View Full Version : Klacht: Download limiet bereikt

erwinvaneis
4 januari 2011, 10:08
"482 Download limiet bereikt" sinds 1 januari krijg ik deze melding!
Kan nu niks meer downloaden, hoe kan die teller gereset worden??

Zijn er meer mensen met die melding?

Graag reactie,
Gr. Erwin

Ziggo WebTeam Alex
4 januari 2011, 10:28
Hallo Erwin,

Zouden wij van jou je klantgegevens mogen ontvangen dan gaan we even voor u kijken wat er aan de hand is. Dit kunt u sturen via een privébericht.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

DirkLui
4 januari 2011, 10:33
Ik heb begrepen dat de download limiet per maand is. Ik neem aan dat er dan sprake is van een kalender maand.
Ik ben op 23 december 2010 aangesloten en sindsdien kan ik inderdaad ook downloaden. Maar op 1 januari is de teller niet gereset naar 0.
Is er wat mis of loopt mijn (kalender)maand nu van de 23e tot de 22e.

ber000000-6
4 januari 2011, 10:41
pcies, vanaf 23 tot en met 22 januari... in 1 week heb je dus een heleboel gedownload/getest/etc..

wachten duurt lang..

berrie.

Ziggo WebTeam Alex
4 januari 2011, 10:42
Hallo DirkLui,

Uw download quota zal bij u op 22 januari weer aangevuld worden. Als u ons maximum hebt opgemaakt dan kunt u tot die tijd niet meer via de nieuws servers van Ziggo downloaden.

Alles-in-1 Basis - 10 GB per maand
Alles-in-1 Plus - 50 GB per maand
Alles-in-1 Extra - ongelimiteerd

Meer informatie over onze nieuwsservice vindt u op de volgende pagina:
https://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/ (https://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/)

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

TFH
4 januari 2011, 14:21
Ik heb begrepen dat de download limiet per maand is. Ik neem aan dat er dan sprake is van een kalender maand.

Daar steekt het hem. Ziggo meet vanaf je aansluit datum. Dus op de 23e van januari mag je weer downloaden.
Je kan evt ook een Payserver nemen, die valt buiten deze limiet.

DirkLui
4 januari 2011, 16:49
Bedankt ik wilde even weten of een maand een kalender maand is. Ik zit nog niet aan mijn limiet en een payserver gebruik al jaren alleen is de snelheid nu met Ziggo vele malen hoger dan
met ADSL.

G.bruiker
4 januari 2011, 18:52
Bedankt ik wilde even weten of een maand een kalender maand is. Ik zit nog niet aan mijn limiet en een payserver gebruik al jaren alleen is de snelheid nu met Ziggo vele malen hoger dan
met ADSL.
Maar als je een payserver hebt kun je daar ook met een ziggo abonnement op inloggen.
Als je een payserver gebruikt heb je daar een username en password, diezelfde gegevens kun je gebruiken op je Ziggo verbinding.
Bij de servernaam zet je de naam van je payserver,wachtwoord en inlognaam van de payserver kun je gewoon blijven gebruiken.
Je bent niet verplicht de news server van Ziggo te gebruiken.

bas_live
4 januari 2011, 19:03

Graag reactie,
Gr. Erwin

Ik wist niet eens van het bestaan van limiet. Geld dit ook voor programma's als vuze en utorrent?

mesa57
4 januari 2011, 19:17
Ik wist niet eens van het bestaan van limiet. Geld dit ook voor programma's als vuze en utorrent?
Nee..

Ziggo WebTeam Alex
5 januari 2011, 11:36
@ bas_live

Nee het download limiet is alleen voor het downloaden van de nieuws server van Ziggo. Gebruik je een pay server of torrents dan heb je geen limiet.

bezoeker
9 januari 2011, 16:48
nog maar even reageren:
1. Het instellen en hanteren van een downloadlimiet is niet meer van deze tijd.
2. Wel de download-snelheid verhogen en niet de limiet aanpassen is een fout van Ziggo.

Ik hoop dat Ziggo deze ergernis kan wegnemen.

jocola
9 januari 2011, 17:00
nog maar even reageren:
2. Wel de download-snelheid verhogen en niet de limiet aanpassen is een fout van Ziggo.

Die ergernis kan je zelf wegnemen door AIE extra te nemen.
Dan heb je onbeperkte download en geen limiet.

bezoeker
9 januari 2011, 17:27
ik kan ook stoppen met downloaden

jocola
9 januari 2011, 18:32
ik kan ook stoppen met downloadenJe kan ook af en toe naar behoefte voor een maand een payserver nemen.
Ik doe het zelf ook zo 3 keer per jaar voor nog geen 10 euro per maand.

Bullet NL
9 januari 2011, 18:43
nog maar even reageren:

Een downloadlimiet is blijkbaar nog steeds van deze tijd, kijk bijvoorbeeld maar naar de verschillende pakketen de pay-newsserver aanbieden.

Ook zie je bij mobiel internet nog steeds downloadlimieten

De downloadlimiet heeft Ziggo alleen op de newsservers bij de twee goedkoopste abonnementen. Dit geld alleen voor newsserver verkeer op Ziggo's eigen newssever. Op al het andere verkeer heb je bij Ziggo dan ook geen limiet in welke vorm.

Het is dus wat minder stellig dan dat jij het ons nu wil doen laten geloven.

bezoeker
9 januari 2011, 19:19
Het is denk ik de kunst om met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk diensten te kunnen gebruiken met dus zo weinig mogelijk restricties. De rol van de aanbieder is dat hij nieuwe technieken inzet om zijn diensten te kunnen aanbieden en waar mogelijk uit te breiden. denk bijv. aan een snelheidsverhoging en het aanbieden van extra digitale kanalen op tv.

Natuurlijk kan ik naar de pijpen dansen van een aanbieder en allerlei extra pakketten aanschaffen, zoals de vorige schrijver:
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+

... en de aanbieder lacht zich een deuk om steeds nieuwe pakketten te verzinnen en nieuwe barrieres (downloadlimiet, CI+) op te werpen. De klant accepteert deze werkwijze toch wel en neemt steeds meer zogenaamde extra diensten af.

Dutchman01
9 januari 2011, 20:49
de ziggo download limieten voor de newsgroepen zijn al in geen tijden verhoogd, de laatste x is al 3 snelheids verhogingen terug.

ik roep al een heletijd dat deze limit in verhouding met de huidige snelheden fors omhoog mogen geschroeft.

Bullet NL
9 januari 2011, 20:59
Het is denk ik de kunst om met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk diensten te kunnen gebruiken met dus zo weinig mogelijk restricties. De rol van de aanbieder is dat hij nieuwe technieken inzet om zijn diensten te kunnen aanbieden en waar mogelijk uit te breiden. denk bijv. aan een snelheidsverhoging en het aanbieden van extra digitale kanalen op tv.

Natuurlijk kan ik naar de pijpen dansen van een aanbieder en allerlei extra pakketten aanschaffen, zoals de vorige schrijver:
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+

... en de aanbieder lacht zich een deuk om steeds nieuwe pakketten te verzinnen en nieuwe barrieres (downloadlimiet, CI+) op te werpen. De klant accepteert deze werkwijze toch wel en neemt steeds meer zogenaamde extra diensten af.

Je hele verhaal gaat mank... Ik als gebruiker beslis zelf dat ik een pakket in huis neem. Ik kies m'n eigen provider, ik had bijvoorbeeld ook voor glasvezel kunnen kiezen..... enz enz..

Aan de apparaten die ik in huis heb gehaald heeft Ziggo niets verdiend, deze komen namelijk geen van allen bij Ziggo weg. Waar Ziggo bij mij wel wat aan verdiend zijn de diensten die ik van hen af neem.

Het is natuurlijk ook niet meer dan normaal dat ze hier winst op pakken...... Ik verdien namelijk ook aan mijn klanten....

Overigens maak je 2 triviale fouten,

De download limieten op usenet gebruik zijn heel gewoon voor lage abonnement. Ziggo biedt voor al haar abonnementen te minste een usenet server aan. Veel providers bieden helemaal niets aan en zit je sowieso vast aan een payserver. Dit heeft niets met het opwerpen van barrières te maken, alles met het feit als of iets rendabel verkocht kan worden... Vergeet niet, een Usenet server in de lucht houden kost klauwen met geld, niet alleen het data verkeer maar ook qua onderhoud van de servers en beschikbare capaciteiten.

CI+ is geen idee van Ziggo of haar collega's geweest. Dit is een standaard die door de zenders is opgedrongen i.v.m. het afschermen van content. Ziggo heeft voor CI+ gekozen, UPC heeft het helemaal bond gemaakt daar kan je namelijk niets eens kiezen (op het moment) die leveren namelijk een huur decoder waar je ook niets mee kan. Overigens is het ook zo dat UPC ook gaat beginnen met CI+.

Ik heb het idee dat je niet helemaal duidelijk hebt hoe de materie daadwerkelijk zit.... Maar op nogmaals terug te komende op jouw suggestie, de aanbieder bied aan.... de consument maakt zelf haar keuzes.....

Bullet NL
9 januari 2011, 20:59
de ziggo download limieten voor de newsgroepen zijn al in geen tijden verhoogd, de laatste x is al 3 snelheids verhogingen terug.

ik roep al een heletijd dat deze limit in verhouding met de huidige snelheden fors omhoog mogen geschroeft.

Ga je er dan ook mee akkoord dat de prijs van je abonnement wordt verhoogt?

willem-se
11 januari 2011, 18:49

Graag reactie,
Gr. Erwin

Ik kreeg op 6 januari deze melding. Alleen lag bij mijn de situatie 'n beetje anders.

Vanaf 1 januari 2011 heb ik "alles in een plus", tot die tijd "Alles in een extra". Volgens de klantenservice wordt op de 12 januari mijn downloadquota weer gereset want ik zit aan mij limiet van 50GB! Nou weet ik voor 1000% zeker dat ik geen 50GB heb gedownload op die 6 dagen tijd. Tenzij men de data van december meerekent, maar daar heb ik voor betaald in december?

