• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

router (wl-122_, probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

helpat

Hallo allemaal,

Ik heb altijd een adsl-verbinding (20mb) van online gehad. Ik had dan ook mijn speedtouchmodem verbonden met een sitecom wl122 router. Dit betekende dan ook dat ik 2 laptops draadloos kon gebruiken. Mijn hoofd pc, had ik wel via kabeltje aangesloten. Dit alles werkte naar behoren.

Ik ben sinds kort overgestapt naar Ziggo all-in (20mb internet). Echter ik heb nu het probleem dat ik mijn laptops niet draadloos heb. Hoe kan dit??? Is deze router wel geschikt, of ligt het aan eventuele andere instellin die je in de router moet wijzigen??? Hoe kan ik dit probleem oplossen, zodat ik ook nu optimaal kan draadlos internetten??? Is het werkelijk van belang dat je overal de stroom vanaf zet, als je die utp-kabels aansluit?? Help me please!!!!

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
 
bedraad werkt het wel ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Hallo allemaal,

Ik heb altijd een adsl-verbinding (20mb) van online gehad. Ik had dan ook mijn speedtouchmodem verbonden met een sitecom wl122 router. Dit betekende dan ook dat ik 2 laptops draadloos kon gebruiken. Mijn hoofd pc, had ik wel via kabeltje aangesloten. Dit alles werkte naar behoren.

Ik ben sinds kort overgestapt naar ziggo all-in (20mb internet). Echter ik heb nu het probleem dat ik mijn laptops niet draadloos heb. Hoe kan dit??? Is deze router wel geschikt, of ligt het aan eventuele andere instellin die je in de router moet wijzigen??? Hoe kan ik dit probleem oplossen, zodat ik ook nu optimaal kan draadlos internetten??? Is het werkelijk van belang dat je overal de stroom vanaf zet, als je die utp-kabels aansluit?? Help me please!!!!

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Dat stroom er vanaf halen heb ik nog nooit gedaan en ik ben er dagelijks vanuit mijn werk mee bezig. In principe is het natuurlijk altijd veiliger maar ja...

Begin eens met je router terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen.
Doet alles het daarna wel, je wireless beveiliging weer instellen en klaar is kees.
 
Als ik de utp kabel die vanaf modem naar router gaat doe aansluiten, moet dan het modem en router uitstaan. Zodat op het moment dat ie word aangezet (als de kabels zijn ingepplugd), het modem wel de router kan vinden??? Of zou dat niks mgen uitmaken??
 
alles uit, aansluiten, modem aan wachten tot alle lampjes branden, router aan, wachten tot alle lampjes branden, pc aan.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Hoihoi,

Als eerste, wil ik jullie nogmaals bedanken voor het meedenken.
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost...

Ik heb dit alles gedaan, maar ik krijg steeds de melding, geen/beperkte internetverbinding.

Ik heb dan de utpkabel van de ziggo-modem aangesloten op de wanpoort van de router, en een kabel van de router naar de pc.

Het lampje van wan op de router blijft conctant knipperen. Ik kom ook niet in mijn router om eventuele instellingen te veranderen...

Wat nu?
 
Hoihoi,

Als eerste, wil ik jullie nogmaals bedanken voor het meedenken.
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost...

Ik heb dit alles gedaan, maar ik krijg steeds de melding, geen/beperkte internetverbinding.

Ik heb dan de utpkabel van de ziggo-modem aangesloten op de wanpoort van de router, en een kabel van de router naar de pc.

Het lampje van wan op de router blijft conctant knipperen. Ik kom ook niet in mijn router om eventuele instellingen te veranderen...

Wat nu?

Achter op je router zit vast een gaatje. Druk hier een pen of paperclip in gedurende zo'n 30 seconden (voor de zekerheid) en reset hem zo naar de fabrieksinstellingen.
Daarna moet je weer kunnen inloggen in je router.
Zie voor gebr.naam en wachtwoord je manual of zoek dat even op via de website van de fabrikant.

IP om in te loggen staat daar ook meestal vermeld. Bij Linksys is het vaak 192.168.1.1
 
@ Esy ®

EINDELIJK................................

Ik heb eerst de router gereset naar de fabrieksinstellingen.......en daarna eigenlijk maar paar dingen aangepast...en het functioneert zoals het moet!!!

NOGMAALS MIJN DANK!!!

Gr. Patrick
 
@ Esy ®

EINDELIJK................................

Ik heb eerst de router gereset naar de fabrieksinstellingen.......en daarna eigenlijk maar paar dingen aangepast...en het functioneert zoals het moet!!!

NOGMAALS MIJN DANK!!!

Gr. Patrick

Graag gedaan. :pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan