View Full Version : FTP probleem

frank.duijn
20 december 2010, 11:32
Ik kon niet vinden waar ik deze vraag kon stellen, dit leek me de meest aangewezen plek.
Ik probeer via een FTP programma bestanden naar een server (niet van Ziggo) te uploaden. Met geen enkel andere server is dat een probleem alleen met deze lukt het me opeens niet. Ik heb gekeken naar de router, firewall, alle mogelijke beveiligingen. Ook heb ik het op een andere computer hier in huis geprobeerd, ik krijg geen contact met deze server:

STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Getting listing ""...
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Resolving host name www.wned.nl (http://www.wned.nl)...
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Host name www.wned.nl (http://www.wned.nl) resolved: ip = 85.17.152.134.
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Connecting to FTP server... www.wned.nl:21 (http://www.wned.nl:21) (ip = 85.17.152.134)...
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Socket connected. Waiting for welcome message...
ERROR:> [20-12-2010 11:09:02] Control connection closed.
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Waiting 30 seconds...

Ik heb contact gehad met de provider, deze heeft ook alles doorgelicht maar komt niets tegen. Het vreemde is dat het vanaf een andere locatie, geen Ziggo gebied, wel lukt. En via de website van de server (wned.nl) lukt het ook.
Wie o wie kan me vertellen wat er fout gaat.
Alvast hartelijk dank, groeten van een wanhopige Ziggo abonnee
Frank

Uniseat
21 december 2010, 22:09
Het lijk toch echt wel iets bij de provider te zijn.
Hij doorloopt een controle en dan gooit ie hem eruit.
Staat het ziggo adres niet geblokkeerd bij de provider?

wned
22 december 2010, 15:07
Het lijk toch echt wel iets bij de provider te zijn.
Hij doorloopt een controle en dan gooit ie hem eruit.
Staat het ziggo adres niet geblokkeerd bij de provider?

Beste Uniseat.

Namens Frank en ik (de provider) bedankt voor je bijdrage. Een blokkade is inderdaad ook mijn idee enkel gebruik ik en vele andere klanten van Wned ook Ziggo, dus een blokkade van de provider bij Ziggo is uitgesloten.

Nogmaals ben ik ook van mening dat de storing bij Ziggo licht alleen Ziggo ontkent zoals gewoonlijk weer.

Groeten Hans

Excalibur
22 december 2010, 19:32
Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat dit probleem bij Ziggo ligt? De connectie komt tot stand vanaf de TS t/m de server, en pas daarna word de connectie verbroken. Onderbouw eens het hoe en waarom? Lijkt nu meer een loze kreet die je hier neersmijt.

Als dit een probleem/blokkade aan de Ziggo zijde zou zijn, dan zou de connectie tot op de server waarschijnlijk in zijn geheel niet tot stand komen. Wat staat er in de logging van de server vermeld?

Uniseat
22 december 2010, 22:05
En rechtstreeks op het modem zonder router.
Werkt dat ook niet of...

Gr bas

piotje
22 december 2010, 22:23
bij deze W***.nl ( de provider) kan je ook webftp gebruiken
heb je deze ook al geprobeerd om bestanden te uploaden
ik neem aan dat het om een website gaat die u wil uploaden
en wat gebeurt als je eventueel een ander ftp programma gebruikt
mvg, Piotje

Ik kon niet vinden waar ik deze vraag kon stellen, dit leek me de meest aangewezen plek.
Ik probeer via een FTP programma bestanden naar een server (niet van Ziggo) te uploaden. Met geen enkel andere server is dat een probleem alleen met deze lukt het me opeens niet. Ik heb gekeken naar de router, firewall, alle mogelijke beveiligingen. Ook heb ik het op een andere computer hier in huis geprobeerd, ik krijg geen contact met deze server:

STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Getting listing ""...
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Resolving host name www.wned.nl (http://www.wned.nl)...
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Host name www.wned.nl (http://www.wned.nl) resolved: ip = 85.17.152.134.
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Connecting to FTP server... www.wned.nl:21 (http://www.wned.nl:21) (ip = 85.17.152.134)...
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Socket connected. Waiting for welcome message...
ERROR:> [20-12-2010 11:09:02] Control connection closed.
STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Waiting 30 seconds...

Ik heb contact gehad met de provider, deze heeft ook alles doorgelicht maar komt niets tegen. Het vreemde is dat het vanaf een andere locatie, geen Ziggo gebied, wel lukt. En via de website van de server (wned.nl) lukt het ook.
Wie o wie kan me vertellen wat er fout gaat.
Alvast hartelijk dank, groeten van een wanhopige Ziggo abonnee
Frank

wned
23 december 2010, 09:45
Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat dit probleem bij Ziggo ligt? De connectie komt tot stand vanaf de TS t/m de server, en pas daarna word de connectie verbroken. Onderbouw eens het hoe en waarom? Lijkt nu meer een loze kreet die je hier neersmijt.

Als dit een probleem/blokkade aan de Ziggo zijde zou zijn, dan zou de connectie tot op de server waarschijnlijk in zijn geheel niet tot stand komen. Wat staat er in de logging van de server vermeld?

Omdat er op de server geen blokkade zit!!!, zoals ik al eerder zij, ik en vele andere klanten gebruiken ziggo en als ik met de klant zijn gegevens hier probeer, met Ziggo, dan is er geen enkel probleem. Ook de klant heeft hier mee gekeken.

wned
23 december 2010, 09:45
bij deze W***.nl ( de provider) kan je ook webftp gebruiken
heb je deze ook al geprobeerd om bestanden te uploaden
ik neem aan dat het om een website gaat die u wil uploaden
en wat gebeurt als je eventueel een ander ftp programma gebruikt
mvg, Piotje

webftp werkt bij de klant. Ook een andere ftp programma is geprobeert maar werkt ook niet.

BertK
23 december 2010, 10:25
Wanneer het via webftp werkt en ergens anders ook,
kan dan niet een instelling in het FTP programma van
de klant voor problemen zorgen?
Zoals passieve mode en poort mode??

wned
23 december 2010, 10:33
Wanneer het via webftp werkt en ergens anders ook,
kan dan niet een instelling in het FTP programma van
de klant voor problemen zorgen?
Zoals passieve mode en poort mode??

Ook passief is getest.

BertK
23 december 2010, 10:52
Ook al eens de optie probeert om de PC direct
op het modem aan te sluiten?

Misschien is het verstandig om een via Teamviewer eens
op de PC van de klant te kijken waar het probleem zit..

Excalibur
23 december 2010, 20:16
Omdat er op de server geen blokkade zit!!!, zoals ik al eerder zij, ik en vele andere klanten gebruiken ziggo en als ik met de klant zijn gegevens hier probeer, met Ziggo, dan is er geen enkel probleem. Ook de klant heeft hier mee gekeken.
Dat er geen blokkade aanwezig is op connectie niveau blijkt al uit het feit dat de connnectie op zich wel tot stand komt. Om die reden denk ik, op basis van de informatie in dit topic dat geen sprake is van een harde blokkade.

De connectie komt tot stand, maar word om onduidelijke redenen verbroken. Dat kan naar mijn mening een probleem zijn aan de server kant, of aan de client kant, bijvoorbeeld een configuratie probleem. Om die reden was ik benieuwd wat de logging van de server aangeeft, misschien dat daaruit blijkt waarom de connectie afgebroken word.

De tip die hierboven al gegeven is, of het zonder de router wel werkt is een bruikbare tip, wellicht dat de configuratie van de router er iets mee te maken heeft.

ghai
23 december 2010, 23:37
even off-topic

omdat het hier toch gaat over ftp even een vraagje. ik zoek een ftp server waarbij ik kan instellen welke tijden, bv alleen 's nachts of op bepaalde tijden. iemand iets kan downloaden, je hebt het wel maar kan niet meer op de naam komen
bvd

frank.duijn
24 december 2010, 10:10
En rechtstreeks op het modem zonder router.
Werkt dat ook niet of...

Gr bas

Ik heb net de router er tussenuit gehaald en had goede hoop, maar helaas, de melding blijft hetzelfde. Dat is het dus ook niet.
Verder heb ik ook een ander programma geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
Met webftp lukt het overigens WEL. Ik zie nu dat het al gemeld is.
Wat me overigens verbaasd is dat, als ik ipv poort 21 poort 80 erin zet de melding anders wordt,nl:

STATUS:> [24-12-2010 10:05:51] Getting listing ""...
STATUS:> [24-12-2010 10:05:51] Resolving host name www.wned.nl (http://www.wned.nl)...
STATUS:> [24-12-2010 10:05:51] Host name www.wned.nl (http://www.wned.nl) resolved: ip = 85.17.152.134.
STATUS:> [24-12-2010 10:05:51] Connecting to FTP server... www.wned.nl:80 (http://www.wned.nl:80) (ip = 85.17.152.134)...
STATUS:> [24-12-2010 10:05:51] Socket connected. Waiting for welcome message...
ERROR:> [24-12-2010 10:06:52] Timeout (60000 ms) occurred on receiving server response.
STATUS:> [24-12-2010 10:06:52] Waiting 30 seconds...

kan dit er iets mee te maken hebben of zit ik in al mijn onwetendheid er heel verkeerde dingen bij te halen?
Heeft iemand enig idee?
Met vriendelijke groeten Frank

Uniseat
24 december 2010, 16:53
Er zijn online sites waar je een poort test kan doen.
Ik neem aan dat je de inkomende poort wel sluit.(poort 80, ivm virussen ed)
Uitgaand moet ie open staan anders kan je niet browsen ed.

Misschien eef in veilige modus opstarten met netwerk ondersteuning en dan nog eens testen.(firewall en antivirus uit)

Gr bas

Excalibur
28 december 2010, 09:41
Het werkt direct op het modem ook niet. Dan kan het nog steeds een probleem aan server of client kant zijn.

Het kan bijvoorbeeld ook een firewall zijn die dwars zit (ook op de client). De loggings van de server zouden hier wellicht meer duidelijkheid over kunnen bieden, maar voor die informatie zijn we afhankelijk van de provider, en die blijft de laatste dagen angstvallig stil.

BertK
28 december 2010, 10:04
Ik vermoed ook dat het probleem op de Client PC is.

WebFTP over poort 80 werkt. FTP op een andere PC
werkt ook.

Via de FTP client kan hij verbinding maken naar de server
maar zo gauw de server probeert te controleren, dus als
hij iets terugstuurt naar de Client over Poort 21 gaat het mis.

Misschien dat de klant een internet security programma
heeft draaien? Voor FTP moet je altijd 2 porten open zetten..
De Communicatie poort en -1 dus in dit geval
moet poort 21 en 20 open staan voor communicatie.
Bij heel veel Internetsecurity programma's moet je dit handmatig
instellen. Dus zoals Excalibur aangeeft was het makkelijk om over
login gegevens te beschikken om het te kunnen testen of via
Teamviewer eens op de client PC te kunnen kijken.

wned
6 maart 2011, 16:49
Het werkt direct op het modem ook niet. Dan kan het nog steeds een probleem aan server of client kant zijn.

Het kan bijvoorbeeld ook een firewall zijn die dwars zit (ook op de client). De loggings van de server zouden hier wellicht meer duidelijkheid over kunnen bieden, maar voor die informatie zijn we afhankelijk van de provider, en die blijft de laatste dagen angstvallig stil.

Dit heeft te maken omdat het opgelost is bij de klant zonder een aanpassing op onze servers. Het zou mooi zijn als de oplossing hier word geplaatst.