View Full Version : Internet Explorer 9 en webmail

mennomulder
16 maart 2011, 16:36
Bij gebruik van de nieuwe Internet Explorer 9 laadt Java adresboek tot 63 % op en daarna gebeurt er verder niets. Firefox geeft gelukkig geen problemen met Ziggo webmail

migroen
16 maart 2011, 18:41
heb het even voor je getest en inderdaad kom ook niet verder dan 63%

Heukie
16 maart 2011, 19:03
Krijg ook webmail in Internet Explorer 9 met geen mogelijkheid aan de gang. Na het invullen van mijn gegevens verdwijnen die zodra ik op "log in" klik. Wellicht een klusje voor Ziggo...? :?:

Plunder
16 maart 2011, 20:42
workaround: druk voor het inloggen op F12 --> script -->start debugging.
Je kunt ook de debugging aanzetten in de opties.
Voila, je kunt je webmail weer ophalen.

Plunder
16 maart 2011, 20:44
Krijg ook webmail in Internet Explorer 9 met geen mogelijkheid aan de gang. Na het invullen van mijn gegevens verdwijnen die zodra ik op "log in" klik. Wellicht een klusje voor Ziggo...? :?:

Draai je toevallig nog met een van de beta versies? Die hadden daar inderdaad last van.

Heukie
16 maart 2011, 21:16
Draai je toevallig nog met een van de beta versies? Die hadden daar inderdaad last van.

Nee hoor, ik heb de laatste final ge´nstalleerd.

internetter
16 maart 2011, 22:03
Nee hoor, ik heb de laatste final ge´nstalleerd.

Het genoemde probleem ondervond ik ook bij de beta.
(Inmiddels verwijderd).
Staan de problemen van Heukie model voor de finaleversie van de I.E. 9, of zijn er ook Ziggo webmailgebruikers die geen problemen ondervinden?

catastrofus
16 maart 2011, 22:14
Waarom gebruik je dan ook geen 8 ipv de (experimental) 9?
8 is nu redelijk de standaard dus welke reden heb je dan om 9 te gebruiken?

Het genoemde probleem ondervond ik ook bij de beta.
(Inmiddels verwijderd).
Staan de problemen van Heukie model voor de finaleversie van de I.E. 9, of zijn er ook Ziggo webmailgebruikers die geen problemen ondervinden?

internetter
16 maart 2011, 22:18

Zoals gezegd: de beta versie verwijderd en gebruik weer versie 8.
Versie 9 is kaler.

catastrofus
16 maart 2011, 22:21
Ik had het ook tegen Heukie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22610).

Skivo
16 maart 2011, 22:52
Volgende instelling doen om Ziggo webmail werkend te krijgen binnen Internet Explorer 9 --> Extra --> Internetoptions --> Geavanceerd --> Foutopsporing in scripts uitschakelen (Internet Explorer) --> vinkje weghalen.

Plunder
16 maart 2011, 23:04

ie9 is merkbaar sneller, vandaar dat ik deze al geruime tijd gebruik (beta/RC en nu de final versie).

Heukie
16 maart 2011, 23:44
Volgende instelling doen om Ziggo webmail werkend te krijgen binnen Internet Explorer 9 --> Extra --> Internetoptions --> Geavanceerd --> Foutopsporing in scripts uitschakelen (Internet Explorer) --> vinkje weghalen.

Skivo, het werkt, hartelijk dank.

Skivo
16 maart 2011, 23:56
@Heukie: geen dank. Dit was mijn eerste post op het forum. Ik dacht laat ik het meteen effe goed doen. (Eigenlijk ben ik er ingedoken omdat mijn vrouw anders morgen gaat zeggen: "Als mijn webmail niet werk zet je IE8 maar weer terug !" Hopelijk leest Ziggo dit zelf ook. Scheelt een hoop telefoontjes naar de helpdesk denk ik.

tvd
18 maart 2011, 12:07
Prima tip bedankt!

Jdd
18 maart 2011, 14:02
Mja, eigenlijk is gewoon de website bagger en browser specifiek gemaakt.

w.schaper
19 maart 2011, 12:01
Melding na debugging script:
SEC7111: Er is door https://webmail2-tb.ziggo.nl/iwc_static/js/dojotoolkit/dijit/form/templates/blank.gif geknoeid met de HTTPS-beveiliging

Heukie
19 maart 2011, 12:15
Melding na debugging script:
SEC7111: Er is door https://webmail2-tb.ziggo.nl/iwc_static/js/dojotoolkit/dijit/form/templates/blank.gif geknoeid met de HTTPS-beveiliging

Tja, dat er iets niet goed zit is me duidelijk. Heb inmiddels IE9 weer verwijderd en ben terug naar IE8 in afwachtiing van de final versie 4 van Firefox, kijken of dat wat voor me is... :?:

internetter
19 maart 2011, 12:32
Heb inmiddels een contactformulier ingediend met de ondervonden problemen inzake de I.E. 9 met de Ziggo webmaildienst.
Wacht nog op reactie.

Update:

Helpdesk heeft geaviseerd de hierboven reeds genoemde optie om de "foutopsporing in scripts uit te schakelen" in de IE 9.
Het werkt inderdaad maar of dit nou de juiste wijze van een probleem oplossen is weet ik niet.
Eerder komt het woord "paardenmiddel" in mij op
I.E. 8 werkt toch ook zonder het uitschakelen van genoemde optie?

fleppie
19 maart 2011, 23:15
vinkje weggehaald bij fout opsporing en ziggo webmail werkt weer ie9, maar de eigenlijke vraag is heb dat geen konsekwenties .

Manolito
20 maart 2011, 01:03
IE9 werkt nog niet optimaal, met een programma dat veel java of flash gebruikt heeft hij hier nogal problemen.
Firefox daarentegen kan er goed mee overweg.

En dat uit de mond van een volledig IE gebruiker, schrik er zelf van :wink:

jocola
20 maart 2011, 01:51
Nergens last van hier, maar ben dan ook al jaren Vuurvos gebruiker :thumb up:

Saywhat
20 maart 2011, 03:41
Heb inmiddels een contactformulier ingediend met de ondervonden problemen inzake de I.E. 9 met de Ziggo webmaildienst.
Wacht nog op reactie.

Update:

Helpdesk heeft geaviseerd de hierboven reeds genoemde optie om de "foutopsporing in scripts uit te schakelen" in de IE 9.
Het werkt inderdaad maar of dit nou de juiste wijze van een probleem oplossen is weet ik niet.
Eerder komt het woord "paardenmiddel" in mij op
I.E. 8 werkt toch ook zonder het uitschakelen van genoemde optie?

Dit mag je als redelijk normaal zien,. de helpdesk helpt je eerst zo ver dat jij je webmail kan gebruiken door in dit geval een work around aan te bieden. Achter de schermen werken andere afdelingen aan de oplossing, dat zal echter nooit worden gecommuniceerd naar klanten. (terecht of onterecht valt discussie over te voeren, maar dit is absoluut niet ongewoon)

Albertos
11 april 2011, 12:52
https://webmail2-gn.ziggo.nl/iwc_static/layout/login.html?lang=nl&14.01_234924&svcs=abs,mail,c11n

Ter info