View Full Version : Ci vs CI+ en aldi mt logic hd televisie

hansiepansie
10 december 2011, 14:11
Hallo Forum,

Sinds deze week maak ik gebruik van ziggo alles in 1.
Monteur dinsdag alles aangesloten , humax ontvanger erbij en aangesloten op de oude beeldbuis, met het plan om op termijn een digitale HD televisie te kopen.

Vandaag liep ik in de Aldi aan tegen een MT logic hd full led tv met lan aansluiting en nog een heleboel extra mogelijkheden. Direct gekocht.

Beugel gekocht, apparaat opgehangen en ik dacht het smart cardje uit de humax gewoon over te zetten in de mtlogic.

Er zit wel een CI aansluitmogelijkheid, maar de module zit niet in de TV.

Ik denk : niet getreurd, ik koop zo'n module bij de lokale tv boer, kost 80 euro. Vervolgens had ik nog een dongel nodig om de tv draadloos op mijn lan aan te kunnen sluiten, volgens de handleiding een Veesy 100 of zoiets.
De verkoper in de winkel zegt, is jou tv wel geschikt voor Ziggo want dan heb je CI+ nodig , CI schijnt voor digitenne te zijn of zo.
Hij heeft nog voor me op de website van ziggo gekeken voor me voor geschikte merken televisies: staat mt logic er niet tussen.

Kan ik mijn nieuwe 42 inch HD televisie nu niet gebruiken bij Ziggo?
Zijn er nog opties met een CI module (ipv de CI plus?) of moet ik maar proberen of de aldi de televisie nog terug wil nemen?

Man wat een gedoe, ik baal als een stekker.
Ben benieuwd naar jullie adviezen.

Hansiepansie

hansiepansie
10 december 2011, 15:57
ik zit de grote doos van de tv nog even te bekijken: er staat op dat ie ci+ is. Is dat dan goed voor ziggo?

Zapp Brannigan
10 december 2011, 16:04
Volgens de specificaties heeft hij DVB-C en CI+. Maar zelfs dan is het de vraag of de TV overweg kan met het signaal van Ziggo, dus: eerst zenders zoeken; pas als dat lukt – in ieder geval zou je Nederland 1 en de lokale/regionale zenders moeten kunnen bekijken – zou ik eens naar een module gaan omkijken.

istaveren
11 december 2011, 00:27
Ik heb z'n tv LE-427116MT Logic gekocht bij de Aldi.

Zenders zoeken werkt. Met smart card er in kan je ook nog de gevonden zenders kijken. (Kanaal 13 ook zonder).

Echter vind de tv maar 107 zenders. Mocht iemand een idee hebben hoe je er meer kan vinden hoor ik het graag.

Zapp Brannigan
11 december 2011, 00:44
Zoeken met netwerk-id werkt niet? Heb je de mogelijkheid om handmatig frequenties van transport streams (muxen) toe te voegen?

istaveren
11 december 2011, 00:50
Zoeken met netwerk-id werkt niet? Heb je de mogelijkheid om handmatig frequenties van transport streams (muxen) toe te voegen?

Ja, netwerk-id heb ik niet in kunnen stellen. Die optie zat er niet op, alleen frequentie en grote van de stappen.

Wat zijn "transport streams (muxen)"?

hansiepansie
11 december 2011, 01:35
Volgens de specificaties heeft hij DVB-C en CI+. Maar zelfs dan is het de vraag of de TV overweg kan met het signaal van Ziggo, dus: eerst zenders zoeken; pas als dat lukt – in ieder geval zou je Nederland 1 en de lokale/regionale zenders moeten kunnen bekijken – zou ik eens naar een module gaan omkijken.
Hallo Zapp,

Dank voor je antwoord.

Ik heb het risico maar genomen en inmiddels een CI+ module gekocht. Smart card uit de humax overgezet en in de mt logic geplaatst (natuurlijk met de CI+ module).
TV doet helemaal niets, zowel niet met als zonder smart card.
Kreeg de tip van iemand die zei dat ik de smart card opnieuw moest aanmelden omdat ziggo de combinatie van de smart card met de type televisie registreert. Dat net geprobeerd via 0900-1884.
Zegt de computer dat deze smart card al geregistreerd is. Klopt ook, want dat was dinsdag gebeurd toen de monteur um in de humax ontvanger had geplaatst.

Mijn televisie reageert helemaal nergens meer op. Als ik de stekker erin doe gaat er een rood lampje branden onder het beeldscherm. Als ik daarna met de afstand bediening de tv aanzet gaat het rode lampje knipperen, maar gebeurd er verder niets, zowel niet met als zonder smart card.

Hoe verder? Moet ik de tv misschien resetten naar fabrieksinstellingen en zoja hoe doe ik dat dan, de handleiding geeft daar geen antwoord op.

Hansiepansie

Randstad
11 december 2011, 01:58
Hallo Forum,

Sinds deze week maak ik gebruik van ziggo alles in 1.
Monteur dinsdag alles aangesloten , humax ontvanger erbij en aangesloten op de oude beeldbuis, met het plan om op termijn een digitale HD televisie te kopen.

Kan ik mijn nieuwe 42 inch HD televisie nu niet gebruiken bij Ziggo?
Zijn er nog opties met een CI module (ipv de CI plus?) of moet ik maar proberen of de aldi de televisie nog terug wil nemen?

Hansiepansie

Als je CI+ niet werkend krijg: je hebt toch een Humax decoder? Neem aan dat het de HD decoder is. Sluit je die daar toch op aan.

hansiepansie
11 december 2011, 02:02
Als je CI+ niet werkend krijg: je hebt toch een Humax decoder? Neem aan dat het de HD decoder is. Sluit je die daar toch op aan.
Ha Randstad,
Dank voor je reactie.
Klopt, dat kan ik uiteindelijk natuurlijk nog wel proberen, maar dan heb ik weer zo'n kastje en 2 afstandsbedieningen. Liever doe ik het gewoon in 1 apparaat.

Hansiepansie

hansiepansie
11 december 2011, 02:09
Ha Randstad,
Dank voor je reactie.
Klopt, dat kan ik uiteindelijk natuurlijk nog wel proberen, maar dan heb ik weer zo'n kastje en 2 afstandsbedieningen. Liever doe ik het gewoon in 1 apparaat.

Hansiepansie

Toch maar gelijk even uitgeprobeerd.
Smart card weer in de humax en de humax met hdmi kabel aan de te gekoppeld. Resultaat : 0 :cry: .
Ik doe kennelijk iets fout, maar wat.

Poupou
11 december 2011, 02:28
Toch maar gelijk even uitgeprobeerd.
Smart card weer in de humax en de humax met hdmi kabel aan de te gekoppeld. Resultaat : 0 :cry: .
Ik doe kennelijk iets fout, maar wat.

Coaxkabel ook weer in de Humax gedaan? De juiste HDMI-source op de tv geselecteerd?

hansiepansie
11 december 2011, 02:31
Coaxkabel ook weer in de Humax gedaan?
Oops, kijk daar zie je toch gauw wat over het hoofd. :thumb up:
Gelijk even proberen.

Hansiepansie

Zapp Brannigan
11 december 2011, 02:36
Mijn televisie reageert helemaal nergens meer op. Als ik de stekker erin doe gaat er een rood lampje branden onder het beeldscherm. Als ik daarna met de afstand bediening de tv aanzet gaat het rode lampje knipperen, maar gebeurd er verder niets, zowel niet met als zonder smart card.

Als hij ook zonder de module niet op wil starten lijkt hij mij defect.

hansiepansie
11 december 2011, 02:41
Oops, kijk daar zie je toch gauw wat over het hoofd. :thumb up:
Gelijk even proberen.

Hansiepansie
tv kabel losgetrokken van de mt logic hd tv en zie ik kom weer in een menu. Nu dus eerst de scan doen zonder ci+ module zoals beschreven in ander topic op dit forum.

Hansiepansie

hansiepansie
11 december 2011, 02:47
Als hij ook zonder de module niet op wil starten lijkt hij mij defect.
Ha die Zapp,

Nou dat valt gelukkig mee, (zie mijn bovenstaande berichtje.
Ik begrijp uit een andere topic dat dat scannen even duurt ,stapjes van 1000 kHz.

Hij heeft er inmiddles 4 gevonden. Ik ga eerst maar even snel slapen, want moet er morgen om 7 uur uit en zit om 8 uur in de auto. Dat resultaat van het scannen zie ik dan straks om 7 uur wel.
Morgenavond maar even verder experimenteren.
Ik laat jullie de vorderingen zeker weten. Dank voor de hulp / aandacht van jou en Randstad. :thankyou:

Hansiepansie

Zapp Brannigan
11 december 2011, 02:48
Ja, netwerk-id heb ik niet in kunnen stellen. Die optie zat er niet op, alleen frequentie en grote van de stappen.

Het probleem met de TV op die manier te laten zoeken is dat Ziggo de frequnties van een aantal transport streams 750kHz uit het 8MHz raster heeft staan, mogelijk dat je deze wel kunt vinden als je de stapgrootte klein genoeg maakt maar dan kan het zoeken lang duren en er is nog steeds geen garantie dat ze gevonden worden.

Wat zijn "transport streams (muxen)"?

Een verzameling zenders die op één frequentie wordt doorgegeven. Bij sommige ontvangers kun je ze handmatig opgeven, dat werkt betrouwbaarder dan laten zoeken.

istaveren
11 december 2011, 13:25
Het probleem met de TV op die manier te laten zoeken is dat Ziggo de frequnties van een aantal transport streams 750kHz uit het 8MHz raster heeft staan, mogelijk dat je deze wel kunt vinden als je de stapgrootte klein genoeg maakt maar dan kan het zoeken lang duren en er is nog steeds geen garantie dat ze gevonden worden.

Klopt ik heb op TransponderlistGenerator (http://www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator/) gevonden dat bijvoorbeeld op
570750 kHz zit dit.
// 13 - Etalagekanaal
// 61 - Nederland 1 HD
// 62 - Nederland 2 HD
// 356 - SLAM!TV

Ook als ik dat invoer en handmatig zoekt vind de tv het niet.
Toch jammer, morgen maar eens met Tristar Europe b.v. bellen voor support. Klinkt als iets heel simpel dat is op te lossen met een SW update.

hansiepansie
11 december 2011, 19:05
Ha die Zapp,

Nou dat valt gelukkig mee, (zie mijn bovenstaande berichtje.
Ik begrijp uit een andere topic dat dat scannen even duurt ,stapjes van 1000 kHz.

Hij heeft er inmiddles 4 gevonden. Ik ga eerst maar even snel slapen, want moet er morgen om 7 uur uit en zit om 8 uur in de auto. Dat resultaat van het scannen zie ik dan straks om 7 uur wel.
Morgenavond maar even verder experimenteren.
Ik laat jullie de vorderingen zeker weten. Dank voor de hulp / aandacht van jou en Randstad. :thankyou:

Hansiepansie
Even het vervolg op het verhaal.
Vanochtend , om 7 uur stond de tv uit. Toen ik um aanzette was er beeld. Goed, goed goed. De zenderscan heeft gwerkt en ik heb vele kanalen en radiozenders, die het voor een groot deel niet doen omdat de smartcard niet is geplaatst.
Dat geeft vertrouwen.
Vervolgens de hele dag op pad geweest en toen ik net thuis kwam de ci+ module met smart card geplaatst. Het werkt!! Ook de gecodeerde zenders zijn zichtbaar.

Zapp, Randstad! Nogmaals dank voor jullie hulp en aandacht. Zonder jullie en dit forum was ik er zeker in vast gelopen.

Mijn volgende stap is een zoektocht naar de juiste dongel voor de koppleing met het wlan

Hansiepansie

idronald
14 december 2011, 07:59
Mijn volgende stap is een zoektocht naar de juiste dongel voor de koppleing met het wlan

Hansiepansie

Ik heb ook deze tv gekocht en ben wel benieuwd naar het resultaat van je zoektocht naar de dongel. Veezy als trefwoord op google geeft totaal geen info voor wat betreft wifi. Kan daar geen willekeurig merk op gebruikt worden?

Zodra ik het weet post ik het hier.
Alvast bedankt.

hansiepansie
14 december 2011, 10:40
Ik heb ook deze tv gekocht en ben wel benieuwd naar het resultaat van je zoektocht naar de dongel. Veezy als trefwoord op google geeft totaal geen info voor wat betreft wifi. Kan daar geen willekeurig merk op gebruikt worden?

Zodra ik het weet post ik het hier.
Alvast bedankt.

Hallo irdonald,

Ik heb je een PM gestuurd.

Groeten,
hansiepansie

HKSE&T
14 december 2011, 11:36
Hansiepansie,

Ik heb de decoder 1 op 1 over gezet van mijn " oude lcd" naar de nieuwe Aldi LED en dit functioneerde prima! Mijn vraag aan jou is echter:
Waar heb je een passende muurbeugel voor deze LED vandaan en hoe wordt deze aan het apparaat bevestigd?

hansiepansie
14 december 2011, 15:47
Hansiepansie,

Ik heb de decoder 1 op 1 over gezet van mijn " oude lcd" naar de nieuwe Aldi LED en dit functioneerde prima! Mijn vraag aan jou is echter:
Waar heb je een passende muurbeugel voor deze LED vandaan en hoe wordt deze aan het apparaat bevestigd?

Ik heb een muurbeugel bij de gamma gekocht van het merk vogel. De vesa waarden voor de tv zijn 400 x 400 (is horizontale en verticale afstand van de gaten. (Vesa is een standaard voor bevestigng)
De beugel bij de gamma is vrij universeel en bestaat uit 4 delen.
2 delen schroef je aan elkaar ( de afmeting wordt dan iets van (schatting uit mijn hoofd) 75 cm lang en 12 cm hoog) en schroef je op horizontaal op de muur. De 2 andere delen schroef je verticaal op de tv.
De 2 verticale delen (met tv) kan je vervolgens om het horizontale deel op de muur klemmen.
Als ik me goed herinner heb ik voor de beugel iets tussen de 69 en 79 euro betaald.

Als het nodig is zoek ik het doosje nog even voor je op met exact typenr enzo, hij ligt hier bij het oud papier.

Groeten
Hansiepansie

mnijland
15 december 2011, 10:27
Hansie pansie,

Kun jij bevestigen dat de CI+ kaart van Ziggo dus werkt in jou MT Logic TV?

PS, ik heb mijn beugel gekocht bij RJshop.nl. Deze beugel past bij mij perfect en is niet zo duur: http://www.rjshop.nl/PLB-9/nl/product/20742/ Je monteert twee ijzeren 'latjes' op je TV (met de meegeleverde bouten) en 1 plaat op de muur. Wanneer de plaat op de muur goed vast hangt (met de eveneens meegeleverde bouten) dan hang je je TV er zo aan op. Kind kan de was doen zeg maar...

hansiepansie
15 december 2011, 12:30
Hansie pansie,

Kun jij bevestigen dat de CI+ kaart van Ziggo dus werkt in jou MT Logic TV?

PS, ik heb mijn beugel gekocht bij RJshop.nl. Deze beugel past bij mij perfect en is niet zo duur: http://www.rjshop.nl/PLB-9/nl/product/20742/ Je monteert twee ijzeren 'latjes' op je TV (met de meegeleverde bouten) en 1 plaat op de muur. Wanneer de plaat op de muur goed vast hangt (met de eveneens meegeleverde bouten) dan hang je je TV er zo aan op. Kind kan de was doen zeg maar...

Ja, dat werkt. Wel zenders zoeken in kleine stapjes, duurde bij mij iets van 3 uur. Maar is eenmalig.

Hansiepansie

mnijland
15 december 2011, 13:07
Nou dan ga ik deze vanmiddag direct maar even aanschaffen.

@hansiepansie, heb je alle zenders opgezocht met de humax aan de TV gekoppeld? Want ik heb vannacht ook de zenderzoeker aan laten staan (uiterard zonder de CI+ module, maar gewoon rechstreeks op de analoge kabel), alleen heb ik dan alleen maar zenders met slecht beeld... :-(

hansiepansie
15 december 2011, 13:24
Nou dan ga ik deze vanmiddag direct maar even aanschaffen.

@hansiepansie, heb je alle zenders opgezocht met de humax aan de TV gekoppeld? Want ik heb vannacht ook de zenderzoeker aan laten staan (uiterard zonder de CI+ module, maar gewoon rechstreeks op de analoge kabel), alleen heb ik dan alleen maar zenders met slecht beeld... :-(

Nee, ik heb eerst de zenders opgezocht zonder CI+ module (wat bij een kleine stapgrootte dus een uur of 3 duurt en ook zonder de Humax) en daarna de CI+ module geplaatst met de smart card. Toen was alles OK

Hansiepansie

kabkanb
15 december 2011, 21:04
Hallo allen, ik heb ook een Aldi-Multitech LED aangeschaft.
Ik had reeds een Ziggo CI+ module, maar zoals reeds in een eerder post is gemeld heeft Ziggo transponders staan buiten het 8Mhz raster. Ook het 1Mhz raster (hele lange scan geeft geen resultaat) is niet in staat om de transponders die op .750Mhz staan te detecteren.
HansiePansie heeft denk ik geluk omdat hij in district Groningen ziet, maar ik zit in NH en hier is netwerk 8888 door Ziggo ingesteld. Meer dan 50% van de hier gebruikte transponders zitten op xxx.750 Mhz.
Manuele instelling op zo'n transponder is mogelijk en laat ook een goed ontvangst signaal zien, maar de verbonden kanalen worden niet gevonden.
Inderdaad is waarschijnlijk een firmware upgrade op de MT-Logic nodig om dit wel mogelijk te maken. Helaas is MT-Logic en Tristar een merk waar je wel naar kan mailen maar zeker nooit een antwoord krijgt.
Ben benieuwd of iemand al een response van Tristar heeft gehad.
Ik zelf heb ook een Cisco HD recorder/decoder van Ziggo en gebruik deze dus.
Ga binnenkort wel een proef doen met een satelite schotel op deze MTlogic en kijken wat dat voor resultaat geeft. {FTA kanalen alleen}.

Zo ook de wireless usb adapter Veezy??? Is nergens bekend en ook nergens te koop. Tristar zou hier toch een antwoord op moeten kunnen geven?? In bang dat zij ook nog nooit van Veezy hebben gehoord.
Ik wacht af.

mnijland
16 december 2011, 10:30
Update: Nou ik heb alles (bijna) draaien. Heb dus ook eerst een scan gedaan zonder de CI+ module in de TV, zodat hij alle zenders kon vinden.

Het probleem waarom dit bij mij eerder niet wilde lukken was een slechte kabel. Andere kabel geprobeerd, en voila! Ik heb verder niks ingesteld, heb gewoon de automatische kanaal installatie gedaan via het MT Logic menu. (Digitale kabel & Analoge). Ik heb dit in stapjes van 8000 gedaan, en hij vind bij mij honderden zenders. Dit duurde ongeveer een klein uurtje.

Daarna de kaart in de module en deze in de TV gedaan, en de kaart via internet geactiveerd. Na 5 minuten nog niks, dus Ziggo maar eens gebeld. Blijkt dat er qua activatie iets niet goed is gegaan, en dat ze dit binnen 4 uur op zouden lossen. Maar, aangezien ze maar tot 22:00 werken, had ik grote kans dat dit dus de volgende dag pas opgepakt zou worden.

Ik wacht vanmiddag nog even af, maar als ik thuis kom zou dus alles moeten werken. We wachten af....

hansiepansie
16 december 2011, 10:46
Hallo allen, ik heb ook een Aldi-Multitech LED aangeschaft.
Ik had reeds een Ziggo CI+ module, maar zoals reeds in een eerder post is gemeld heeft Ziggo transponders staan buiten het 8Mhz raster. Ook het 1Mhz raster (hele lange scan geeft geen resultaat) is niet in staat om de transponders die op .750Mhz staan te detecteren.
HansiePansie heeft denk ik geluk omdat hij in district Groningen ziet, maar ik zit in NH en hier is netwerk 8888 door Ziggo ingesteld. Meer dan 50% van de hier gebruikte transponders zitten op xxx.750 Mhz.
Manuele instelling op zo'n transponder is mogelijk en laat ook een goed ontvangst signaal zien, maar de verbonden kanalen worden niet gevonden.
Inderdaad is waarschijnlijk een firmware upgrade op de MT-Logic nodig om dit wel mogelijk te maken. Helaas is MT-Logic en Tristar een merk waar je wel naar kan mailen maar zeker nooit een antwoord krijgt.
Ben benieuwd of iemand al een response van Tristar heeft gehad.
Ik zelf heb ook een Cisco HD recorder/decoder van Ziggo en gebruik deze dus.
Ga binnenkort wel een proef doen met een satelite schotel op deze MTlogic en kijken wat dat voor resultaat geeft. {FTA kanalen alleen}.

Zo ook de wireless usb adapter Veezy??? Is nergens bekend en ook nergens te koop. Tristar zou hier toch een antwoord op moeten kunnen geven?? In bang dat zij ook nog nooit van Veezy hebben gehoord.
Ik wacht af.

Ik stuur je een PM

hansiepansie
16 december 2011, 10:51
Update: Nou ik heb alles (bijna) draaien. Heb dus ook eerst een scan gedaan zonder de CI+ module in de TV, zodat hij alle zenders kon vinden.

Het probleem waarom dit bij mij eerder niet wilde lukken was een slechte kabel. Andere kabel geprobeerd, en voila! Ik heb verder niks ingesteld, heb gewoon de automatische kanaal installatie gedaan via het MT Logic menu. (Digitale kabel & Analoge). Ik heb dit in stapjes van 8000 gedaan, en hij vind bij mij honderden zenders. Dit duurde ongeveer een klein uurtje.

Daarna de kaart in de module en deze in de TV gedaan, en de kaart via internet geactiveerd. Na 5 minuten nog niks, dus Ziggo maar eens gebeld. Blijkt dat er qua activatie iets niet goed is gegaan, en dat ze dit binnen 4 uur op zouden lossen. Maar, aangezien ze maar tot 22:00 werken, had ik grote kans dat dit dus de volgende dag pas opgepakt zou worden.

Ik wacht vanmiddag nog even af, maar als ik thuis kom zou dus alles moeten werken. We wachten af....

Spannend, maar het lijkt erop dat het goed moet gaan.

mnijland
17 december 2011, 17:16
Update: Hij werkt!

hansiepansie
17 december 2011, 17:49
Update: Hij werkt!
Congrats:grin:

Mgad
25 december 2011, 17:17
Nou Bij werkt het niet helpppppp

hansiepansie
26 december 2011, 00:50
Nou Bij werkt het niet helpppppp
Je hebt als titel MT-Logic met DVD . Dat is een andere televisie dan de LE-427116MT, die heeft namelijk geen dvd speler aan boord.
Is ie wel CI+ ?

Hansiepansie

Mgad
26 december 2011, 10:20
Het is een le 227794 mt met ci+ heb module erin maar kan geen digitale zenders invangen kaart is ook geactiveerd op m'n cisko dus weet het ff niet

hansiepansie
26 december 2011, 11:17
Het is een le 227794 mt met ci+ heb module erin maar kan geen digitale zenders invangen kaart is ook geactiveerd op m'n cisko dus weet het ff niet
Ik weet niet hoe het op jou tv werkt.
Bij mij: eerst zenders laten zoeken zonder ci+ module / smartcard. Dat heb ik gedaan in kleone stapjes en dat duurde ongeveer 3 uur.
Daarna ci+ module met card plaatsen en klaas is kees.
Ik snap niet wat je bedoelt met kaart is geactiveerd op mijn cisko. Die kaart heeft tocht niets met je netwerk te maken?

TheGrouch
26 december 2011, 12:41
Ik snap niet wat je bedoelt met kaart is geactiveerd op mijn cisko. Die kaart heeft tocht niets met je netwerk te maken?

In zijn signature staat bij dtv: cisco, dus heeft hij waarschijnlijk de cisco 8485 digitale decoder (waarin de kaart werkt).

Ziggo_monteur
29 december 2011, 21:20
kijk eerst eens of je tv wel gecertificeerd is voor Ziggo CI+.

Wat is het typenummer van je tv?

hansiepansie
30 december 2011, 08:13
kijk eerst eens of je tv wel gecertificeerd is voor Ziggo CI+.

Wat is het typenummer van je tv?
Dat zegt alleen niet alles. Mij MT-logic tv (CI+) staat niet in de lijst op de ziggo website met de gecertificeerde tv's en werkt prima.
Als een toestel Ziggo gecertificeerd is zal ie wel werken, maar niet ziggo gecertificeerd zegt niet dat ie niet werkt. (wat een ontkenningen in zin :wink: ) . Hij moet in ieder geval wel CI+ hebben.

Hansiepansie

anoniem
30 december 2011, 13:41
Dat zegt alleen niet alles. Mij MT-logic tv (CI+) staat niet in de lijst op de ziggo website met de gecertificeerde tv's en werkt prima.
Als een toestel Ziggo gecertificeerd is zal ie wel werken, maar niet ziggo gecertificeerd zegt niet dat ie niet werkt. (wat een ontkenningen in zin :wink: ) . Hij moet in ieder geval wel CI+ hebben.
Hansiepansieruikbaar

Op het moment dat de CAM een upgrade nodig heeft loop je het risico dat een niet door Ziggo gecertificeerde TV dit niet goed ondersteund, met het gevolg dat je CAM onbruikbaar kan worden

hansiepansie
30 december 2011, 13:57
ruikbaar

Op het moment dat de CAM een upgrade nodig heeft loop je het risico dat een niet door Ziggo gecertificeerde TV dit niet goed ondersteund, met het gevolg dat je CAM onbruikbaar kan worden

Anoniem, dank voor de tip. Omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen : Hoeveel CAM upgrades zijn er de afgelopen 2 jaar geweest ?

Overigens heb ik wel een Ziggo CI+ module, maar ik begrijp dat ik geen garantie heb dat de CI+ module na een upgrade van die module goed met het tv toestel blijft communiceren?

Kan ik die upgrades eventueel uitzetten ? Of heb ik dan weer een ander probleem ?

anoniem
30 december 2011, 21:33
Anoniem, dank voor de tip. Omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen : Hoeveel CAM upgrades zijn er de afgelopen 2 jaar geweest ?

Overigens heb ik wel een Ziggo CI+ module, maar ik begrijp dat ik geen garantie heb dat de CI+ module na een upgrade van die module goed met het tv toestel blijft communiceren?

Kan ik die upgrades eventueel uitzetten ? Of heb ik dan weer een ander probleem ?

Een aantal. Het upgradeb lukt over het algemeen niet bij niet gecertificeerde TV's. Als de CAM upgrade mode in "enforcement" staat en de CAM niet opgewaardeerd wordt dan zal de CAM stoppen met decoderen.
Je kunt de CAM upgrade niet stopzetten / uitzetten, alleen cancelen, maar dan stopt de CAM indien eerder genoemde mode ingesteld staat.

catastrofus
30 december 2011, 22:12
Wie zet die cam dan in 'enforcement'? Ziggo? En dat is dus de default waarde voor een cam? Waarschijnlijk wel. Oftwel, het werkt alleen maar in "gecertificeerde" teevee's...

Een aantal. Het upgradeb lukt over het algemeen niet bij niet gecertificeerde TV's. Als de CAM upgrade mode in "enforcement" staat en de CAM niet opgewaardeerd wordt dan zal de CAM stoppen met decoderen.
Je kunt de CAM upgrade niet stopzetten / uitzetten, alleen cancelen, maar dan stopt de CAM indien eerder genoemde mode ingesteld staat.

hansiepansie
30 december 2011, 22:39

OK, dank voor de info.
Heb je een tip waar ik meer over deze materie kan lezen ? Want de cam module, daarmee bedoel je toch de ci+ module die ik separaat van de televisie heb gekocht? Hoe worden cam modules die nog in de winkel liggen dan geupgrade? En als de upgrade niet werkt omdat het een niet gecertificeerde tv is, dan betekent dat dat een nieuwe cam module halen in de winkel, ook geen oplossing is?

Je ziet, ieder antwoord roept tig nieuwe vragen op :frons: . Dank alvast voor je reactie.

Hansiepansie

anoniem
1 januari 2012, 12:47
OK, dank voor de info.
Heb je een tip waar ik meer over deze materie kan lezen ? Want de cam module, daarmee bedoel je toch de ci+ module die ik separaat van de televisie heb gekocht? Hoe worden cam modules die nog in de winkel liggen dan geupgrade? En als de upgrade niet werkt omdat het een niet gecertificeerde tv is, dan betekent dat dat een nieuwe cam module halen in de winkel, ook geen oplossing is?

Je ziet, ieder antwoord roept tig nieuwe vragen op :frons: . Dank alvast voor je reactie.

Hansiepansie

Het gaat inderdaad over een CI+ module.
Je kunt een andere module kopen, maar dan is het beter om een ander merk (CI+ module) te nemen want de modules in de winkel worden pas in de TV geupgrade, zeker kort nadat een upgrade beschikbaar komt. Je kunt ook iemand anders (met een gecertificeerd toestel) vragen om je module te upgraden.

anoniem
1 januari 2012, 12:57
Wie zet die cam dan in 'enforcement'? Ziggo? En dat is dus de default waarde voor een cam? Waarschijnlijk wel. Oftwel, het werkt alleen maar in "gecertificeerde" teevee's...

Er bestaan een aantal upgrade modes die gespecificeerd zijn door CIplus.
De CAM kan een TV verzoeken het upgrade proces te faciliteren, maar dit is in bijna alle gevallen niet goed geimplementeerd door de fabrikanten. Bij een Ziggo gecertificeerde TV is dit proces wel juist geïmplementeerd.
Ziggo bepaalt de upgrade mode, de gebruikte mode is afhankelijk van de ernst een probleem / noodzaak voor een upgrade

ArChie
1 januari 2012, 18:02
CAM Upgrade Resource and Software Download

...

The resource interface is mandated by this specification and ensures that the software upgrade is not left to proprietary methods of signalling. This section defines the signalling and synchronisation between the CICAM and Host, the actual carriage and signalling of the CICAM software upgrade is not defined by this specification and may use standardised broadcast software upgrade schemes such as DVB-SSU or a proprietary delivery mechanism defined by the Operator or CA provider.

...

http://img254.imageshack.us/img254/1994/camupgradeprocess.png

Ondersteuning van de CI Plus CAM Upgrade Resource is een verplicht onderdeel van de CI Plus specificatie waarop door de CI Plus LLP authorized certificate agent / License Agreement agent getest moet worden voor het verstrekken van de CI Plus certificatie.

YvetteL
7 januari 2012, 19:05
Beste forumlezers,

Ik heb ook een Aldi MT/logic LE47116MT. Afgelopen week besloten om maar eens digitaal te gaan kijken en een CIplus module aangeschaft met smartcard.
Ik krijg het echter niet werkende. Als ik via instellingen kijk bij Voorwaard.Toeg. krijg ik steeds de melding ´Geen alg. interface module gedetect.´ De vraag is nu heb ik de CI/module niet goed in de tv gestopt(moet je hierbij een klik horen) of zou er iets stuk zijn?
Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

mvg

Yvette

WoesteOpa
10 januari 2012, 17:40
Heb ook het MT LE-427116MT toestel, met een CAM van Ziggo erin (voor een belachelijk hooge prijs).
Kanaalscan in 1MHz stappen levert te weinig kanalen op. Ben het een beetje zat naar de derde poging het op te zetten.
De Televisie is CI+ gecertificeerd. Ik wil graag weten of Ziggo beweerd, dat de MT-Logic niet aan deze standard voldoet - want in dat geval ga ik op basis ervan klacht bij MT-Logic indienen. Als Ziggo dat niet beweerd, gaat de klacht naar Ziggo toe.

pvd
10 januari 2012, 19:36
De Aldi TV's zijn niet door ziggo gecertificeerd, maar beschikken wel over CI+ en zal dus ook wel CI+gecertificeerd zijn. Ziggo geeft echter alleen ondersteuning op de door hun gecertificeerde TV's.

Zie https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/tabs/2/digitale-tv-module/ voor alle door ziggo gecertificeerde TV's.

pvd

marian heijmans
24 januari 2012, 15:52
Hallo
We hebben ook een tv gekocht met een ci+ modulen maar krijgen hem niet aan de gang met digitaal aneloog wel maar hoe heb jij hem aan de gang gekregen.
Ik hoop dat je iets kunt vertellen hoe het moet.
Groetjes marian:evil:

Zombymario
24 januari 2012, 17:14
Is je TV wel ziggo gecertificeerd? Kan heel goed zijn als dat niet zo is dat dan de CI+ module niet werkt ;)

Parel
24 januari 2012, 18:38
Heb ook het MT LE-427116MT toestel, met een CAM van Ziggo erin (voor een belachelijk hooge prijs).
Kanaalscan in 1MHz stappen levert te weinig kanalen op. Ben het een beetje zat naar de derde poging het op te zetten.
De Televisie is CI+ gecertificeerd. Ik wil graag weten of Ziggo beweerd, dat de MT-Logic niet aan deze standard voldoet - want in dat geval ga ik op basis ervan klacht bij MT-Logic indienen. Als Ziggo dat niet beweerd, gaat de klacht naar Ziggo toe.

Hoe Hoog is die prijs dan?
Al zou hij door ziggo zijn gecertificeerd( wat hij volgens mij niet is) dan nog gaat of Kan Ziggo daar iets aan doen, je hebt de tv daar namelijk niet gekocht.
Gewoon return, dan bij ziggo in het lijstje kijken en een andere kopen.
Veel suc6 ermee.

Marinier1987
5 februari 2012, 18:42
Heren en dames,

Ook hier thuis hebben ze dezelfde tv gekocht!:)
Waar kan ik die veezy usb dongel kopen?

Dankjewel voor jullie reactie..!:)

hansiepansie
5 februari 2012, 21:44
Heren en dames,

Ook hier thuis hebben ze dezelfde tv gekocht!:)
Waar kan ik die veezy usb dongel kopen?

Dankjewel voor jullie reactie..!:)
Deze dongle kan sinds begin dit jaar worden besteld. Levering binnen een aantal dagen . Bestelling bij de importeur Tristar : www.tristar.eu (http://www.tristar.eu) kosten ong 35 euro (incl verzending)

Hansiepansie

petsie
8 maart 2012, 00:03
Help ik kom er niet uit.
Ik heb bovenstaande tv gekocht, werkt allemaal prima.Mooi apparaat.
Hij staat nu een poosje en ik dacht kom laat ik m maar eens gaan aansluiten op internet. Precies volgens het boekje gedaan (een dongel veezy) besteld en eraan gezet. Nero mediahome 4 geïnstalleerd op mijn computer. De dongel geplaatst.Tot zover gaat het goed. Mijn televisie maakt verbinding met de router maar geen internet of wat ook. Maar hij geeft wel aan een verbinding te hebben. Nero media home zegt geen tv te kennen. ik weet ook niet hoe ik deze kan aanmelden bij dit programma. Als ik hem aanklik geeft hij aan dat ik eerst weer een update moet aanschaffen. Maar dat lijkt mij sterk. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Ik weet het even niet meer.

Petsie

AC
8 maart 2012, 00:11
Krijgt je dongle wel een juist IP adres? Het kan zijn dat er op je router nog een mac-adres filtering zit, of dat het IP pool (DHCP) te klein is, met andere woorden: je IP Adressen zijn op...

Kan je in je TV zien of het netwerk een IP adres heeft? En zo ja welke?

WoesteOpa
8 maart 2012, 11:07
1. Aantal Zenders:
Had er ook een probleem met de aantal gevonden zenders. Gebeld, met een lijst van de ontbrekende zenders, en gelukkig een goede techneut aan de lijn gekregen, die meteen zag, dat de ontbrekende zenders allemaal tot een band hoorden. Conclusie was, dat het signaal dus niet goed overkwam. Het door Ziggo geleverd signaal blikt enorm slap te zijn, bij een afstand van maar Seven meter tot de meterkast via een door een elektricien gloednieuw getrokken leiding zit het al op het nippertje.

2. Nero Media Home:
Nero media home registreert geen (clients) toestellen actief. Het stelt de beschikbaar gestelde inhouden ter beschikking via het netwerk aan ieder toestel, die deze aanvraagt. Dus naar installatie van Nero Media Home moet je kijken, of je vanuit het Media menu van de televisie op de computer toegrijpen kan.
Al te stevig werk dat overigens ook niet: Naar installatie op de ene laptop kon ik op deze toegrijpen, maar naar installatie op een tweede laptop was het gedaan met de eerste...

3. Internet:
De afstandbediening heeft er wel een internet knopje, maar dat doet niks, omdat er geen browser of wat dan ook installeert is. Grenst aan oplichterij. Het enige, waarvoor de internet connectie goed is, is om de firmware updates te verkrijgen.

In totaal is de hele installatie een grote grap. Belachelijk ingewikkeld met veel te veel mogelijke valkuilen. Een modem onder windows 3.1 in te richten was makkelijker. In I-Phone tijden, waar iedereen gewend is, zijn hersenen uit te schakelen bij alles, wat er meer dan 3 clicks nodig had een echte anachronisme.

petsie
9 maart 2012, 12:18
ac en woeste opa,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga van het weekend kijken of ik met jullie ideeen iets kan aanvangen.

Petsie

petsie
10 maart 2012, 22:27
Krijgt je dongle wel een juist IP adres? Het kan zijn dat er op je router nog een mac-adres filtering zit, of dat het IP pool (DHCP) te klein is, met andere woorden: je IP Adressen zijn op...

Kan je in je TV zien of het netwerk een IP adres heeft? En zo ja welke?

Ja mijn tv geeft een IP aan van: 192.168.2.4
(dit nummer vind ik ook terug in Nero mediahome onder: Generic DNLA device)

Nero media home geeft onder apparaat Nero een IP adres van 192.168.2.1 aan.

Als ik kijk op mijn ip.nl dan krijg ik een heel ander nummer.

Geen idee wat ik hier mee kan... Iemand?