• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Status CI+ CAM's

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Er zullen twee merken CI+ CAM's beschikbaar komen te weten:

  • SMiT
  • Neotion
Status 12 augustus.

De CI+ CAM van SMiT is volledig goedgekeurd: https://www.smit.com.cn/English/newDetail.asp?InfoId=6325&js=2

Neotion wordt in de komende dagen verwacht. De productie zal opgestart worden.
De eerste CAM batch wordt eind augustus / begin september verwacht. Deze CI+ CAM's moeten vervolgens worden verpakt met een smart card en een manual. Vervolgens worden ze uitgeleverd aan de retailers, die de CI+ CAM's besteld hebben. We verwachten dat de eerste CI+ CAM's medio september in de winkel beschikbaar komen.

Status 22 augustus.

De CI+ CAM van Neotion is inmiddels ook goedgekeurd. De eerste batch SMiT CAM's worden 28 aug verwacht in Nederland.
De Neotion CAM's zullen later volgen, op dit moment wordt het gewerkt aan het testen van enkele noodzakelijke fixes. Begin september zijn er helaas nog enkele issues gevonden.

status 15 september (zoals toegezegd medio september :))

De eerste CI+CAM zijn geleverd aan de retailers. Deze CAM zijn van het fabrikaat SMiT. De laatste problemen op de Neotion CAM's zijn inmiddels gevonden. Deze CAM's zullen waarschijnlijk over enkele weken aan ons geleverd worden.


Belangrijke wetenswaardigheden:

  • Installeer eerst de iDTV en breng vervolgens de CI+ CAM aan.
  • Belangrijk: Indien deze volgorde niet wordt gehanteerd volgt een Error (host certificate expired Error 17). De error kan verholpen worden door na de installatie het toestel in standby te zetten en vervolgens weer inschakelen. Een andere oplossing is na de installatie de CI+ CAM uit te TV halen en vervolgens weer terug te plaatsen.
  • Bij het eerste gebruik vindt een uitgebreide uitwisseling van informatie plaats tussen CAM en TV, de zgn authenticatie fase, dit kost enige tijd.
  • Bij het opstarten wordt een re-authenticatie uitgevoerd, het resultaat wordt getoond op het scherm. De tijd nodig voor een re-authenticatie is veel korter.
  • Als een iDTV niet CI+ geschikt is zal dit door de CI+ CAM worden gemeld.
  • CI+ modules functioneren in de meeste situaties alleen met een CI+ iDTV
    [*]De CI+ CAM's hoeven niet geconfigureerd te worden.
    [*]CI+ CAM kunnen geupgrade worden, de CAM meldt dit automatisch.
Geen werkende CAM, zie https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=220736&postcount=1


Edit 8 september (status neotion + error 17 verklaring en oplossing)

Edit 15 september (status update)

Edit 15 oktober. Neotion CAM's zijn binnen en zullen in de komende tijd beschikbaar komen bij de retail
Edit 25 oktober verwijzing thread met handleiding


Disclaimer, aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat heb ik nodig?

Ik heb vandaag een CI+ CAM gereserveerd bij Mediamarkt en vroeg toen of er automatisch een HD-smartcard in die CAM's zit, zodat ik met mijn Sony Bravia E5500 meteen van full HD kan gaan genieten. De verkoper zei toen dat dat alleen zou lukken als ik (a) een TV heb waarin een full HD ontvanger zit en (b) een HD-pakket bij Ziggo zou afnemen ad €3,95 per maand. Ik dacht dat (a) automatisch goed zat bij gecertificeerde tv's (wat de E5500 hopelijk binnenkort is) en dat (b) alleen betrekking had op extra zenders, maar niet op Nederland 1-3 en Europsport HD (geen verplichting dus). Wie weet hoe het zit?
 
Volgens mij heb jij gelijk wat (b) betreft. Ik zelf heb alleen het basispakket en ontvang Ned-1, 2 & 3 en Eurosport-HD (Heb de Humax 5000 ontvanger)
 
(b) alleen betrekking had op extra zenders, maar niet op Nederland 1-3 en Europsport HD (geen verplichting dus). Wie weet hoe het zit?

Eurosport HD en NL1,2,3-HD zitten gewoon in het basispakket.
Hiervoor is dus geen extra HD pakket/abbo nodig.
 
Ik heb vandaag een CI+ CAM gereserveerd bij Mediamarkt en vroeg toen of er automatisch een HD-smartcard in die CAM's zit, zodat ik met mijn Sony Bravia E5500 meteen van full HD kan gaan genieten. De verkoper zei toen dat dat alleen zou lukken als ik (a) een TV heb waarin een full HD ontvanger zit en (b) een HD-pakket bij Ziggo zou afnemen ad €3,95 per maand. Ik dacht dat (a) automatisch goed zat bij gecertificeerde tv's (wat de E5500 hopelijk binnenkort is) en dat (b) alleen betrekking had op extra zenders, maar niet op Nederland 1-3 en Europsport HD (geen verplichting dus). Wie weet hoe het zit?

(a) De Sony KDL-32E550 en KDL-40E5500 ondersteunen beide de weergave van HD zenders. Er zit namelijk een ingebouwde HD TV-tuner (MPEG4 H.264) ingebouwd.

(b) Selecteer in het Ziggo zenderoverzicht het Basiszenderpakket en je ziet precies welke zenders er in HD doorgegeven worden zonder het HD pakket à € 3,95. Op dit moment zijn dat Eurosport en Nederland 1, 2 en 3.
 
(a) De Sony KDL-32E550 en KDL-40E5500 ondersteunen beide de weergave van HD zenders. Er zit namelijk een ingebouwde HD TV-tuner (MPEG4 H.264) ingebouwd.

(b) Selecteer in het Ziggo zenderoverzicht het Basiszenderpakket en je ziet precies welke zenders er in HD doorgegeven worden zonder het HD pakket à € 3,95. Op dit moment zijn dat Eurosport en Nederland 1, 2 en 3.

Dank voor de reacties, betekent dit dat de smartcard in de CAM altijd dezelfde is en dus geen aparte digitale- of HD-card?
 
Dank voor de reacties, betekent dit dat de smartcard in de CAM altijd dezelfde is en dus geen aparte digitale- of HD-card?

In principe wel alhoewel ik wel heb begrepen dat oudere smartcards niet goed overweg kunnen met de CI+ CAMS.
 
Dank voor de reacties, betekent dit dat de smartcard in de CAM altijd dezelfde is en dus geen aparte digitale- of HD-card?

Als het goed is wordt bij het startpakket CI+ altijd een nieuwe smartcard geleverd, dus een werkende smartcard krijg je er al bij.
 
Terug
Bovenaan