• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalversterker, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bientje80

Wij hebben 2 tv's in huis waarvan die in de woonkamer een digitaal signaal krijgt via een samsung decoder, en de tv boven nog op analoog signaal zit. De tv boven geeft niet alle netten even netjes weer (storing/ruis) waardoor ik denk dat ik een kabelversterker ertussen moet plaatsen.

Hoe sterk moet deze kabelversterker zijn? Ik zie ze namelijk van 6, 12 en zelfs 30. En is het handig om deze ook voor het signaal van de tv in de woonkamer te gebruiken? Ik heb daar namelijk ook (maar) 1 net wat vaak uitvalt of blokjes weergeeft.

De coaxkabel is volgens mij goed (dikke afgeschermde kabel 75ohm(?)). Ik gebruik nu een splitter. Afstand AOP-splitter is 50cm, afstand splitter-bovenTV is 12m, afstand splitter-benedenTV is 9m.

Volgende week wordt er trouwens ook nog een alles-in-1-pluspakket geïnstalleerd (nu hebben we alleen tv via kabel) dus komt de modem er nog bij. Moet daar ook een versterker voor zitten?

Ik ben nogal a-technisch dus probeer eerst goed uit te zoeken wat de beste oplossing is, voordat ik ga klooien en het 5x opnieuw moet doen... Kan iemand me wat info geven? :roll:
 
raad je aan om er 1 van hirschman te nemen. Welke precies kan ik je thuis pas vertellen. Is het koka 799 kabel staat er volgens mij op.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de bekabeling goed is (bv coax 12) is dat al oke. Stekkers zou ik meteen vervangen voor metalen stekkers (bv Hirschmann).
Je splitter zou wel eens het probleem kunnen zijn wat je nu hebt.

Komen alle kabels in de meterkast uit? Dan zou een goede optie de Hirschmann GHV-20M zijn. Dit is een versterker en multitap in 1 (zeg maar versterker met 4 uitgangen).
Zie hier voor een schema.
Je bent dan meteen klaar voor een goed signaal in huis.
Ook de aansluiting van je AOP naar je (evt nieuwe versterker) meteen goed aansluiten met een metalen stekker en F-connector.
Niet gebruikte aansluitingen op de versterker afsluiten met een afsluitweerstand.
 
Geen idee of het een 12 kabel is. Op de kabel staat "RG6/U 75Ω COAXIAL CABLE". De AOP zit in de meterkast idd, we wonen op de 2e verdieping.

Toch vraag ik me af waarom ik persé een versterker van hirschmann nodig heb die ontzettend duur is. Als ik een beetje op internet browse komen andere minder duurdere versterkers ook qua reviews best uit de bus.

Aan de splitter zal het volgens mij niet zozeer liggen, het slechte signaal boven is er pas sinds we beneden digitaal tv hebben (splitter zat er toen al een jaar).

Zou het misschien ook nog aan het AOP kunnen liggen? Dit is de standaard inbouw nog steeds.
 
Er zit nu een 2-weg 5-860mHz splitter
 
Je zou voor deze kunnen gaan, deze heeft 4 uitgangen met elk een eigen versterking. Je huidige TV's op de uitgangen met de hoogste versterking, en straks het modem op de onversterkte poort. Een signaalverdeler is dan niet meer nodig, deze versterker wordt ook gebruikt door de klanten met een Cisco ITV box.

FDU-44-UPC.jpg
https://www.digiproof.nl/WebRoot/In.../A90B/2E48/B45B/3E94/B5F4/6A00/FDU-44-UPC.jpg
 
De adviezen over wanneer een versterker gaan gebruiken varieert. Uiteraard is dat ook afhankelijk van de kwaliteit bekabeling, lengte van de bekabeling, stekkers, splitters, etc.

De een adviseert vanaf 5 meter en meerdere aansluitingen een versterker te gebruiken, de ander vanaf 10 meter.

De reden dat wij Hirschmann noemen is omdat deze gewoon kwalitatief aan de top staat. Uiteraard zijn er meerdere goede merken (Astro, Konig, etc). Pas wel op want goedkoop kan duurkoop worden.

Je zou kunnen proberen om een goede kwaliteit splitter te gebruiken met een zo min mogelijke demping. Metalen connectoren en de kabels zo kort mogelijk houden.

De keus is aan jou wat je wilt gebruiken en zeker ook wilt uitgeven.
 
Misschien ben ik gierig, maar ik wil gewoonweg geen 100 euro uitgeven... ik heb nu net een versterker van Soundex gehaald. Eerst maar eens kijken hoever ik daarmee kom, en dan zal ik ook de splitter er tussenuit halen.

Als het dan nog bagger is ga ik op jullie hirschmann-engeltje overstappen :wink:
 
ben je wel een stuk duurder uit als het niks is :wink:
maar welke heb je gekocht dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan