View Full Version : Welke tablets werken wel- en niet met TV app?

ziggogebruiker01
4 januari 2013, 18:58
Er zijn helaas veel tablets waarop je van Ziggo geen TV mag kijken omdat ze "niet ondersteund" worden. Dat betekent meestal dat ze niet van een "A merk" zijn, of dat ze zg. ge-root zijn. Maar welke werken nu wel en welke nu niet? Ik wil misschien een nieuwe goedkope tablet kopen, maar ik wil er wel Ziggo TV op kunnen kijken. Meer info over Ziggo en de tablets uit onderstaande lijst staan in de reacties van de gebruikers ervan in dit topic.

Niet werkt:

FView 7'' Pro (Intertoys, 2011). Unrooten werkt niet/helpt niet.

BlackBerry Playbook
Tomtec Ultimate 10'' Android 4.0 (Bart Smit, 2012). Unrooten werkt niet/helpt niet. Opmerking: een upgrade naar een custom rom schijnt het Ziggo probleem op te lossen... Dit is niet triviaal i.v.m. verschillende revisies.

Xiron Ultimate 10 (Blokker 2011/2012, zie 'Tomtec Ultimate 10' van de Bart Smit hierboven)

Polaroid (Kijkshop, 2012??)
Difrnce DIT7050 (waar te koop?)
Difrence 9720 (waar te koop? Unrooten werkt niet/helpt niet)
Yarvik tab466 (volgens een review bij G. Play)
Yarvik Tab10-201 Xenta 10 inch (Mediamarkt, feb 2013, Android 4) (volgens een vraag op Kieskeurig.nl) zie workaround in post #68, pag. 7.

Empire Electronix D976D
ViewPad 10s (Android 2.2)
Point of View Protab 3 XXL (test: niet geroot, toch problemen)

Wel werkt:

LG E400 Optimus L3 (mobiele telefoon; 3.2 inch!)
Kruidvat Medion Lifetab (!)
Samsung Tab 8.9 (rooted)

Samsung Galaxy Tab 10.1
Samsung Galaxy Note 10.1

Samsung Galaxy Note II
Samsung Galaxy Mini (telefoon!)

Samsung Galaxy S2 (telefoon!)
Samsung Galaxy SIII
Samsung Galaxy Y (telefoon!)

Samsung Galaxy S4 (telefoon)
Asus transformer tf101
Qware TB-1007 & TB-1207 (Intertoys, 2012??). Schijnt te unrooten te zijn, hetgeen het Ziggo probleem oplost. De update naar ICS maakt van de 1007 de 1207.
Acer A500
Sony Tablet S 3G/16GB (rooted)
Asus Transformer Pad TF300T (incl. de "TF300TG" 3G variant) (android 4.1.1)
Yarvik Tab 465
Google Nexus 7. PAS OP! Sommigen zeggen dat deze tab geroot is en heeft de zg. aangepaste Ziggo app nodig.
Yarvik Xenta 16Gb-10" (met aangepaste versie van de Ziggo app, dus let op bij upgrades v/d app!!!! Zie reply No. 85 pag. 9)
Ainol Novo 8 Advanced. Custom ROM Android 2.3.4, tijdelijk te unrooten met Voodoo OTA Rootkeeper.
Asus Nexus 7 Tab (Mediamarkt)

Wat zijn jullie ervaringen? Rood = werkt niet. Groen = werkt wel.

Mijn conclusies tot nu toe: een goedkoopje van de Bart Smit/Intertoys/Kijkshop/Kruidvat/Blokker kan een leuke verassing zijn. Maar bij sommige goedkoopjes helpt het unrooten niet. Een duurder model (Samsung/Asus/Nexux) lijkt vrijwel altijd te werken. Ik zou zeggen: Ziggo zanik niet zo. Met een geroot Android device is het nog steeds niet mogelijk copyrights te schenden en inloggen zonder Ziggo account kan ook niet. Sta die goedkoopjes gewoon toe, joh. Dat doet KPN ook met alle laptop PC's terwijl je met een echte PC pas echt copyrights kunt schenden! Tja, wil je echt TV kijken op je Tablet (of Laptop) ga dan naar KPN.

Ric Flair
5 januari 2013, 11:18
Werkt wel: Google Nexus 7 32GB

CeeS
5 januari 2013, 12:16
Goed initiatief om zo'n lijst te maken, maar vaak kan een 'niet werkende' tablet toch werkend gekregen worden als de 'root' het probleem is. Je kunt op die tablets en smartphones vaak de root (tijdelijk) uitzetten met het programma superuser of su.

Dus voordat een tablet in de kolom "niet werkend" terecht komt, moet wel zeker zijn dat hij niet ge-unroot kan worden denk ik.

Misschien is het daarom ook handig dat bij de reacties ook gezet wordt hoe je hem wel werkend gekregen hebt. Als dan in de startpost het berichtnummer achter het type gezet wordt kan iemand het terugzoeken zonder dat de startpost heel lang wordt.

Asmooh
5 januari 2013, 12:35
BlackBerry Playbook: Android app, werkte niet.

mandersp
5 januari 2013, 12:41
Kruidvat Medion Lifetab werkt wel

henklbr
5 januari 2013, 15:11
Samsung Galaxy Tab 10.1, Samsung Galaxy Note 10.1 & Samsung Galaxy Note II WEL...:wink:

Qball
5 januari 2013, 17:51
Asus transformer tf101 werkt prima

ziggogebruiker01
5 januari 2013, 19:16
Goed initiatief om zo'n lijst te maken, maar vaak kan een 'niet werkende' tablet toch werkend gekregen worden als de 'root' het probleem is. Je kunt op die tablets en smartphones vaak de root (tijdelijk) uitzetten met het programma superuser of su.

Dus voordat een tablet in de kolom "niet werkend" terecht komt, moet wel zeker zijn dat hij niet ge-unroot kan worden denk ik.

Misschien is het daarom ook handig dat bij de reacties ook gezet wordt hoe je hem wel werkend gekregen hebt. Als dan in de startpost het berichtnummer achter het type gezet wordt kan iemand het terugzoeken zonder dat de startpost heel lang wordt.
Allereerst allemaal bedankt voor de info over de modellen tot nu toe!

Over het su gebeuren. Vervelende is dat bij mijn huidige tablet bijvoorbeeld het unrooten niet goed werkt. Superuser zegt dat 'ie geen su binary kan vinden. En dit terwijl de Terminal, Root Explorer, Root Checker etc. allemaal root acces krijgen. Van de app 'Superuser' zelf nota bene! Als ik dan de app 'SuperSU' installeer, dan update die "zijn" versie van su, dan werkt het "tijdelijk" unrooten en daarna krijgen Superuser en SuperSU ruzie Dan moet ik mijn ROM opnieuw flashen omdat er werkelijk niets meer klopt van alle su versies, de chown rechten, symlinks, etc etc.. (= Linux verhaal. Android = soort Linux). Ik snap redelijk goed hoe Linux werkt, maar dat embedded gedoe van Android... Een groot mysterie!

Kortom: voor mijn moeder (en anderen) zou ik graag willen weten welke Tabs nu wel en niet werken zonder risicovol gedoe.

Verder ben ik op zoek naar kennis over hoe de Ziggo app naar /system/build.prop kijkt om te zien of je Tab nu wel of niet het "orginele" besturingssysteem heeft. Maar da's een ander verhaal.

P.S. Het tijdelijk unrooten met de Superuser app werkt voor mijn LG telefoon. Waarom Ziggo wel mijn LG telefoon met Android 2.3 accepteert en niet mijn tablet met 'droid 2.3 is mij een raadsel. Zit 'm dat in build.prop of in iets "diepers" (lees: uitlezen van info in de hardware chips)?

CeeS
5 januari 2013, 19:32
Niet alleen Root, maar ook of OpenGL 2.0 beschikbaar is kan een oorzaak zijn dat het niet werkt.

Ziggo zegt hier zelf (https://www.ziggo.nl/#klantenservice/tv-android-app/) over:
Afspelen van video
Het afspelen van video in deze app wordt alleen ondersteund vanaf Android OS-versie 2.3 tot en met versie 4.1. Daarnaast kunnen alleen toestellen met OpenGL 2.0 video afspelen. Als uw toestel niet voldoet aan beide specificaties, dan wordt in de Ziggo TV App de volgende melding getoond: 'Deze functionaliteit wordt niet ondersteund op uw toestel.' Deze melding wordt getoond wanneer een TV-zender of trailer opgestart wordt en ook op het moment dat u via de Mijn Account pagina probeert in te loggen.

Over die root uitzetten: Hangt denk ik af van welke superuser al standaard in de Android versie zit ingebakken. Sommigen kunnen intern de root tijdelijk uitzetten. Als je daar dan een tweede superuser achtig programma opzet gaat dat niet altijd goed. Maar er zijn verschillende pagina's te vinden op internet als je zoekt op het merk wat je hebt waar je soms de juiste tip tegenkomt.

Er wordt volgens mij niet gekeken of je een originele ROM gebruikt, alleen naar die Root en OpenGL. Lijkt me ook ondoenlijk met alle verschillende ROMS en uitvoeringen. Mijn Android Smartphone met een custom ROM werkt gewoon als ik Root uitschakel.

ziggogebruiker01
5 januari 2013, 19:45
@CeeS: Hartstikke bedankt voor de uitleg. Die foutmelding krijg ik niet als ik probeer in te loggen bij Ziggo via de TV app. Dus ik denk dat mijn Tab OpenGL2.0 heeft. Maar hoe kan ik dat zelf controleren?

P.S. Info over het root gebeuren van mijn tab kan ik wel schudden. Het officiële forum is zelfs al van internet verdwenen. Ha ha. Ik zal zelf nog wat gaan "puzzelen". :)

ziggogebruiker01
6 januari 2013, 14:44
Ik denk dat ik weet waarom mijn tablet niet werkt met de Ziggo app. Er is maar één gebruiker gedefinieerd op het Android systeem dat er op draait. Te weten: root. Want als ik inlog op die tablet vanaf mijn PC met "adb shell" zie ik al meteen de "#" prompt (= root) in plaats van "$" (= een gewone user). "Unrooten" met SuperSU of Superuser.apk heeft dus geen zin: Ziggo zal altijd die root blijven zien.

Dit gaat in mijn geval helaas op voor de fabrieks-ROM zowel als voor de aangepaste ROM die ge-root is...

Verder nog iemand die weet of de QWare tablets van de Intertoys werken met de Ziggo app? En de Yarvik tablets van de Mediamarkt en Alternate.nl? Ik wil niet dat mijn moeder nodeloos wordt opgescheept met een dure tab van Samsung, te meer daar de TV app nog "experimenteel" is...

ziggogebruiker01
8 januari 2013, 18:28
Uit dit forum topic (http://www.androidworld.nl/forum/tom-tec/43930-ziggo-tv-op-tomtec-ultimate10-android-4-0-a.html) blijkt dat ook niet werkt is:

Tomtec Ultimate 10'' Android 4.0 (ATP7526, Bart Smit, 2011 (Android 2.x) & 2012)
Xiron Ultimate 10 (ATP7526, Blokker 2011/2012)

Deze is niet te "unrooten". Waarschijnlijk ook zo'n tab die meer een user op het systeem heeft: de root zelf. Helaas...

[edit] Zie verder. Schijnt met een custom rom te werken. Maar alleen bepaalde modellen.

Zapp Brannigan
8 januari 2013, 18:35
Die werkt prima, is ook een Jellybean ROM voor beschikbaar. Zoek maar even bij tweakers.

ziggogebruiker01
8 januari 2013, 19:02
Die werkt prima, is ook een Jellybean ROM voor beschikbaar. Zoek maar even bij tweakers.
Jellybean = Android 4.1 of 4.2
Ice Cream Sandwhich = Android 4.0
Ik zal er dan maar van uit gaan dat de upgrade naar >4.1 de problemen met Ziggo oplost. Is dat Jellybean ROM een officiele upgrade of een custom ROM (garantie! bricken!)?

[edit] Ik weet nu wat je bedoelt. Dit ziggo-gebruikers forum (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40626) topic gaat er over. Bedenk dat Ziggo TV (oftewel unrooten) alleen werkt met een custom rom van Tweakers (zie hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483591)) en dat die custom rom natuurlijk alleen werkt voor bepaalde Tomtec 10 inch modellen. Er schijnt zo af en toe wat te veranderen onder de motorkap bij Tomtec. Zie het Tweakers forum topic. Linke boel die Tomtec en het custom-rommen. Ik zet de Tomtec 10" dus bij de niet-werkende modellen. Ik zie namelijk dat het installeren van die Tweakers rom absoluut niet weggelegd is voor de gemiddelde computer gebruiker en niet zonder risico's is.

ziggogebruiker01
8 januari 2013, 19:11
Nog een paar de niet lijken te werken volgens deze site (http://www.tabletguide.nl/26045/ziggo-live-tv-applicatie-medio-september-beschikbaar-voor-android/), want niet bekend is of men deze tablets kan unrooten...:

Wel bekend is of men de volgende tablets kan unrooten of niet die op bovengenoemde site beschreven worden door gebruikers:

Difrence 9720 (unrooten werkt niet/helpt niet)
Qware PC Pro TB-1007 & TB-1207 (Intertoys, 2012??). Urooten schijnt volgens deze site (http://tweakers.net/productreview/55838/qware-tablet-pc-pro-3-%28tb-1007%29-zwart.html#ziggo) te werken. Na een update naar Android 4.0 ICS heet deze de TB-1207.

ziggogebruiker01
8 januari 2013, 19:37
Top post aangepast.

Zapp Brannigan
8 januari 2013, 20:04
Is dat Jellybean ROM een officiele upgrade of een custom ROM (garantie! bricken!)?

Custom.

De Ziggo app trouwens ook prima op de originele firmware. Je moet hem natuurlijk wel even rooten/unrooten maar dat is echt niet zo moeilijk. Hoe staat in het artikel op tweakers, alleen de links zijn dood. Voor ADB moet je gewoon even de android-sdk installeren, de binaries kun je gewoon van AndroidSU.com downloaden.

ziggogebruiker01
8 januari 2013, 20:33
Custom.

De Ziggo app trouwens ook prima op de originele firmware. Je moet hem natuurlijk wel even rooten/unrooten maar dat is echt niet zo moeilijk. Hoe staat in het artikel op tweakers, alleen de links zijn dood. Voor ADB moet je gewoon even de android-sdk installeren, de binaries kun je gewoon van AndroidSU.com downloaden.
Ik weet wat adb is. Heb ik ook. Da's een piepklein executable (in Linux tenminste) waarmee je in kan loggen in een terminal op je tablet. M.b.v. adb unrooten is niet bepaald voor de beginner op deze aarde. Bovendien heb ik gelezen dat bij sommige mensen Superuser.apk de tablet niet tijdelijk kan unrooten. Dan weet ik al genoeg. Die tab heeft dan van de fabriek uit maar één gebruiker gedefinieerd op het (Linux achtige) systeem: de root zelf. Waarschijnlijk zit die custom rom beter in elkaar (lees: heeft gewoon een user en de root gedefinieerd).

Misschien dat ik die (onwijs uitgebreide en moeilijke) Tweakers pagina doorlees. Maar dat lijkt me een beetje zonde van mijn tijd aangezien die Tomtec 10 Ultimate zijn beste tijd wel heeft gehad want hij is van 2011. Ik denk dat 'ie over een maand of twee niet meer in de winkel ligt.

Paros
10 januari 2013, 10:01
Op de Acer A500 werkt het ook . . . .

KarelS
10 januari 2013, 10:11
Nog een paar de niet lijken te werken volgens deze site (http://www.tabletguide.nl/26045/ziggo-live-tv-applicatie-medio-september-beschikbaar-voor-android/), want niet bekend is of men deze tablets kan unrooten...:

Wel bekend is of men de volgende tablets kan unrooten of niet die op bovengenoemde site beschreven worden door gebruikers:

Difrence 9720 (unrooten werkt niet/helpt niet)
Qware PC Pro TB-1007 & TB-1207 (Intertoys, 2012??). Urooten schijnt volgens deze site (http://tweakers.net/productreview/55838/qware-tablet-pc-pro-3-%28tb-1007%29-zwart.html#ziggo) te werken. Na een update naar Android 4.0 ICS heet deze de TB-1207.

Kan iemand me vertellen of de Ziggo TV app op de tablets Cresta CTP980 of CTP988 draait? Ik overweeg er een aan te schaffen.
Dank voor de moeite!
KarelS

ziggogebruiker01
10 januari 2013, 16:01
Op de Acer A500 werkt het ook . . . .
Thanks! :)

ziggogebruiker01
10 januari 2013, 16:13
Kan iemand me vertellen of de Ziggo TV app op de tablets Cresta CTP980 of CTP988 draait? Ik overweeg er een aan te schaffen.
Dank voor de moeite!
KarelS
Die worden bij de Kijkshop verkocht toch (link (http://www.kijkshop.nl/producten/61-19-877/tablets/?sort=naam))? Ik kan op het moment van schrijven de 980 niet meer vinden, de 988 wel. Zijn leuke machines voor dat geld. Zou inderdaad erg mooi zijn als Ziggo er op werkt! :)

xahmol
10 januari 2013, 16:33
Om maar even met een open deur in huis te vallen:
iPad 2 werkt :oyeah:

pa3eia
10 januari 2013, 21:35
De Sony Tablet S 3G/16GB en de Samsung Tab 8.9 zijn rooted en werken beide naar volle tevredenheid.

73's

ps. leuk topic, alleen bij de conclusie heb ik mijn vraagtekens.

KarelS
11 januari 2013, 09:17
Die worden bij de Kijkshop verkocht toch (link (http://www.kijkshop.nl/producten/61-19-877/tablets/?sort=naam))? Ik kan op het moment van schrijven de 980 niet meer vinden, de 988 wel. Zijn leuke machines voor dat geld. Zou inderdaad erg mooi zijn als Ziggo er op werkt! :)

De 980 ligt momenteel voor 199 euro te koop bij Blokker.

KarelS

Ric Flair
11 januari 2013, 11:46
De Samsung Galaxy Mini en de Samsung Galaxy S2 telefoons werken ook prima.

DReaMeR
11 januari 2013, 16:27
Om maar even met een open deur in huis te vallen:
iPad 2 werkt :oyeah:

Op mijn ipad 1 en 3 ook :schater: :pompom::applause:

ziggogebruiker01
11 januari 2013, 16:48
De Sony Tablet S 3G/16GB en de Samsung Tab 8.9 zijn rooted en werken beide naar volle tevredenheid.

73's

ps. leuk topic, alleen bij de conclusie heb ik mijn vraagtekens.
Het is mijn persoonlijke mening dus dat kan natuurlijk. Ik denk dat je het meest moeite hebt met mijn conclusie dat Ziggo gewoon iedereen toe moet laten en niet moet selecteren op "onveranderde besturingssystemen"?

flippermans100
12 januari 2013, 14:34
Helaas werkt de ziggo tv app (tv kijken) niet op een asus transformer TF300G 3G. Is het iemand wel gelukt?? Het is de org JB van Asus.:sad::sad:

ziggogebruiker01
12 januari 2013, 18:05
Helaas werkt de ziggo tv app (tv kijken) niet op een asus transformer TF300G 3G. Is het iemand wel gelukt?? Het is de org JB van Asus.:sad::sad:
Ook niet als je de Superuser app download van G. Play en tijdelijk "un-root"? Of is je tab niet geroot?

flippermans100
12 januari 2013, 18:50
Ook niet als je de Superuser app download van G. Play en tijdelijk "un-root"? Of is je tab niet geroot?
Nee, supersu en superuser werken niet. rootchecker geeft aan dat er geen root is. het is de org jb asus firm

ziggogebruiker01
12 januari 2013, 19:16
Nee, supersu en superuser werken niet. rootchecker geeft aan dat er geen root is. het is de org jb asus firm
Rootchecker geeft ook aan dat je tab niet geroot is? Dan is het duidelijk: je tab is inderdaad echt niet geroot. Wat mij betreft is er dan nog maar een mogelijkheid over (als je bij een ander met een zelfde tab Ziggo TV hebt geprobeerd en als je zeker weet dat ALLEEN het TV kijken niet werkt en de Ziggo app wel goed installeert EN je een abo op Ziggo internet EN Ziggo TV hebt!).

Ik heb het idee dat sommige tablets met Android maar één gebruiker op het systeem hebben: de root. Men zegt wel eens dat Android op Linux is gebaseerd. Een fatsoenlijk systeem dat lijkt op UNIX of Linux (*NIX) heeft naast de 'superuser' (ook wel 'root' genoemd) uiteraard ook één of meer "gewone" gebruikers. Maar als je *NIX niet serieus neemt of je snapt er gewoon geen moer van dan maak je maar een gebruiker aan: de root zelf.

Enfin, checken of dit het geval is op jouw tablet is niet makkelijk vind ik (op echte Linux wel, maar goed). Je kunt proberen te kijken in de directory /system/xbin of daar het programma-bestand 'su' staat. Dat zou een alarm belletje kunnen zijn. Als je wat meer durf hebt dan zet je je tab in "USB development" mode en ga je met het programmaatje 'adb' stiekem de shell van je tab in met:

adb shellAls de prompt een hekje (#) is in plaats van de dollar ($) dan ben je dus meteen root op je systeem en is er waarschijnlijk helemaal geen reguliere user aangemaakt. Lukt mij ook niet om zelf even een user aan te maken op Android (er is geen app "useradd"). Het lijkt me sterk dat een serieuze A-merk maker als Asus zo iets idioots heeft gedaan, maar die Chinese B-merk makers doen dat ook allemaal.

Volg je het nog? Lastig hè, die computers. Of het nu MacOS (= ook *NIX gebaseerd) of Windows is: altijd lastig...

Zapp Brannigan
12 januari 2013, 19:38
Ik heb het idee dat sommige tablets met Android maar één gebruiker op het systeem hebben: de root.

Dat is al de derde keer dat je met dat argument aan komt. Zoek eerst een uit hoe Android werkt! Android gebruikt UIDs om applicaties van elkaar te isoleren; GIDs voor het beheer van bepaalde permissies. Accounts werkt op een heel ander niveau.

ziggogebruiker01
12 januari 2013, 19:53
Dat is al de derde keer dat je met dat argument aan komt. Zoek eerst een uit hoe Android werkt! Android gebruikt UIDs om applicaties van elkaar te isoleren; GIDs voor het beheer van bepaalde permissies. Accounts werkt op een heel ander niveau.
Dan is er maar een UID o.i.d. Overigens ben ik sinds kort heel hard op zoek naar wat kennis over het Android systeem. Als jij een goed boek of een goede plek op internet weet... Ik kom er niet uit.

Overigens is het Ziggo probleem hier wel degelijk aan gerelateerd. Als jij ons kunt verlichten met wat opheldering in plaats van een ietwat biste opmerking vanuit de zijlijn... Zou prettig zijn.

[edit] De tip over de UID's was handig. Inderdaad: ook op de tab waar Ziggo niet werkt zijn er meerdere IUD's. Waarom op on-geroote tabs de Ziggo app niet werkt is mij niet helder. Maar aan build.prop en het evt. rooten kan het niet liggen. Want niet-ge-roote apparaten met een "goede" build.prop werken niet met Ziggo. Wat wil Ziggo nu precies van ons...? Jij een idee, Zap?

Overigens zit ik nog met spanning te wachten op alle links en boektitels van Zapp Brannigan over hoe Android werkt.

Zapp Brannigan
12 januari 2013, 21:00
Welk Ziggo probleem? Dat de applicatie niet werkt op geroote toestellen is toch algemeen bekend. Dat sommige apparaten ten onrechte worden aangemerkt als geroot is het probleem van die apparaten, niet Ziggo.

Overigens controleert de Ziggo app of een apparaat geroot is door te kijken of het programma SU aanwezig is in een aantal directories (/sbin, /system/bin, /system/xbin en nog een paar die ik zo gauw niet uit mijn hoofd weet). De enige manier is dan om die versie SU weg te gooien en daarvoor zul je met ADB aan de slag moeten (als dat werkt), of een manier moeten vinden om het apparaat echt te rooten zodat je SU kunt verbergen.

Een andere manier is om de app te patchen, maar hoe mag je zelf uitzoeken (rank #6 in google, #2 in bing met de juiste steekwoorden).

flippermans100
12 januari 2013, 21:42
Bedankt voor alle info maar de su is bij mijn asus firm nergens te bekennen.Heb een tab gehad met cm10 waarbij de ziggo app prima draaide. Mijn inziens is ziggo niet in staat om een fatsoenlijk draaide app te leveren.

ziggogebruiker01
12 januari 2013, 21:46
Zapp, bedankt voor je uitleg.

Zapp Brannigan
12 januari 2013, 21:52

Wat voor foutmelding krijg je?

flippermans100
12 januari 2013, 22:17
Wat voor foutmelding krijg je?
de bekende melding : er is iets fout gegaan tijdens aanmelden voor tv kijken enz

Zapp Brannigan
12 januari 2013, 22:32
De foutmelding bij geroote toestellen is die over originele software, dit is dan ook een ander probleem. Ik weet dat er problemen waren met bepaalde tekens (%, $, /, #, en dergelijke) in gebruikersnamen en wachtwoorden, dan kreeg je een melding dat de account niet gevonden kon worden, of zo. Misschien is dat probleem niet opgelost maar is de melding iets anders verwoord.

CeeS
13 januari 2013, 00:39
de bekende melding : er is iets fout gegaan tijdens aanmelden voor tv kijken enz

En je had de helpdesk al gebeld? Want dit klinkt als een account probleem wat ze in dat geval simpel voor je kunnen oplossen.

flippermans100
21 januari 2013, 10:08
En je had de helpdesk al gebeld? Want dit klinkt als een account probleem wat ze in dat geval simpel voor je kunnen oplossen.
antwoord ziggo:
Bedankt voor uw e-mailbericht 16 januari, waarin u aangeeft dat de Ziggo tv-app niet werkt op uw tablet van Asus T300.

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar helaas komt uw apparaat niet voor op onze website van ondersteunde apparaten. Wij kunnen daarom geen blijvende werking garanderen, ik wil u dan toch weer doorverwijzen naar onze Service+ dienst. Zij kunnen u hier verder mee helpen.

:evil:

noot: ziggo helpdesk kijkt alleen maar op hun eigen website.
waarom dus een helpdesk??

ziggogebruiker01
21 januari 2013, 17:13
antwoord ziggo:
Bedankt voor uw e-mailbericht 16 januari, waarin u aangeeft dat de Ziggo tv-app niet werkt op uw tablet van Asus T300.

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar helaas komt uw apparaat niet voor op onze website van ondersteunde apparaten. Wij kunnen daarom geen blijvende werking garanderen, ik wil u dan toch weer doorverwijzen naar onze Service+ dienst. Zij kunnen u hier verder mee helpen.

:evil:

noot: ziggo helpdesk kijkt alleen maar op hun eigen website.
waarom dus een helpdesk??
1. Er is op de website helemaal geen lijst van "ondersteunde" tablets. De "TV app" pagina is: https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/apps/tabs/5/hulp-nodig . Daar staat niets vermeld over wat voor tab je precies nodig hebt. Als je dan klikt op "Lees meer over de Ziggo TV App voor Android" (link (https://www.ziggo.nl/#klantenservice/tv-android-app)) dan bestaat die pagina niet. Woeha!

2. Die helpdesk bestaat uit studentjes die een "target" hebben qua aan te nemen aantal telefoontjes per dag. Die zullen dus niet echt uitgebreid met jou in gesprek gaan. Ook niet per email. Alles maar, dan ook ALLES, is daar ge-script. Ik kan het weten: ik heb er gewerkt. Nou ja, "werk". Het zijn daar robots die eigenlijk alleen in een idioot ongeorganiseerde stress afdeling dingen voorlezen van papier. Ze willen ook niet dat je er langer blijft "werken" dan een jaar (part-time). Want dan ben je reeds knettergek geworden. Ik bel ze alleen nog maar om te vragen of er een storing is als ik problemen heb. Dat kunnen ze gewoon voorlezen van het "dashboard".

Tooky
24 januari 2013, 13:04
Hallo,

Ik heb sinds een dag de nieuwe ONDA V972 Quad Core - Retina display tablet uit China (NON-rooted), alleen staat de Ziggo TV app
niet in de Google Playstore :sad:

Is er een manier om de applicatie alsnog op mijn tablet te krijgen zodat ik deze kan installeren?

Trebstra
24 januari 2013, 13:54
Op de Empire Electronix D976D werkt ie ook niet :no:

Misschien kunnen jullie helpen het toch voor elkaar te krijgen. De tablet is voorzien van de originele JB 4.1, maar wanneer je TV wil kijken via de tablet geeft ie aan dat er geen originele software opzit ed. Ook unrooten met Superuser oid werkt niet, simpelweg omdat ie niet geroot is!

Wat zou nog een mogelijkheid zijn?
Alvast bedankt

Boolee
24 januari 2013, 15:36
Hallo,

Ik heb sinds een dag de nieuwe ONDA V972 Quad Core - Retina display tablet uit China (NON-rooted), alleen staat de Ziggo TV app
niet in de Google Playstore :sad:

Is er een manier om de applicatie alsnog op mijn tablet te krijgen zodat ik deze kan installeren?
Zie antwoord bij je topic http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=42052

beev
27 januari 2013, 20:15

http://www.falsyana.com/2012/android/ziggo-tv-app/
Kijk op deze link hoe de app Ziggo TV werkend kan worden gemaakt voor geroote tablets/smartphones.

Vergeef mij de opmerking dat ziggo enigszins idioot handelt door geroote apparaten uit te sluiten. Immers je moet geregistreerde klant zijn, ingelogd zijn en ook nog gekoppeld zijn aan het Ziggo netwerk.

ziggogebruiker01
28 januari 2013, 00:17
[...]
Vergeef mij de opmerking dat ziggo enigszins idioot handelt door geroote apparaten uit te sluiten. Immers je moet geregistreerde klant zijn, ingelogd zijn en ook nog gekoppeld zijn aan het Ziggo netwerk.
Yep. Vooral nu er een strijd los lijkt te zijn gebarsten over het YV kijken op tablet, telefoon en laptop. En bij wie kun je geen TV kijken op een latop en moeilijk op een tab? Ziggo. Bij wie kun je wel TV kijken op tab, phone en PC? Bij KPN. Weet iemand of KPN ook zo zeurt over het type tablet?

P.S. Ziggo: als je content providers zeuren over het dichttimmeren van je content, doe er dan wat aan! Ik ben klant bij Ziggo, niet bij RTL4. En bij KPN en Tele2 kan het toch gewoon ook? Verbreek het stilzwijgen.

ziggogebruiker01
28 januari 2013, 00:37
http://www.falsyana.com/2012/android/ziggo-tv-app/
Kijk op deze link hoe de app Ziggo TV werkend kan worden gemaakt voor geroote tablets/smartphones.
Ha ha. Leuke link. Je moet de ziggo app van je tab afhalen en "aanpassen" zodat 'ie niet meer naar het su binary zoekt. Ik heb geprobeerd om alla su binaries van mijn tab te deleten en toch werkte de Ziggo app niet. Wellicht werkt dit wel (?). Lijkt me een leuk experimentje. Ga ik een pproberen. Je hebt er alleen een Linux bak en het tooltje "adb" voor nodig.

[edit] Ha ha! Die twee gewraakte libraries overschreven en.... nog steeds de error over het "ongewijzigde" besturingssysteem. Wat is het toch waar die Ziggo app allemaal naar kijkt om je te "testen".

beev
28 januari 2013, 12:32
......Je hebt er alleen een Linux bak en het tooltje "adb" voor nodig......
Linux en adb zijn niet direct nodig, dacht ik.
Het gaat om geroote apparaten, dus er is toegang tot de betreffende twee bestanden die op de blog worden genoemd.

Na kopieren op de PC kan je met een hex-editor zoeken en enkele bytes wijzigigen.
Daarna verwijder je de bestanden op de tablet/smartphone en kopieer de gepatchte bestanden weer terug.

ziggogebruiker01
28 januari 2013, 13:01
Linux en adb zijn niet direct nodig, dacht ik.
Het gaat om geroote apparaten, dus er is toegang tot de betreffende twee bestanden die op de blog worden genoemd.

Na kopieren op de PC kan je met een hex-editor zoeken en enkele bytes wijzigigen.
Daarna verwijder je de bestanden op de tablet/smartphone en kopieer de gepatchte bestanden weer terug.
Die gepatchte bestanden heb ik gekopieerd (heb op mijn tab laatst toch maar een ge-root ROM gezet). Werkt nog niet. Nog steeds de melding over het "onveranderde OS". Weird...

heerden
2 februari 2013, 17:11
Voor TS, Asus TF300T (android 4.1.1) werkt prima :).

flippermans100
2 februari 2013, 17:50
Voor TS, Asus TF300T (android 4.1.1) werkt prima :).
@heerden, heb een TF300TG, maar krijg de ziggo niet werkend. Geeft aan TV kijken niet mogelijk enz. Heb jij een gerootte tablet?? Of heb je wat aan de instellingen veranderd??

heerden
2 februari 2013, 18:00
Hij is helemaal standaard, geen extra geheugenkaart, gps en BT uit.

Hij heeft alleen een update naar android 4.1.1 gehad. Mogelijk heb je een app in de achtergrond draaien die verstorend werkt.

Had je al een volledige reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd?

flippermans100
2 februari 2013, 20:05
Hij is helemaal standaard, geen extra geheugenkaart, gps en BT uit.

Hij heeft alleen een update naar android 4.1.1 gehad. Mogelijk heb je een app in de achtergrond draaien die verstorend werkt.

Had je al een volledige reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd?

@heerden, volledige reset, meteen ziggo, maar helaas. gps en bt uit. ik denk dat het toch aan die g uitvoering ligt.
Helpdesk van ziggo komt in aanmerking voor de loden helpdesk. Ze kunnen nog net de telefoon opnemen !!!

ziggogebruiker01
2 februari 2013, 21:58
@heerden, volledige reset, meteen ziggo, maar helaas. gps en bt uit. ik denk dat het toch aan die g uitvoering ligt.
Helpdesk van ziggo komt in aanmerking voor de loden helpdesk. Ze kunnen nog net de telefoon opnemen !!!
Wat is precies het verschil tussen de G en de 'niet G' uitvoering? Die van jou (de 'G') heeft zeker een slot voor een simkaart met 3G? Als jij je firmware moet updaten is er dan een speciale versie van het besturingssysteem voor de G en de 'niet G'?

@Heerden: je weet zeker dat de appp niet alleen opstart maar dat je ook daadwerkelijk TV kijken kunt? Of gebruik jij alleen de TV Gids? Want die werkt nl. overal.

heerden
3 februari 2013, 13:31
Ja haha, tv kijken via de ziggo app werkt prima, gebruik het via de hdmi out zelfs op de tv op zolder. :wink:

Heb je, om zeker te zijn dat daar geen probleem zit, al eens een andere wifi access point/router geprobeerd? Of de router in DMZ mode gezet voor de tablet?

Lijkt erop dat je wel inlogt maar de daadwerkelijke streaming niet op gang komt. Wellicht dat er ook wat dingen in de log van je router staan aan errors.

Alternatief zou je het programma connectify-me eens kunnen testen als je een pc hebt met zowel een wifi als een utp aansluiting. Je kan dan je internet vanaf de utp delen naar je wifi en zo kijken of het dan ineens wel werkt.

ziggogebruiker01
3 februari 2013, 16:08
Ja haha, tv kijken via de ziggo app werkt prima, gebruik het via de hdmi out zelfs op de tv op zolder. :wink:

Heb je, om zeker te zijn dat daar geen probleem zit, al eens een andere wifi access point/router geprobeerd? Of de router in DMZ mode gezet voor de tablet?

Lijkt erop dat je wel inlogt maar de daadwerkelijke streaming niet op gang komt. Wellicht dat er ook wat dingen in de log van je router staan aan errors.

Alternatief zou je het programma connectify-me eens kunnen testen als je een pc hebt met zowel een wifi als een utp aansluiting. Je kan dan je internet vanaf de utp delen naar je wifi en zo kijken of het dan ineens wel werkt.
Bedankt voor de heldere reactie! :) @flippermans100: wat voor foutmelding krijg je? Die over het "onveranderde besturingssysteem"? Of iets anders?

Zapp Brannigan
3 februari 2013, 16:42
Bedankt voor de heldere reactie! :-) @flippermans100: wat voor foutmelding krijg je? Die over het "onveranderde besturingssysteem"? Of iets anders?

Dat had ik al eens gevraagd, met als antwoord:

Alleen helpt dat niet zoveel, zo bekend is die melding volgens mij niet.

ziggogebruiker01
3 februari 2013, 21:31
Dat had ik al eens gevraagd, met als antwoord:

de bekende melding : er is iets fout gegaan tijdens aanmelden voor tv kijken enz.Alleen helpt dat niet zoveel, zo bekend is die melding volgens mij niet.
Nu herinner ik me die discussie weer. Dat was dus ook Flippermnans. Zijn probleem ligt 'm al in het aanmelden bij Ziggo met de gebruikersnaam en het wachtwoord, toch? Die melding over het fout gaan van het aanmelden ken ik ook niet. Als je een verkeerde username of password geeft dan is de foutmelding heel kort en zegt gewoon dat uname of passwd fout is.

P.S. Uit de FAQ v/d Ziggo app zelf:
"Ik probeer in te loggen en krijg de melding "Deze functionaliteit wordt niet ondersteund op uw toestel". - Om de functie 'YV Kijken' te kunnen gebruiken moet u een ingelogd zijn met uw 'Mijn Ziggo' account. Deze melding geeft aan dat uw toestel niet beschikt ove rde minimum specificaties om gebruik te maken TV kijken. Min. specs zijn: Android 2.3 en OpenGL 2.0 ondersteuning."

P.S. 2 Leuk extraatje in de Ziggo TV app: een kleine basale test: druk op "Menu -> Diagnose". Test je verbinding etc.

flippermans100
3 februari 2013, 22:01
Nu herinner ik me die discussie weer. Dat was dus ook Flippermnans. Zijn probleem ligt 'm al in het aanmelden bij Ziggo met de gebruikersnaam en het wachtwoord, toch? Die melding over het fout gaan van het aanmelden ken ik ook niet. Als een verkeerde username of password geeft dan is de foutmelding heel kort en zegt gewoon dat uname of passwd fout is.

P.S. Uit de FAQ v/d Ziggo app zelf: "Ik probeer in te loggen en krijg de melding "Deze functionaliteit wordt niet ondersteund op uw toestel". - Om de functie 'YV Kijken' te kunnen gebruiken moet u een ingelogd zijn met uw 'Mijn Ziggo' account. Deze melding geeft aan dat uw toestel niet beschikt ove rde minimum specificaties om gebruik te maken TV kijken. Min. specs zijn: Android 2.3 en OpenGL 2.0 ondersteuning."

P.S. 2 Leuk extraatje in de Ziggo TV app: een kleine basale test: druk op "Menu -> Diagnose". Test je verbinding etc.

@ De tekst die ik krijg: Er is iets fout gegaan tijdens het aanmelden voor TV kijken, Probeer het later opnieuw.
Dit is vanaf het begin.
Bij diagnose krijg ik kruisjes bij X ingelogd en X TV en internet enz.
Ik heb alles in 1 ziggo. Ubee modem.
Had een gerootte Yarvik die het wel deed.

CeeS
4 februari 2013, 08:17
Bij diagnose krijg ik kruisjes bij X ingelogd en X TV en internet enz.
Ik heb alles in 1 ziggo. Ubee modem.

Dan heeft je probleem niets met je apparaat te maken. Je moet bij die test bij ingelogd en TV/internet een V-tje zien staan. Blijkbaar is er iets met je inlog fout gegaan. Of je 'mijn-ziggo' naam en/of password is fout ingevoerd, of er is iets mis met deze account.

Kun je met die gegevens wel inloggen op 'mijn ziggo' op de ziggo website ? En heb je ze al eens opnieuw ingevoerd in de app ? Of de app helemaal verwijderen, inclusief de gegevens kan misschien helpen ??

Als er iets mis is met je mijn-ziggo account zelf kan de helpdesk dat voor je oplossen.

ziggogebruiker01
4 februari 2013, 10:24
Welke?

flippermans100
4 februari 2013, 14:32
Welke?
Yarvik Tab 465
Samsung Galaxy Y (geroot)

pdewitt
12 februari 2013, 00:24
Ik wilde even alleen aangeven dat de TV app van Ziggo draait op:

Asus Transformer Pad TF300T, Android 4.1.1, standaard van fabriek
Samsung Galaxy S2, Android 2.3.6, standaard van fabriek
Configuratie: modem Arris met daarachter Cisco lan/wireless router

Wel had ik in het begin problemen om de verbinding tot stand te laten komen, de gids kon ik wel gewoon inzien. Ik kreeg dan de melding "er is iets fout gegaan tijdens aanmelden voor tv kijken, probeer het later nog eens" (de letterlijke boodschap weet ik niet meer, omdat het nu goed gaat). Als je een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord invoert, krijg je een andere boodschap.

Nu wist ik mijn mijnZiggo wachtwoord niet meer en had ik die van tevoren gereset. Ik heb het nog een half uur later geprobeerd met beide toestellen en toen lukte het wel. Ik denk in mijn geval dat er ergens nog het wachtwoord gesynchroniseerd moest worden, niet voor het inloggen van de app, maar wel voor het opzetten van de verbinding.

ziggogebruiker01
12 februari 2013, 15:48
Om Ziggo te prikkelen heb ik mijn conclusies in de eerste reply aangepast:

"Tja, wil je echt TV kijken op je Tablet (of Laptop) ga dan naar KPN."

Als Ziggo blijft adverteren met "TV kijken op je tablet" en laptops en PC's blijft weigeren te ondersteunen dan ga ik naar KPN of Telfort. En dat kan ik iedereen aanraden die op een moderne manier TV wil kijken.

P.S. @PdeWitt: ook jij bedankt voor de info!

flippermans100
12 februari 2013, 17:07
Om Ziggo te prikkelen heb ik mijn conclusies in de eerste reply aangepast:

"Tja, wil je echt TV kijken op je Tablet (of Laptop) ga dan naar KPN."

Als Ziggo blijft adverteren met "TV kijken op je tablet" en laptops en PC's blijft weigeren te ondersteunen dan ga ik naar KPN of Telfort. En dat kan ik iedereen aanraden die op een moderne manier TV wil kijken.

P.S. @PdeWitt: ook jij bedankt voor de info!

@ Ben het helemaal met je eens, webcare ziggo geeft de schuld aan de software van Asus (hoe naïef kun je zijn). Ga ook eens rondneuzen bij KPN.

ziggogebruiker01
25 februari 2013, 19:14
In tegenstelling tot wat Ziggo beweert werken niet alle tablets met Android 3 en hoger. De tab van Yarvik (tab10-201) schijnt niet te unrooten te zijn met de app 'Superuser'. Maar daar is in dit forum (http://forum.yarvik.com/showthread.php?4726-De-Ziggo-TV-app-werkend-krijgen) (bij reply No. 10) een workaround voor gevonden gelukkig.

beev
26 februari 2013, 09:27
... Ga ook eens rondneuzen bij KPN.
Als het dan maar om glasvezel gaat is KPN een alternatief.
Maar dingen als Digitenne en VDSL zijn in vergelijking met TV/internet via de TV-kabel toch wat minder vanwege de technische beperkingen.

ziggogebruiker01
26 februari 2013, 15:51
Als het dan maar om glasvezel gaat is KPN een alternatief.
Maar dingen als Digitenne en VDSL zijn in vergelijking met TV/internet via de TV-kabel toch wat minder vanwege de technische beperkingen.
Vergeet DigiTenne. Dat is geen speerpunt meer van KPN. De concurrentie met Ziggo/UPC gaan ze aan met alles-in-1 interactief.

P.S. Overigens heeft een vriend van mij dat digitenne (= lekker goedkoop). En ik zou niet weten wat je dan mist in vergelijking met Ziggo basic (= ook lekker goedkoop). Neen. Met z'n uitfaseren van de "TV op PC" ondersteuning slaan ze de plank volledig mis. Iedereen wil ineens TV op z'n PC of Tab. Dan moet je gewoon niet bij Ziggo zijn. Punt.

jangerritbogaards
9 maart 2013, 11:51
Al eerder heb ik de vraag gesteld, of het mogelijk was.
Het is wel degekijk mogelijk. Even naar de site van Yarvik, en daar staat de oplossing. Werkt perfect. Even de app downloaden op je tablet, inloggen op je Ziggo account, en klaar is kees.Succes.
Niet werkt:

BlackBerry Playbook
Tomtec Ultimate 10'' Android 4.0 (Bart Smit, 2012). Unrooten werkt niet/helpt niet. Opmerking: een upgrade naar een custom rom schijnt het Ziggo probleem op te lossen... Dit is niet triviaal i.v.m. verschillende revisies.

Xiron Ultimate 10 (Blokker 2011/2012, zie 'Tomtec Ultimate 10' van de Bart Smit hierboven)

Yarvik Tab10-201 Xenta 10 inch (Mediamarkt, feb 2013, Android 4) (volgens een vraag op Kieskeurig.nl) zie workaround in post #68, pag. 7.

Asus Transformer TF300G 3G (???! Weet niet zeker. De "T" variant werkt wel...)

Empire Electronix D976D

Wel werkt:

Google Nexus 7 (32GB)
Samsung Tab 8.9 (rooted)

Samsung Galaxy Tab 10.1
Samsung Galaxy Note 10.1

Samsung Galaxy Note II

Asus transformer tf101
Qware TB-1007 & TB-1207 (Intertoys, 2012??). Schijnt te unrooten te zijn, hetgeen het Ziggo probleem oplost. De update naar ICS maakt van de 1007 de 1207.
Acer A500
Asus Transformer Pad TF300T (android 4.1.1)
Yarvik Tab 465

Mijn conclusies tot nu toe: een goedkoopje van de Bart Smit/Intertoys/Kijkshop/Kruidvat/Blokker kan een leuke verassing zijn. Maar bij sommige goedkoopjes helpt het unrooten niet. Een duurder model (Samsung/Asus/Nexux) lijkt vrijwel altijd te werken. Ik zou zeggen: Ziggo zanik niet zo. Met een geroot Android device is het nog steeds niet mogelijk copyrights te schenden en inloggen zonder Ziggo account kan ook niet. Sta die goedkoopjes gewoon toe, joh. Dat doet KPN ook met alle laptop PC's terwijl je met een echte PC pas echt copyrights kunt schenden! Tja, wil je echt TV kijken op je Tablet (of Laptop) ga dan naar KPN.[/QUOTE]

ziggogebruiker01
9 maart 2013, 17:27
Al eerder heb ik de vraag gesteld, of het mogelijk was.
Het is wel degekijk mogelijk. Even naar de site van Yarvik, en daar staat de oplossing. Werkt perfect. Even de app downloaden op je tablet, inloggen op je Ziggo account, en klaar is kees. Succes.

Kleine kanttekening: die "oplossing" in het Yarvik forum waar ik naar verwees in post No. 68 is niet van Yarvik zelf noch van Ziggo. Die is van een gebruiker zelf. Ziggo kan het niet schelen en Yarvik maakt tabs met een dusdanig raar en slacht aangepast Android systeem dat ze niet te unrooten is! En de klant is de Sjaak. Ziggo: beloof NIET dat het werkt op elke tab met Adroid 3+. Pas je agressieve reclame campagne aan a.u.b. :no:

beev
10 maart 2013, 09:07
Er zijn helaas veel tablets waarop je van Ziggo geen TV mag kijken omdat ze "niet ondersteund" worden.
.....///
Mijn conclusies tot nu toe: een goedkoopje van de Bart Smit/Intertoys/Kijkshop/Kruidvat/Blokker kan een leuke verassing zijn. Maar bij sommige goedkoopjes helpt het unrooten niet....
Ben met je eens dat Ziggo geen goed argument heeft om de Ziggo TV app te laten testen of een tablet geroot is. Dat verhaal over rechthebbenden is onzin, want die app werkt alleen bij abonnees en alleen op het Ziggo netwerk.
Met goedkope tablets moet je uitkijken, want al draaien ze op Android dat wil nog niet zeggen dat ze voldoen aan ALLE specificaties van Google. Fabrikanten moeten dokken (patenten). Worden bepaalde specs omzeild, dan kan dat betekenen dat dingen niet werken.
Ik heb dat gezien met mijn MK808 met Android 4.1. Heel leuk Android op je TV, maar de Ziggo app krijg ik niet aan de praat. Ook niet met een 'aangepaste' Ziggo app, die wel werkt op een geroote Nexus 7.

Aan jouw conclusies zou ik daarom willen toevoegen, dat als je Ziggo TV wil zien op een tablet, dat je de verkoper vraagt te laten zien of Ziggo TV werkt, dan wel geld terug als het niet werkt.

Nexus 7

jangerritbogaards
10 maart 2013, 12:30
Registered User

--------------------------------------------------------------------------------

Model:TAB474 Luna 10c
Model:TAB10-201 Xenta
Thanks (Given):0
Thanks (Received):0Ziggo TV app
Oplossing ontvangen inmiddels van support, installeer de nieuwe ziggo app via:http://www.androidworld.nl/forum/tip...-met-root.html

werkt prima!

ziggogebruiker01
10 maart 2013, 14:23
Registered User

--------------------------------------------------------------------------------

Model:TAB474 Luna 10c
Model:TAB10-201 Xenta
Thanks (Given):0
Thanks (Received):0Ziggo TV app
Oplossing ontvangen inmiddels van support, installeer de nieuwe ziggo app via:http://www.androidworld.nl/forum/tip...-met-root.html

werkt prima!
Hartstikke bedankt voor je tip van het Androidworld forum. Helaas werkt de link niet. Zo je 'm op nieuw willen posten.

En welke Yarvik Xenta heb je precies? De Xenta serie bestaat uit de volgende modellen waarvan de 10 inch 201 volgens mij het meest populair is:

TAB07-200
TAB10-201
TAB10-211
TAB13-201
TAB9-200

ziggogebruiker01
10 maart 2013, 14:32
\\Dat verhaal over rechthebbenden is onzin, want die app werkt alleen bij abonnees en alleen op het Ziggo netwerk.
Waar het de zg. rechthebbenden om gaat is dat je de uitzending niet digitaal kunt "opnemen" op een SD kaart. Want ze zijn erg nerveus. Sommige series mogen maar kort op 'uitzending gemist' staan en sommige helemaal niet. Ziggo vertelt hun klanten (laten we zeggen SBS6 of RTL4) dat het toch echt goed onmogelijk is om die media-stream te kopiëren naar schijf met een niet-geroote Tablet. En men heeft het waanbeeld dat een ge-roote Tablet met zeer groot gemak die stream kan op slaan op SD kaart. Dat is onzin. Ik ben benieuwd of de app van KPN wel werkt op geroote tabs.

Ik heb dat gezien met mijn MK808 met Android 4.1. Heel leuk Android op je TV, maar de Ziggo app krijg ik niet aan de praat. Ook niet met een 'aangepaste' Ziggo app, die wel werkt op een geroote Nexus 7.

Aan jouw conclusies zou ik daarom willen toevoegen, dat als je Ziggo TV wil zien op een tablet, dat je de verkoper vraagt te laten zien of Ziggo TV werkt, dan wel geld terug als het niet werkt.

Nexus 7
Bedankt voor de info. Welke versie van Android draait op die MK808 TV stick (http://androidstick.nl/mk808-android-tv-stick/)? Android 2.3 Gingerbread? Dat schijnt Ziggo alleen te ondersteunen op telefoons.

beev
11 maart 2013, 10:01
Waar het de zg. rechthebbenden om gaat is dat je de uitzending niet digitaal kunt "opnemen" op een SD kaart. Want ze zijn erg nerveus. Sommige series mogen maar kort op 'uitzending gemist' staan en sommige helemaal niet. Ziggo vertelt hun klanten (laten we zeggen SBS6 of RTL4) dat het toch echt goed onmogelijk is om die media-stream te kopiëren naar schijf met een niet-geroote Tablet. En men heeft het waanbeeld dat een ge-roote Tablet met zeer groot gemak die stream kan op slaan op SD kaart. Dat is onzin. Ik ben benieuwd of de app van KPN wel werkt op geroote tabs.

Je maakt het wat concreter. Stel dat SBS6 moeilijk doet, dan gooi je ze toch eraf. Ik vind het paranoide.
Als je een uitzending digitaal wil opnemen dan doe je dat niet met een tablet maar b.v. via een smart-TV.
Bovendien betalen consumenten al genoeg zoals:
- Muziek in het warenhuis (via aankoop van artikelen);
- Muziek/video via thuiskopieheffing op dvd, smartphone, harddisks;
- TV heffingen via het abonnementsgeld van providers als Ziggo;
- Via de belastingen voor de publieke omroep; inclusief idiote reclamespots;
- En bij de Ziggo-app ook nog voor de internetverbinding.
Wat mij betreft gooit Ziggo die ' rechthebbenden ' gewoon van de kabel af als ze moeilijk doen.

ziggogebruiker01
11 maart 2013, 14:38
Je maakt het wat concreter. Stel dat SBS6 moeilijk doet, dan gooi je ze toch eraf.
1. Dan komen de marketing lui in opstand: "bijna alle" zenders op je tab kunnen ze niet verkopen. Dat jij een slechte tab hebt die zij niet ondersteunen kunnen, dát kunnen ze dan weer wel verkopen, ha ha. :wink: Vergeet nooit dat bedrijven als Ziggo een maal in de 5 jaar een paar ingenieurs in huis halen v/e uitzendbureau en verder GEEN technici in dienst hebben. Het bedrijf bestaat uit 90% marketing boys en 10% callcentermedewerkers. De marketing lui zijn oppermachtig daaro. De rest heeft geen zak te vertellen. Dus logische, verstandige, beslissingen worden er niet genomen.
2. Als het RTL concern zegt: "Nee" dan ben je meteen 5 zenders kwijt! Zie daarna punt 1.

Ik vind het paranoide.

Klopt. Dat is het ook. Zie punt 1 van mijn verhaal hierboven. Die paranoia komt omdat er nauwelijks technici werken bij een bedrijf als Ziggo. Dat is er ook de oorzaak van dat ze nu niet meer "terug" kunnen naar een app die wel werkt. Er is simpelweg niemand in dienst die het aanpassen kan. En de IT-ers die de app gemaakt hebben werken al bij een andere klant nu (waarschijnlijk UPC dat weer eens achter loopt).

Als je een uitzending digitaal wil opnemen dan doe je dat niet met een tablet maar b.v. via een smart-TV.

Zie wederom punt 1. Probeer een tech verhaal maar eens uit te leggen aan een marketing man die juist na de midd. school iets is gaan doen zonder techniek omdat 'ie daar te dom voor is.

Bovendien betalen consumenten al genoeg zoals:
- Muziek in het warenhuis (via aankoop van artikelen);
- Muziek/video via thuiskopieheffing op dvd, smartphone, harddisks;
- TV heffingen via het abonnementsgeld van providers als Ziggo;
- Via de belastingen voor de publieke omroep; inclusief idiote reclamespots;
- En bij de Ziggo-app ook nog voor de internetverbinding.
Wat mij betreft gooit Ziggo die ' rechthebbenden ' gewoon van de kabel af als ze moeilijk doen.
Dit is een "kip en het ei" verhaal. Juist omdat men series als "Games of Thrones" (zeeeeeer zeer dure productie!!) moet verkopen op DVD/Bluray mogen ze niet te lang op Uitz. Gem. etc. staan. De industrie beargumenteert juist dat we niet genoeg betalen... En zonder "rechthebbenden" helaas geen TV. :roll:

beev
11 maart 2013, 21:50
....de marketing lui in opstand
Ja, het bedrijfsresultaat gaat natuurlijk voor al het andere.

Je schrijft ook dat de industrie vindt dat we niet genoeg betalen.
Dat kan wel zo zijn vanwege DVD-kopieen en het steeds snellere downloaden. Alleen het bepalen van omvang van 'bedrijfsschade' blijft een slag in de lucht.

Begrijp mij goed, ik ben niet tegen betalen voor goede producten. En het bedrijfsmatig of grootschalig kopieren/distribueren van beschermd materiaal is niet acceptabel.
Echter er is iets aan de gang waarbij via wettelijk verbod en/of gerechtelijk uitspraken de consument als crimineel wordt betiteld omdat hij een kopietje maakt of download.
Wat dat betreft zijn ze in Noorwegen al veel verder. Daar is het downloaden een paar centen duurder gemaakt. De media-industrie hoeft daar niet meer de consumenten-downloaders zwart te maken.

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

flippermans100
28 maart 2013, 08:24
Er zijn helaas veel tablets waarop je van Ziggo geen TV mag kijken omdat ze "niet ondersteund" worden. Dat betekent meestal dat ze niet van een "A merk" zijn, of dat ze zg. ge-root zijn. Maar welke werken nu wel en welke nu niet? Ik wil misschien een nieuwe goedkope tablet kopen, maar ik wil er wel Ziggo TV op kunnen kijken. Meer info over Ziggo en de tablets uit onderstaande lijst staan in de reacties van de gebruikers ervan in dit topic.

Niet werkt:

BlackBerry Playbook

Asus Transformer TF300G 3G (???! Weet niet zeker. De "T" variant werkt wel...)

Empire Electronix D976D

Wel werkt:

Google Nexus 7 (32GB)
Samsung Tab 8.9 (rooted)

Samsung Galaxy Tab 10.1
Samsung Galaxy Note 10.1

Samsung Galaxy Note II

Asus transformer tf101
Acer A500
Asus Transformer Pad TF300T (android 4.1.1)
Yarvik Tab 465
Google Nexus 7. PAS OP! Deze tab is geroot en heeft de zg. aangepaste Ziggo app nodig.

Mijn conclusies tot nu toe: een goedkoopje van de Bart Smit/Intertoys/Kijkshop/Kruidvat/Blokker kan een leuke verassing zijn. Maar bij sommige goedkoopjes helpt het unrooten niet. Een duurder model (Samsung/Asus/Nexux) lijkt vrijwel altijd te werken. Ik zou zeggen: Ziggo zanik niet zo. Met een geroot Android device is het nog steeds niet mogelijk copyrights te schenden en inloggen zonder Ziggo account kan ook niet. Sta die goedkoopjes gewoon toe, joh. Dat doet KPN ook met alle laptop PC's terwijl je met een echte PC pas echt copyrights kunt schenden! Tja, wil je echt TV kijken op je Tablet (of Laptop) ga dan naar KPN.

De asus tf300tg (zonder root) doet het nu ook !!

ziggogebruiker01
28 maart 2013, 16:14
De asus tf300tg (zonder root) doet het nu ook !!
Welke, de T of de G? In de lijst staat nu nog: de G (de 3G variant) werkt niet, de T wel.

flippermans100
28 maart 2013, 16:52
Welke, de T of de G? In de lijst staat nu nog: de G (de 3G variant) werkt niet, de T wel.

Ik heb de asus tf300tg met de 3g variant.
Wat ik gedaan heb is een nieuw google account en toen werkte het ineens.
:applause:

ziggogebruiker01
28 maart 2013, 18:08
Ik heb de asus tf300tg met de 3g variant.
Wat ik gedaan heb is een nieuw google account en toen werkte het ineens.
:applause:
Bestaat er naast de G en de T ook een TG variant??? Heb jij WiFi EN 3G op die tab?

P.S. Google heeft niets te maken met de Ziggo app. Raadselachtig wat er precies voor jou "gewerkt" heeft.

[edit] Er blijkt geen TF300G te bestaan. alleen een "T" en een "TG" (= de T met 3G).

flippermans100
28 maart 2013, 20:05
Bestaat er naast de G en de T ook een TG variant??? Heb jij WiFi EN 3G op die tab?

P.S. Google heeft niets te maken met de Ziggo app. Raadselachtig wat er precies voor jou "gewerkt" heeft.

[edit] Er blijkt geen TF300G te bestaan. alleen een "T" en een "TG" (= de T met 3G).
http://www.asus.nl/Tablet/ASUS_Transformer_Pad/ASUS_Transformer_Pad_TF300TG/

jangerritbogaards
29 maart 2013, 11:39
Zippyshare.com - signed-ziggo-mod.apk
Als je hier naartoe gaat werkt het uitstekend.
Even downloaden, gebruikersnaam en wachtwoord van Ziggo invullen, en het werkt prima.

ziggogebruiker01
29 maart 2013, 13:39
Zippyshare.com - signed-ziggo-mod.apk
Als je hier naartoe gaat werkt het uitstekend.
Even downloaden, gebruikersnaam en wachtwoord van Ziggo invullen, en het werkt prima.
Welke tablet heb jij waarop dit werkt?

CeeS
29 maart 2013, 13:42
Welke tablet heb jij waarop dit werkt?

Dat heeft hij toch juist in de titel van zijn bericht gezet ?

ziggogebruiker01
29 maart 2013, 14:21
Dat heeft hij toch juist in de titel van zijn bericht gezet ?
Oeps! Bedankt Cees. Die titels vallen mij nooit op. Daar ga ik dus vanaf vandaag beter op letten! :oops:

Ric Flair
29 maart 2013, 14:53
De Google Nexus 7 staat twee keer in de lijst van werkende tabs.
De versie die ik heb is niet geroot.

ziggogebruiker01
29 maart 2013, 19:59
De Google Nexus 7 staat twee keer in de lijst van werkende tabs.
De versie die ik heb is niet geroot.
Bedankt voor de tip! Is aangepast. :)

beev
30 maart 2013, 11:18
Bedankt voor de info. Welke versie van Android draait op die MK808 TV stick (http://androidstick.nl/mk808-android-tv-stick/)? Android 2.3 Gingerbread? Dat schijnt Ziggo alleen te ondersteunen op telefoons.

Op mijn MK808 draait Android 4.1 en heeft root access (standaard).
Komt uit Hongkong. Gekocht via eBay voor $ 83 inclusief toestenbordje annex airmouse.

DSX
19 april 2013, 01:09
Ainol Novo 8 Advanced: werkend.
Custom ROM Android 2.3.4, tijdelijk te unrooten met Voodoo OTA Rootkeeper.

tfro71
6 juni 2013, 15:52
Asus Nexus 7 Tab werkt prima. Geen meldingen over root.
De 8GB versie is trouwens heel goedkoop te krijgen bij de mediamarkt momenteel.

beev
7 juni 2013, 12:21
Asus Nexus 7 Tab werkt prima. Geen meldingen over root.
De 8GB versie is trouwens heel goedkoop te krijgen bij de mediamarkt momenteel.

Let wel op 8Gb is echt weinig.
Ik heb wel 32Gb, maar de N7 meld total space 28.17GB

In geval van melding over root zie de app Hide My Root

Briolet
7 juni 2013, 14:54
Let wel op 8Gb is echt weinig.

Het is inderdaad behelpen :). Mijn tablet heeft ook 8Gb geheugen. (0.5GB DDR2 en 0.5GB flash). Maar het ging origineel over 8GB ! en dat is al weer een stuk meer.
Bij 1 GB is dan gewoon zaak weinig te installeren en alleen programmas er op zetten die vanaf de SD kaart kunnen runnen. Daar zit nu een 16 GB kaartje in.

ziggogebruiker01
7 juni 2013, 15:56
Allemaal weer bedankt voor de tips. Ik heb het op pag. 1 erbij gezet.

Briolet
7 juni 2013, 17:27
Mijn tablet werkt dus ook niet.

"ViewPad 10s (http://www.viewsonic.com/us/viewpad-10s-bundle-vpad-dock.html)" van ViewSonic.

Dat is in eerste instantie omdat hij onder Android 2.2 draait en officieel niet te upgraden is.

Ik heb hem in dec 2011 voor €200.- bij Dixons gekocht. ViewSonic heeft ze op hun site nog te koop voor omgerekend € 150.- (incl 21% btw).

Met een prijsvergelijk site kan ik nu maar één verkoper (http://www.coolsound.nl/viewsonic-viewpad-10s-1-ghz-16gb-tablet/P38552) in Nederland vinden en die vraagt er € 350.- voor. Geen wonder dat ze die niet verkocht krijgen.:wink:

tfro71
7 juni 2013, 21:32
Custom rom op die viewsonic zetten?
Dan kan je Android 4.1. Geen idee of die ziggo app het dan gaat doen ;)

tfro71
7 juni 2013, 21:34
Oh, mijn Samsung Galaxy SIII doet het prima met de app.

psychosammie
11 juli 2013, 00:44
Point of View Protab 3 XXL werkt niet.

Root checker meldt niet geroot.
Diagnose OK met melding dat het apparaat niet getest is en dat de werking niet gegarandeerd kan worden.

Daarna toch melding dat apparaat geroot is.

Brakke applicatie!

beev
11 juli 2013, 09:26

Diagnose OK met melding dat het apparaat niet getest is en dat de werking niet gegarandeerd kan worden.

Brakke applicatie!

Heb je al de app Hide My Root geprobeerd?
Eerst Hide Root en dan de Ziggo TV app.

psychosammie
11 juli 2013, 11:34
Nee nog niet geprobeerd. Voor zover ik weet is dit apparaat ook niet geroot. Dus ben ik ook wat voorzichtig met dit soort applicaties.

Ik heb liever dat Ziggo wat meer belangstelling voor betalende klanten heeft dan voor contentowners. Je kan toch niet een applicatie maken die vervolgens niet werkt op tientallen devices?

ziggogebruiker01
11 juli 2013, 14:50

Brakke applicatie!
Bedankt voor de melding. Toegevoegd aan de lijst niet-werkende apparaten. Inderdaad: ik irriteer mij er ook dagelijks aan dat ze een agressieve advertentie campagne gebaseerd hebben op deze brakke rot app. En dan ook nog eens te bedenken dat de helft v/d mensen zich niet beseft dat je met een laptop het TV kijken ook wel kunt schudden. Gevalletje reclame-code commissie zou ik zeggen. :(

pboes
11 juli 2013, 16:23
Samsung Galaxy S4 telefoon werkt erg goed met de app.

tfro71
11 juli 2013, 17:51
ik snap dat "brakke rot app" niet zo, werkt prima op al onze apparaten (s3, nexus 7, tab note 10.1, xperia P). Broertje heeft een HTC One, ook geen probleem.

ziggogebruiker01
11 juli 2013, 19:46
ik snap dat "brakke rot app" niet zo, werkt prima op al onze apparaten (s3, nexus 7, tab note 10.1, xperia P). Broertje heeft een HTC One, ook geen probleem.
Wat er brak aan is, is dat de "root check" niet goed werkt. En dat er uberhaupt wordt gekeken of je apparaat ge-root is of niet. Het zou nog acceptabel zijn dat die app niet altijd werkt als het een obscuur app-je is waar geen haan naar kraait. Maar deze app is het forefront van een van de meest agressieve reclame campagnes sinds jaren. Brak dus.

tfro71
12 juli 2013, 08:57
ehhh, de Samsung Galaxy SIII doet het trouwens prima. Staat nu in het lijstje werkt niet. Wil iemand dat aanpassen?

Janhziggo
12 juli 2013, 10:20
Ik heb dit draadje niet gevolgd dus ik weet niet of het al langs is gekomen maar de App werkt ook niet op Een Surface RT tablet. Trouwens op geen enkel W8 tablet of laptop.

tfro71
12 juli 2013, 11:45
windows phone wordt ook niet ondersteund, blackberry ook niet, firefox os ook niet.

beev
12 juli 2013, 11:53
Nee nog niet geprobeerd. Voor zover ik weet is dit apparaat ook niet geroot. Dus ben ik ook wat voorzichtig met dit soort applicaties.

Ik heb liever dat Ziggo wat meer belangstelling voor betalende klanten heeft dan voor contentowners. Je kan toch niet een applicatie maken die vervolgens niet werkt op tientallen devices?

Verwacht daar niet veel van. Er is al heel vaak geklaagd.
De Ziggo TV app controleert 'root' door een check of (een of meer van) de volgende bestanden bestaan:
/sbin/su
/vendor/bin/su
/system/bin/su
/system/sbin/su
/system/xbin/su
Ook als is het apparaat niet geroot, als deze bestanden bestaan dan heb je dus grote kans dat de app niet zal werken.

Gebruik dus die app Hide my root of een gemodificeerde versie.
http://www10.zippyshare.com/v/58172469/file.html

CeeS
12 juli 2013, 12:19
Ik heb dit draadje niet gevolgd dus ik weet niet of het al langs is gekomen maar de App werkt ook niet op Een Surface RT tablet. Trouwens op geen enkel W8 tablet of laptop.

Dit topic gaat over android apparaten, het noemen van Windows tablets heeft dus niet zoveel zoveel zin, ook omdat er geen windows versie van de ziggo tv app bestaat :wink:

Zapp Brannigan
12 juli 2013, 12:52
Op Tweakers las ik dat de laatste versie werkt onder BlueStacks, dus niet hélemaal waar dat het niet werkt onder Windows.

CeeS
12 juli 2013, 13:11
Op Tweakers las ik dat de laatste versie werkt onder BlueStacks, dus niet hélemaal waar dat het niet werkt onder Windows.
:schater: ja via een android emulator is het vast wel op meerdere platforms aan de gang te krijgen (al dan niet via een aangepaste versie van de app), maar dat lijkt me nu niet direct iets voor de gemiddelde forumbezoeker. Ik zou zeker geen Windows RT tablet kopen om die reden :wink: (als Bluestacks mocht lopen op een Windows RT achtige tablet).

ziggogebruiker01
12 juli 2013, 14:46
ehhh, de Samsung Galaxy SIII doet het trouwens prima. Staat nu in het lijstje werkt niet. Wil iemand dat aanpassen?
Thanks. :) Aangepast.

Janhziggo
12 juli 2013, 15:14
Dit topic gaat over android apparaten

Dat staat anders niet in het topic. Maar goed als je een beetje oplet dan zie je het staan in de omschrijving van het subforum "Ziggo TV App". Ik beloof beterschap! :wink: