View Full Version : IP Camera en Ubee Wifi modem/router

Berryn
6 januari 2012, 16:44
hoe krijg ik een ip camera werkend met de nieuwe Ubee modem / router in het netwerk doet deze het prima maar de camera is niet te benaderen via internet en kan zelf ook geen verbinding maken met internet.
heb de poorten al geforward en alles ingesteld in de router en camera maar niets werkt.
wie heeft hier ervaring mee.
ik hoor het graag.

mvg Berry

Berryn
9 januari 2012, 11:10
Is er dan helemaal niemand die ervaring heeft met dit probleem of een oplossing hiervoor heeft.

migroen
9 januari 2012, 11:30
Het is is altijd nuttig om iets meer info te vermelden.

Welk merk en type ip camera.
Op welke mannier probeer je de camera van buitenaf te bereiken.

Zoals het normaal gesproken werkt.

Zorg dat je IP-Camera een vast ip adres krijgt van de router. Anders werkt je poortforward niet.

Check of je Ip-camera dat adres heeft gekregen van je router.
Kun je zien door het bestreffende ip-adres in te vullen in je webrowser. Er moet dan een inlogscherm verschijnen om te kunnen inloggen op je webcam.

Zoek het WAN ip adres op die je van Ziggo hebt gekregen.
http://www.whatsmyip.org/

Dit adres invullen in de url balk en testen of er iets gebeurt.
Zo niet dan vul je ook het poortnummer in wat je hebt ingesteld.

vb
84.107.6.49:3000

Wat bedoel je met: kan zelf ook geen verbinding maken met internet

Een camera zal zelf geen internet verbinding maken aangezien dit standaard niet nodig is. Alleen als je de beelden met bv FTP wilt uploaden dan zal deze internet nodig hebben. Maar als dat niet werkt dan is dat meer een probleem dat de FTP instellingen niet juist zijn ingevoerd in je Websever van je ip cam.

mesa57
9 januari 2012, 13:02
En vergeet niet de gateway van de camera correct in te stellen.

Ziggo WebTeam Jelle
9 januari 2012, 17:24
Let wel op de limiet mbt. het versturen van emails via je ziggo email adres. indien je camera om de paar minuten een email stuurt met een foto kan het zijn dat je heel snel als spammer geblokkeerd wordt door onze spamfilter. Dit ook om afsluiting te voorkomen.

Berryn
9 januari 2012, 19:44
de camera is een Axis 207 deze heeft een vast ip adres van de router als ik het ip in de browser in toets krijg ik gewoon het inlog scherm van de camera, binnen het net werk.
Probeer ik nu op bv. mijn werk de camera te bekijken gebruik ik het het ip adres wat ook bij mijn ip staat heb het met en zonder poortnummer geprobeerd..
maar dan gebeurt er niets krijg alleen een scherm met een fout melding dat de tijd verstreken is.
veder heb ik de poorten geforward poort trigger ingesteld en dmz Host al geprobeerd maar dat mocht niet baten.
heb zelfs de service + al gevraagd maar die konden mij ook niet helpen.
de camera is naar mijn weten goed ingesteld deze werkte op mijn vorige modem/router van mijn vorige provider ook met dezelfde instelling,
heb alleen het ip in de camera veranderd i.v.m. de ubee ip adres toewijzing.
de mailfunctie van de camera gebruik ik niet en is ook niet ingesteld,

migroen
10 januari 2012, 08:38
Je camera krijgt een ipadres van je router. Dit is een intern ip-adres en deze is nooit van buitenaf bereikbaar.

Zoals ik al eerder aangaf moet je het WAN ip-adres gebruiken die je kunt vinden via http://www.whatsmyip.org/ (http://www.whatsmyip.org/). Dit wel uitvoeren als je thuis bent en niet op je werk want de klopt het adres niet.
Dit adres krijg je van Ziggo en is gekoppeld aan je router.

Op het moment dat je dit adres aanroept zal je router het verzoek doorsturen naar het ip-adres waarvoor je een portforward hebt ingesteld.

evt dien je het portnummer in te vullen achter het wan adres.

hendrik7
10 januari 2012, 22:15
Is er dan helemaal niemand die ervaring heeft met dit probleem of een oplossing hiervoor heeft.

Jawel, .. ik had exact hetzelfde.
De Ubee router/modem heeft een firewal die dit soort dingen tegenhoud.
Die heb ik uitgevinkt, en de firewal van mijn ziggo beveiliging aangezet.

1 firewal lijkt mij afdoende.

en ik kan alles weer, ook e-mails laten sturen e.d. door mijn axis

Berryn
10 januari 2012, 23:06
heb via http://www.whatsmyip.org/ (http://www.whatsmyip.org/). het wan ip geplakt in de adresbalk na een paar tellen geeft deze de melding De wachttijd voor de verbinding is verstreken. heb dit met en zonder poortnummer ,met en zonder firewall gedaan.
heb net alles nog een keer doorgelopen en opnieuw de router ingesteld maar de verbinding van buitenaf is niet mogelijk, binnen het netwerk geen probleem dan werkt alles prima.

@Hendrik7 hoe heb jij alles ingesteld staan dan?

hendrik7
10 januari 2012, 23:14
@Hendrik7 hoe heb jij alles ingesteld staan dan?

ga naar:
router: http://192.168.178.1/

http://192.168.178.1/link2.gif (http://192.168.178.1/RgSetup.asp)

Firewall (http://192.168.178.1/RgContentFilter.asp)

Web Features
hieronder allemaal niet aangevinkt:no:
Filter ProxyEnable
Filter CookiesEnable
Filter Java AppletsEnable
Filter ActiveXEnable
Filter Popup WindowsEnable
Block Fragmented IP PacketsEnable
Port Scan DetectionEnable
IP Flood DetectionEnable
Firewall ProtectionEnable
dan
klik op apply

oja voor contact vanaf buiten netwerk
bij forwarding tabje gateway ip nr webcam port 80 tot 80

Berryn
10 januari 2012, 23:56
heb de router maar eens terug gezet naar de fabriek instellingen en een reboot gegeven alles weer ingesteld en de firewall uitgezet en alles lijkt nu wel te werken ook van buitenaf zal morgen nog even op mijn werk testen.
maar denk wel dat het nu werkt, eindelijk:grin:

piotje
11 januari 2012, 00:40
Hallo Berryn,

Gaat het om een IP camera met wifi of bedraad
wellicht een tip om te proberen is de camera in de dmz zone te zetten
zie onderstaande link
https://static.ziggo.nl/images/20110426_Geavanceerde_gebruikershandleiding_intern et_UBEE_v1.0_web_tcm14-15225.PDF

hoe krijg ik een ip camera werkend met de nieuwe Ubee modem / router in het netwerk doet deze het prima maar de camera is niet te benaderen via internet en kan zelf ook geen verbinding maken met internet.
heb de poorten al geforward en alles ingesteld in de router en camera maar niets werkt.
wie heeft hier ervaring mee.
ik hoor het graag.

mvg Berry

Berryn
12 januari 2012, 19:02
Het werkt eindelijk heb het 2 dagen getest en tot nu toe werkt het.
heb alles terug gezet naar de fabrieksinstellingen en een reset gedaan.
Vervolgens de router opnieuw ingesteld.
de cam een vast ip gegeven poorten geforward en fire wall uitgezet en een reboot gedaan en alles werkt nu naar behoren :pompom:
Iedereen bedankt voor de hulp en de info heeft mij in iedergeval geholpen.
Bedankt :thankyou::thankyou:

grzz Berry

migroen
13 januari 2012, 08:08
Ik zou alleen nog eens uitzoeken of je het werkend kan krijgen met de firewall aan. Is toch prettig als deze aan kan blijven staan.

Berryn
14 januari 2012, 17:27
heb de firewall aangezet en getest via een andere netwerkverbinding (niet mijn eigen ziggo) en het werkt.
dat scheelt weer :)

migroen
14 januari 2012, 17:38
Dat is inderdaad een stuk beter zo. :mrgreen:

Assassin
3 april 2012, 22:48
Ik heb vanmorgen mijn Foscam Ip Wireless/Wired Camera FI8918W binnen gekregen. Netwerkkabel aangesloten, software ge´nstalleerd, alles ging van een leien dakje.....tot dat......

Ik de netwerkkabel eruit heb getrokken en ik dus draadloos contact wilde maken. Forwarding, DMZ, Firewall uit, MAC filtering uit gezet, werkelijk alles geprobeerd, beveiliging van mijn draadloos signaal afgehaald, maar het mag allemaal niet baten. Ik krijg het ding draadloos niet werkend....

Wie ow wie heeft nog een lampje voor me?
:giveup:

Oja, ik heb dus ook een Ubee EVW3200

migroen
4 april 2012, 08:44
Ik heb vanmorgen mijn Foscam Ip Wireless/Wired Camera FI8918W binnen gekregen. Netwerkkabel aangesloten, software ge´nstalleerd, alles ging van een leien dakje.....tot dat......

Ik de netwerkkabel eruit heb getrokken en ik dus draadloos contact wilde maken. Forwarding, DMZ, Firewall uit, MAC filtering uit gezet, werkelijk alles geprobeerd, beveiliging van mijn draadloos signaal afgehaald, maar het mag allemaal niet baten. Ik krijg het ding draadloos niet werkend....

Wie ow wie heeft nog een lampje voor me?
:giveup:

Oja, ik heb dus ook een Ubee EVW3200

Als je bedraad je camera aansluit en dan via je internetbrowser het ipadres van je camera invult dan ga je naar Wireless settings.

Klik op Scan en je zou je modem/router in de lijst moeten zien. Als je die niet te zien krijgt dan staat het modem dus te ver voor een goed ontvangst en zul je deze moeten verplaatsen. Of je hem het SSID verborgen gemaakt in de router. Dat is niet handig om te doen zeker zolang je nog geen verbinding hebt. Tevens kun je met bijna elke tool toch de verborgen SSID namen zien dus dat heeft eingelijk geen nut.

WiFI instellen
Klik erop en het SSID wordt ingevuld
Vul bij Share Key je wachtwoord in van je draadloze netwerk.
Klik op Submit

Wat belangrijk is dat je ip-adres bedraad en draadloos anders zijn. Elke netwerkaansluiting heeft zijn eigen MAC adres en je Foscam heeft dus 2 aansluitingen. Je router geeft dus via WiFi een andere ip-adres dan bedraad. Ik denk dat het hier fout gaat bij je. Je moet dus even het andere ip-adres vinden.
Check je modem/router eens in de log of je het ip-adres kunt terugvinden.
Het MAC adres staat als het goed is ergens op de camera of op de doos.
In je log zie je dus het mac adres en daarbij het ip-adres.
Anders een ip-scanner tooltje gebruiken zodat je een overzicht krijgt en dan het ip-adres te zien krijgt.

Handig is om de camera een vast-ip adres te geven zodat dit niet veranderd. Ik stel dat alijd in bij de router zodat elke apparaat met zijn MAC adres een vastgesteld ip-adres krijgt.

clemmetje
26 juni 2012, 18:52
Ik heb ook een foscam webcam die eerst op mijn sitecom router zat maar die is gisteren ermee gestopt.
Ik heb een vast IP adres, port geforward, firewall uit, DMZ ip adres ingevuld, bij de cam alles goed ingesteld dus wat mis ik?

migroen
27 juni 2012, 08:18
Haal de stroom eens van de Foscam. Soms raak ik ook de verbinding kwijt. Even de stroom eraf en er weer op en hij doet het weer.

Doet hij het dan nog niet dan weer stroom eraf maar ook van de router. Dan router weer stroom geven en na 1 min zet je ook weer stroom op de Foscam.

Zeker als hij het toch gistern prima deed en je hebt verder niets veranderd zal het niet veel zijn.

p.s Firewall uitzetten en in DMZ zetten is niet echt verstandig en zeker niet nodig. Je firewall kan gewoon aan staan en DMZ heb je ook niet nodig. Ik heb enkel een port-forward ingesteld en vast-ip adres en camera werkt prima ook van buitenaf.

Door je firewall uit te zetten en DMZ te gebruiken mis je dus je de complete beveiliging die een router je bied. Sterker nog door DMZ te gebruiken is het net als zonder een router te werken.

clemmetje
28 juni 2012, 09:27
Ik had de DMZ alweer uitgezet inderdaad.
Maar hij doet het.
Vraag mij niet precies hoe en wat maar het werkt.
Evengoed bedankt voor het meedenken.