• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tijdsduur voordat een monteur kan komen is veel te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

CeeS

Sinds vanmorgen komt mijn modem niet meer online.
Na overleg met de helpdesk blijkt er "iets" niet in orde te zijn met de verbinding waarvoor het nodig is dat er een monteur moet komen.
Het duurt echter 9,5 dag voor op zijn vroegst een monteur ingepland kan worden. Dit is door de Paas dus de 5e werkdag.

Ik vind zo'n tijdsduur volkomen onacceptabel. Internet is tegenwoordig zo belangrijk dat dit veel te lang duurt voordat ik weer online kan zijn.
Zeker ook vanwege alle extra's die aangeboden worden zoals fax2mail en telefonie.

Gelukkig heb ik geen telefonie via de kabel (de powerbundel die ik van plan was te nemen komt er op deze manier zeker niet !), maar de fax2mail optie wordt door mij wel gebruikt en is belangrijk voor het werk. Faxen kan ik dus nu alleen maar lezen als ik bij iemand anders ga internetten en dat is niet handig. Ook voor de studie van de kinderen is internet belangrijk.

Ik ben benieuwd of er momenteel een structureel capaciteits-probleem is met het oplossen van storingen waarbij een monteur nodig is, of dat er op dit moment extreem veel storingen zijn waardoor er een tijdelijke achterstand is ontstaan.

Dus de poll-vraag is :
Hoe snel kan er op zijn vroegst een monteur langskomen ? (dus de eerste optie die aan je gegeven wordt, niet wat je zelf afspreekt omdat je zelf eerder geen tijd hebt)

Is er verschil als je telefonie hebt, of alleen internet ? Dat kun je in de poll niet apart invullen, maar als je telefonie hebt en een monteur nodig had, meldt de info dan even als reactie op deze post.

En in de poll de werkelijke wacht-tijd invullen, niet de "werkdagen".

(dit bericht stuur ik dus bij iemand die wel internet heeft :) )
 
Multikabel houd normaliter 2 werkdagen aan. Wil je als bedrijf garanderen dat dat altijd 2 werkdagen is dan moeten ze 2x zoveel monteurs aannemen waarvan de helft dan 90% van de tijd niets te doen heeft..

:)

Telefonie heeft voorrang op internet. (liefst inplannen dag na melding, bij internet dus 2 dagen na melding) Overigens, wat doe je voor belangrijks op je internet thuis? Als je dringend iemand moet spreken stuur je een e-mailtje..?

De eerste keuze uit je poll is dus ook de richtlijn die MK hanteerd, wat is nu het nut van deze poll?

5de werkdag, bedoel je dan de maandag na pasen..? Het komt nu even lullig uit maar dit is wel eerder uitzondering dan regel.
 
Mithrandir zei:
Multikabel houd normaliter 2 werkdagen aan. Wil je als bedrijf garanderen dat dat altijd 2 werkdagen is dan moeten ze 2x zoveel monteurs aannemen waarvan de helft dan 90% van de tijd niets te doen heeft..
:)?
Daarom neem je ze ook niet in dienst, maar huur je ze in.

Mithrandir zei:
Telefonie heeft voorrang op internet. (liefst inplannen dag na melding, bij internet dus 2 dagen na melding) Overigens, wat doe je voor belangrijks op je internet thuis? Als je dringend iemand moet spreken stuur je een e-mailtje..??
Ik hoop niet dat MK ook zo redeneert :)

Mithrandir zei:
De eerste keuze uit je poll is dus ook de richtlijn die MK hanteerd, wat is nu het nut van deze poll?
Gokje. De eerste norm is binnen de gewenste limiet. De rest, wellicht om een idee te krijgen hoe vaak en hoeveel later dan wenselijk?
 
Daarom neem je ze ook niet in dienst, maar huur je ze in.
Alleen heeft MK er voor gekozen dat niet te doen. Ze zijn dan ook een stuk duurder en voor die paar keer dat dit gebeurt is dat dus geen oplossing.

Wat wenselijk is, is moeilijk te pollen. Toen ik bij MK werkte kon ik vaak genoeg voor de dag erna inplannen of 2 dagen erna maar kon de klant niet. Kan gebeuren maar vervolgens zit de dag daarna vol bij MK...maar kan de klant wel..en de dag daarna kan MK weer maar de klant niet...dan ben je zo een week verder.

Ik hoop niet dat MK ook zo redeneert Smile
Ik kreeg de indruk dat Cees doelde op "belangrijk voor werk" Als dat echt zo kritisch is moet je werkgever gewoon een zakelijke aansluiting voor je aanvragen en betalen. Mensen doen alsof het internet zooo belangrijk is maar dat valt best mee, naast werk blijft er nog weinig over wat niet een paar dagen kan wachten.
 
Mithrandir zei:
Daarom neem je ze ook niet in dienst, maar huur je ze in.
Alleen heeft MK er voor gekozen dat niet te doen. Ze zijn dan ook een stuk duurder en voor die paar keer dat dit gebeurt is dat dus geen oplossing.
Als ze "uit hun neus zitten te peuteren" wordt dat ook erg kostbaar. Of dat echt "een paar keer" is, zou deze poll uit kunnen wijzen.

Wat wenselijk is, is moeilijk te pollen. Toen ik bij MK werkte kon ik vaak genoeg voor de dag erna inplannen of 2 dagen erna maar kon de klant niet. Kan gebeuren maar vervolgens zit de dag daarna vol bij MK...maar kan de klant wel..en de dag daarna kan MK weer maar de klant niet...dan ben je zo een week verder.
Wenselijk is 2 dagen, conform MK's eigen norm. Cees gaf hier redelijk duidelijk aan dat het hier gaat om het initiële voorstel van MK.

Ik hoop niet dat MK ook zo redeneert Smile
Ik kreeg de indruk dat Cees doelde op "belangrijk voor werk" Als dat echt zo kritisch is moet je werkgever gewoon een zakelijke aansluiting voor je aanvragen en betalen. Mensen doen alsof het internet zooo belangrijk is maar dat valt best mee, naast werk blijft er nog weinig over wat niet een paar dagen kan wachten.
Hoe zwaar het belang is voor Cees, staat hier niet ter discussie. Hij zal dat best in zijn afwegingen hebben meegenomen en een "outage" van zo'n 2 dagen acceptabel hebben gevonden. Echter nu het beduidend langer duurt mag hij daar zeker zijn kanttekening bij plaatsen.
Overigens zou die monteur die kennelijk zit duimen te draaien voor de zakelijke markt dan mooi even tussendoor naar Cees zijn probleem kunnen komen kijken.

Tenslotte neem jij ook er geen genoegen mee dat als je je auto naar de garage brengt en je spreekt af dat ie overmorgen klaar is en je vervolgens er 2 weken op moet wachten omdat de garage vind dat je hem niet zo hard nodig hebt. Want de leaserijders krijgen voorrang.
 
Mijn ervaring is dat het meestal ook tussen de 4 a 7 dagen duurt voordat er een monteur langs kan komen.

2 dagen is redelijk, 4 dagen is lang.. Maar 9 dagen! Nee, dat is idd geen stijl.

Ik leef van mijn email en internet, als ik 2 dagen niet reageer op mijn mails dan beginnen mensen te bellen of ik nog leef.. En als ze dan een "dit nummer bestaat niet toontje" te horen krijgen op mijn telefoon.. Dan denken ze echt dat ik dood ben. :lol:

Nu kan je zeggen is het zo belangrijk, en wat doe je er dan mee. Maar dat vind ik ook niet van belang. Je moet berijkbaar zijn, en zeker via de telefoon! Het staat niet voor niets in de grondwet :!:
 
Mithrandir zei:
Multikabel houd normaliter 2 werkdagen aan. Wil je als bedrijf garanderen dat dat altijd 2 werkdagen is dan moeten ze 2x zoveel monteurs aannemen waarvan de helft dan 90% van de tijd niets te doen heeft..

:)

Telefonie heeft voorrang op internet. (liefst inplannen dag na melding, bij internet dus 2 dagen na melding) Overigens, wat doe je voor belangrijks op je internet thuis? Als je dringend iemand moet spreken stuur je een e-mailtje..?

De eerste keuze uit je poll is dus ook de richtlijn die MK hanteerd, wat is nu het nut van deze poll?

5de werkdag, bedoel je dan de maandag na pasen..? Het komt nu even lullig uit maar dit is wel eerder uitzondering dan regel.
Ja ik weet dat de richtlijn is 2 werkdagen, en ik doe de poll niet om vast te stellen hoe die richtlijn zit, maar om vast te stellen hoelang het op dit moment in werkelijkheid duurt. Het lijkt of dat nu dus veel meer geworden, en inderdaad de maandag na pasen (dus over 9,5 dag) is de eerste gelegenheid dat men kan komen, en dat is dus 5 werkdagen met feestdagen erbij. 5 werkdagen is dus meer dan het dubbele van wenselijk en ik vroeg me af of dit op dit moment structureel is, dus vandaar de poll om inzicht te krijgen hierin.

Het gaat niet om speciaal zakelijk gebruik of zo, maar ik wil aangeven dat internet steeds belangrijker wordt in de maatschappij en ik stel me de vraag of het tegenwoordig nog acceptabel is dat je dus 9 dagen zonder internet zit voor een particulier, misschien wel....
 
Dat het ten allen tijde 2 dagen zou moeten zijn, ok, eens. Maar of het belangrijk is? Blijkbaar voor een hoop mensen wel. Persoonlijk maal ik eigenlijk niets om internet. Ik kon het gewoon niet laten te reageren op het woord "Belangrijk" De rol van het internet word m.i. namelijk nogal eens overdreven. Mensen doen soms alsof de wereld vergaat als ze even geen internet hebben. Ja het is vervelend...maar verder?

Een auto, waarmee je doorgaans op je werkplek moet komen en wat dus belangrijk is voor je kostwinning vergelijken met internet waar je (prive althans) een beetje informatie mee opzoekt is naar mijn idee erg scheef :)

Ik zal trouwens niet meer reageren hoor, we raken (door mij) nogal offtopic.

Ik denk dat een richtlijn van 2 werkdagen prima is. Regelmatig zit het weekend ertussen of nu zelfs pasen. Meer dan 4 dagen duurt het dus meestal niet. Ik denk dat MK gemiddeld, weekend meegeteld, in 4 tot 6 dagen een monteur langsstuurd(2 werkdagen + weekend tot 4 werkdagen + weekend) en dat is zeker niet verkeerd. Ik kan me nog goed herinneren wat een hel KPN is..dan ben je rustig 2 weken verder.
 
9 dagen is idd veel te lang...
Er is idd een achterstand opgelopen in de afgelopen periode, maar ik denk dat het nog te vroeg is om over een structureel probleem te praten.
 
Mithrandir zei:
Dat het ten allen tijde 2 dagen zou moeten zijn, ok, eens. Maar of het belangrijk is? Blijkbaar voor een hoop mensen wel. Persoonlijk maal ik eigenlijk niets om internet. Ik kon het gewoon niet laten te reageren op het woord "Belangrijk" De rol van het internet word m.i. namelijk nogal eens overdreven. Mensen doen soms alsof de wereld vergaat als ze even geen internet hebben. Ja het is vervelend...maar verder?
Tjonge jonge, wat een wijsheid weer uitgeblaat door iemand die van mening is wat goed is voor mij, is goed voor andere ook, denk ook eens buiten je eigenstraatje, en zet die veel te grote oogkleppen eens af aub.
Internet is dezer dagen een intregaal onderdeel van het huishouden
denk bv eens aan ouderen mensen die door een handicap of werkeloos de hele dag thuis moeten zitten en online willen /moeten winkelen chatten of wat dan ook, online-spelers, of iemand die veel beta-testing doet zoals ik bv, ik kan niet zomaar 10 dagen zonder internet..
inernet is imo net zo belangrijk als telefoon zoniet belangrijker om afspraken te maken en na te komen.
Trouwens men betaald voor dat recht, of zegt MK u krijgt 10dgn abonnee geld terug???.
trouwens die monteurs zijn volgens mij allemaal van planet internet, en worden dus wel degelijk ingehuurd, en hoelang duurt het, om in dit geval, een modem om te wisselen? 5 minuten?
dit is gewoon weer geld besparen van MK, en de klant kan de .... krijgen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan