View Full Version : niet alle mail komt binnen

marco.1
10 augustus 2012, 20:41
ik krijg niet alle mail binnen terwijl dit altijd wel gebeurde.
Ik heb 2 mailadressen en van 1 kreeg ik in mijn vakantie (1 week) geen enkele mail binnen terwijl mijn andere mailadres wel alle mails binnenkreeg.
Versturen is geen probleem, maar de laatste dagen krijg ik niet alle mail binnen, zelfs vandaag had ik een afspraak via de mail gemaakt en deze persoon kreeg wel mijn mail terwijl ik die van hem niet kreeg.
Ook een andere site krijg ik wel de mail (nieuwsbrief) binnen ,maar mijn bestelling die ik heb geplaatst niet.
webmail is geheel leeg op beide adreseen
mijn instellingen waren van beide account hetzelfde.
1 heb ik nu aangepast volgens de instellingen van ziggo.nl
weet iemand hoe dit kan?

Benben
12 augustus 2012, 18:39
Ik heb hetzelfde probleem. Enkele keren gratis Ziggo nummer gebeld, zij kunnen het niet oplossen.Ze adviseren mij om een betaald nummer te bellen. Op Outlook kreeg ik niet altijd alle mails. Mijn vrouw krijgt op haar laptop wel alle mails die aan mij verzonden zijn.
Ik heb Incredimail geinstalleerd. Probleem blijft bestaan.Heb Norton uitgeschakeld, toch is het nog niet opgelost.Wie weet raad?

hardloophenk
17 augustus 2012, 08:41
Ik heb buiten mijn hoofdmail adres nog 2 andere mail adressen. dit werkt allen perfect. Vergewist je ervan dat je account wel goed ingesteld staan anders doen deze het niet. Stuur via een ander mail adres een test mail naar de mail adres en kijk of deze aan komt op je pc waar je het probleem hebt. Kijk ook even op webmail of daar je mail staat. Je kun ook vanaf je web mail een mail sturen kijk of deze op de pc aankomt waarvan de mailbox het niet goed doet. Als een mail op de ene pc wel binnen komt en de andere niet dan is er iets niet goed ingesteld.

mennomulder
17 augustus 2012, 09:59
Wat ook nog vaak wordt vergeten is dat je moet inloggen met je gehele e-mailadres als gebruikersnaam. Sommige mailprogramma's (MS Outlook, WLM, Thunderbird) hebben de eigenaardige eigenschap dat bij automatische configuratie alleen het gedeelte voor @ziggo.nl cq @home.nl etc als gebruikersnaam wordt gegenereerd en dus niet het gehele e-mailadres.

Briolet
17 augustus 2012, 12:58
Ik heb hetzelfde probleem....... Mijn vrouw krijgt op haar laptop wel alle mails die aan mij verzonden zijn.
Ziggo gebruikt een POP3 verbinding. Dat betekent dat je in principe je mail maar één keer kunt ophalen. Als je vrouw jouw account al opgehaalt heeft, zie jij een lege postbus. Als je vanuit meerdere computers bij je account wilt inloggen, dan kun je beter een IMAP account nemen. Daar blijven de mailtjes altijd op de server staan(en krijg je lokaal kopieën van deze mailtjes. Ziggo heeft bij mijn weten nog geen IMAP mogelijkheid.

mrandromeda
17 augustus 2012, 13:29
Ziggo gebruikt een POP3 verbinding. Dat betekent dat je in principe je mail maar één keer kunt ophalen. Als je vrouw jouw account al opgehaalt heeft, zie jij een lege postbus. Als je vanuit meerdere computers bij je account wilt inloggen, dan kun je beter een IMAP account nemen. Daar blijven de mailtjes altijd op de server staan(en krijg je lokaal kopieën van deze mailtjes. Ziggo heeft bij mijn weten nog geen IMAP mogelijkheid.

Nee hoor, dat ligt aan je e-mail programma. Bij outlook kun je bij ook bij geadvanceerde instellingen ven een account ook aanvinken dat de mail op de server moet blijven staan of pas na een bepaalde aantal dagen verwijderd moet worden.

CeeS
17 augustus 2012, 13:50
Dan nog een algemene tip voor mensen die mail niet binnenkrijgen:

Probeer altijd even in te loggen op de webmail van Ziggo van alle accounts en kijk of de mail daar wel is binnengekomen. Als de mail wel met webmail te zien is, zit het probleem bij je emailprogramma. Is daar ook geen mail te zien, dan is de mail niet binnengekomen op je ziggo email account. Dat zou kunnen komen omdat de mail niet door de virusscanner of spamfilter van de mailserver doorgelaten is.