Ziggo vs kpn glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokie

Forum Gebruiker
Berichten
427
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Gisteren uit nieuwsgierigheid eens naar de stand van KPN glasvezel in Hoorn Kersenboogerd geweest. Ik had op de site wat zitten zoeken maar de info was erg onduidelijk en zoals gewoonlijk incompleet.
Na afloop nog beter gevoel over Ziggo.
In de wijk kersenboogerd wordt glasvezel tot de "wijkcentrale" geleverd en komt het je huis via de koperdraden binnen. Alleen in nieuwbouw wordt (voorlopig) glasvezel het huis in gebracht.
Er is keuze uit drie pakketten:
brons: 45 euro snelheid 3 Mb down en 0.5Mb up, meer dan 50 zenders digitaal interactieve tv met een harddiskrecorder en vrij bellen avond en weekend.
Zilver: 60 euro 8Mb down en 1 Mb up, meer dan 70 zenders, altijd vrij bellen.
Goud: tot 30 Mb down en tot 3 Mb up, meer dan 100 zenders.....

De harddiskrecorder kan 1 zender opnemen terwijl je een andere kijkt.

Vergelijk ik het met alles in 1 plus wat ik nu heb, zou ik er op alle fronten op achteruit gaan, veel lagere snelheid als ik kies voor brons, iets lager als ik zilver kies, maar dat is pittig duurder. Tv kan ik nu digitaal 2 zenders opnemen, analoog nog kijken of van de schijf iets kijken, bij galsvezel 1 tv met de recorder. Meer tv's? bij KPN: de tweede gaat op digitenne en voor derde of meer betaal je 3,50 per maand extra. Nu 3 kaartjes bij ziggo zelfde prijs. En nog analoog signaal.

Ik heb gewezen op de snelheden die op de site van kpnglasvezel worden genoemd (na zoeken bij vragen en antwoorden), maar dat is alleen bij glasto the home (brons 30/3 zilver 50/5 en goud 60/6). Daar gelden hele andere, hogere prijzen voor. Aldus de verkoper van KPN.

Nog een nadeel: ze bieden geen film 1.

Voorlopig dus geen bedreiging voor Ziggo lijkt mij. Voel me weer extra blij met wat ik nu heb. Je vraagt je wel af waarom ze zulke slechte pakketten op de markt zetten.
 
Je samenvatting klopt precies.:thumb up:

De RF eigenschappen van COAX zijn veel beter dan van een telefoonlijn (die daar nooit voor bedoeld is). Daardoor kunnen kabelaars zonder te investeren in het "laatste stukje draad" naar de gebruiker een veel betere product leveren dan de PTT (e.d). Alleen glasvezel tot in huis is daarvoor een oplossing, maar die investering moet betaald worden (en niet door de PTT).

Veel plezier dus verder nog met je kabel-aansluiting; je hebt goede redenen om je goed te voelen!

Mees de Roo
 
Je vraagt je wel af waarom ze zulke slechte pakketten op de markt zetten.
Ze zullen het hierbij niet laten, ze gaan heus wel hoger mikken. Ze zijn er alleen nog niet klaar voor, maar ze willen wel laten zien dat ze ermee bezig zijn.
Dan zijn er natuurlijk nog mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, of niet over een alternatief beschikken, die hiermee in zee gaan.
 
Wij hebben hier wel fiber to the home van KPN dochter Reggefiber.
Ik betaal voor 50/50 snelheid inclusief telefoon 32,50
Analoge tv bestaat uit 40 zenders.
Digitale tv is gratis met een sublieme kwaliteit,met uitzending gemist,maar er zitten niet zoveel zenders in het pakket inderdaad,vandaar dat ik dus analoge tv en digitale tv van Ziggo afneem.
Overigens kijken we nergens meer analoog.
Ik haal de 50/50 altijd en ben erg blij met mijn glasvezeltje en mijn coax kabeltje.
 
Dat zijn wel hele andere getallen dan ik bij KPN kan terugvinden. Dan ziet het er al beter uit. Ik begrijp dat je via de glasfiber ook tv binnenkrijgt dat dan analoog wordt doorgezet? Zoiets vond ik ook op de site van kpn maar daar wisten ze bij het infostandje dan weer niets van. Erg ondoorzichtig dus ook nog.
 
Hier in Uden is de KPN momenteel bezig glasvezel tot in de meterkast aan te leggen.

Maar als ik zelfde pakker wil wat vergelijkbaar is wat ik nu heb, ga ik wel €80,- betalen i.p.v, de €59.90 die ik nu bij Ziggo betaal.
Alleen dan is de upload snelheid nog maar 1/3 dan wat Ziggo levert.

Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan