• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

draadloze laptop bij aanwezige pc via kabel op modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

orgelman

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik ben echt een leek op dit gebied, vandaar mijn volgende vraag.
IK heb een Z 1 abonnement, voor telefonie, tv en internet. Mijn pc is via een kabel rechtstreeks op het kabelmodem aangesloten. Mijn vrouw wil naast de pc graag een draadloze laptop, zodat ze ook op zolder af en toe kan internetten c.q. emailen. Is dat sowieso mogelijk zonder extra aanschafkosten van een router, vangt ie de signalen gewoon op van mijn vaste internetverbinging ? Zo niet, wat moet er dan gebeuren, moet ik Ziggo erbij halen etc ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je draadloos wil internetten zal je idd een router moeten aanschaffen die draadloze communicatie ondersteunt (paar tientjes).
Er van uitgaande dat jouw modem gewoon het standaard modem zonder draadloze ondersteuning is.
 
Dus ik moet een aparte draadloze router aanschaffen. Hoe gaat die installatie van die router? Moet ik die aanluiten op het modem of moet ik iets anders doen ? Ik ben namenlijk erg onhandig met dit soort zaken.
Waar moet ik verder opletten als ik een eenvoudige laptop wil kopen ivm beveiliging en snelheid ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja klopt, kabel (ethernet, utp) vanuit modem naar router.
De router heeft een aantal poorten om bedraad naar pc's te leiden.
En uiteraard kan je dan ook draadloos internetten.Hou er wel rekening mee bij aanschaf van de router hoe groot de afstand is van router tot zolder en waar hij dus doorheen moet "kijken" om bij pc te komen.Hierbij moet je dus denken aan welk soort vloeren op de 1e verdieping en zolder (gewapend beton, hout enz) er zijn.
Laat je goed adviseren over het bereik dus.
Vergeet bij draadloos internetten de beveiliging (WPA) niet in te schakelen.Zie hiervoor de handleiding vna router.