View Full Version : Instellen wifi spots samsung

Ludo7
29 juli 2013, 13:51
Hallo,

Mijn vrouw heeft een samsung galaxy y. Hierbij krijgen we de wifispots niet ingesteld.
Er wordt weergegeven verbinding maken en daarna staat er verbinding verbroken.

Moeten er soms instellingen anders ingevoerd worden?

Alvast bedankt.

Ludo

NetJak
29 juli 2013, 15:57
Verander de EAP methode in PEAP. Dit is een instelling binnen Android Wifi-netwerk. Druk 2 secs op de netwerknaam Ziggo om deze instellingen aan te passen.

Ludo7
29 juli 2013, 17:16
EAP methode staat op PEAP,

Andere mogelijkheden TLS, TTLS

verificatie fase 2 staat op geen (PAP, MSCHAP MSCHAPV2 , GTC)

Ca certificaat staat op niet gespecificeerd (geen mogelijkheden)

gebruikerscertificaat staat op niet gespecificeerd (geen mogelijkheden)

identiteit, gebuikersnaam ingevuld

anonieme identiteit, niks ingevuld.

wachtwoord, wachtwoord ingevuld.

als ik de gegevens invul komt er in het scherm
verbinding maken........
na een aantal seconden komt er dan te staan verbinding verbroken

NetJak
29 juli 2013, 17:31
Instellingen kloppen.

Verander EAP in iets anders. Sla op.
Verander EAP terug in PEAP, Sla op. Wat gebeurt er dan?
Dit zijn vreemd genoeg de handelingen die ik moet doen na uit- en aanzetten van mijn smartphone.....

En by the way, gebruikersnaam is niet de gebruikersnaam maar dat 8 cijferige nummer.

Ludo7
29 juli 2013, 18:31
heb dat al eens geprobeerd,

wat betreft gebruikersnaam en ww, dat weet ik en klopt

NetJak
29 juli 2013, 18:39
Laatste optie: vraag een ander wachtwoord op via Mijn Ziggo en wacht 10 minuten alvorens opnieuw te proberen.

PS. Ik heb nog even gekeken.
Bij EAP methode heb ik ook nog SIM, AKA, TLS en TTLS.
Echter alleen als ik hem eerst op SIM zet, opsla en daarna terug naar PEAP doet hij het. Tussentijds naar AKA, TLS, TTLS werkt ook niet.

Zie jij nooit het woord Verifieren staan bij een poging tot verbinden?

Ludo7
29 juli 2013, 20:15
Geen van die dingen werken,

wie heeft ook dit probleem?

CeeS
29 juli 2013, 20:40
Heb je het programmaatje wat in de eerste post van onderstaand topic genoemd wordt al eens geprobeerd om je android telefoon in te stellen ?
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44190

Ludo7
29 juli 2013, 20:43
ja ook al gedaan.

Verbinding maken met eigen wifi netwerk werkt wel en ik kan met mijn nokia wel verbinding maken met 'ziggo'
dat is het enige apparaat dat verbonden is met ziggo.

CeeS
29 juli 2013, 21:03
Je kunt maar met 2 apparaten verbinding maken met een account. Kan het zijn dat je al met jouw inlog gegevens vaker dan 2 keer ingelogd geweest bent waardoor het systeem denkt dat je met meer dan 2 bezig bent ? Misschien moet je even een tijdje niets doen, zodat er een timeout is op alle eventuele inlogs van apparaten en dan nog eens met 1 apparaat testen wat nu niet werkt ??

NetJak
29 juli 2013, 23:14
Jippie, het is mij gelukt om de Android Smartphone automatisch verbinding te laten maken met Ziggo direct na het aanzetten, zelfs nog voor ik de Pincode heb ingetypt.
Voorheen moest ik EAP methode eerst op SIM zetten opslaan en daarna veranderen in PEAP en wederom opslaan. Het blijkt dat toen ik dit netwerk voor de eerste keer gebruikte ik SIM had staan bij EAP.
Ik het dit netwerk weggegooid (vergeten) en opnieuw aangemaakt, maar nu direct PEAP ingevuld. Nu is alles goed opgeslagen en maakt hij dus wel zelf en snel verbinding.

Misschien een tip dus: verwijder eerst het netwerk en maak daarna opnieuw aan maar dan direct met de juiste instellingen. Achteraf aanpassen van het netwerk blijkt niet optimaal te werken....

NetJak
29 juli 2013, 23:19
Je kunt maar met 2 apparaten verbinding maken met een account. Kan het zijn dat je al met jouw inlog gegevens vaker dan 2 keer ingelogd geweest bent waardoor het systeem denkt dat je met meer dan 2 bezig bent ? Misschien moet je even een tijdje niets doen, zodat er een timeout is op alle eventuele inlogs van apparaten en dan nog eens met 1 apparaat testen wat nu niet werkt ??

Nee hoor, hij verbindt wel 3 of 4 apparaten tegelijkertijd met hetzelfde account. Hij zegt dan op alle apparaten "verbonden". Alleen op #3 en #4 werkt internet dan niet, de browser geeft een melding over te veel apparaten. Zodra #1 of #2 uitlogt of uitgezet wordt, werkt #3 wel met internet, misschien na 30 seconden al....

CeeS
30 juli 2013, 12:59
Nee hoor, hij verbindt wel 3 of 4 apparaten tegelijkertijd met hetzelfde account. Hij zegt dan op alle apparaten "verbonden". Alleen op #3 en #4 werkt internet dan niet, de browser geeft een melding over te veel apparaten. Zodra #1 of #2 uitlogt of uitgezet wordt, werkt #3 wel met internet, misschien na 30 seconden al....

Oké, bedankt voor deze info. Had het zelf nog niet getest. Goed dat je in elk geval info krijgt waarom je geen internet krijgt.

QuentinS
1 augustus 2013, 15:32
Hier hetzelfde probleem als de topic starter...

Eerst mijn Iphone 4S (iOS 6) ingesteld probleemloos.
Daarna de Huawei Ascend W1 (Windows Phone 8) van mijn zoon, ook probleemloos.

Toen de Huawei Ascend G510 (Android 4.1) van mijn vrouw... kansloos... er komt maar geen verbinding tot stand... geen melding, gewoon aan het verbinden en dan springt de wifi weer terug naar mijn thuisnetwerk.

Ik dacht ook even aan max 2 aparaten maar na heel wat in de instellingen prusten dacht ik, ik probeer de ipad 3 (iOS 6) eens en voila probleemloos connectie dus er is geen 3 apparaten limiet qua instellingen (waarschijnlijk wel qua gelijktijdig gebruik).

Intussen al meerdere dagen aan het zoeken/googlen en prutsen maar niks helpt (ook de oplossing in post 1 van dit forum over die app werkt niet).

Bij ons staat ook standaard de EAS op SIM en veranderen naar PEAP heeft welgeteld 1x geholpen en een verbinding tot stand gebracht (zonder dat dataverkeer echter mogelijk was) maar sindsdien lukt het niet meer om te verbinden.

Ik zal straks de suggestie van netwerk vergeten en meteen PEAP kiezen ip de Sims later aan te passen gaan proberen, hopelijk helpt dat.

Iemand nog andere suggesties evt?

Oh btw bij de MacDrek kreeg ik met mijn iphone verbinding op de gratis wifi maar ook daar lukte het met de Huawei Android tel niet :(

NetJak
1 augustus 2013, 17:16
"Ik zal straks de suggestie van netwerk vergeten en meteen PEAP kiezen ip de Sims later aan te passen gaan proberen, hopelijk helpt dat."

Dat was bij ons op 2 huaweis met Android de oplossing. De instellingen bij 1e keer Netwerk Opslaan zijn bepalend voor het correct functioneren. Achteraf aanpassen werkt niet echt. Wel als ik eerst weer terug ging naar SIM, opslaan en dan weer naar PEAP+opslaan Dat werkt niet echt makkelijk. De oplossing was dus netwerk vergeten en alles de eerste keer goed opslaan. Toen werkte het perfect.

Ik zag trouwens dat op een Samsung Gio de EAP wel standaard op PEAP stond,maar onze Huaweis stond die standaard op SIM. Je moest naar boven scrollen om dat te zien, want hij begon met de Identity (gebruikers#) in beeld.

Is het gelukt Quentin?

QuentinS
2 augustus 2013, 09:10
Yippie!

De suggestie van NetJak over netwerk vergeten en meteen juist PEAP kiezen heeft gewerkt!
Nu prima verbinding met Ziggo's wifispot (op mijn eigen router) en ook nadat ik zelf teruggeswitcht was naar mijn eigen netwerk kon ik daarna meteen probleemloos weer met Ziggo verbinden.

Dank!

Blijft vreemd.. instellingen zijn instellingen en nadien iets veranderen zou gewoon ook moeten werken, maar ja dat doet het dus niet ;)

Briolet
2 augustus 2013, 09:38
Blijft vreemd.. instellingen zijn instellingen en nadien iets veranderen zou gewoon ook moeten werken, maar ja dat doet het dus niet ;)

Ik denk dat er een paar niet zichtbare instellingen mee veranderen en dan plots niet goed staan.

Ik heb exact hetzelfde. Er bestaat een Android App genaamd "Wifi Advanced Configuration Editor". Dat programma laat veel meer instellingen zien dan je normaal zelf instelt.
Echter, als je ermee je eigen instellingen bekijkt, blijkt hij ongemerkt iets te veranderen. Daarna werken mijn instellingen niet meer en kan ik niet meer verbinden. Dat is me nu al twee keer gebeurd dat ik niets veranderd heb, alleen de instellingen bekeken met deze app. Ook met het normale android menu alle instellingen opnieuw ingeven werkt niet. Wifi uit/aan helpt ook niet. Het enige wat helpt is de oude instellingen vergeten en het netwerk vanaf scratch opnieuw definiëren.

Dus hoewel "Wifi Advanced Configuration Editor" sommige mensen juist helpt, bij mij verminkt het juist mijn netwerk instellingen. (Android 2.2)

Ludo7
2 augustus 2013, 10:44
Ik heb ook al verschillende dingen geprobeerd, netwerk vergeten, app gebruikt enz. maar tot nu toe lijkt nog niks te werken.

NetJak
2 augustus 2013, 10:52
Misschien is de Ziggo Hotspot te zwak bij jou Ludo. Hoeveel streepjes heb je? Loop eens door de straat en blijf staan waar het signaal maximaal is.
Bij een te zwak signaal wil verbinden inderdaad niet goed lukken.
Zorg wel dat je vanuit een vergeten en direct goed ingesteld (PEAP) netwerk test.

Ludo7
2 augustus 2013, 14:30
Ik heb het bij mijn vader recht voor de modem geprobeerd. dus aan het signaal kan het niet liggen.
Heb het vershillende keren geprobeerd.
Eerst netwerk vergeten toen geprobeerd tussendoor nog eens aangepast en toen nog eens vergeten en weer geprobeerd.
Dit alles zonder resultaat.

yawak
9 augustus 2013, 15:40
Ik kreeg ook steeds het "verbinding verbroken" probleem.

Ik had EAP op SIM staan ipv PEAP. Achteraf corrigeren werkte niet, ook niet met die Wifi configurator app. Uiteindelijk opgelost door het ziggo netwerk te "vergeten" en opnieuw instellen met dit keer wel EAP op PEAP.:pompom:

Het gaat om een Haewei G615 telefoon.

Briolet
9 augustus 2013, 16:12
ook niet met die Wifi configurator app.

ik heb twee Wifi configurator apps getest. Beiden hadden ze de fout dat, als je het BSSID veld opende van een bestaand netwerk en weer met dezelfde lege inhoud bewaarde, het netwerk onbruikbaar werd. Dit veld is bedoeld voor verbinden met een specifiek mac adres. Van één van de apps heb ik de auteur hierover ingelicht.

Dit kun je ook alleen herstellen door het netwerk te vergeten en weer opnieuw aan te maken.

NetJak
9 augustus 2013, 16:18
Volgens mij doen die Apps niets anders dan Android zelf ook doet. Alleen weten veel mensen het aanpassen van een Netwerk binnen Android niet te vinden dunkt me. (2 secs naam ingedrukt houden)

En inderdaad Huawei staat standaard op SIM en aanpassen is niet goed mogelijk. Daarom altijd netwerk vergeten en in één keer goed doen. PEAP.

DeBaas
23 augustus 2013, 00:54
Geen idee of dit misschien werkt,
maar ik heb een Linuxdoos die het vertikt op de MSCHAP instellingen.
PEAP met GTC gaat echter als een speer.
Zoals ik het bekijk is PEAPv1_with_EAP-GTC een door Cisco doorontwikkelde versie, backwards compatible met PEAPv0_with_EAP-MSCHAPv2

https://en.wikipedia.org/wiki/Protected_Extensible_Authentication_Protocol#PEAPv 0_with_EAP-MSCHAPv2

https://en.wikipedia.org/wiki/Protected_Extensible_Authentication_Protocol#PEAPv 1_with_EAP-GTC

Briolet
23 augustus 2013, 09:16
Volgens mij doen die Apps niets anders dan Android zelf ook doet.

Nee hoor, in die apps zitten gewoon meer instel mogelijkheden. Ik kwam er b.v. net achter dan ik in Android 2.2 zelf de SSID naam niet kan aanpassen maar met zo'n app wel. Dat lost direct het probleem op dat ik hem thuis niet wil laten verbinden.

Verander de de SSID in "Ziggo-Backup" en er wordt kopie van de Ziggo instellingen wifi in je telefoon opgeslagen met deze naam. Vervolgens delete je de "Ziggo" entry. Ben je een keer buitenhuis waar je op zo'n spot wilt inloggen, dan zet je de naam terug op "Ziggo". Dan hoef je niet dat lange wachtwoord te onthouden. :wink:

(Ik heb het nog niet in de praktijk getest, maar ik zie niet waarom dit niet gaat werken)

Briolet
23 augustus 2013, 10:25
Vervolgens delete je de "Ziggo" entry

Dat valt tegen. Onder Android 2.2 kun je geen enties wissen die zichtbaar in de lucht zijn. Alleen als het verbinden mislukt of de zender niet zichtbaar is, kun je het netwerk wissen. :cry:

DeBaas
23 augustus 2013, 10:57
@Briolet
Ook niet als je de naam van het netwerk even langer indrukt ?

Briolet
23 augustus 2013, 12:26
Nee, dat zal een 'foute' keuze van Android 2.2 zijn waar ik me al langer aan erger. Hoe het op nieuwere versies werkt weet ik niet. Als je hem kort aanraakt zit je direct in het edit menu en als je hem lang aanraakt heb je alleen de opties 'Aanpassen" en 'Verbinden'.

Pas na een verbindindings fout veranderd de 'verbinden' optie in 'vergeten'. En daar erger ik me steeds aan omdat ik direct na een verbindingsfout niet direct weer kan proberen. Pas na een minuut of zo krijg ik de oude situatie met een verbindings optie.

Er zit natuurlijk een logica in dat je een reeds zichtbaar netwerk niet wilt vergeten. :wink: