View Full Version : Vraag: Interactive ontvanger

laurens34
10 juli 2011, 19:55
Mijn vraag betreft het volgende.
Binnenkort schaf ik een nieuwe tv aan en wil ik daarbij de interactive HD ontvanger kopen via de actie die ziggo heeft (alles in 1).

Hebben alle interactive HD ontvangers die ziggo zelf aanbied via hun site de optie dat je een opgenomen programma ook extern kunt bewaren.
Dus als het opgenomen is dat je het bijvoorbeeld op een usb stick zet of een usb HD. Zodat je het van de ontvanger kunt wissen.
Daarna zou ik bijvoorbeeld er een dvd van willen maken of wat dan ook.

Ik kan die informatie niet vinden.
Iemand bekend daarmee?

Laurens

TheGrouch
10 juli 2011, 20:18
Helaas voor jou (en veel anderen). Geen van de interactieve pvr's heeft de mogelijkheid om opnames extern te bewaren. De usbpoort en utppoort zijn uitgeschakeld.

Met een beetje zoeken op dit forum had je dat zo gevonden.

pr123
10 juli 2011, 22:01
Helaas voor jou (en veel anderen). Geen van de interactieve pvr's heeft de mogelijkheid om opnames extern te bewaren. De usbpoort en utppoort zijn uitgeschakeld.

Met een beetje zoeken op dit forum had je dat zo gevonden.

Alleen wordt de Humax 5200 wel geschikt gemaakt voor interactieve tv.
En als deze functie niet wordt uitgeschakeld kan je dit met de Humax dus wel doen.

Eerst wordt de Humax 5100 geschikt gemaakt, en daarna de 5200.
Van de week starten de eerste testen met de Humax 5100.

De interactieve tv zal dan via een internet aansluiting gaan werken en niet via de kabel.

Kan dit nadelen opleveren?
Hoe zal de beeldkwaliteit van de interactieve tv zijn tov de kabelaansluiting?

Het voordeel is misschien wel dat je geen extra kabelversterker nodig zal hebben.

paulvw
10 juli 2011, 22:14
Alleen wordt de Humax 5200 wel geschikt gemaakt voor interactieve tv.
En als deze functie niet wordt uitgeschakeld kan je dit met de Humax dus wel doen.

je zegt het goed, ALS het niet word uitgeschakeld. :wink:

Eerst wordt de Humax 5100 geschikt gemaakt, en daarna de 5200.
Van de week starten de eerste testen met de Humax 5100.

De interactieve tv zal dan via een internet aansluiting gaan werken en niet via de kabel.

Heb je een bron voor die laatste twee beweringen? het enigste wat ik tot nu toe gelezen heb zijn geruchten en aannames.

pr123
10 juli 2011, 22:22
je zegt het goed, ALS het niet word uitgeschakeld. :wink:

Heb je een bron voor die laatste twee beweringen? het enigste wat ik tot nu toe gelezen heb zijn geruchten en aannames.
Heb ik als antwoord gekregen van een Ziggo medewerker op een persoonlijke vraag
Ik geloof hem zeker wel, en dat de decoders zoveel mogelijk interactief gaan worden is natuurlijk voor Ziggo een welkome zaak.
Op interactieve tv is geld te verdienen!!