De schriftelijke bevestiging van Ziggo dat mijn nieuw abonnement 1 januari 2011 in gaat, had eigenlijk 12 januari moeten zijn. :thumb up:

Ziggo WebTeam Alex
12 januari 2011, 14:26
Hallo willem-se,

Is je nieuws quota inmiddels al weer opgewaardeerd? zo niet gaan we even kijken hoelang dit nog gaat duren. Dan zouden wij in elk geval graag van jou je postcode en huisnummer ontvangen via een privé bericht.

alvast bedankt,

willem-se
12 januari 2011, 18:48
Hallo willem-se,

Is je nieuws quota inmiddels al weer opgewaardeerd? zo niet gaan we even kijken hoelang dit nog gaat duren. Dan zouden wij in elk geval graag van jou je postcode en huisnummer ontvangen via een privé bericht.

alvast bedankt,

Getest en het functioneert inmiddels weer, maar als je de betaling wilt checken graag. Die factureren ze namelijk in januari 2011 nog op basis van "Extra" ipv van "Plus".

Maar is dit normaal als je van abonnement wijzigt dat dan de downloadlimiet met terugwerkende kracht wordt uitvoerd? Het nieuwe abonnement gaat toch pas lopen op de ingangsdatum!

jordya
30 januari 2011, 08:38
Dit is bij mij ook het geval, na de mail van Ziggo dat het na de resetdag weer goed zou zijn, maar eens gebeld met de vraag wanneer die dan was?
Dat zou volgens de medewerker de 26ste - 27ste zijn (na opgeven klantnummer), maar tot op heden nog niets.

Iemand misschien een idee?

CeeS
3 februari 2011, 08:13
Je zou die datum op 'mijn ziggo' (https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo/mijn-producten/internet/9/)moeten kunnen zien (ook je huidige dataverbruik van de newsserver).

bulldog
6 februari 2011, 19:24
Je zou die datum op 'mijn ziggo' (https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo/mijn-producten/internet/9/)moeten kunnen zien (ook je huidige dataverbruik van de newsserver).

Bij mij staat daar nooit een datum.
Heb nu iets van 40gb gedownload. volgens ''mijnziggo'' zit ik al aan mijn linmiet van 100.
Ik kan gelukkig nog steeds downloaden maar betrouwbaar zijn de gegevens van mijnziggo niet.
Daarom houdt ik altijd goed bij wat ik download.

CeeS
6 februari 2011, 20:16
Bij mij staat daar nooit een datum.
Heb nu iets van 40gb gedownload. volgens ''mijnziggo'' zit ik al aan mijn linmiet van 100.
Ik kan gelukkig nog steeds downloaden maar betrouwbaar zijn de gegevens van mijnziggo niet.
Daarom houdt ik altijd goed bij wat ik download.

Ik kan het zelf niet controleren, want ik heb alles-in-1 Extra en dan staat er geen datum/limiet.

Ziggo WebTeam Alex
7 februari 2011, 08:08
Dat klopt ook! Omdat je bij alles in een extra geen download limiet hebt.

pdukers
7 februari 2011, 18:22
Ik heb ook Z3 en geen datum bij het verbruik staan. Dat was vroeg wel zo maar is ongeveer anderhalf jaar geleden verdwenen.

bezoeker
7 februari 2011, 19:30
Ik zie dat ik ook mijn download limiet bereikt heb volgens het balkje op mijnziggo. Echter, ik heb nog geen mailtje gekregen en kan dus nog steeds downloaden.

Algemene klacht is dat de limiet in de loop der tijd niet veranderd is, terwijl al wel enkele malen de snelheid verhoogd is.
Dit lijkt, alsof je in een auto over de snelweg rijdt en waarbij je qua afstand maar 50 kilometer per maand mag rijden :evil:

Ziggo WebTeam Alex
8 februari 2011, 09:37
Het kan zijn dat wat er op "mijn Ziggo" staat wat afwijkt van de realiteit. Maar het systeem zal automatisch uw download stop zetten zodra u over uw quota gaat. En soms is het systeem wat traag en gebeurd dit pas veel later.

bulldog
8 februari 2011, 13:27
Het kan zijn dat wat er op "mijn Ziggo" staat wat afwijkt van de realiteit.

60gb verschil noem ik geen wat :wink:
Datum staat ook niet op ''mijnziggo'' => conclussie: als Ziggo naar ''MijnZiggo'' verwijst, zorg dan dat het klopt wat er staat.

DirkLui
24 februari 2011, 09:44
Ik snap het niet helemaal meer. Een tijdje geleden kreeg ik een email, dat ik mijn limiet van 50 GB bereikt had. Dat zou kunnen kloppen gezien wat ik gedownload had. En de balk bij mijnZiggo was helemaal blauw. So far so good.

Nu kan ik wel weer downloaden, maar de balk is nog steeds helemaal blauw en bij de datum vanaf en tot staat niets. Het probleem is dus dat ik niet kan zien hoever ik ben binnen mijn 50 GB, wanneer mijn limiet ingaat en wanneer deze afloopt. Kortom, de informatie van mijnZiggo klopt niet.

En wat ik ook niet snap, is de volgens de website je bij een Alles-in-1-Plus een max snelheid van 8MBit/sec zou hebben. Ik download (meestal) echter met de volledige snelheid van ruim 22MBit/sec via mijn Ziggo account (mijn Eweka en Usenet Xtreme accounts gebruik ik even niet, omdat de retentie van Ziggo voorlopig voldoende is).

Misschien dat een van de actieve Webcare medewerkers een verklaring heeft?

Ziggo WebTeam Alex
24 februari 2011, 13:18
Nog niet op dit moment. Maar we zullen de vraag even intern uitzetten.

DirkLui
25 februari 2011, 09:56
Nog niet op dit moment. Maar we zullen de vraag even intern uitzetten.
Alvast bedankt!

Update 1 maart: Was het zo'n moeilijk vraag?

DirkLui
7 maart 2011, 12:54
Bijna 2 weken geleden heb ik een vraag hier gesteld (zie mijn bijdrage van 24 februari 2011 09:44). Daarop heeft Alex gereageerd door de vraag intern uit te zetten. Dat heeft tot nu toe niet voor gezorgd, dat er een antwoord gekomen is. Vandaar dat ik mijn vraag van 1 maart nog maar eens herhaal: Was het zo'n moeilijk vraag?

Ziggo WebTeam Alex
7 maart 2011, 13:24
Het probleem is bij ons bekend en maar een oplossing wordt gezocht maar dit kan nog wel een tijdje duren.

pjutr
7 maart 2011, 15:33
Ik snap het niet helemaal meer. Een tijdje geleden kreeg ik een email, dat ik mijn limiet van 50 GB bereikt had. Dat zou kunnen kloppen gezien wat ik gedownload had. En de balk bij mijnZiggo was helemaal blauw. So far so good.

Nu kan ik wel weer downloaden, maar de balk is nog steeds helemaal blauw en bij de datum vanaf en tot staat niets. Het probleem is dus dat ik niet kan zien hoever ik ben binnen mijn 50 GB, wanneer mijn limiet ingaat en wanneer deze afloopt. Kortom, de informatie van mijnZiggo klopt niet.

En wat ik ook niet snap, is de volgens de website je bij een Alles-in-1-Plus een max snelheid van 8MBit/sec zou hebben. Ik download (meestal) echter met de volledige snelheid van ruim 22MBit/sec via mijn Ziggo account (mijn Eweka en Usenet Xtreme accounts gebruik ik even niet, omdat de retentie van Ziggo voorlopig voldoende is).

Misschien dat een van de actieve Webcare medewerkers een verklaring heeft?

Dat laatste is natuurlijk niet zo slim om aan de grote klok te hangen. Slapende honden wakker maken heet dat. Je (we) kunnen er alleen maar op achteruit gaan als dit hersteld wordt.

AC
7 maart 2011, 17:41
Alles-in-1 plus is toch ook 22mbps down en 4 up, dus lijkt me oke.

pjutr
7 maart 2011, 18:51
Alles-in-1 plus is toch ook 22mbps down en 4 up, dus lijkt me oke.

Niet voor nieuwsgroepen. Dan 8 down 1 up. zie https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/

AC
7 maart 2011, 19:29
Niet voor nieuwsgroepen. Dan 8 down 1 up. zie https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/

Je hebt gelijk, niet gezien....:roll:

DirkLui
8 maart 2011, 08:55
Dat laatste is natuurlijk niet zo slim om aan de grote klok te hangen. Slapende honden wakker maken heet dat. Je (we) kunnen er alleen maar op achteruit gaan als dit hersteld wordt.
De opmerking over de snelheid was een deel van mijn 'probleem'. Wat heb ik aan een hogere snelheid als ik niet weet wanneer en hoelang ik die kan gebruiken. En daarbij haal ik die snelheid helaas ook niet altijd. Via een gewone payserver weet ik exact hoelang en met welke snelheid ik kan downloaden. Ik beschouw de newsserver van Ziggo als iets extra's wat soms werkt, maar ook niet meer dan dat.

DirkLui
15 maart 2011, 09:32
Sinds afgelopen weekend is de "balk" weer in overstemming met de hoeveelheid, die in gedownload heb:)
Maar dat komt, omdat ik 50 GB gedownload heb:wink:

Aan de balk zelf en de gegevens is namelijk nog niets veranderd.

smdw
15 maart 2011, 17:01
Ik ben al sinds 2 januari 2011 over gestapt van alles in een plus naar extra ,en dan zou ik ongelimiteerd kunnen downloaden ,maar ik heb al tig keer gebeld maar ze kunnen het nog steeds niet voor mekaar krijgen om dat te corrigeren :evil: ,ik heb nog steeds een download limiet van 50 gig per maand:evil:.
Dit is om gek van te worden ,maar ze weten wel hoe ze geld moeten innen dat gaat nooit fout bij hun. :censored:

CeeS
15 maart 2011, 21:45
Ik ben al sinds 2 januari 2011 over gestapt van alles in een plus naar extra ,en dan zou ik ongelimiteerd kunnen downloaden ,maar ik heb al tig keer gebeld maar ze kunnen het nog steeds niet voor mekaar krijgen om dat te corrigeren :evil: ,ik heb nog steeds een download limiet van 50 gig per maand:evil:.
Dit is om gek van te worden ,maar ze weten wel hoe ze geld moeten innen dat gaat nooit fout bij hun. :censored:

Heb je echt deze limiet, dus wordt je account geblokkeerd of is het alleen wat je ziet in 'mijn ziggo' ??

xon
22 maart 2011, 15:24
ik heb het overigens ook dat al 2 maanden lang de status balk vol staat aangegeven en dat ik dus 50gb er doorheen gestookt zou hebben.

Geen idee wat er echt doorheen is

co_brands
25 maart 2011, 19:54
ik heb het overigens ook dat al 2 maanden lang de status balk vol staat aangegeven en dat ik dus 50gb er doorheen gestookt zou hebben.

Geen idee wat er echt doorheen is

+1, het zou wel prettig zijn als ziggo daar iets aan deed. :evil:

Jan B.
28 maart 2011, 11:55
Het programma sanzbd houdt zelf bij hoeveel er gedownload is, maar dat gaat altijd over de kalendermaand. Zou het niet handiger als Ziggo in het vervolg per eerste van de maand de teller gaat resetten. De balk op mijnziggo is altijd geheel gevuld, daar is niet op te vertrouwen.

CeeS
28 maart 2011, 16:10
Het programma sanzbd houdt zelf bij hoeveel er gedownload is, maar dat gaat altijd over de kalendermaand. Zou het niet handiger als Ziggo in het vervolg per eerste van de maand de teller gaat resetten. De balk op mijnziggo is altijd geheel gevuld, daar is niet op te vertrouwen.

Het oorspronkelijke idee achter het verschillend resetten van de teller is als volgt:
De teller wordt bij Ziggo juist willekeurig (voor iedere klant anders, maar wel altijd op die dag binnen een maand) op nul gezet. Op die manier krijgt de newsserver wat meer verdeling van de capaciteit. Anders zou op de eerste dag van de maand iedereen even snel zijn tegoed op gaan halen waardoor de newsserver dan overbelast kan raken. Door dit willekeurig te doen wordt de beschikbare capaciteit goed verdeeld over de hele maand.

Jan B.
28 maart 2011, 16:22
Bedankt voor het antwoord, maar het is jammer dat niet kan wat ik in gedachten had. Toevallig kreeg ik na mijn vorige post een mail dat mijn limiet bereikt was, maar het is niet duidelijk wanneer ik weer kan downloaden, mijn aanmelding zou de 21 ste van de maand zijn. Echter ik trek in twijfel dat ik in één week mijn hele tegoed heb opgemaakt. Vooral omdat ik nog nooit eerder mijn limiet bereikte. Afwachten dus maar.

Ziggo WebTeam Jelle
28 maart 2011, 16:27
Het oorspronkelijke idee achter het verschillend resetten van de teller is als volgt:
De teller wordt bij Ziggo juist willekeurig (voor iedere klant anders, maar wel altijd op die dag binnen een maand) op nul gezet. Op die manier krijgt de newsserver wat meer verdeling van de capaciteit. Anders zou op de eerste dag van de maand iedereen even snel zijn tegoed op gaan halen waardoor de newsserver dan overbelast kan raken. Door dit willekeurig te doen wordt de beschikbare capaciteit goed verdeeld over de hele maand.

Het is niet geheel willekeurig. Op welke datum het gereset wordt, is afhankelijk van de datum waarop het internet abonnement ingegaan is.

bezoeker
2 april 2011, 09:53
Hoe hoger de downloadsnelheid hoe meer klachten er komen over de downloadlimiet !

50 Gb heb ik nu in 5 uur downloaden opgemaakt. Wat doe ik dan de rest van de maand ?

casper
2 april 2011, 11:26
Hoe hoger de downloadsnelheid hoe meer klachten er komen over de downloadlimiet !

50 Gb heb ik nu in 5 uur downloaden opgemaakt. Wat doe ik dan de rest van de maand ?

gewoon een betaalde server nemen.
Ziggo biedt deze dienst aan zoals die is met een downloadlimiet.
Je hebt al een payserver van 2,50 per maand tot 50 mbit en 365 dagen retentie

xterminator
15 april 2011, 22:42
Ik begrijp het echt niet, ik heb amper een 10 gb gedownload toch krijg ik elke keer:

2011-04-15 22:28:29,638 ERROR: Too many connections to server news.ziggo.nl:119

En als ik op mijn ziggo kijk zie ik dat ik 50gb heb verbruikt :x.. en elke maand is het raak. Impossible gewoon. Hoe kan dit?

Saywhat
16 april 2011, 02:55
Ik snap je berichtje niet goed, de melding die je hebt neergezet zegt namelijk niks over een downloadlimiet... als je daar de zoekfunctie op loslaat zie je meerdere oplosingen hiervoor!

xterminator
16 april 2011, 13:05
Ik snap je berichtje niet goed, de melding die je hebt neergezet zegt namelijk niks over een downloadlimiet... als je daar de zoekfunctie op loslaat zie je meerdere oplosingen hiervoor!
Aangezien op ziggo.nl staat dat mijn download limiet bereikt is.

Aangezien ik ook niet meer dan 4 lijnen gebruik (dus niet meer conneccties dan toegestaan is..)

En aangezien ik ook niet meer dan 50 gb gedownload heb weet ik het dus ook niet meer..

Zapp Brannigan
16 april 2011, 13:47
Dat balkje bij “Mijn Ziggo” staat volgens mij altijd vol (tenminste dat is bij mij ook het geval); gewoon niet op letten ;) Als je je limiet hebt bereikt krijg je een mailtje, ook krijg je een andere foutmelding.

Voor wat betreft de melding dat je teveel verbindingen gebruikt: dat zie ik ook sporadisch wel eens een keertje, maar eigenlijk nooit als ik ’s morgens vroeg of ’s nachts iets download; ik denk dan ook dat dat op een capaciteitsprobleem van de server duidt.

xterminator
17 april 2011, 17:08
en nu download die bijv. al een paar dagen lang niet meer dan 200 bytes/s :roll:

Ziggo WebTeam Jelle
17 april 2011, 17:14
Het probleem van de nieuwsserver is bij ons bekend en we werken aan een oplossing.
Het download balkje op mijn ziggo werkt niet. Ook dit is bekend.

bezoeker
29 april 2011, 17:39
Haal die limiet van 50Gb nou gewoon weg, probleem opgelost.

CeeS
29 april 2011, 19:56
Haal die limiet van 50Gb nou gewoon weg, probleem opgelost.

Waarvoor denk je dat die limiet is ingesteld ?

bezoeker
30 april 2011, 15:25
Die limiet is ooit in het leven geroepen om dataverkeer te beperken. Doordat tegenwoordig veel meer dataverkeer gebruikt wordt (denk aan video streamen etc.), is deze datalimiet achterhaald en niet meer van deze tijd.

CeeS
30 april 2011, 16:05
Die limiet is ooit in het leven geroepen om dataverkeer te beperken. Doordat tegenwoordig veel meer dataverkeer gebruikt wordt (denk aan video streamen etc.), is deze datalimiet achterhaald en niet meer van deze tijd.

Nee hoor dat is niet de reden en ook nooit geweest.

De echte reden is dat de capaciteit van het newsserver platform nou eenmaal beperkt is. Het dataverbruik van de Ziggo newsservers nam astronomische vormen aan toen de snelheden omhoog gingen. Door een databeperking in te stellen werd dat aardig in de hand gehouden. Daarom is er ook geen gelijke datum wanneer de telling per maand loopt: door dit over de maand te verspreiden heb je geen pieken.

Als het dataverbruik voor iedereen onbeperkt zou zijn, zou het newsplatform volkomen overbelast raken en zou iedereen dus een slechte download hebben. Nu kan iedereen (voor een ISP-newsserver) redelijk tot goed downloaden, maar met wat beperkingen.

Een datalimiet wordt dus met hogere snelheden meer nodig, tenzij je onevenredig veel wilt investeren in een nieuwsplatform.

bezoeker
30 april 2011, 19:41
Ik neem aan dat het tegenwoordig niet veel meer kost om een aantal servers in de lucht te houden als newsserver. Kijk eens naar de groei van het aantal payservers met een retentie, die minimaal 10 keer beter is dan Ziggo. Die payservers hebben ook allen servers staan draaien met dus minimaal 10 keer zoveel data als Ziggo.

Daarnaast zag ik nog het volgende bericht dat Ziggo inmiddels haar netwerk voor 98% uit glasvezel bestaat.
https://www.ziggocorporation.com/nl/over-ziggo/netwerk/

paulvw
1 mei 2011, 11:13
Ik neem aan dat het tegenwoordig niet veel meer kost om een aantal servers in de lucht te houden als newsserver. Kijk eens naar de groei van het aantal payservers met een retentie, die minimaal 10 keer beter is dan Ziggo. Die payservers hebben ook allen servers staan draaien met dus minimaal 10 keer zoveel data als Ziggo.

Daarnaast zag ik nog het volgende bericht dat Ziggo inmiddels haar netwerk voor 98% uit glasvezel bestaat.

Het netwerk is ook het probleem niet, maar de Ziggo nieuwsserver is gratis, dus alle ziggo gebruikers betalen ervoor, bij payservers betalen de gebruikers.
Om de nieuwsserver te verbeteren is geld nodig en zouden niet gebruikers ook meer moeten gaan betalen, een beetje krom nietwaar? :rolleyes:

Yucko
1 mei 2011, 13:49

Een paar servers? Volgens mij heb je totaal geen idee om hoeveel data het hier gaat. :lol:

Vergelijkingen met payservers (de naam zegt het al; waarvoor betaald wordt ... de ziggo nieuwsserver is gratis) slaan ook nergens op. Usenet is eigenlijk ook niet bedoeld om gebruikt te worden voor distributie van allerlei media. Dat er knappe koppen zijn die uitgevonden hebben om dat toch voor elkaar te krijgen doet daar niets aan af.

CeeS
1 mei 2011, 23:48
Een paar servers? Volgens mij heb je totaal geen idee om hoeveel data het hier gaat. :lol:

Dat idee krijg ik ook als ik de uitspraken over "tegenwoordig niet zoveel meer kost" lees ....

Ga maar eens rekenen als bijvoorbeeld 100.000 mensen met 50Mbit even gaan downloaden, hoeveel bandbreedte je dan nodig hebt. En hoe snel je serverpark dan moet zijn, bijvoorbeeld vanaf de harddisk arrays....

Ziggo heeft al een Mega nieuwsserver park in verhouding met de meeste ISP's. Da's natuurlijk niet te vergelijken met de payservers, maar die verdienen er dus aan.

Spekkie99
11 mei 2011, 13:08
Dat idee krijg ik ook als ik de uitspraken over "tegenwoordig niet zoveel meer kost" lees ....

Ga maar eens rekenen als bijvoorbeeld 100.000 mensen met 50Mbit even gaan downloaden, hoeveel bandbreedte je dan nodig hebt. En hoe snel je serverpark dan moet zijn, bijvoorbeeld vanaf de harddisk arrays....

Ziggo heeft al een Mega nieuwsserver park in verhouding met de meeste ISP's. Da's natuurlijk niet te vergelijken met de payservers, maar die verdienen er dus aan.

Ziggo verdient er ook aan of betalen we niet meer aan ziggo?

Het model is zo toch goed?
Het is heel duidelijk wat je krijgt.
Wil je meer neem je voor 3 euro een unlimited pay server.

Bullet NL
11 mei 2011, 13:30
Ziggo verdient er ook aan of betalen we niet meer aan ziggo?

Het model is zo toch goed?
Het is heel duidelijk wat je krijgt.
Wil je meer neem je voor 3 euro een unlimited pay server.

De newsserver van Ziggo is een additionele dienst, natuurlijk maakt Ziggo hier kosten voor, deze worden niet direct aan de klant door berekend maar gaan op een andere manier in de winst/verlies rekening.

Dat Ziggo klanten hier van uit hun abonnement voor betalen wil dus niet zeggen dat de dienst kosten dekkend is. Sterker, ik zou me goed voor kunnen stellen dat de dienst Ziggo helemaal niets oplevert, maar dat ze er toch mee door gaan onder het mom van extra dienstverlening voor haar klanten.

Een payserver dient gewoon winst te maken met haar producten, ze kunnen daarom ook veel directer investeren. Zoals Cees ook schrijft heeft Ziggo een newsserver dienst die met kop en schouders boven veel van haar concurrenten uit steekt. Gezien het feit dat de Ziggo-klant niets extra’s voor deze dienst hoeft te betalen doen ze dit in mijn ogen heel netjes.

Spekkie99
11 mei 2011, 14:34
De newsserver van Ziggo is een additionele dienst, natuurlijk maakt Ziggo hier kosten voor, deze worden niet direct aan de klant door berekend maar gaan op een andere manier in de winst/verlies rekening.

Dat Ziggo klanten hier van uit hun abonnement voor betalen wil dus niet zeggen dat de dienst kosten dekkend is. Sterker, ik zou me goed voor kunnen stellen dat de dienst Ziggo helemaal niets oplevert, maar dat ze er toch mee door gaan onder het mom van extra dienstverlening voor haar klanten.

Een payserver dient gewoon winst te maken met haar producten, ze kunnen daarom ook veel directer investeren. Zoals Cees ook schrijft heeft Ziggo een newsserver dienst die met kop en schouders boven veel van haar concurrenten uit steekt. Gezien het feit dat de Ziggo-klant niets extra’s voor deze dienst hoeft te betalen doen ze dit in mijn ogen heel netjes.

je redenatie dat je er niet voor betaald is kul, ik betaal 1 bedrag en daar krijg ik een pakket voor. In dat pakket zit ook de newsserver. Of is telefonie ook additioneel en betaal ik daar ook niet voor?

Of het kostendekkend is of niet dat maakt mij als klant echt niet uit. Ook of de kosten wel of niet doorberekend worden is voor klanten totaal niet interessant. Ik heb een contract voor bepaalde diensten en daar betaal ik voor. Dat ziggo daar dan verlies op maakt is niet slim van ze maar geen argument om dan maar niet over de kwaliteit te mogen praten, of dat we "blij" moeten zijn als klant dat we bij ziggo zitten omdat ze ons de newsserver gunnen :pompom:

Daarnaast wil ziggo ook gewoon winst maken hoor :wink: en dat lukt ze toch aardig toch?

CeeS
11 mei 2011, 20:19
Dat ziggo daar dan verlies op maakt is niet slim van ze maar geen argument om dan maar niet over de kwaliteit te mogen praten

Kwaliteit was niet het argument hier, als die niet goed is mag je daar uiteraard over klagen. Het ging om het feit dat de hoeveelheid data beperkt is die Ziggo je laat downloaden. Dat is inderdaad 'bekend' en daar kun je dus niets van zeggen.

Wat ik aan 'bezoeker' probeerde duidelijk te maken is dat als je dit 'vrij' zou geven, er onevenredig veel geinvesteerd zou moeten worden om de benodigde bandbreedte te kunnen halen. De tientallen extra servers die daarvoor nodig zijn zullen (denk ik) veel te duur worden voor het buisiness model wat Ziggo op dit moment hanteert voor de newsserver. En meer betalen wil niemand. Dan kun je inderdaad beter voor een paar euro per maand een abbo bij een payserver nemen als de maandelijkse hoeveelheid data niet voldoende is als je een alles-in-1 plus abbo hebt.

Spekkie99
11 mei 2011, 21:25
Kwaliteit was niet het argument hier, als die niet goed is mag je daar uiteraard over klagen. Het ging om het feit dat de hoeveelheid data beperkt is die Ziggo je laat downloaden. Dat is inderdaad 'bekend' en daar kun je dus niets van zeggen.

Wat ik aan 'bezoeker' probeerde duidelijk te maken is dat als je dit 'vrij' zou geven, er onevenredig veel geinvesteerd zou moeten worden om de benodigde bandbreedte te kunnen halen. De tientallen extra servers die daarvoor nodig zijn zullen (denk ik) veel te duur worden voor het buisiness model wat Ziggo op dit moment hanteert voor de newsserver. En meer betalen wil niemand. Dan kun je inderdaad beter voor een paar euro per maand een abbo bij een payserver nemen als de maandelijkse hoeveelheid data niet voldoende is als je een alles-in-1 plus abbo hebt.

De data is nu al beschikbaar in het serverpark, het gaat dus alleen om data over het eigen ziggo netwerk en volgens mij niet zozeer om opslag. Waar zit dan precies de onevenredige investering?

Het mag ook best gewoon policy zijn van ziggo hoor, daar is ook niets mis mee.

Maar nogmaals, het is een heel transperant product wat voor de meesten vast voldoende is en als het niet zo is dan zijn er voldoende externe mogelijkheden. Je kan zelfs zien hoeveel je al gedownload hebt (kuch).

CeeS
11 mei 2011, 21:57
De data is nu al beschikbaar in het serverpark, het gaat dus alleen om data over het eigen ziggo netwerk en volgens mij niet zozeer om opslag. Waar zit dan precies de onevenredige investering?

Ja, maar een computer (server) kan maar een maximaal aantal bytes per seconde leveren. Een harddisk of processor is gewoon niet snel genoeg om dat onbeperkt te kunnen doen. Een newsserver park bestaat dus uit tientallen tot (voor grote servers) honderden servers met enorme disk-arrays die parallel data leveren aan downloaders.

Ziggo heeft meer dan 1 miljoen klanten, als zeg 100.000 mensen iets tegelijk zouden downloaden met 40Megabit, dan zou dat alleen al 4.000.000 Megabit per seconde, ofwel 4000 Gigabit per seconde moeten leveren. Dat doe je echt niet met een paar computers. Ga maar eens na wat de doorvoersnelheid van een harddisk array is. Verder leveren die servers niet alleen maar data, maar moet ook de newsserver software commando's uitvoeren (ophalen van de afzonderlijke berichten waar de news-data inzit).

Spekkie99
11 mei 2011, 22:07
Ja, maar een computer (server) kan maar een maximaal aantal bytes per seconde leveren. Een harddisk of processor is gewoon niet snel genoeg om dat onbeperkt te kunnen doen. Een newsserver park bestaat dus uit tientallen tot (voor grote servers) honderden servers met enorme disk-arrays die parallel data leveren aan downloaders.

Ziggo heeft meer dan 1 miljoen klanten, als zeg 100.000 mensen iets tegelijk zouden downloaden met 40Megabit, dan zou dat alleen al 4.000.000 Megabit per seconde, ofwel 4000 Gigabit per seconde moeten leveren. Dat doe je echt niet met een paar computers. Ga maar eens na wat de doorvoersnelheid van een harddisk array is. Verder leveren die servers niet alleen maar data, maar moet ook de newsserver software commando's uitvoeren (ophalen van de afzonderlijke berichten waar de news-data inzit).

So much voor caching maar Point taken hoor :)

catastrofus
11 mei 2011, 23:19
Hoe kom je hier nu weer bij? Tuurlijk zitten de kosten van de newsservers bij het abo in. Ach, jij denkt dat de newsservers een liefdadigheidsinstelling (extra dienstverlening) zijn?
Maar, zoals gewoonlijk, heb je weer een bron voor je veronderstelling over deze "extra dienstverlening" voor ziggo klanten die onze kabelboer niets oplevert?
Wat kost een server? 10k? Voor een beetje nieuwsserver wel veel. Stel dat je er 30 nodig hebt, da's dan 300k eenmalige aanschaf. Komt bij het gebruik in bandbreedte uiteraard. Maar die server kosten hebben ze eruit als ze van 300k abo's 1 eurie apart houden.
Als ze dan ook nog een eurie per maand apart houden voor de storage, dan zitten ze helemaal goed.