View Full Version : Ik voel me genomen

anheki
6 januari 2007, 21:24
:?: Geachte mede gebruikers.
Ik voel me genomen door multikabel, ik heb vanaf het begin een power abbonnement met TV, Telefoon en internet.
Nou heeft men het geniale idee gehad om digitaal TV aan de man te gaan brengen.
Multikabel levert het digitale signaal (power abbonnement) en de gebruiker en de gebruiker mag voor ongeveer 200 euro een decoder aanschaffen.
Maar nu komt het als je nu een POWER abbonnement neemt krijg je een GRATIS decoder.
Wat krijgt de trouwe multikabel abbonnee ?
Geen digitaal TV
Geen GRATIS decoder
en er wordt zelfs een TV zender uit het basispakket gejat per 01-01-2007 en je blijft het zelfde betalen.

En wat ik ook raar vindt op de site van de MGV hoor of zie ik hier niets over.....
Of pikt de MGV dit zo maar zonder slag of stoot

Thomas
6 januari 2007, 21:59
Voor de trouwe klant is er:

http://www.multikabel.nl/producten/bundels/powerbundel/

Dat er meer dingen alleen maar naar digitaal gaan is niet te vermijden, dat heet vooruitgang. Daar is helaas niet zoveel aan te doen..

Ja, en wat moet ik zeggen van het kopen van een digitale box, je koopt het of je koopt het niet. Dat is ook zo met je oude tv, en breedbeeld, je koopt het of niet..

Saywhat
7 januari 2007, 00:29
mag voor ongeveer 200 euro een decoder aanschaffen.

Ook dit is niet waar.
Je kan een normale decoder kopen voor plus minus 80,- Die van 80 is diegene die ze weggeven, en niet de hd decoder van 200,- die jij bedoelt.

BMWMaX
7 januari 2007, 01:44
Wat hierboven geschreven staat.

We hebben hier ook TV, Internet (power) en telefoon en een digitale ontvanger van 89 euro.
Een paar zenders minder die je toch niet mist is geen ramp.(RTL, TVE en TRT)
Met een standaard digitaal pakket heb je er trouwens ook niet veel soeps bij.

Meest ergelijk van die digizooi is dat je niet alles direkt vanaf je tv kan regelen. Betaal het gelukkig niet zelf want het is eigenlijk zonde geld.

Schlauhaenchen
7 januari 2007, 02:16
Als lid van de Programmaraad kan ik mededelen dat i.v.m. de ombouw van de Nederlandse zenders van analoog naar digitaal welk is besloten door de overheid de directie van Multikabel heeft besloten om daar via een analoog signaal nu eenmaal meer bandbreedte nodig is deze om te zetten naar het digitaal pakket.
Als Programmaraad zijn wij hierover nog met de directie in overleg daar op de laatst gehouden vergadering op 6 oktober 2006 er nog geen overeenstemming is bereikt.

Trouwens wij hebben een eigen website www.programaraadmultikabel.nl

Iedere vergadering is trouwens openbaar en wordt ook op deze site aangekondigd

Esy ģ
7 januari 2007, 10:24
Als lid van de Programmaraad kan ik mededelen dat i.v.m. de ombouw van de Nederlandse zenders van analoog naar digitaal welk is besloten door de overheid de directie van Multikabel heeft besloten om daar via een analoog signaal nu eenmaal meer bandbreedte nodig is deze om te zetten naar het digitaal pakket.
Als Programmaraad zijn wij hierover nog met de directie in overleg daar op de laatst gehouden vergadering op 6 oktober 2006 er nog geen overeenstemming is bereikt.

Trouwens wij hebben een eigen website www.programaraadmultikabel.nl

Iedere vergadering is trouwens openbaar en wordt ook op deze site aangekondigd

Het moet dus www.programmaraadmultikabel.nl zijn.

Je was een M vergeten. :)

Eric

anheki
7 januari 2007, 19:04
Voor de trouwe klant is er:

http://www.multikabel.nl/producten/bundels/powerbundel/

Dat er meer dingen alleen maar naar digitaal gaan is niet te vermijden, dat heet vooruitgang. Daar is helaas niet zoveel aan te doen..

Ja, en wat moet ik zeggen van het kopen van een digitale box, je koopt het of je koopt het niet. Dat is ook zo met je oude tv, en breedbeeld, je koopt het of niet..

Het gaat mij er niet om dat ik een decoder moet kopen , maar dat het door je strot wordt geduwd en dat men ook nog eens een zender uit het pakket laat verdwijnen en wie weet is dit het begin van het langzaam wegnemen van zenders naar het digitaal pakket.

anheki
7 januari 2007, 19:07
mag voor ongeveer 200 euro een decoder aanschaffen.

Ook dit is niet waar.
Je kan een normale decoder kopen voor plus minus 80,- Die van 80 is diegene die ze weggeven, en niet de hd decoder van 200,- die jij bedoelt.

Mijn punt is dat mensen die nu een power abbonnemnt neemt krijgt hem GRATIS en vaste klanten krijgen niets, JA een zender die wordt weg gehaald.
En dat vind ik niet EERLIJK.

Thomas
7 januari 2007, 19:13
Daar heb je wel gelijk in, de leden van het eerste uur pissen wel overal naast de pot.

Misschien eens tijd voor een daverende download dag voor alle 5 jaar + klanten...

anheki
7 januari 2007, 19:59
Daar heb je wel gelijk in, de leden van het eerste uur pissen wel overal naast de pot.

Misschien eens tijd voor een daverende download dag voor alle 5 jaar + klanten...

KIJK DAT BEDOEL IK NOU

CeeS
7 januari 2007, 20:04
Mijn punt is dat mensen die nu een power abbonnemnt neemt krijgt hem GRATIS en vaste klanten krijgen niets, JA een zender die wordt weg gehaald.
En dat vind ik niet EERLIJK.

Helaas kan je als klant niet veel doen aan het programmapakket. Er zijn een minimaal aantal zenders die doorgegeven moeten worden, maar er zijn in het verleden wel meer wijzigingen geweest in het pakket. En de algemene voorwaarden die iedereen heeft geaccepteerd verbieden het wijzigen van het aantal zenders ook niet.

Over de gratis digitale ontvanger:
Dit geldt niet voor het Power-Abonnement, maar het geldt voor de Power-Bundel. Daarmee neem je dus ook als extra digitale telefonie af en je sluit een jaarabonnement af. Dus binnen dat jaar kun je er niet vanaf. Er is al eerder een actie geweest waarbij je een gratis digitale TV ontvanger kreeg. Het laatste jaar kreeg je als kadootje een gratis jaarabonnement op mobiele telefonie van Multikabel. Nu is dat dus weer gewijzigd in een digitale ontvanger. Dat gratis-kadootje zie je natuurlijk bij veel bedrijven waar je een jaarcontract afsluit. Bij mobiele telefoons bijvoorbeeld krijg je gratis toestellen. En als je een nieuwe auto koopt krijg je vaak tegen het einde van het jaar een enorme korting, terwijl iemand die net eerder of later een auto koopt daar dan naast grijpt. Dat is erg zuur natuurlijk voor bestaande klanten, maar het is niet anders.

Skippertje
9 januari 2007, 15:20
Zoals ik al heb aangegeven bij de ideeŽn voor overleg, zou ik ook graag beloning krijgen voor lang Powerabonnee zijn. Er staat nog een borg voor kabelmodem op de rekening. Daar is al eerder een aanbieding voor gedaan meen ik. Waarom niet "spijtoptanten" als nog de gelegenheid geven die borg in te ruilen voor STB (Philips 2020 of Samsung 9401 of bij aanschaf duurdere korting van gelijk bedrag). Dus laat Multikabel creatiever zijn met hun acties en meer doelgroepen benaderen dan zoveel mogelijk mensen in de tripleplay te drukken, terwijl ze op telefoongebied nog duidelijk achter blijven qua betrouwbaarheid bij KPN (zie voorbehoud mbt alarmcentrales).
Verder zou het Multikabel sieren als ze eens vaart zetten achter het oplossen van de vele technische storingen/beperkte gebruiksmogelijkheden op het gebied van DTV/STB's.
@Schlauhaenchen: Ik hoop verder dat de programmaraad zoals hier boven werd beschreven de directie van Multikabel kan dwingen tot terugdraaien van het uitkleden van het analoge aanbod in combinatie met een prijsverhoging.