View Full Version : Welke ca module moet ik hebben?

steef002
9 maart 2006, 18:36
goede middag,

In mijn plasma kan ik een pcmci module(DVB) doen van het type ca welke zijn dat?
Kan ik daar dan ook een multkabel smartcard in doen of alleen kpn tv?

groet, :D

Thomas
9 maart 2006, 19:24
Het schijnt dat Alphacrypt CI module v3.05 werkt met MK...

steef002
9 maart 2006, 19:46
wertk die ook in de pioneer???

ArChie
9 maart 2006, 22:46
steef002,

Voordat je naar de winkel holt om een AlphaCrypt aan te schaffen zijn er een aantal zaken waar je op moet letten:
1. Wat voor type DVB tuner zit er in je TV. Als dat een DVB-T tuner is dan is je TV alleen geschikt voor digitale televisie via de ether, dus Digitenne of Digitale TV van KPN. Als dat een DVB-C tuner is dan is hij geschikt voor digitale TV via de kabel, dus voor Multikabel en zou de AlphaCrypt kunnen werken. Het is mij echter niet bekend dat Pioneer DVB-C tuners in zijn TV's heeft, de kans is dus groot dat het een DVB-T variant is.
2. Als het wel een DVB-C variant is dan zou de AlphaCrypt kunnen werken, alleen gaat momenteel het gerucht dat de Irdeto 2 kabelbedrijven eind maart de Irdeto codering gaan aanpassen om de AlphaCrypt module en andere niet aanbevolen ontvangers uit te schakelen. Nog even wachten is dus mijn advies totdat duidelijk wordt of dit gerucht ook waar is en zoja of de fabrikant van de AlphaCrypt dan in staat is om een update van de firmware uit te brengen zodat de AlphaCrypt weer werkt.

Lees ook eens dit topic (http://mgv.multikabel.nl/phpnuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=828) door voor meer informatie over de AlphaCrypt.

steef002
10 maart 2006, 12:23
Dedankt voor de info.
In mijn pioneer zit een DVB-T ontvanger.
ik wacht het nog even af tot alles bij de kabelaars bekent word gemaakt rond de HD uitzendingnen.

groet, :D :D

Mithrandir
10 maart 2006, 14:07
Het werkt dus sowieso niet met jouw TV, wachten maakt niet uit. Het werkt niet, de kabel werkt via DVB-C.

gvb
11 april 2006, 16:31
Voor niet gehomologeerde multikabelontvangers is de enige module die werkt een alphacrypt-module. Bovendien moet de module een firmware versie 3.05 hebben, dus de niet de light versie.

Dit is nodig omdat de nederlandse DVB kabel providers een gewijzigde code in de Irdeto 2 smartcard hebben en alleen de alphacrypt v3.05 kan deze code lezen.

Dus gewone Eurocam of Multicam modules werken geen van allen. Ik heb er veel geprobeerd (magic-module, dragon-module, matrix reborn-module, joker-module

Dus Metz tv met DVB C/T ontvanger en alphacrypt module en Multikabel smardcard werkt perfect.

Theo van Eijden
22 juni 2008, 18:20
Kan er in deze TV een CAM of CA-module van Ziggo geplaatst worden zodat ik geen apparte decoder nodig heb.

willemsj
22 juni 2008, 18:24
Kan er in deze TV een CAM of CA-module van Ziggo geplaatst worden zodat ik geen apparte decoder nodig heb.

Volgens mij zit er een DVB-T ontvanger in (zeg maar: Digitenne) en geen DVB-C ontvanger (lees: Ziggo), dus dat met die module gaat niet werken.

Theo van Eijden
22 juni 2008, 18:27
Hoe kan ik nagaan welke DVB C of T type er in mijn TV zit.

Eric van Beek
22 juni 2008, 19:20
Staat in je handleiding van je Tv lijkt me :)

Edit... ff gezocht op het grote net :)

Heeft alleen een DVB-T tuner.
Dus niet voor Alphacrypt geschikt.

Enkel KPN ( Digitenne ) werkt hier dan in.

willemsj
22 juni 2008, 19:23

Gebruiksaanwijzing ??

Of hier: http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/_productid_47PFL9603D_10_NL_CONSUMER/Flat-TV+47PFL9603D-10

Koifim
23 juni 2008, 10:34

Dat kun je waarschijnlijk in de handleiding vinden of je kunt even de specificaties op internet opzoeken, dan kom je ook al een heel eind.

Ik heb thuis een Sony Bravia staan en gebruik deze kaart (https://www.satshop.nl/catalog/product_info.php?products_id=251&osCsid=efdf098138b49cb0bc048aefb3a45d25). Werkt perfect!

Eric van Beek
23 juni 2008, 14:04
Dat kun je waarschijnlijk in de handleiding vinden of je kunt even de specificaties op internet opzoeken, dan kom je ook al een heel eind.

Ik heb thuis een Sony Bravia staan en gebruik deze kaart (https://www.satshop.nl/catalog/product_info.php?products_id=251&osCsid=efdf098138b49cb0bc048aefb3a45d25). Werkt perfect!

Zie bericht 11, Hij heeft een DVB-T tuner. Dus niet voor Alphacrypt geschikt.

maceddy
13 januari 2009, 17:41
Werken de HD zenders hier ook zonder problemen mee???

Ik heb namelijk ook een Sony Bravia.