• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zender indeling na 1e maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skippertje

Forum Gebruiker
Berichten
49
Na de eerste maand alle zenders te hebben ontvangen ben ik nu terug naar het standaard digi pakket. Bij de weggevallen zenders heb ik nu E19 melding. Erg irritant. Kan ik die niet actieve zenders van mijn decoder weghalen zodat ik alleen het standaard pakket overhoud. Dit zapt/zoekt wel zo makkelijk. Opnieuw laten zoeken levert niks op alles blijft bij het oude.
 
Skippertje zei:
Na de eerste maand alle zenders te hebben ontvangen ben ik nu terug naar het standaard digi pakket. Bij de weggevallen zenders heb ik nu E19 melding. Erg irritant. Kan ik die niet actieve zenders van mijn decoder weghalen zodat ik alleen het standaard pakket overhoud. Dit zapt/zoekt wel zo makkelijk. Opnieuw laten zoeken levert niks op alles blijft bij het oude.
Bij sommige ontvangers kun je een voorkeurlijst maken waar je dan alleen de zenders in zet die je nog hebt. Dan kun je door die lijst heenzappen en kom je niet steeds de E19 zenders tegen. Even in de handleiding zoeken of dat ook met jouw ontvanger kan dus.
 
Cees, dat kan inderdaad bij mijn Humax IR Fox. Maar is dat niet de omslachtige weg. Kan je niet met een eenvoudige ingreep alle niet beschikbare (voor dat abonnement) kanalen deleten of opnieuw inlezen wat wel beschikbaar is. Helpt het bv als ik de fabrieksinstellingen terugzet, de netspanning er af haal en smartcard eruit. En dan vervolgens een nieuwe aansluiting doe?
 
Skippertje zei:
Cees, dat kan inderdaad bij mijn Humax IR Fox. Maar is dat niet de omslachtige weg. Kan je niet met een eenvoudige ingreep alle niet beschikbare (voor dat abonnement) kanalen deleten of opnieuw inlezen wat wel beschikbaar is. Helpt het bv als ik de fabrieksinstellingen terugzet, de netspanning er af haal en smartcard eruit. En dan vervolgens een nieuwe aansluiting doe?
Nee dat gaat niet, je "totale" programmalijst blijft altijd gelijk aan de beschikbare programma's waarvan dan een aantal kanalen geblokkeerd zijn. Je kan dit alleen beperken door die voorkeuzelijsten.

Dat soort zaken zou door de ontvanger-fabrikanten nog wel wat gebruiksvriendelijker gemaakt mogen worden.
 
Bedankt voor je antwoorden. Teleurstellend deze eerste kennismaking met het fenomeen Digitale TV/Digitale ontvanger. Je zou verwachten met huidig stand der techniek dat het filteren op geblokkeerde kanalen erg simpel is te verwezenlijken. Dat zou zelfs aan de bron mogelijk moeten zijn. Maar goed de beeldkwaliteit is wel beter en nu nog de aansluitingen met DVD recorder en TV optimaliseren dan kan ik ook digitaal opnemen zonder eerst de setup van de DVD recorder te veranderen. Het communiceert wel met elkaar en in de basis eenvoudig, maar er is een 2e Scartkabel benodigd.
 
Jammer is wel dat er een limiet zit aan het aantal voorkeuzekanalen per groep op de Humax (40 dacht ik). Ik heb zelf het Totaal Pakket en zou het liefst alle zenders in 1 groep willen zetten m.u.v. de Film1/Sport1/Aziatische kanalen want daar heb ik geen abonnement op. Maar dat gaat helaas niet.

Overigens ben ik het eens met de vorige reacties dat het eenvoudig zou moeten zijn voor de fabrikanten van de decoders om een optie toe te voegen om zelf kanalen uit de "zap-lijst" te kunnen verwijderen (zelfs al mogelijk d.m.v. een simpele firmware upgrade lijkt mij!). Het is nu een beetje gekunsteld allemaal.

Verder overigens niets dan lof over de Humax. Nagenoeg nooit problemen! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan