startpagina regelmatiger van nieuws voorzien

  • Onderwerp starter smeets116
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

smeets116

Zou het mogelijk zijn om het nieuws op de startpagina van Ziggo Gebruikers regelmatiger te updaten. Ik kan me voorstellen dat er wel meer nieuws te melden is, als ik zo door de forums lees.

Er kan onder andere wat informatie verstrekt worden over de televisiezenders die verdwijnen en er bij komen. Er kan wat informatie over nieuwe decoders weergegeven worden. Of als Ziggo met een nieuwe actie begint, hier wat extra informatie plaatsen over de ins en outs. Of een duidelijk verhaal over wat Ziggo nu gaat doen met het nieuwe smartcard systeem. Er zijn gebruikers die hier informatie over weten te geven, die nergens ander op het internet te vinden is.

In het kort, er kan zo veel meer met de startpagina gedaan worden. Nu zie ik constant dezelfde 3 berichtjes, die al een tijdje niet meer interessant zijn.

Er kan bijvoorbeeld op de meest gebruikte topics worden ingehaakt, om zo de vragen die er spelen te behandelen.
 
Meer informatie en actueel nieuws op de startpagina
Ik sluit mij volledig bij dit verzoek aan :thankyou:

Na bijna 3 maanden weten we nu wel een keer dat Martine Ferment interim directeur klantenservice is geworden :cry:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een mogelijkheid inbouwen zodat gebruikers zelf nieuws kunnen aanmelden(met verplichte vermelding van bron), en dat moderators/admins hiervoor alleen toestemming hoeven te geven waarna het nieuwsbericht op de website verschijnt?
 
Of de MGV-Newsbot berichtjes op de startpagina plaatsen ipv op het forum. Heb niet het idee dat ze op het forum veel toegevoegde waarde hebben, de topic's krijgen bijna nooit reacties.
 
Ik probeer soms wel een reactie te plaatsen op zo'n nieuwsbericht, maar dat kan ik niet.
Niet genoeg rechten of gewoon geen toestemming.

Zo wilde ik een reactie plaatsen op het bericht dat zo'n 48 procent digitaal kijkt.
 
Of de MGV-Newsbot berichtjes op de startpagina plaatsen ipv op het forum. Heb niet het idee dat ze op het forum veel toegevoegde waarde hebben, de topic's krijgen bijna nooit reacties.

Dat klopt, maar dan zijn ze nog wel prettig om te lezen... Want ik sla de startpagina altijd over en ga rechtstreeks naar het forum. :roll:

Gert.
 
De newsbot berichten zijn bewust 'read-only' omdat dit informatie is die van andere websites afkomt en alleen verzameld wordt omdat het handig kan zijn om ze bij elkaar te hebben zodat je door kunt klikken naar de originele website. Als je het als een soort eigen bericht met reacties zou presenteren zou dat eigenlijk plagiaat zijn en dat was niet de bedoeling hiervan. Een frontpage die alleen maar bestaat uit RSS feeds van anderen vind ik om dezelfde reden niet echt passen.

Maar jullie hebben wel gelijk wat betreft de nieuwsberichten op de frontpage. Daar besteden we momenteel veel te weinig tijd aan, domweg omdat die tijd ontbreekt :frons:.

Toen we afgelopen jaar onze oude Multikabel Gebruikers Vereniging website en forum "omgebouwd" hebben tot ziggo-gebruikers.nl hebben we ons allereerst gericht op het inrichten van een goed werkend forum. De "frontpage" is daarom wat op de achtergrond geraakt omdat het meeste zich toch op het forum afspeelt. De grote toeloop van forumleden en bezoekers kost behoorlijk veel tijd. We zijn in het laatste jaar gegroeid van zo'n 2.000 leden naar nu ruim 15.000 forumleden. Het aantal unieke bezoekers die zich niet geregistreerd hebben maar wel veel lezen op het forum is nog groter. Dat levert al met al behoorlijk wat webmaster werk op.

We hebben echter nog steeds de intentie om toch door te gaan met de frontpage in de Joomla omgeving, maar we zullen daarvoor met 'redacteuren' moeten gaan werken omdat het gewoon veel te veel werk is voor enkele vrijwilligers om allemaal bij te houden.

We hebben de komende tijd eerst nog een verhuizing van de website in het verschiet staan. Dat willen we zo naadloos mogelijk doen, hooguit een uurtje down omdat de database overgezet moet worden. Als dat allemaal achter de rug is hebben we ook meer mogelijkheden om eventueel een Wiki op te zetten waar we met behulp van de forumleden wat standaard helpzaken voor internet, digitale tv enzovoorts op willen gaan bouwen. Dat is handiger dan steeds in het forum hetzelfde verhaaltje te vertellen bij standaard vragen.
 
Als dat allemaal achter de rug is hebben we ook meer mogelijkheden om eventueel een Wiki op te zetten waar we met behulp van de forumleden wat standaard helpzaken voor internet, digitale tv enzovoorts op willen gaan bouwen. Dat is handiger dan steeds in het forum hetzelfde verhaaltje te vertellen bij standaard vragen.
Goed plan. Gaan jullie 't dan a-la wikipedia optuigen, dat iedereen artikelen kan maken, die voordat ze gepubliceerd worden door 'de redactie' bekeken worden? Mocht je redactie leden/handjes zoeken, geef maar een seintje, misschien kan ik wat betekenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan