• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe router - Alles-in-1 Extra met VPN, WiFi en toekomst gericht

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Snowie

Ik heb sinds kort alles-in-1 Extra en mijn oude modem voldoet niet meer.
Had een draytek 2800 router met VPN en wifi ondersteuning voor ADSL.

Ik wil er nu ook eentje voor mijn nieuwe verbinding. Hij moet minimaal 4 VPN's ondersteunen, wifi en uiteraard de toekomstige upgrades van Ziggo.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
 
www.hardware.info en daar een beetje rondsnuffelen bij netwerk -> routers. Tevens staat hier op het forum zat informatie over routers. Even de juiste topics zoeken. Ze zijn recent.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16
 
Heb ik inderdaad al gekeken, maar er zijn er geen die EN VPN EN WiFi EN straks 100Mbit kabel aankunnen volgens mij.
Denk dat ik maar 2 losse apparaten koop. 1 voor de verbindingen en 1 voor de VPN. :)
 
Heb ik inderdaad al gekeken, maar er zijn er geen die EN VPN EN WiFi EN straks 100Mbit kabel aankunnen volgens mij.
Denk dat ik maar 2 losse apparaten koop. 1 voor de verbindingen en 1 voor de VPN. :)
Je hebt gelijk, dat zal even wat moeilijker worden. Je kan eventueel even bij www.smallnetbuilder.com kunnen kijken. Die hebben even wat meer mogelijkheden qua selectie.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16
 
via router shop ooit eens info gekregen over zo iets ook een draytek 2930 ofzo kan het nu niet opzoeken.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
via router shop ooit eens info gekregen over zo iets ook een draytek 2930 ofzo kan het nu niet opzoeken.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Klopt!

Alleen erg prijzig, maar dan heb je wel WiFi, VPN en Gigabit WAN poort te weten de Draytek Vigor 2950G, Dual WAN Gigabit router/firewall draadloos met 200x VPN 5x gigabit.
 
ja dat is hem. Je weet wel dat je effe door kan met zo een ding. De wan poort schijnt ook erg hoog te zitten.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
ja dat is hem. Je weet wel dat je effe door kan met zo een ding. De wan poort schijnt ook erg hoog te zitten.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
oh daar zou ik graag meer over willen horen dan Draytek gebruikt volgens mij nog steeds 100mbit WAN poorten namelijk.

2 tellen op de site kijken en ik heb mijn antwoord ook gelijk
LAN Maximaal 5 poorten 10/100/1000 Base TX
WAN Maximaal 2 poorten 10/100 Base TX

neemt niet weg dat Drayteks hele fijne routers zijn. Je kan werkelijk alles instellen in die dingen :)
 
oh das jammer dan,
mischien dan toch wel losse apparaten nemen.
router + AP.
heb namelijk tot nu toe nog geen betere AP gezien met zo'n sterk ontvangst als een Senao.
heb nog een oude hier liggen en die komt sterker door dan me linksys die ik hier heb zelf als ik bij mijn buren met me laptop ben komt hij het sterkst eruit.
 
Is een low-power PC met Linux erop niet een veel betere oplossing ?

Zeker gezien het feit dat zo'n ding rechtstreeks aan het internet EN je interne netwerk hangt zou ik uit security overwegingen al niet voor zo'n kant en klaar kastje gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan