• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet NETGEAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

w.stratingh

Ik heb een draadloos internet verbinding d.m.v. NETGEAR WG111v3. Nu heb ik een probleem,nl. Op mijn laptop kan ik wel op internet komen, maar op mijn beide pc's niet. Ik krijg wel op mijn pc's een signaal van 72% ontvangst doch krijg geen verbinding met internet. Het vreemde is dat de beide pc's eerst wel een verbinding hadden met internet.
Wie kan mij helpen?
 
De WG-111 is een USB stick voor draadloos internet. Maar wat voor draadloze router gebruik je ?
 
De router is ook van NETGEAR,type WGR614v6

b.v.dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netgear router

Iets soortgelijks had ik enkele weken geleden. Ik heb een netwerk met 4 PC's. Drie daarvan gingen oorspronkelijk draadloos. Plotseling deden 2 PC's niets meer draadloos. De derde werkt nog steeds goed. Ik maak gebruik van een netgear router van @Home en USB-stick Eminent EM4454.
Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen wat er aan de hand is en heb nog steeds twee kabels over de vloer lopen.
Als iemand mij wat tips kan geven... graag.
 
Probeer eens:

- je router te herstarten (even de stekker eruit)
- werkt het zonder beveiliging wel? Dan de beveiliging even opnieuw instellen
- Is er nieuwe firmware voor je router?
 
Bedankt voor de tip. Nooit aan gedacht. Router herstarten(stekker eruit) en is weer toppie.

m.vr.gr.
W.Stratingh
 
Netgear router

Fijn voor jou w.stratingh, maar bij mij werkt het dus niet.
Ik hoop dat er voor mij ook de "gouden" tip komt.
 
Staan de PC's die niet meer draadloos werken op een vaste plek, of zijn het laptops, en gebruik je ze door het hele huis?

Als ze op een vaste plek staan, kan het nog een (wifi) signaalprobleem zijn. In dat geval kun je kijken of het wijzigen van het wifi kanaal (channel) wat uitmaakt.
 
Wat ook vaak helpt is om de netwerknaam in de router, de SSID genaamd, te veranderen. Je pc's zien dit dan als een heel nieuw netwerk en daarmee omzeil je problemen als corrupte registervermeldingen en zo. Heeft mij heel vaak succes opgeleverd.
 
Netgear router

Tja...
Beide PC's staan vast opgesteld. Ik heb inmiddels alle kanalen (1-13) van de router geprobeerd en wat denk je? Niets werkt.
De pc's geven aan dat er een 100% signaal binnenkomt maar weigeren verbinding te maken. De afstand tussen de router en de pc's is pakweg een meter of drie zonder muren of wat dan ook er tussen, gewoon in dezelfde kamer dus.

Rowicom...
Eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig om de SSID te veranderen. Uiteindelijk heeft de router zijn eigen Ziggo-specifieke firmware en ik wil niet het risico lopen dat mijn enige, nog werkende PC het ook laat afweten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan