View Full Version : inloggen in modem


droopy34
5 september 2011, 16:22
Goedemiddag...
Ik kan tot mijn grote verbazing, niet meer inloggen in mijn modem...
Het betreft een ÷ude"motorola SBV5120E...
Benaderen lukt wel, alleen admin en motorola werkt niet meer...

Iemand een idee ?

gr

Rob

Hepyro
5 september 2011, 17:19
Goedemiddag...
Ik kan tot mijn grote verbazing, niet meer inloggen in mijn modem...
Het betreft een ÷ude"motorola SBV5120E...
Benaderen lukt wel, alleen admin en motorola werkt niet meer...

Iemand een idee ?

gr

Rob

Ziggo heeft de login gegevens aangepast, ik was afgelopen weekend bij iemand die precies hetzelfde modem heeft en na een reboot kon ik niet meer inloggen met de standaard gegevens. Dit is ook gebeurd met sommige Ubee modems, blijkbaar geldt dit nu ook voor de Motorola modems?

droopy34
7 september 2011, 15:47
dat blijkt...
inmiddels telecom gehad met Ziggo..
" U heeft er toch niets in te zoeken" was het antwoord..
Ik wacht nog steeds met smart op mijn nieuwe modem router...

Schiet niet op...

tnx voor de reactie..

Rob

Marinier1987
7 september 2011, 19:30
dat blijkt...
inmiddels telecom gehad met Ziggo..
" U heeft er toch niets in te zoeken" was het antwoord..
Ik wacht nog steeds met smart op mijn nieuwe modem router...

Schiet niet op...

tnx voor de reactie..

Rob

Meen je dat nou serieus Rob?
Was dat de reactie van Ziggo?

Ik ben zelf ICT-er van beroep en ik heb er ook altijd mee gewerkt. Risico daarin is natuurlijk, mocht je iets aanpassen dan was het mijn schuld.

Verder een belachelijk reactie van telcom

droopy34
8 september 2011, 10:16
tja...
Ik heb ook opgehangen, werd een beetje geirriteerd, mede omdat
de levering van de nieuwe modem/route ook niet opschiet...
Iedereen in de buurt heeft hem al, behalve....


gr

Rob

Rood_kapje
10 september 2011, 20:39
Meen je dat nou serieus Rob?
Was dat de reactie van Ziggo?

Ik ben zelf ICT-er van beroep en ik heb er ook altijd mee gewerkt. Risico daarin is natuurlijk, mocht je iets aanpassen dan was het mijn schuld.

Verder een belachelijk reactie van telcom

Tja, mijn schoonzoon is ook ICT er en die heeft iets met een naald ingedrukt zodat de modem gereset wordt en hij een nieuw wachtwoord kon aanmaken. Hoor je dan toch te weten :mrgreen:

Dat was dan een Ubee 3200 hoor.

pietsnot
25 oktober 2011, 14:51
Tja, mijn schoonzoon is ook ICT er en die heeft iets met een naald ingedrukt zodat de modem gereset wordt en hij een nieuw wachtwoord kon aanmaken. Hoor je dan toch te weten :mrgreen:

Dat was dan een Ubee 3200 hoor.

leuk verhaaltje,
maar een [harde] reset op de SBV5120E brengt het user/passwd niet terug naar z'n defaults

Rood_kapje
25 oktober 2011, 16:28
Vreemd, bij mij wel. met ziggo draadloos kon ik er weer in en kon het password veranderen en toen alles opnieuw ingesteld zoals veranderen van kanaal. Geen problemen meer gehad.

Ziggo WebTeam Jelle
25 oktober 2011, 18:33
Zover bij mij bekend kun je er alleen een bepaalde frequentie in wijzigen (wat kan resulteren in een slecht tot niet werkende verbinding) en je kunt de modem enigzins uitlezen. Verder niets. Waarom zou je er toegang tot willen hebben?

Daarnaast snap ik natuurlijk dat de reactie van de klantenservice erg hard overkomt, waarvoor ik dan namens Ziggo mijn excuses voor wil aanbieden.

Rood_kapje
25 oktober 2011, 18:50
Meer is er bij mij ook niet gebeurd, maar in de tijd dat het heel slecht ging ben ik wel dingen gaan uitproberen zoals firewall uitzetten. Die staat inmiddels weer aan. Het kanaal veranderen en het zoeken naar eentje die goed werkte was voor mij de oplossing en heeft het probleem van terugzakkende snelheid opgelost. Daarvoor moet je toch de modem in kunnen en dat was de eigenlijke vraag toch? Dat mensen er niet in konden.

TheGrouch
25 oktober 2011, 19:09
Tja, mijn schoonzoon is ook ICT er en die heeft iets met een naald ingedrukt zodat de modem gereset wordt en hij een nieuw wachtwoord kon aanmaken. Hoor je dan toch te weten :mrgreen:

Dat was dan een Ubee 3200 hoor.

Meer is er bij mij ook niet gebeurd, maar in de tijd dat het heel slecht ging ben ik wel dingen gaan uitproberen zoals firewall uitzetten. Die staat inmiddels weer aan. Het kanaal veranderen en het zoeken naar eentje die goed werkte was voor mij de oplossing en heeft het probleem van terugzakkende snelheid opgelost. Daarvoor moet je toch de modem in kunnen en dat was de eigenlijke vraag toch? Dat mensen er niet in konden.


De ubee evw3200 (modem/router) heeft een usercode/password voor het router gedeelte en dat zal na de harde reset inderdaad weer teruggezet worden naar ziggo/draadloos.
Daar hoor je als klant/gebruiker ook iets mee te kunnen doen

Hier in dit topic wordt gesproken over een motorola (alleen modem) en ubee evm3200 (ook alleen modem).
Iets met appels en peren ...

Rood_kapje
25 oktober 2011, 19:13
Als ik dat niet had vermeld dat ik het over een Ubee had, had je gelijk dus jouw reactie was hier niet nodig. :pompom:

TheGrouch
25 oktober 2011, 19:16
Als ik dat niet had vermeld dat ik het over een Ubee had, had je gelijk dus jouw reactie was hier niet nodig. :pompom:

Dan nog steeds reageer jij met een Ubee evw3200 (modem/router) en werd er hier eerder over een Ubee evm3200 (alleen modem) gesproken.
Ziggo heeft voor de evm3200 het password van de advanced pagina veranderd.

Rood_kapje
25 oktober 2011, 19:20
Dan nog steeds reageer jij met een Ubee evw3200 (modem/router) en werd er hier eerder over een Ubee evm3200 (alleen modem) gesproken.
Ziggo heeft voor de evm3200 het password van de advanced pagina veranderd.

Met de evw waren er ook mensen (waaronder ik) die er niet meer in konden vandaar de (harde) reset.

TheGrouch
25 oktober 2011, 19:36
Met de evw waren er ook mensen (waaronder ik) die er niet meer in konden vandaar de (harde) reset.

Nogmaals: die harde reset werkt alleen bij de evw3200 en niet bij de evm3200

Rood_kapje
25 oktober 2011, 19:48
Nogmaals: die harde reset werkt alleen bij de evw3200 en niet bij de evm3200

Oke, mijn problemen zijn in ieder geval opgelost al voor de update en ik antwoordde eigenlijk meer op de vraag van snelle Jelle waarom we zonodig toegang tot de modem willen hebben. :rolleyes:

Vrijdag wordt hier glasvezel doorgetrokken naar mijn meterkast maar ik heb geen enkele reden meer om te veranderen van provider, wat ik ook liever niet deed.

Ziggo WebTeam Jelle
25 oktober 2011, 21:58
Oke, mijn problemen zijn in ieder geval opgelost al voor de update en ik antwoordde eigenlijk meer op de vraag van snelle Jelle waarom we zonodig toegang tot de modem willen hebben. :rolleyes:

Vrijdag wordt hier glasvezel doorgetrokken naar mijn meterkast maar ik heb geen enkele reden meer om te veranderen van provider, wat ik ook liever niet deed.

Het gaat mij ook niet om de EVW3200 modem, daarvan begrijp ik best dat je wilt kunnen inloggen, en dat is ook niet iets wat niet mag. Van alle overige, niet WiFi modems snap ik niet waarom je zou willen inloggen... en zoals TheGrouch al zegt, dit is appels met peren vergelijken... :)

stoef
25 oktober 2011, 22:26
ik heb het cisco modem, en ook daar kan ik niet op inloggen hoor.

heb het ip adres ingevoerd, maar kom er gewoonweg niet in.

arno

pietsnot
26 oktober 2011, 16:10
Zover bij mij bekend kun je er alleen een bepaalde frequentie in wijzigen (wat kan resulteren in een slecht tot niet werkende verbinding) en je kunt de modem enigzins uitlezen. Verder niets. Waarom zou je er toegang tot willen hebben?

Daarnaast snap ik natuurlijk dat de reactie van de klantenservice erg hard overkomt, waarvoor ik dan namens Ziggo mijn excuses voor wil aanbieden.

op het motorola modem: SBV5120E KON je tevens de dhcp-server aan/uitzetten ..

Ziggo WebTeam Jelle
26 oktober 2011, 17:42
ik heb het cisco modem, en ook daar kan ik niet op inloggen hoor.

heb het ip adres ingevoerd, maar kom er gewoonweg niet in.

arno

Is dat een WiFi modem/router of gewoon een modem?

Ziggo WebTeam Jelle
26 oktober 2011, 17:50
op het motorola modem: SBV5120E KON je tevens de dhcp-server aan/uitzetten ..
Ja, zoals al aangeven was dat van de frequentie bij mij bekend. Deze zat er inderdaad ook op.