View Full Version : Modem: Nieuwe UBEE wifi modem!!

Stephan72
16 juni 2011, 01:26
Hallo,

Ik ben vanaf 1 juni over gestapt van kpn glasvezel naar ziggo alles in 1.
Rede is zenderaanbod is voor mij beter en maand prijs is goedkoper.

Digitale / interactieve tv werk perfect. Telefoon werkt perfect. LAN werkt perfect. WLAN werkt perfect. Maar wat totaal niet werkt is internet!!!

In mijn jaar bij kpn nooit problemen gehad met internet.

Installatie uitgevoerd en alles deed het goed. Snelheid wordt netjes gehaald mail werkt prima alles goed dacht ik. Maar de volgende dag starte ik mijn labtop op en toen zag ik links onderin alleen 2 schermpjes zonder wereld bol. Alles deed het behalve internet. Stekker van modem uit stopkontakt gehaald, even eruit toen weer opgestart. En verhip hij deed het weer. Ging weer even goed toen weer internet eruit. Vervolgens zelfde truuk uitgehaald stekker eruit en even later weer opgestart, Echter nu geen resultaat. Wat mij opvalt is dat het modem vrij warm - heet wordt. Hierna stekker heel de nacht eruit gehad en de volgende morgen weer opgestart, toen weer internet maar na even weer weg. Vervolgens ben ik 1200 gaan bellen. Die gingen het eea nakijken en doen. Die hebben alles na gekeken en volgens hun is er niets aan de hand zal wel aan de draadloze verbinding van de labtop liggen, echter had ik ook de labtop met een kabel aangesloten op het modem. Toen ook geen internet. Er is toen een monteur langs geweest om de hardware kant na te kijken. Alles was goed! Maar toen internet er voor de zoveelste keer uit was weer 1200 bellen. Die zeiden dat het modem gewoon online is ook internet. Gezegd dat ik niet op internet kan. Toen advies service plus (65 cpm) te bellen. Dit gaat tegen mijn pricipe. Omdat ik gewoon het idee heb dat het aan dit modem ligt zeker omdat mijn telefoonlijn ten alle tijde gewoon werkt en mijn WII geen verbinding krijgt (WLAN) en mijn tv ook niet geeft server fout aan (LAN). Iemand ook deze ervaring cq oplossing voor dit probleem??

Sorry voor het lange bericht.
Avast dank voor de reacties.

richhanz
16 juni 2011, 17:14
Misschien een DNS probleem zoals hier vermeld wordt: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=342163#post342163

Dat modem krijgt hoe dan ook van Ziggo de DNS gegevens en is zelf niet aan te passen :evil:

Wat geeft ipconfig /all als je geen verbinding heb?

Stephan72
16 juni 2011, 17:51
Misschien een DNS probleem zoals hier vermeld wordt: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=342163#post342163

Dat modem krijgt hoe dan ook van Ziggo de DNS gegevens en is zelf niet aan te passen :evil:

Wat geeft ipconfig /all als je geen verbinding heb?

Wii heb ik aan de gang 1 hoofdletter over het hoofd gezien. Heb nu alle lan kabels eruit gehaald om te kijken of hier iets in zit. Nu al heel de dag internet maar of dat blijft? Echter heb ik mijn tv en mediaplayer ook samen op een switch zitten. Lokaal wel verbinding maar internet dus niet. Hier zal dat DNS probleem wel mee te maken kunnen hebben. Echter het konstant wegvallen van internet lijkt mij sterk dat dit ook hier aan ligt.

richhanz
16 juni 2011, 17:58
Wii heb ik aan de gang 1 hoofdletter over het hoofd gezien. Heb nu alle lan kabels eruit gehaald om te kijken of hier iets in zit. Nu al heel de dag internet maar of dat blijft? Echter heb ik mijn tv en mediaplayer ook samen op een switch zitten. Lokaal wel verbinding maar internet dus niet. Hier zal dat DNS probleem wel mee te maken kunnen hebben. Echter het konstant wegvallen van internet lijkt mij sterk dat dit ook hier aan ligt.
Lees het eerste bericht maar eens van het topic van bovenstaande link :? Precies hetzelfde wat jij beschrijft toch :?:
Vandaar dat ik benieuwd ben wat het modem voor DNS adressen geeft.

CeeS
18 juni 2011, 13:21
Je moet even kijken of je als je 'geen internet' hebt, nog wel in de setup interface van het modem kunt komen. Ik dacht dat dit http://192.168.178.1 was. Werkt dat wel (via een kabel) in dat geval ?

Zo niet, wat voor ip-adres heeft je computer dan gekregen ?

Als je ook niet in de setup van de modem kunt komen ligt het probleem misschien aan netwerk kabels of switch o.i.d.

Het kan ook zijn dat je eigen switch roet in het eten gooit en niet geschikt is om een gigabit verbinding op te bouwen of dat het modem niet goed teruggschakelt naar 100Mbit als je via de switch werkt. Dus werkt het zonder de switch ertussen ook niet ?

richhanz
18 juni 2011, 13:48
Gisteravond had ik er draadloos zelf last van :evil: Laptop was de netwerkverbinding kwijt, Nokia E7 kreeg nog wel verbinding via Wi-Fi :?

Laptop herstart - Windows 7 waarmee ik alleen een 3 uur films op Youtube heb zitten kijken na een frisse start - en verbinding was er weer.

Dit probleem komt me helaas bekend voor op het werk hadden we het ook, jaren geleden gelukkig, dat een Wi-Fi client af en toe spontaan eraf werd gegooid en er een uur of langer niet op kwam. Na een firmware upgrade weinig last er meer van gehad. Accesspoints zijn Cisco Aironets.

CeeS
18 juni 2011, 14:50
Met WiFi kan het probleem van het verliezen van de verbinding ook nog liggen aan de driver van de WiFi kaart. Speciaal bij een Atheros chip in je draadloze adapter bij Windows XP of Vista. De juiste drivers worden door Windows XP en Vista automatisch opgehaald via Windows Update als Windows XP is geupdate met Service Pack 3 of Vista met Service Pack 2. De juiste drivers kunnen aangeboden worden bij de 'optionele updates' in windows-update, dus dat moet wel aangevinkt staan om ze te zien/krijgen.

richhanz
18 juni 2011, 15:27
Zoals ik al schreef gebeurde het met Windows 7 die de laatste driver heeft voor de Intel 4965AGN.

Het is de eerste keer dat me thuis overkomt, het was ook de eerste keer dat ik zo lang draadloos bezig was met het nieuwe modem.

Stephan72
19 juni 2011, 00:43
Je moet even kijken of je als je 'geen internet' hebt, nog wel in de setup interface van het modem kunt komen. Ik dacht dat dit http://192.168.178.1 was. Werkt dat wel (via een kabel) in dat geval ?

Zo niet, wat voor ip-adres heeft je computer dan gekregen ?

Als je ook niet in de setup van de modem kunt komen ligt het probleem misschien aan netwerk kabels of switch o.i.d.

Het kan ook zijn dat je eigen switch roet in het eten gooit en niet geschikt is om een gigabit verbinding op te bouwen of dat het modem niet goed teruggschakelt naar 100Mbit als je via de switch werkt. Dus werkt het zonder de switch ertussen ook niet ?

Ja kan wel in het modem. En zonder switch werkt het wel. Maar verstoort de switch dan ook het internet verkeer van de andere aansluitingen?

CeeS
19 juni 2011, 16:37
Ja kan wel in het modem. En zonder switch werkt het wel. Maar verstoort de switch dan ook het internet verkeer van de andere aansluitingen?

Zonder switch werkt het wel zeg je, bedoel je dat alle computers die op je eigen switch aangesloten zitten dan niet meer werken, maar alle computers die je rechtstreeks op de modem hebt aangesloten nog wel ?

En je komt tijdens zo'n storing dan wel in de setup pagina van de modem, maar niet op internet ?

Wat voor merk/type is die 'switch' van jezelf ? Zit daar soms een dhcp server in die ook ip-adressen kan uitdelen ? (en dan dus foute gegevens aan je computer doorgeeft mbt dns)