij systeeminfo symbol rate klopt maar Freq: staat nu op 826000 wat 372000 moet zijn. Bij QAM staat 224 dit moet zijn 64.Ook zonder module geeft hij dit aan.

Heb ook met Ziggo gebeld de volgende dag, krijg je weer dat zelfde wat ze bij alle mensen standaard vragen volgens het boekje.Nou ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.bla,bla,bla uit aan reset etc etc etc.

ziggo zegt gewoon keihard wij zijn niet verantwoordelijk hiervoor terwijl het wel via hun signaal, waarschijnlijk mijn module kapot is die ik pas sinds 21 september heb.
overigens heb ik ook twee DG ontvangers Samsung en Humax die beide prima werken.

Heb ook een mail gestuurd naar Sony en wacht nog op reactie.Maar misschien weet een van jullie iets.Maar zolang de tv blijft zeggen dat hij de module niet ziet ben ik bang dat of de module of de aansluiting van de tv kapot is.

alvast bedank voor de moeite
Groeten Dennis.
 
Goede avond,

Heb sinds kort de nieuwe CI+ module gekocht en deze geplaatst in mijn Sony KDL-46Z5500.

alles werkt prima geen problemen ook de nieuwe software 1.570EA. geupdate.
tot Donderdag avond 21.30uur beeld stil en geen digitale ontvangst meer.van alles geprobeerd om het weer aan de gang te krijgen maar niets.stroom uit module uit en weer in stroom aan tv aan niets.bij instelling digital setup geeft hij aan( module niet geplaatst)kan dus ook geen instellingen veranderen van de module.

Zie wel bij systeeminfo symbol rate klopt maar Freq: staat nu op 826000 wat 372000 moet zijn. Bij QAM staat 224 dit moet zijn 64.Ook zonder module geeft hij dit aan.

Heb ook met ziggo gebeld de volgende dag, krijg je weer dat zelfde wat ze bij alle mensen standaard vragen volgens het boekje.Nou ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.bla,bla,bla uit aan reset etc etc etc.

ziggo zegt gewoon keihard wij zijn niet verantwoordelijk hiervoor terwijl het wel via hun signaal, waarschijnlijk mijn module kapot is die ik pas sinds 21 september heb.
overigens heb ik ook twee DG ontvangers Samsung en Humax die beide prima werken.

Heb ook een mail gestuurd naar Sony en wacht nog op reactie.Maar misschien weet een van jullie iets.Maar zolang de tv blijft zeggen dat hij de module niet ziet ben ik bang dat of de module of de aansluiting van de tv kapot is.

alvast bedank voor de moeite
Groeten Dennis.
Helpt een reset naar de default waarden van de televisie ?
 
Goede avond,

Heb sinds kort de nieuwe CI+ module gekocht en deze geplaatst in mijn Sony KDL-46Z5500.

alles werkt prima geen problemen ook de nieuwe software 1.570EA. geupdate.
tot Donderdag avond 21.30uur beeld stil en geen digitale ontvangst meer.van alles geprobeerd om het weer aan de gang te krijgen maar niets.stroom uit module uit en weer in stroom aan tv aan niets.bij instelling digital setup geeft hij aan( module niet geplaatst)kan dus ook geen instellingen veranderen van de module.

Zie wel bij systeeminfo symbol rate klopt maar Freq: staat nu op 826000 wat 372000 moet zijn. Bij QAM staat 224 dit moet zijn 64.Ook zonder module geeft hij dit aan.

Heb ook met ziggo gebeld de volgende dag, krijg je weer dat zelfde wat ze bij alle mensen standaard vragen volgens het boekje.Nou ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.bla,bla,bla uit aan reset etc etc etc.

ziggo zegt gewoon keihard wij zijn niet verantwoordelijk hiervoor terwijl het wel via hun signaal, waarschijnlijk mijn module kapot is die ik pas sinds 21 september heb.
overigens heb ik ook twee DG ontvangers Samsung en Humax die beide prima werken.

Heb ook een mail gestuurd naar Sony en wacht nog op reactie.Maar misschien weet een van jullie iets.Maar zolang de tv blijft zeggen dat hij de module niet ziet ben ik bang dat of de module of de aansluiting van de tv kapot is.

alvast bedank voor de moeite
Groeten Dennis.

het probleem is me niet echt duidelijk.

Heb je in her-installatie uitgevoerd,
Heb je op Ned 1 HD beeld,
Kun je bij het menu van de CAM,

Zo niet, zit de module wel diep genoeg in de TV (sticker moet naar de muur wijzen )?
 
het probleem is me niet echt duidelijk.

Heb je in her-installatie uitgevoerd,
Heb je op Ned 1 HD beeld,
Kun je bij het menu van de CAM,

Zo niet, zit de module wel diep genoeg in de TV (sticker moet naar de muur wijzen )?
Als de tv aangeeft dat de module niet geplaatst is lijkt het me vrij onmogelijk om in het menu van de cam te komen ;)
 
CI+ Module

Ik dacht toch echt dat ik duidelijk was>>
antwoord 1.Helpt de reset zie mijn verhaal>Heb ook met ziggo gebeld de volgende dag, krijg je weer dat zelfde wat ze bij alle mensen standaard vragen volgens het boekje.Nou ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.bla,bla,bla uit aan reset etc etc etc.

Antwoord 2.
Heb je in her-installatie uitgevoerd,Staat ook in mijn verhaal
Heb je op Ned 1 HD beeld,
Niet van toepassing zonder cam module.
Kun je bij het menu van de CAM, Staat ook in mijn verhaal zie onder
bij instelling digital setup geeft hij aan( module niet geplaatst)kan dus ook geen instellingen veranderen van de module.
en dan het antwoord hieronder>>
Zo niet, zit de module wel diep genoeg in de TV (sticker moet naar de muur wijzen )?Ik heb toch echt gezegt dat ik vanaf 21 september beeld heb gehad.:cry:
Ik weet niet, maar er schijnt niemand te lezen wat ik schrijf.ik weet dat het een heel verhaal is, maar ik wil het niet te lang maken.
Maar nogmaals:
Ja ik heb de herinstallatie uitgevoerd.:wink:
en nee geen beeld ned1 HD.:cry:
En nee ik kan niet in het cam menu.:cry:
en als hij niet diep genoeg in de tv zat had ik 4 weken geen beeld gehad.:-P

groet Dennis.

 
Ik dacht toch echt dat ik duidelijk was>>
antwoord 1.Helpt de reset zie mijn verhaal>Heb ook met ziggo gebeld de volgende dag, krijg je weer dat zelfde wat ze bij alle mensen standaard vragen volgens het boekje.Nou ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.bla,bla,bla uit aan reset etc etc etc.

Antwoord 2.
Heb je in her-installatie uitgevoerd,Staat ook in mijn verhaal
Heb je op Ned 1 HD beeld,
Niet van toepassing zonder cam module.
Kun je bij het menu van de CAM, Staat ook in mijn verhaal zie onder
bij instelling digital setup geeft hij aan( module niet geplaatst)kan dus ook geen instellingen veranderen van de module.
en dan het antwoord hieronder>>
Zo niet, zit de module wel diep genoeg in de TV (sticker moet naar de muur wijzen )?Ik heb toch echt gezegt dat ik vanaf 21 september beeld heb gehad.:cry:
Ik weet niet, maar er schijnt niemand te lezen wat ik schrijf.ik weet dat het een heel verhaal is, maar ik wil het niet te lang maken.
Maar nogmaals:
Ja ik heb de herinstallatie uitgevoerd.:wink:
en nee geen beeld ned1 HD.:cry:
En nee ik kan niet in het cam menu.:cry:
en als hij niet diep genoeg in de tv zat had ik 4 weken geen beeld gehad.:-P

groet Dennis.
Heb je analoog beeld?
Heb je radio kanalen?
Het je een EPG-overzicht?
Behalve Ned 1 HD, moet je ook de Ziggo kanalen met zenderoverzicht en sommige regionale kanalen kunnen zien. Doen die ook niets?
Dit alles is te zien met en zonder CI+ module.
Coax kabel van een decoder al eens in de tv gedaan, of een nieuwe/andere kabel? Misschien beschadigd bij het stofzuigen?
En wat ook kan gebeuren is dat het koperen kern-kabeltje is afgebroken in de coax-stekkers.
 
Ik dacht toch echt dat ik duidelijk was>>
antwoord 1.Helpt de reset zie mijn verhaal>Heb ook met ziggo gebeld de volgende dag, krijg je weer dat zelfde wat ze bij alle mensen standaard vragen volgens het boekje.Nou ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.bla,bla,bla uit aan reset etc etc etc.

Antwoord 2.
Heb je in her-installatie uitgevoerd,Staat ook in mijn verhaal
Heb je op Ned 1 HD beeld,
Niet van toepassing zonder cam module.
Kun je bij het menu van de CAM, Staat ook in mijn verhaal zie onder
bij instelling digital setup geeft hij aan( module niet geplaatst)kan dus ook geen instellingen veranderen van de module.
en dan het antwoord hieronder>>
Zo niet, zit de module wel diep genoeg in de TV (sticker moet naar de muur wijzen )?Ik heb toch echt gezegt dat ik vanaf 21 september beeld heb gehad.:cry:
Ik weet niet, maar er schijnt niemand te lezen wat ik schrijf.ik weet dat het een heel verhaal is, maar ik wil het niet te lang maken.
Maar nogmaals:
Ja ik heb de herinstallatie uitgevoerd.:wink:
en nee geen beeld ned1 HD.:cry:
En nee ik kan niet in het cam menu.:cry:
en als hij niet diep genoeg in de tv zat had ik 4 weken geen beeld gehad.:-P

groet Dennis.



Als jij alles geprobeert hebt en je hebt GEEN beeld op Ned 1 HD als je CAM is aangesloten (en wel als je de CAM verwijdert), dan lijkt het er op dat; of de interface stuk is (v/d TV) of je CAM. Ik zal het kort houden, ga maar met de CAM terug naar de leverancier, laat de CAM in een andere TV proberen. Werkt de CAM dan ligt het probleem aan je TV, werkt de CAM niet in andere TV's dan moet je de CAM laten vervangen.
 
cam

Ja dat zal ik inderdaad doen, is ook het enigste wat ik nog kan proberen.Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat na een storing van ziggo mijn cam module of de interface kapot is.

bedankt allen.

gr Dennis
 
Ja dat zal ik inderdaad doen, is ook het enigste wat ik nog kan proberen.Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat na een storing van ziggo mijn cam module of de interface kapot is.

bedankt allen.

gr Dennis

Ik heb er ook geen verklaring voor. Ik hoor graag wat er uit komt.
 
Ja dat zal ik inderdaad doen, is ook het enigste wat ik nog kan proberen.Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat na een storing van ziggo mijn cam module of de interface kapot is.

bedankt allen.

gr Dennis

Je schrijft hierboven dat je zelf hebt geconstateerd dan je Netwerkfrequentie en QAM waarden zoals de Sony die laat zien niet (meer) kloppen. Zou je dan niet eerst eens proberen deze waarden weer goed te zetten? Daar zeg je namelijk niets over. Met een verkeerde netwerkfrequentie, ID of QAM waarde is het natuurlijk geen wonder dat je geen zenders meer ontvangt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan