View Full Version : Storingen NLD 1 & 2 HD

lex333
5 juni 2010, 14:11
ik heb een probleem, met een panasonic TX-L37S20E en een CI+ kaart.
Ned 1 & 2 HD problemen slecht beeld happeringen soms even helemaal geen signaal. Met NLD 3 HD en eurosport HD geen problemen. Dus je zou zeggen geen probleem bij mij in huis. Ook op de rest van de zenders geen problemen...
TV Direct op de AOP aangesloten met een 1.5 mtr kabelkeur coax gebruikt, signaal sterkte 10 (van de 10) en kwaliteit die elke keer op en neer gaat en dan schiet ineens de BER ook omhoog als de kwaliteit onder de 6 komt.
Als de BER omhoog schiet blijft de signaal sterkte wel op 10 staan.

De postcode is 3741 netwerk ID: 5555 freq. 372 Mhz.

Wat met gisterenavond wel opviel is dat na 22:00 de problemen als sneeuw voor de zon waren verdween, heel vreemd probleem... ervaren meer mensen dit?

Maccerjack
9 juni 2010, 12:47
Wat met gisterenavond wel opviel is dat na 22:00 de problemen als sneeuw voor de zon waren verdween, heel vreemd probleem... ervaren meer mensen dit?

Ik heb hier hetzelfde probleem, alleen bij NL1 en 2, NL 3 en de rest van de zenders werken perfect... Weet iemand waar dit aan ligt?

eklaassens
9 juni 2010, 13:53
Tja, ik heb exact dezelfde problemen. Ook al eerder hier gepost trouwens. De reacties toen waren dat het wel aan mijn bekabeling moest liggen. Ik heb daar betere stekkers op gezet, en nu is het beeld inderdaad acceptabel.
Blijft het feit dat de slechte kwaliteit ineens begon na een half jaar probleemloos HD beeld met een CI+ module. Vreemd, zeker nu er meer mensen zijn met dezelfde problemen......

lex333
10 juni 2010, 11:17
Ik moet eerlijk zeggen dat de problemen sinds maandag/dinsdag ineens niet meer voor zijn gekomen, misschien hebben ze toch iets gevoden... who knows...:?

athos
11 juni 2010, 19:04
Sinds een paar weken ook een blokkerig beeld op NL 1 & 2.
Heeft bijna een jaar perfect gewerkt, Humax 5050C. Opeens dus probleem van blokkerig beeld. Geen verandering aan bekabeling toegepast. Signaal ca. 48%, kwaliteit 90%.
Helpdesk Ziggo is lachertje, vertelde dat ik maar een nieuwe HDMI kabel moest kopen (zit een kabel van bijna 100 euro op). Volgens helpdesk slijten deze kabels van binnen... Lachertje dus.

remcoaak
11 juni 2010, 19:50
Sinds afgelopen maandag ineens alleen op NL 1 en 2 HD. postcode 3544. decoder samsung h360.

Ziggo WebTeam Linda
12 juni 2010, 18:01
Het is bij ons bekent dat er problemen zijn met de HD-zenders na het verplaatsen van deze zenders.
De problemen zouden op te lossen moeten zijn door de decoder terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw te zoeken.
Voor de mensen die gebruik maken van de CI+ module is tevens het advies om de nieuwste software te downloaden en te installeren in de tv.
Hierover valt meer te lezen op de website van de fabrikant.

Daarnaast is goede bekabeling essentieel voor een goede ontvangst van de zenders.

Bekijk deze link (http://www.stai.nl/watiser2.htm) eens voor adviezen over goede kabels.

Met vriendelijke groet,
Linda, Webteam Ziggo

athos
14 juni 2010, 13:55
Beste Linda,

Het is dus bekend dat er problemen met NL 1 & NL 2 zijn na de zender wisseling. Dat moet ook wel bekend zijn, aangezien ik niet de enige ben.
Fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken had ik al gedaan na de zender wisseling. De gebruikte kabels zijn van topkwaliteit. Daarnaast heb ik ruim een jaar geleden e.e.a. geinstallerd, en nooit problemen gehad. Ook het feit dat het overdag minder problematisch is (een lagere BER waarde) en s'avonds veel erger (hogere BER waarde) doet mij toch vermoeden dat er wat anders aan de hand is. In de avond wordt naar mijn mening de kabel veel intensiever gebruikt (internet/bellen). Misschien zit daar wel een mogelijk probleem. Het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat ik de reeds aanwezige topkabel ga vervangen voor dezelfde top kabel.
Ik hoop dat Ziggo zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en in ieder geval aandacht wil besteden aan een oplossing. De eerder genoemde reactie van een helpdesk medewerker, dat de HDMI kabel wel eens versleten kon zijn doet mij het ergste vermoeden. Ik woon trouwens in postcode gebied 2377.

Droopy
14 juni 2010, 15:19
Het is weer drama vanmiddag met ned1 HD. BER begon met 100, nu over 2000.

remcoaak
14 juni 2010, 21:20
ik sluit mij aan bij de reactie van Athos. Terug zetten naar fabrieksinstellingen van de decoder helpt niks.

nschoot
14 juni 2010, 22:35
Ik heb gisteren (zondag) nog prima alle WK wedstrijden op NL1 HD gekeken. Toen ik vanmiddag de wedstrijd van Nederland wilde kijken was beeld opeens blokkerig, haperig (geluid OK)... Ook NL2 HD en ook History HD overigens. NL3 HD, Discovery HD, EurosportHD, SBS6 HD, etc. allemaal prima.

Vanavond is het nog erger.... Ik zie bijna niets meer, alleen maar veel groene blokken...

Niks aan m'n bekabeling oid veranderd... Maar ik ben dus niet de enige :-/

Heb een FloppyDTV decoder

[edit] Sorry, ik zie net dat ik in het verkeerde "gebied" heb gepost.... ik crosspost in @Home... FYI: Het lijkt dus landelijk te zijn :cool:

Droopy
15 juni 2010, 20:52
Klantenservice geeft aan dat dit een bekend probleem is en komt met het standaard fabrieksinstellingen verhaaltje. Dit helpt natuurlijk niet. Misschien dan maar massaal klagen bij de klantenservice? Ben toch benieuwd wat Ziggo bedoelt met: "Ben jij WK ready?"

tasso
16 juni 2010, 09:33
Wordt een beetje moe van die houding van ziggo. Het ligt altijd aan je bekabeling of je telefoon staat te dichtbij. Nooit problemen gehad en na de update van mijn samsung 360 alleen maar ellende met de zenders ned 1,2. nederland 3 en de rest doet het prima alleen de hd zender history channel is ook niet te best. Maar goed aan wie ligt dit probleem nu. Ziggo verschuilt zicht elke keer achter die fantastische kabelkeur site. Nee mijn hd pakket van ziggo gaat zowieso de deur uit want vindt dat echt die 6 euro niet waard voor die paar geupscalde zenders. Maar wat ik wil zeggen dat ziggo echt eens moet helpen in plaats van alleen maar waardeloze adviezen te geven waar je echt niks aan hebt.

Bullet NL
16 juni 2010, 11:01
Wordt een beetje moe van die houding van ziggo. Het ligt altijd aan je bekabeling of je telefoon staat te dichtbij. Nooit problemen gehad en na de update van mijn samsung 360 alleen maar ellende met de zenders ned 1,2. nederland 3 en de rest doet het prima alleen de hd zender history channel is ook niet te best. Maar goed aan wie ligt dit probleem nu. Ziggo verschuilt zicht elke keer achter die fantastische kabelkeur site. Nee mijn hd pakket van ziggo gaat zowieso de deur uit want vindt dat echt die 6 euro niet waard voor die paar geupscalde zenders. Maar wat ik wil zeggen dat ziggo echt eens moet helpen in plaats van alleen maar waardeloze adviezen te geven waar je echt niks aan hebt.

Ook ik heb in het verleden problemen gekregen (blokjes) na de update van de samsung firmware. het leek net alsof de decoder signaal kritischer was geworden. Alle kabels nagekeken, een aantal connectoren vervangen en het beeld is daarna weer prima. Bleek in mijn geval dus echt aan de kabels te liggen.

Maccerjack
16 juni 2010, 13:12
Het is gewoon een feit dat de signaalsterkte van NL1 en 2 veel minder is dan die van alle andere zenders. Ik had nog een versterker liggen en heb die er tussen gezet, sinds dien heb ik geen probleem meer. Wist overigens niet dat een (analoge) versterker ook het digitale signaal kon versterken maar misschien dat een techneut hier iets over kan roepen...

Het vervangen van kabels heeft bij mij geen enkel resultaat opgeleverd overigens...

tasso
16 juni 2010, 15:10
wat kost een beetje versterker en waar plaats je die in je huiskamer of waar hij binnenkomt in de meterkast.

Bullet NL
16 juni 2010, 16:28
wat kost een beetje versterker en waar plaats je die in je huiskamer of waar hij binnenkomt in de meterkast.

Een kabelkeur versteker die +/- 4 dB versterking bied op 4 uitgangen zit in de winkel rond de 50 euro. Op internet kan je iets goedkoper uit zijn.

Hirschmann is wat duurder, deze modellen zitten zo rond de 80 tot 120 euro. waarbij de laatste een versterking heeft van rond de 11 dB

Een kabelversteker plaats je altijd zo dicht mogelijk bij het AOP (veel al in de meter kast) al dan niet na of voor het internet/telefonie filter.

remcoaak
16 juni 2010, 22:19
Versterker geplaatst, probleem lijkt hier nu verholpen. Wel gek dat het eerst zonder problemen werkte, maar mij hoor je voorlopig niet meer.

nschoot
17 juni 2010, 02:29
Dit was inderdaad ook voor mij de gouden aanwijzing! Ik heb al jaren een versterker op de coax-verbinding zitten, om zo het signaal (analoog) naar de andere verdiepingen in mijn huis te maken. (waar ik in de praktijk eigenlijk nooit TV kijk)

Ik heb de versterker eruit gehaald en nu is het beeld prima!

Dus:
- OF de vesterker is kapot gegaan en maakt het beeld nu stuk,
- OF er is iets gewijzigd aan NL1 HD/NL2 HD/History HD waardoor mijn vesterker niet langer bruikbaar is voor deze 3 kanalen.

Ik heb overigens een el-cheapo ELRO coax vesterker gebruikt.

Anyway, ik kijk voetbal wel zonder versterker en kijk even wat er gebeurt als ik een onversterkte splitter gebruik... Of misschien toch een nieuwe vesterker...

tasso
17 juni 2010, 09:33
Hoe sluit je dit aan is dit makkelijk ben echt een leek wat dat betreft. Kan ik een splitter ophangen in de meterkast en dan de kabel die binnenkomt van de antenne die aansluiten op de splitter en dan aan de andere kant van de versterker weer de kabels die naar de woonkamer en de bovenverdieping gaan aansluiten.

Bullet NL
17 juni 2010, 11:47
Hoe sluit je dit aan is dit makkelijk ben echt een leek wat dat betreft. Kan ik een splitter ophangen in de meterkast en dan de kabel die binnenkomt van de antenne die aansluiten op de splitter en dan aan de andere kant van de versterker weer de kabels die naar de woonkamer en de bovenverdieping gaan aansluiten.

Je hebt grof weg twee situaties, met en zonder kabel internet.

De doos waar de COAX kabel op binnen komt noemen we het AOP, abonnee overname punt, zonder kabelinternet kan je hier de versterker direct achter plaatsen om vervolgens de kabels van de verschillende kamers aan te sluiten, (eventueel met rijg of einddozen)
Heb je kabel internet dan komt na het AOP eerst een filter die het internet signaal filtert, dus dan krijg je AOP - Filter - Kabelversterker - kabels naar de verschillende (rijg of) eind dozen

athos
17 juni 2010, 11:50
Gisteravond probleemloos NL1 en 2 in HD zitten kijken, na drie weken storing. Signaal sterkte 48%, kwaliteit 100% en een BER van 0.
Schiet mij maar lek. Geen kabels vervangen, geen versterker geplaatst (zat er al tussen, kabels zijn al top).
Eens kijken hoe lang dit goed blijft gaan.

RHoorn
18 juni 2010, 01:39
Postcode gebied 2252 Voorschoten. Hier ook hetzelfde probleem,vooral bij NLD 1 en 2, maar heb het ook bij de andere HD zenders. Kabels is een onzin, direct op de aansluit doos gezet, heb kabels met goudontacten, andere kabels er tussen, maakt niet uit. Daarbij is het ook niet continu, maar het wereldkampioenschap kan je niet HD bekijken. Ik heb dus een blokkerig beeld, beeld blijft ook in blokken vast staan, af en toe helemaal geen signaal foutmelding E37 en E48. Fabrieksinstellingen opnieuw geladen, waarbij de eerste keer NLD 1 en 2 helemaal niet geladen werden vanwege geen signaal, maar helpt allemaal niet. Vanavond heb ik studiovoetbal zonder storing kunnen kijken, daarvor een dikke ramp. Samsung DCB-H360R. Alle adviezen geprobeert, behalve de decoder te vervangen, maar dat kan alleen door een nieuwe te kopen. Ben nog aan het brainstormen met mezelf.

Als iemand het weet hoor ik het graag.

Groet Ruud

miepie62
19 juni 2010, 10:49
Sinds een paar weken ook een blokkerig beeld op NL 1 & 2.
Heeft bijna een jaar perfect gewerkt, Humax 5050C. Opeens dus probleem van blokkerig beeld. Geen verandering aan bekabeling toegepast. Signaal ca. 48%, kwaliteit 90%.
Helpdesk Ziggo is lachertje, vertelde dat ik maar een nieuwe HDMI kabel moest kopen (zit een kabel van bijna 100 euro op). Volgens helpdesk slijten deze kabels van binnen... Lachertje dus.
Ook hier zo ongeveer sinds de start van het WK-voetbal s'middags en s'avonds tot 22-23 uur storingen op NL1, NL2 en soms NL3.
De rest van de dag prima beeld.
Volgens Ziggo is dit vanwege slechte kabels, ook wij hebben dure kabels, dus goed.
Het verklaart volgens mij ook niet het verschil in beeld gedurende de dag.

dreamworks
20 juni 2010, 11:55
Postcode 1724 heeft hier ook last van gehad. Bij Ziggo kreeg ik zelfs te horen dat ik een kabel van 15 meter moest gebruiken...:?.
Ik weet niet of ik dit soort antwoorden dan echt serieus moet gaan nemen. Bij mijn buurman nagevraagd of hij er ook last van had, en ja die had er ook last van. Na een klein uurtje was de storing alweer verholpen. Ik heb geen dure doorvoerkabels, behalve mijn HDMI kabels, maar ik vind de antwoorden van de klantenservice van Ziggo echt pure nonsens. Zeker als ik krijg te horen dat ik een kabel van 15 meter moet gebruiken....:no:

mikkelnl
20 juni 2010, 16:17
Ook hier vergelijkbare problemen, en heb inmiddels zo'n beetje alles wel geprobeerd.

Heb een Cisco 8455DVB. Sinds een paar dagen stottert het beeld bij vooral (maar niet uitsluitend) Ned1 HD en Ned2 HD. Maar dus ook op andere kanalen krijg ik soms het oranje scherm heel kort te zien met de code dat het signaal te zwak is.

Als ik via het Cisco menu naar Instellingen > Info ga, dan is zowel signaal als kwaliteit 100%, of soms staat signaal op 0%, kwaliteit op 49% en BER op 7.5E-5.

Er is geen pijl op te trekken. Een signaal van 0% lijkt mij erg sterk, want ook dan kan ik soms gewoon Ned1 HD kijken.

Heb alles geprobeerd, splitters er uit, versterkers er uit, Cisco direct op punt van binnenkomst... Alles maakt niks uit.

Ben er vrij zeker van dat dit niet aan mijn kant zit: van de ene op de andere dag (ik schat vanaf 18/6/2010) is dit gebeurd, en het lijkt dus erg op de andere meldingen in dit topic.

Dus kortom; soms kan ik probleemloos kijken, soms voor geen meter...

Géén idee :?:

mesa57
20 juni 2010, 16:29
Heb alles geprobeerd, splitters er uit, versterkers er uit, Cisco direct op punt van binnenkomst... Alles maakt niks uit.
Als je op die manier hebt vastgesteld dat het niet aan je bekabeling ligt, en veel mensen doen dat niet, kun je met gerust hart een monteur bestellen. Leg aan de HD uit dat je de problemen ook hebt als je de cisco direct op hety AOP aansluit.

Ziggo WebTeam Jelle
20 juni 2010, 16:38
graag zou ik willen weten of er ook problemen zijn met de volgende zenders:

Nederland 1 en 2 HD (zender 1 en 2)
Nederland 1 en 2 HD (zender 61 en 62)
Etalagekanaal (zender 13)
Slam!TV (kanaal 356) *Deze zit alleen in het muziek pakket of digitaal totaal pakket.

lex333
20 juni 2010, 16:45

Nederland 1 en 2 NIET HD (zender 61 en 62)
Slam!TV (kanaal 356) *Deze zit alleen in het muziek pakket of digitaal totaal pakket.

Hallo Jelle,

zender 1 en 2 geven problemen
zender 61 en 62 geven geen problemen
zender 13 kan ik je niet vertellen
Zender 356 heb ik niet...

Ik moet wel zeggen afgelopen vrijdag was het voetbal op HD niet te kijken om de 30 sec een hapering blokken .e.d. SD kanaal (901) geen probleem

Ik zit nu (zondag) al 3 uur op nld 1. (zender 1) te kijken en tot nu toe geen geen problemen meer gezien... (iets aangepast??)

alex

ArChie
20 juni 2010, 16:45
Nederland 1 en 2 NIET HD (zender 61 en 62)

Nederland 1 en 2 op LCN 61 en 62 zijn juist wel HD kanalen in Ziggo/Casema/Multikabel gebied.

Ziggo WebTeam Jelle
20 juni 2010, 16:58
Nederland 1 en 2 op LCN 61 en 62 zijn juist wel HD kanalen in Ziggo/Casema/Multikabel gebied.

Is inderdaad zo... ik heb het aangepast. bedankt!

JanvdB
20 juni 2010, 19:22
In postcodegebied 2332PH geen enkel probleem.
Loewe Compose met alphacrypt 3.16.
Jan vd B

stitch_duck
20 juni 2010, 21:52

Bij al deze zenders bij mij:
Signaal 100%
Kwaliteit schommelend tot wel 24%
BER oplopend
Verdeler/versterker (geleverd bij de Cisco) direct aangesloten op het AOP
Kabelkeur coax van 3 meter.
Vandaag Hirschmann coax kabel besteld, maar ik vrees dat dat weggegooid geld is als ik zo de berichten hier lees.

mikkelnl
20 juni 2010, 23:17

Heb momenteel OVERAL haperingen. Dat is sinds 20.30uur.

Weet niet meer wat te doen nu, heb echt alles al geprobeerd.

mikkelnl
21 juni 2010, 00:09
Nieuw bijkomend probleem:

Het lijkt of mijn HDMI uitgang van de Cisco niets meer doet; ik heb nu alleen nog beeld via de Scart uitgang...........

Pfffffff...

Fabrieksinstellingen terugzetten kan ook niet meer: na het vinden van de kanalen druk ik op OK en dan geeft 'ie een 'onbekend probleem' en switcht 'ie weer terug naar de oude instellingen.

Droopy
21 juni 2010, 14:48

Hallo Jelle,

Deze geven allemaal een BER > 0 , fluctueert gedurende de dag tussen 200 en 1000, signaalsterkte tussen 60 en 70%. Lijkt me een issue met de TS

Slam heb ik niet.

Ter vergelijking Eurosport HD: BER = 0, signaalsterkte 95-100%

Pio
21 juni 2010, 15:25
Ik heb hier (2661) ook last van artefacts in beeld op Ned1HD. Vreemd genoeg alleen tijdens voetbal. Ongeveer 3 tot 4 keer per speelhelft, soms voor 2 seconden en de andere keer wel 20 seconden achter elkaar. Ook de melding geen signaal verschijnt dan soms. Tussen de wedstrijden nog nooit storing gezien. Dit alles op een Humax 5050 (Samsung 360 zit vast :evil:).
Gisteren de coax ververvangen van een Monster van 2 meter naar een stukje Hirschmann van ongeveer 70cm en tot mijn verbazing ging de signaalsterkte van 63% naar 70%. Helaas nog geen minuut daarna weer blokjes ed. Dus dat was niet de oorzaak. Gisteravond echter geen enkel probleem meer gezien tijdens de wedstrijden dus ik vermoed dat het misschien toch in het signaal zit/zat.

mikkelnl
21 juni 2010, 20:51
Na mijn eerdere berichten blijkt vandaag alles spontaan weer te werken. (even) geen haperingen, en hdmi doet het weer.

WTF??? :shock:

Signaal sterkte blijft raar: 0%
Kwaliteit staat op 100%

Ben benieuwd, ik verwacht nl. dat vanavond alles weer gaat haperen, zoals het sinds zaterdag al is: vanaf ca. 20.30u begint het haperen, en rond 22.00u is het niet meer te kijken.

stitch_duck
23 juni 2010, 09:29
Bij al deze zenders bij mij:
Signaal 100%
Kwaliteit schommelend tot wel 24%
BER oplopend
Verdeler/versterker (geleverd bij de Cisco) direct aangesloten op het AOP
Kabelkeur coax van 3 meter.
Vandaag Hirschmann coax kabel besteld, maar ik vrees dat dat weggegooid geld is als ik zo de berichten hier lees.
Zoals verwacht geen verbeteringen met de Hirschmann kabel. :censored:

Cinemanno
24 juni 2010, 19:06
En nu bij mij ook weer storingen op HD Ned 1 en HD Ned 2 bij de wedstrijd van Italie Slowakije. HD Ned 3 is wel goed. Wordt toch wel moe van die onvoorspelbaarheid. Waarom zitten die zneders op zo'n enorm hoge frequentie? Dat verhoogt de kans op slecht beeld alleen maar.

RHoorn
25 juni 2010, 00:27
De laatste dagen hebben we een redelijk stabiel beeld. Er is trouwens geen onderscheid tussen NLD 1 & 2 zender 1 en 2 en die op 61 en 62 en ik heb zelfs de standaard digitale nog ingesteld staan. Achter elkaar, met de hoop tijdens een voetbalwedstrijd, als het fenomeen optreed, toch nog beeld op te pakken, maar maakt niks uit.
Maar niet teveel klagen, heel af en toe kreeg ik vanavond nog wat blokjes onder in het scherm. Ik heb dus nog geen nieuwe decoder gekocht.
Wat trouwens ook wel aardig is, en ik weet niet of dat bij de anderen ook is, soms als je zapped, krijg je ook twee zenders over elkaar, of blijft de zender ook staan. Je selecteert RTL4 en NLD 1 blijft in "beeld". (als je blokjes hebt). Ik heb dus ook niet het gevoel dat het binnen zit, maar wat ik nog ga proberen, de decoder staat in een kast, met de rest van de apparatuur, misschien kan het apparaat zijn warmte niet kwijt. Aan de andere kant ook onzin, want dan zou het juist meer voorkomen als de decoder langer aanstaat, en dat is niet zo.

Groet Ruud[/QUOTE]

tasso
25 juni 2010, 10:02
Heb al een klacht neergelegt bij ziggo over de slechte kwaliteit van 1,2 en dat is nu een week geleden. En ja typisch ziggo laten niks meer horen. Je kan alles zo afsluiten dan zijn ze er als de kippen bij maar als je dan problemen hebt dan geven ze niet thuis. Heb nu sinds 1 week zelfs boven problemen op de tv.
rtl 4.5.en sbs6 zie ik niet eens en de rest is wel goed. Daarvoor altijd goed gedaan en ineens van de 1 op ander dag alleen maar gezeur. Heb dat kastje de deur uitgegooid en kijk nu gewoon weer ouderwets analoog.

JayDie
25 juni 2010, 10:18
Yep, ook hier sinds afgelopen woensdag (23 juni 2010) ofzo af en toe storingen (slepende blokken, etc). Daarvoor nergens last van gehad.

Tevens storing op RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica, maar dat is een ander topic (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=282936&postcount=9):shock:

drosth
26 juni 2010, 09:36
Sinds een week hier in postcode gebied 4105 ook drama. De middagwedstrijd van het WK is gewoon niet te zien. Doorlopend staat het beeld stil of zijn er zoveel blokken in beeld dat het echt niet te volgen is. 's Avonds is het beeld uitstekend!! Het lijkt me dus duidelijk dat dit probleem NIET bij de klant (mij) zit.

miepie62
26 juni 2010, 14:33
Bij ons blijft het ook drama en Ziggo blijft erbij dat het aan de kabels ligt:roll:

JayDie
26 juni 2010, 15:42
Het lijkt me dus duidelijk dat dit probleem NIET bij de klant (mij) zit.
Precies! Overbelasting? Al zou je dan verwachten dat het 's avonds slecht is... :?

Bij ons blijft het ook drama en Ziggo blijft erbij dat het aan de kabels ligt:roll:
Hoe verklaren ze dan dat het pas sinds afgelopen week is? Kabels ineens dramatisch achteruit gegaan?! :shock:

thomas999
26 juni 2010, 20:46
Hoe verklaren ze dan dat het pas sinds afgelopen week is? Kabels ineens dramatisch achteruit gegaan?! :shock:

Kan heel goed:
- Zijn er Digitenne of C2000 masten (voor politie/brandweer) in gebruik genomen?
- Heeft iemend in de buurt een slechte DECT telefoon aangeschaft?
- Is iemand een piratenzender begonnen?
E.e.a hoeft niet op precies dezelfde frequentie uit te zenden om storingen (instraling op je kabels of connectors) te veroorzaken.

Tenslotte kan het ook aan het Ziggo signaal liggen, maar in 95% van de gevallen ligt het aan de huisinstallatie, dus dat ze dat eerst noemen is niet zo vreemd.

mesa57
26 juni 2010, 21:10
IK ben benieuwd of de hikjes in ned1/2/3 dit weekend opgelost zijn.

miepie62
27 juni 2010, 09:49
Kan heel goed:
- Zijn er Digitenne of C2000 masten (voor politie/brandweer) in gebruik genomen?
E.e.a hoeft niet op precies dezelfde frequentie uit te zenden om storingen (instraling op je kabels of connectors) te veroorzaken.

Tenslotte kan het ook aan het Ziggo signaal liggen, maar in 95% van de gevallen ligt het aan de huisinstallatie, dus dat ze dat eerst noemen is niet zo vreemd.
Maar hoe kun je dan verklaren dat het niet de hele dag is.
Vooral tijdens de wedstrijden van de WK hebben wij problemen.

Hebbes
27 juni 2010, 10:12
Hier precies het zelfde. Gisteren gewoon naar voetbal gekeken en nu vandaag is Ned 1 en Ned 2 niet om aan te gluren. Ik zit in Rijswijk 2286

mikkelnl
27 juni 2010, 10:16
Maar hoe kun je dan verklaren dat het niet de hele dag is.
Vooral tijdens de wedstrijden van de WK hebben wij problemen.

Los daar van, ik geloof er helemaal niks van dat het aan 'omstandigheden' ligt bij de gebruiker; het is wel héél toevallig dat dat soort storingsbronnen spontaan ontstaan tegelijk bij meerdere klanten.

Ik heb sinds een paar dagen geen haperingen meer, en niks veranderd aan bekabeling ofzo. Wel is sinds de problemen van vorige week (wegvallend signaal op alle kanalen) altijd de signaalsterkte 0% en de kwaliteit 100%. Als iemand dat kan verklaren? :)

Hebbes
27 juni 2010, 10:49
Kan heel goed:

Alles is mogelijk, maar van dit soort antwoorden begin ik een beetje moe te worden. Het feit is dat de ontvangstkwaliteit erg wisselend is. Ik heb nu niks en ook nada aan ned 1 HD en Ned 2 HD omdat de ber rond de 800 zit. Straks met een beetje mazzel is het 0 en dan is het weer OK. De rest van de HD zenders zijn prima. Dus leg het mij maar uit.

JayDie
27 juni 2010, 12:25
Los daar van, ik geloof er helemaal niks van dat het aan 'omstandigheden' ligt bij de gebruiker; het is wel héél toevallig dat dat soort storingsbronnen spontaan ontstaan tegelijk bij meerdere klanten.

Precies! Vreemd dat wanneer mijn buurman een slechte DECT heeft gekocht men aan de andere kant van het land precies dezelfde problemen ervaart...

Nee, ik denk dat men dan nu in die 5% moet zoeken!

Ik heb sinds een paar dagen geen haperingen meer, en niks veranderd aan bekabeling ofzo.
Je buurman gestopt met z'n piratenzender? :applause:

mesa57
27 juni 2010, 12:51
Wat me opvalt is het volgende :
Ned1/2 HD zitten in TS 27 en die zit op een behoorlijk hoge frequentie : 826 Mhz.
Nu geeft mijn TV de signaalsterkte aan middels een qam agc faktor die de benodigde versterking aangeeft. Voor de meeste kanalen is dat ongeveer -80, dwz dat hij het signaal moet verzwakken. Dat zou best kunnen, want er hangt nog een versterker tussen.

Maar als ik nu bij ned1/2 HD kijk staat de versterking opeens op +8
Dat geldt ook voor het Etalagekanaal in dezelfde transportstream.

Volgens heb ik nog wat andere TS-en met een hoge frequentie opgezocht : TS-1 op 834Mhz en TS-22 op 770Mhz.

TS-1 signaalversterking : +22 (o.a. Ziggo preview itv)
TS-22 signaalversterking : -17 (o.a. History)

Mijn conclusie is dus dat de signaalsterkte in de hoge frequenties zeer snel afneemt. Dat komt waarschijnlijk door de installatie, hoewel ik daar alleen top kwaliteit componenten heb gebruik. Ik heb daar geen problemen mee, want het signaalniveau blijft goed genoeg. Maar ik kan me voorstellen als het niveau al op het kantje zit, de verzwakking in de hoge frequenties net genoeg is om de boel te laten omkieperen. Ik ken de discussie dat het signaalniveau er niet toe doet, maar ik heb zelf de ervaring dat als het onder een bepaald niveau komt, de BER plotseling de lucht in schiet.

Droopy
28 juni 2010, 16:41
Het is weer drama vanmiddag. BER=2000 en dat is de maximale waarde. Gisteravond weinig problemen, nu nog geen seconde goed beeld.

mikkelnl
28 juni 2010, 17:00
Denk dat mijn buurman zijn piratenzender weer op heeft staan want Nederland gaat voetballen en NED1 HD geeft weer blokjes in het beeld.

Het ligt echt aan ziggo.

Normale ned1 doet het prima.

Diepe zucht.

TFH
28 juni 2010, 18:04
ook wij hebben dure kabels, dus goed.

Da's onzin natuurlijk... In de basis klopt het wel wat je zegt, maar je zal de eerste niet zijn die mooie dure kabels en stekkers koopt en het vervolgens slecht aan elkaar zet.
Sowieso wordt Hirschmann aardig overgeschat. Heb het jaren verkocht en zo heel veel beter dan de standaard bouwmarkt/Elro kabels is het echt niet.
Helemaal humor wordt het als mensen hun 1,5 meter HDMI kabel gaan vervangen door een Monsterkabel en daarna gaan zeggen dat het beeld zo veel mooier is geworden :)

Slam!TV is sowieso slecht, maar dat heeft denk ik een andere oorzaak. Of de bitrate is nogal laag of de aanvoer is erg slecht.... Dezelfde clips zien er op andere zenders een stuk frisser uit :)

mikkelnl
28 juni 2010, 18:10
Heb gebeld met ziggo. Na het standaard verhaal over resetten, kabels, etc. Ging hij navragen. Kwam terug met de meldig dat dit bekend is. Ziggo heeft nog geen officiële melding gemaakt maar verzamelt klachten om de oorzaak te vinden.

Kortom: iedereen bellen!

arnmish
29 juni 2010, 12:51
Ook ik heb via de mail melding gemaakt van de storing en kreeg gisteren een reply van Ziggo. Had verwacht dat ze over de kabeltjes zouden beginnen maar nu was het volgens hun te wijten aan de Humax decoder die nog geupdate moest worden. Was allang gedaan en gisteren was de storing zonder iets gedaan te hebben opeens verdwenen.
Ziggo zou wat sneller en kwalitatief beter moeten reageren naar haar klanten !!!

agaat
29 juni 2010, 23:12
Sluit mij ook aan bij de opmerking van Athos. Ook bij mij werken Ned 1 en 2 niet. Ned 3, SBS6 en de andere zenders uit het HD pakket werken trouwens wel. SBS6 wel blokkerig en onrustig.
Kabels en apparatuur zijn nog geen 2 jaar oud en tot vorige week heeft het allemaal goed gewerkt.
Ik heb de Ziggo monteur zelfs in huis gehad. Alles zoals hier besproken is door hem gedaan, zenders opnieuw laten zoeken, kabels doorgemeten, software geupdated. Voor Ned 1 en 2 blijft de melding E48. Monteur heeft bevestigd dat het probleem niet in mijn huis ligt, maar bij Ziggo. Volgens de monteur wordt er hard aan gewerkt. Maar ik zou wel eens willen weten wanneer gaat het weer goed werken. En wat ik heel vreemd vind, is dat Ziggo niets over deze voor klanten zeer vervelende storing meldt. Wel het abonnmentsgeld met 2,- verhogen en i.pv. meer en/of beter leveren, niet leveren.
Mijn postcode gebied is 2719.

lex333
30 juni 2010, 00:32
Ik moet zeggen na de wedstrijd portugal - spanje geen haperingen e.d. heb gezien, zou het dan misschien opgelost zijn??? who knows...
tot nu toe happy :pompom::pompom:

mikkelnl
30 juni 2010, 00:36
Ik moet zeggen na de wedstrijd portugal - spanje geen haperingen e.d. heb gezien, zou het dan misschien opgelost zijn??? who knows...
tot nu toe happy :pompom::pompom:

Gokje: vrijdag tijdens Nederlands elftal weer haperingen... Ben benieuwd...

drosth
30 juni 2010, 09:35
Inderdaad tijdens Spanje - Portugal weer goed beeld. De eerste 20 minuten nog veel storingen, daarna perfect beeld.
De middagwedstrijd was weer Drama (inderdaad met een hoofdletter D).

Wordt er langzamerhand wel een beetje ziek van. Het is toch belachelijk dat je 's middags geeneens in HD kan kijken?

Het zou wel prettig zijn als Ziggo er wat aan ging doen.

Ach, wie weet als ik straks terug kom van vakantie. :?

mikkelnl
30 juni 2010, 21:11
Ned2 HD weer storing hier! :censored:

Bullet NL
30 juni 2010, 21:31
Ik heb hier helemaal geen problemen, ook niet tijdens wedstrijden...
Tijdens de storingen, hoe is bij jullie de BER waarde dan?

mikkelnl
1 juli 2010, 16:56
Momenteel zijn Ned1HD en Ned2HD niet te kijken hier; beeld is weg (alleen maar scrambled blokjes die stil staan), geluid hoor ik wel maar haperend.

/edit: alle andere HD kanalen doen het prima.

Ik heb hier helemaal geen problemen, ook niet tijdens wedstrijden...
Tijdens de storingen, hoe is bij jullie de BER waarde dan?

Waarde via INFO:
BER: 2.6E-3

Wat betekent BER?

mikkelnl
1 juli 2010, 22:51
Nog steeds drama, niet te kijken, al is het iets beter (ik zie nu en dan een helder beeld voor 0,5 seconden).

BER is nu: 1,8E-3

Niemand anders last?

Zo ziet het er nu bij mij uit:

http://www.youtube.com/watch?v=TWM2xRTjUkQ

en

http://www.youtube.com/watch?v=JEfS7_5elY0

CeeS
2 juli 2010, 00:09
BER is de bit-error-rate. Dat getal hoort nul te blijven.
Als je daar een hoger getal ziet staan, dan is er iets mis met de ontvangst. Meestal komt dit door storing van buitenaf door bijvoorbeeld digitenne of gsm telefoons in de buurt die storen op je huisinstallatie. Vaakt komt dat doordat pluggen niet goed genoeg afschermen of omdat er coax kabel gebruikt is die niet genoeg afschermd. Die storing kan soms op 1 kanaal (stream) optreden waardoor een aantal zenders slecht zijn, en de overige geen probleem hebben.

Er kan ook een probleem zijn in het kabelsignaal wat je huis binnenkomt. In dat geval moet/kan Ziggo het oplossen.

Zit het probleem in je huis installatie (kabels/pluggen), dan moet je dit zelf oplossen.

Je kunt om vast te stellen waar je probleem zit het beste even je digitale ontvanger als enige aansluiten op de hoofdaansluiting van je kabel. Vaak zit dat in de meterkast of in de huiskamer. Alle internet optimizers en splitters dus even tijdelijk losnemen en met een nieuwe (kabelkeur) goede kwaliteit coax tijdelijk direct op de hoofdaansluiting zetten. Is het daar wel storingvrij, dan moet je de huis installatie nakijken. Heb je daar ook dezelfde storing, dan de helpdesk bellen en vertellen dat je met een directe kabel op hoofdaansluiting zelfde storing hebt. Ze zullen dan een monteur langssturen.

mikkelnl
2 juli 2010, 14:25
Aangezien Ned1 en 2 in HD niet te kijken zijn (zie mijn youtube linkjes hierboven), heb ik maar weer 's gebeld met Ziggo.

Het probleem van ned1 en 2 in HD is vaag bekend mij Ziggo maar de status zou alweer staan op opgelost.

Mevrouw vond het maar raar, ik ook ;)

Net nog een keer geprobeerd: decoder rechtstreeks op AOP: gevolg is GEEN beeld meer op Ned 1 en Ned 2 HD: BER waarde van 9 (!!) ZOdra ik alles weer normaal aansluit (en dan zit er een versterker van Ziggo tussen) gaat het beeld wel aan, maar schokkerig met de bekende problemen, BER is dan ergens tussen 1,5 en 3,5.

Mevrouw van klantenservice besloot daarom dat een monteur het mag bekijken: maandagmiddag komt die langs, zal je net zien dat dan het signaal weer goed is ;)

agaat
2 juli 2010, 18:12
Ik heb de Ziggo monteur maandagmiddag 28 juni hier al gehad. Heeft alles doorgemeten en hij constateerde dat het niet aan mijn bekabeling ligt. Hij heeft rechtstreeks vanuit de meterkast met een lange kabel op de tv aan gesloten, maar geen verbetering. Storing zou op een "hoger plan" getild worden.
Woensdag 30 juni belde Ziggo om te vragen of mijn klachten waren opgelost. De situatie was/is nog steeds hetzelfde. Ned 1 en 2 geven als melding E48, (geen signaal) en dus niets te zien, terwijl Ned 3 het goed doet, net als SBS6, Veronica e. d andere zenders uit dat pakket.
Degene die ik aan de telefoon had zei dat deze storing doorgeven zou worden naar een andere afdelingen.
Vandaag vrijdag 2 juli, weer 2 dagen verder en er is nog steeds niets veranderd.
Ik heb de lijst met zenders nagelopen.
Deze zenders geven het signaal E48, deden het voor de software update i.v.m uitbreiding HD pakket wel.
1 /2/ 11/12/13/61/62/130/131/140/206/207/212/416/ 503/511/981/982/
Postcodegebied 2719
Ik volg dus met interesse de bevindingen op het forum.

tand
2 juli 2010, 21:19
WOW.
Ik dacht dat het alleen bij mij was.

Sinds kort een panasonic met CI+. En problemen met het ontvangen van kanalen.
Steeds storingen. En natuurlijk vandaag waardeloze N1, terwijl in de ochtend alles goed was.

Alleen met mijn storingen is geen E code. Alleen info encrypted signal. Is dat het zelfde als BER elders?
Overigens bij N1,2 krijg ik als bericht steeds door bad signal.

Storingen N1,N2 en etalage kanaal.

Gebeld met Ziggo...kreeg zoveel excuses toegeworpen. Antwoord is simpel....fout niet van Ziggo.
Tsjaa ik wil gewoon beeld krijgen en het probleem dus oplossen. Alleen excuses, maar geen oplossingen

Maar als ik het zo lees...dan betwijfel ik dat.

Cees ik ga het op jouw manier problemen. Dus rechtstreeks op ingang kabel en kijken.

Btw een van de toegeworpen excuses vanuit ziggo dat ik hoorde was dat er ZOVEEL mensen naar N1 zaten te kijken dat het signaal teveel is verdeeld waardoor het te zwak is.

Btw op de normale NON hd kanaal N1/2 in mijn oude kastje op mijn oude CRT ...is het geen probleem.

Is er iets mist met de HD kanalen? En probeert Ziggo met deze excuses wat allemaal zeer ingestudeerd klinken of zij de WK voorbij kunnen gaan zonder al te veel kleerscheuren. Misschien zijn ze gewoon nog niet klaar er voor?
Zoveel reclame maken over ben je WK ready...blijken ze het uiteindelijk zelf niet te zijn.

BTW voetbalwedstrijd kijken op een HDTV via non hd uitzending is echt een verschrikking.gelukkig heb ik mijn oude TV nog.

PS je zou denken dat Ziggo of soortgelijke bedrijven het intussen beter moeten weten. Met internet en forums als deze kan je je toch niet meer verstoppen voor problemen als dit.

mesa57
2 juli 2010, 21:56
Storingen N1,N2 en etalage kanaal.

Die zitten in dezelfde transport stream met een vrij hoge frequentie. Ik denk dat je installatie teveel verlies geeft op de hoge frequenties.

mikkelnl
2 juli 2010, 22:26
Die zitten in dezelfde transport stream met een vrij hoge frequentie. Ik denk dat je installatie teveel verlies geeft op de hoge frequenties.

En wat als je de decoder op het AOP aansluit, en nog steeds geen signaal hebt op ned1hd en ned2hd?

Ik snap niet hoevaak we hier allemaal de fout binnenshuis zoeken; het is toch wel heel opvallend dat iedereen die hier post problemen ondervindt die exact hetzelfde zijn, en enkelen van ons (ik ook ) hebben rechtstreekse aansluiting op AOP geprobeerd: zelfde problemen.

Maar goed; maandagmiddag monteur over de vloer, want ik heb sinds ca. 2 dagen helemaal geen signaal meer op n1hd en n2hd.

mesa57
2 juli 2010, 22:42
De problemen zijn vaak niet hetzelfde. Kijk naar Agaat, die heeft een heel ander probleem. Bij Tand zit de storing alleen in transportstream 27 en niet in anderen.

mikkelnl
2 juli 2010, 23:01
De problemen zijn vaak niet hetzelfde. Kijk naar Agaat, die heeft een heel ander probleem. Bij Tand zit de storing alleen in transportstream 27 en niet in anderen.

Aangezien ik niet thuis ben in deze materie kan ik alleen afgaan op gevoel, en dat zegt me dat hier 90% van de scenario's hetzelfde zijn v.w.b. de oorzaak :)

Maar goed; als iemand nog tips heeft wat ik kan melden aan de monteur maandag: graag!

Samengevat:
- Ned1HD en Ned2HD géén beeld meer.
- Oplopende BER waarden, tussen 1 en 3.
- Alle andere kanalen prima.
- Aangesloten op AOP: geen verschil.

Zijn er nog waardes uit de Cisco die ik kan noteren die zin hebben? Het zegt mij allemaal weinig :)

benst
3 juli 2010, 00:38
Sinds vanavond heb ik op alle decoders een uitvallend/storend beeld en geluid. Beeld stokt of is even geblokt, geluid valt af en toe weg. Diverse zenders, in ieder geval op bv NLD1, 2, BBC1, 2. Ik zie berr waardes op mijn Cisco die oplopen tot 3.0E-4. Af en toe is het een paar minuten ok, en dan begint het weer.

Ik heb al een decoder via een kort kabeltje op de AOP aangesloten, maar dat levert geen verbetering op. Lijkt dus van buiten te komen.

Ben

mikkelnl
3 juli 2010, 10:26
... op bv NLD1, 2 ...

Bedoel je hd kanalen?

benst
3 juli 2010, 11:02
Bedoel je hd kanalen?

Ja, NL wel. BBC natuurlijk niet. Net even gecheckt, en momenteel lijkt alles weer bij het oude te zijn. berr staat ook weer op 0.0e-6, en signaal en kwaliteit beiden op 100%.

Ben

mikkelnl
3 juli 2010, 11:49
Hier vandaag ook weer goed beeld, ber wel op 5...

Onbegrijpelijk...

benst
3 juli 2010, 11:55
Een tijdje geleden vertelde een Ziggo monteur me dat de ex-Casema installatie hier in Zandvoort nogal verouderd is. Vroeger veel storingen in de straatkasten vanwege vocht en zout. Tektiel is hun vriend. Ik geloof dat hij zei dat het nog allemaal vervangen moet worden. Misschien had te temperatuur van gisteren er wat mee te maken.

Een paar jaar geleden had ik hier veel problemen met digitale tv (early adopter...), maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd leek mee te vallen. Ik hoop maar niet dat het gez**k weer begint.

Ben

PaulLV
4 juli 2010, 19:13
Status hier van de ontvangst:

Zowel LOEWE als HUMAX goede kwaliteit en sterkte.
BER (LOEWE) altijd 0. (= Bit Error Rate; mate van het aantal foute bitjes)

Heb wel een versterking van 10 db (per aansluiting); en daarvoor een verzwakker van 6 db op de AOP (is zo aangelegd...).
De kabel is ~ 15 m lang.

Heb de indruk dat het signaal zwakker is tijdens WK uitzendingen, mogelijk door 'overbelasting'.
Dat is waarschijnlijk alleen te merken als de uitgangssituatie niet geweldig is. In zoverre zou de argumentatie van Ziggo kunnen kloppen: het is bij u niet in orde omdat het bij ons niet geweldig is :rolleyes:

CeeS
4 juli 2010, 20:17
Heb de indruk dat het signaal zwakker is tijdens WK uitzendingen, mogelijk door 'overbelasting'.

De sterkte van het ontvangen signaal is niet afhankelijk van het aantal kijkers. Dat kan dus niet de oorzaak zijn.

Ziggo WebTeam Jelle
4 juli 2010, 20:32
Beste forum gebruikers,

Volgens ons zouden de problemen welke bij ons bekend zijn opgelost moeten zijn. Echter, begrijp ik uit alle berichten dat de problemen nog steeds niet verholpen zijn. Graag willen wij opnieuw kijken wat wij hierin kunnen betekenen. Hiervoor wil ik jullie vragen mij persoonlijk een pm te sturen. Hierin moeten de volgende gegevens in staan:

Op welke zenders doet de storing zich voor?:
Wat zie je? (denk aan blokjes, strepen, onjuiste kleuren):
Krijg je een foutcode?:
wat is je postcode + huisnummer?:

Wat ook belangrijk is, om uit te sluiten dat het probleem zich in de woning bevind, dat de decoder met een zo kort mogelijke (max. 10 meter) coax kabel rechtstreeks op de aop (dus zonder splitters, versterkers of verzwakkers) getest moet zijn en of het probleem zich dan ook voor doet.

PaulLV
5 juli 2010, 00:08
Mijn vorige reactie ging over de NL-zenders VOOR de storing van vandaag!

Sinds vanmorgen krijg ik op de LOEWE alleen NL1 normaal door.
Bijna alle andere zenders - NL2/3/RTL4/-5/etc. - geven allen als foutmelding 'Programma gecodeerd'.

Dit dus pas sinds vanmorgen en ook na uitzetten TV niet opgelost.

De HUMAX is de hele dag probleemloos en zit op dezelfde aansluitkabel naar de AOP.

CeeS
5 juli 2010, 00:27
Sinds vanmorgen krijg ik op de LOEWE alleen NL1 normaal door.
Bijna alle andere zenders - NL2/3/RTL4/-5/etc. - geven allen als foutmelding 'Programma gecodeerd'.

Als het een nieuwe smartcard is die je gebruikt, heb je die wel aangemeld bij Ziggo ? Anders worden alle kanalen geblokkeerd na je preview periode namelijk.

PaulLV
5 juli 2010, 09:55
Ja kaart direct aangemeld en staat bevestigd op de website.
Dit probleem lijkt alles te maken te hebben met de grote storing van gisteren overdag:
Groepsstoring van zondag 04 juli 10:57 uur tot zondag 04 juli 18:58 uur

.
Kreeg toen eerst E19 meldingen, van de Irdeto kaart.
Later kwamen alleen ander type melding, de 'Gecodeerd programma' melding op het scherm.

Zou alle zenders opnieuw ophalen/instellen - zoals aangegeven in de storingsmelding - in zo'n geval echt soelaas kunnen bieden?.

Update:
Reset door Ziggo van de kaart heeft waarschijnlijk de storing verholpen.
Waarschijnlijk, omdat ik de smartkaart even had moeten verwijderen voor het nummer en deze verkeerd geplaatst had, waardoor toen de reset niet werkte. Vervolgens alle zenders opnieuw geladen en toen ontdekt dat smartcard verkeerd om...

mikkelnl
5 juli 2010, 18:34
Vandaag monteur op bezoek gehad: probleem zit zoals verwacht niet binnenshuis; storing zit tussen de wijk-versterker en de wijk-centrale. Wordt binnen een week opgelost.

Het kost even 100 keer bellen met de klantenservice, tig keer uitleggen dat het níet aan bekabeling ligt, maar uiteindelijk is het bevestigd en wordt het - hopelijk - opgelost.

Droopy
7 juli 2010, 21:48
Beste forum gebruikers,

Volgens ons zouden de problemen welke bij ons bekend zijn opgelost moeten zijn. Echter, begrijp ik uit alle berichten dat de problemen nog steeds niet verholpen zijn. Graag willen wij opnieuw kijken wat wij hierin kunnen betekenen. Hiervoor wil ik jullie vragen mij persoonlijk een pm te sturen. Hierin moeten de volgende gegevens in staan:

Op welke zenders doet de storing zich voor?:
Wat zie je? (denk aan blokjes, strepen, onjuiste kleuren):
Krijg je een foutcode?:
wat is je postcode + huisnummer?:

Wat ook belangrijk is, om uit te sluiten dat het probleem zich in de woning bevind, dat de decoder met een zo kort mogelijke (max. 10 meter) coax kabel rechtstreeks op de aop (dus zonder splitters, versterkers of verzwakkers) getest moet zijn en of het probleem zich dan ook voor doet.
Hallo Jelle,

Het lijkt inderdaad opgelost. Bedankt voor de moeite die je er ingestoken hebt. Kun je, puur uit belangstelling, aangeven wat nu het probleem was ?

Woody36
9 juli 2010, 15:05
Afgelopen maandag in de TV van mijn ouders een CI+ geinstalleerd. Prima beeld, niets aan de hand. Echter vanaf woensdag klagen zij nu ook dat Ned 1, 2 en 3 storing geven (de rest van de zenders is wel goed). Met dezelfde smartcard in de digitale Samsung decoder hebben ze hier nog nooit eerder last van gehad.
Postcode 2274.

Racemonster
13 juli 2010, 11:25
Sinds vanmorgen E37 storingmelding op Ned 1 en 2 HD. Postcode 2215. Nog meer kijkers die hier last van hebben?

Klaafje
13 juli 2010, 13:18
Heb hier hetzelfde gehad, ook met zenders Slam, History en politiek24. Helpdesk gebeld. Leek in eerste instantie niets op te lossen (zenders opnieuw instellen, resetten, kaart er uit, stekkers en kabels er uit, ander stopcontact). Met decoder onder de arm bij de buren getest, maar kreeg ook daar zonder de kaart een E37 melding ipv E04. Thuis alles weer in oude staat hersteld, geen problemen meer, sterker nog; zenders die eerder nog stoorden nu prima kwaliteit :?. Dus geen idee wat probleem geweest is, maar ik kan nu in ieder geval weer mijn favorieten opnieuw instellen.

Mijn postcode is overigens 2316SW.

Racemonster
13 juli 2010, 18:30
Inmiddels rond 11:00 (3 uur later) door Ziggo gemeld als algemene storing. Rond het middaguur verholpen. E37 kan dus ook een netwerkstoring zijn (aannemelijk als het merendeel van de (HD) zenders gewoon werken).

Ziggo WebTeam Rolf
16 juli 2010, 12:50
Afgelopen maandag in de TV van mijn ouders een CI+ geinstalleerd. Prima beeld, niets aan de hand. Echter vanaf woensdag klagen zij nu ook dat Ned 1, 2 en 3 storing geven (de rest van de zenders is wel goed). Met dezelfde smartcard in de digitale Samsung decoder hebben ze hier nog nooit eerder last van gehad.
Postcode 2274.
Even een veel gelezen misverstand ontrafelen:
Smartcards hebben niets met zenderstoring van dienst.
Met zo'n ding wordt alleen aan de decoder gemeld welke zenders weergegeven mogen worden. Op de overige zenders zal een E16/E19 etc. foutmelding getoond worden.

Bij blokkerig of stotterend beeld is dit bijna een signaalprobleem (al dan niet binnenshuis).

Phillipus
21 juli 2010, 13:20
Lees net over genoemde storingen. Ook hier sinds enkele weken permanente storing op NL1 & NL2 HD. Alle andere zenders hebben PRIMA beeld. Heb daar geen probleem van gemaakt want NL1 & NL2 analoog doen het wel goed. Wat de reden van de storing ook moge zijn, duidelijk is dat voorheen alles goed werkte. Aan de installatie en bekabeling is hier NOOIT iets gewijzigd. Daarom des te opmerkelijker dat zowel Ziggo(WebCareTeam) als diverse 'Senior members' steeds weer verwijzen naar mogelijke problemen mbt bekabeling cq apparatuur bij de gebruiker!:thumb up:

Greetz,
Phillip(us)

Koos
23 juli 2010, 12:06
Lees net over genoemde storingen. Ook hier sinds enkele weken permanente storing op NL1 & NL2 HD. Alle andere zenders hebben PRIMA beeld. Heb daar geen probleem van gemaakt want NL1 & NL2 analoog doen het wel goed. Wat de reden van de storing ook moge zijn, duidelijk is dat voorheen alles goed werkte. Aan de installatie en bekabeling is hier NOOIT iets gewijzigd. Daarom des te opmerkelijker dat zowel Ziggo(WebCareTeam) als diverse 'Senior members' steeds weer verwijzen naar mogelijke problemen mbt bekabeling cq apparatuur bij de gebruiker!:thumb up:

Greetz,
Phillip(us)

Ik sluit mij hier van harte bij aan. Vorige week heb ik deze storingen ook via een PM aan iemand van het Ziggo Web Care Team gemeld en als antwoord ook die dooddoener van aan en uitzetten decoder en bekabeling controleren teruggekregen. Feit is dat ik NIETS aan mijn huisinstallatie heb gewijzigd en dat er nu ineens "out of the blue" storingen op de NL/HD zenders zijn. Bij mij zijn het flitsen van enkele seconden met digitale blokvorming op onvoorspelbare momenten. Toevallig (?) wel vaak onder het 20.00u journaal. Mijn postcode is 2719.

Phillipus
23 juli 2010, 13:06
Probleem is inmiddels opgelost. Er staan hier zowel in de woonkamer als op de bovenverdieping een 107 cm plasmaHDTV, waarvan die in de woonkamer de storing op NL1 HD & NL2 HD gaf (gedeformeerd blokkerig beeld). Die op de bovenverdieping had daar geen last van. Bleek dat daar een antenneversterker op was aangesloten vanwege de lengte van de antennekabel. Aldus antenneversterker beneden aangesloten en probleem opgelost!:idea:

Zodat mesa57 het mi juist had: Die zitten in dezelfde transportstream met een vrij hoge frequentie. Ik denk dat je installatie teveel verlies geeft op de hoge frequenties.

Greetz,
Phillip(us)

mesa57
23 juli 2010, 13:16
Dank je voor de melding :pompom:

Phillipus
23 juli 2010, 13:34
mesa57:
Heb al heel lang geleden mijn geestesinstelling aangepast en nooit voor de problemen weggelopen...

NIL DESPERANDUM

Greetz,
Phillip(us)

RHoorn
28 juli 2010, 15:43
Bij mij zijn de storingen opgelost, zoals het zich nu laat aanzien, na een bezoek aan de BCC, om te vragen of een nieuwe decoder een oplossing zou zijn en daarbij nog eens het probleem uit de doeken gedaan, kwamen zij ook tot de conclusie dat de kabels (ik blijk monster kabels te hebben) het eigenlijk niet konden zijn en het gek zou zijn als het de decoder is. Zij stelde voor om een antenne versterker tussen het inkomende signaal en de decoder te plaatsen. Die had ik nog liggen en heb ik gedaan, en sindsdien geen problemen meer. Afgelopen weekend had ik het met een vriend erover die heeft een hele tijd geen HDTV kunnen ontvangen en sinds Ziggo toevalliger wijze wat aan de verdeler had gedaan, had hij ineens het HD signaal. Het komt nog al eens voor dat gewoon het signaal te zwak is (prima voor analoog) voor HD, met de oudere bekabeling en waarschijnlijk in combinatie met oudere bekableing of instellingen.Dus volgens mij krijgen een hoop abonnees een te zwak signaal binnen, maar dat merk je pas bij HDTV. Het is wel vervelend dat bij de call centers dit niet bekend schijnt te zijn, als Ziggo er niets aan doet kost het je wel een antenneversterker. Maar ik ga ze weer bellen. Ik hoop dat dit voor jullie ook een oplossing is, want het is echt vervelend, en dat is zacht uitgedrukt. Succes

mesa57
28 juli 2010, 18:59
Als je met een niet al te lange kabel direct op het AOP geen goed signaal krijgt (dus 1 kabel tussen decoder en AOP), dan kun je Ziggo daar verantwoordelijk voor stellen. Normaal is er geen versterker benodigd. Sluit je echter meer dan 2 apparaten aan, dan verzwakken de splitters het signaal teveel en is meestal wel een versterker nodig.

Ziggo WebTeam Jelle
29 juli 2010, 11:23
Beste forum gebruikers,

Indien er problemen zijn met het ontvangst KAN het aan de binnenhuis bekabeling liggen. Om dit uit te sluiten kan men het beste kijken of het analoge signaal wel goed door komt. Dit is een goede indicatie voor ons. Dit dient gedaan te worden met een tv, welke met een zo kort mogelijke kabel op de hoofdaansluiting aangesloten wordt. Test dit, indien mogelijk, met een andere kabel dan welke normaal gebruikt wordt.

Is het beeld dan slecht, dan kunt u kunt contact opnemen met onze klantenservice voor een monteur om de situatie te bekijken.

Ons signaal is zo afgesteld dat er maximaal 10 meter aan kabel gebruikt kan worden. Dit in zijn geheel, alle stukjes kabel vanaf de hoofdaansluiting bij elkaar opgeteld.

Is dit meer, dan dient er, zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting, een versterker geplaatst te worden. vanaf deze versterker kan de tv/decoder het beste met een enkele rechtstreekse kabel naar de tv aansluiten, dus zonder splitters.

heeft u meerdere tv's, let dan op bij de aanschaf van een versterker of deze meerdere uitgangen heeft zodat iedere tv met een eigen, rechtstreekse kabel aangesloten kan worden. Dit voor het beste resultaat.

zie voor meer informatie over oorzaken: http://www.kabelkeur.nl/

En voor kabels en versterkers: http://www.digiproof.nl/

mesa57
29 juli 2010, 19:16
Als je nu toch reclame aan het maken bent ...
Ik kan http://www.antenneversterkers.nl/ aanbevelen. Ze hebben een forum waar je je installatieprobleem kunt voorleggen en je advies krijgt. Tevens ook een winkel waar je gelijk de benodigde spullen kunt bestellen. :cool:
En nee, ik heb daar geen commercieele belangen in.

Phillipus
29 juli 2010, 22:13
Nog even over de antenneversterker, die onlangs van de bovenverdieping naar de woonkamer verhuisde, waardoor NL1 en NL2 HD aldaar geen storing meer hadden: Gisteren zowel NL1 als NL2 HD in de woonkamer gechecked zonder antenneversterker en het resultaat was een prima beeld zonder enige storing. Alle zenders op beide installaties dus storingsvrij ZONDER antenneversterker. Geen idee of er nu (door Ziggo) iets veranderd is. Hier niets in ieder geval... :?::?::?:

Greetz,
Phillip(us)

jorissimo
13 september 2010, 21:42
Ik heb hier sinds enkele dagen storing op Nederland 1 en 2 HD en soms ook op de andere Nederland 1 en 2. Het wisselt overigens nogal. De ene keer wat blokjes de andere keer bijna geen herkenbaar beeld.
Heb onlangs nog de kabel vervangen voor een betere. Het beeld werd toen over de gehele linie beter. Nu is het helemaal niks dus.

marniq
14 september 2010, 20:09
Zo raar, sinds afgelopen vrijdag geen signaal op Ned 1 en Ned 2; analoog wel. De rest is prima digitaal. Gaat Ziggo dit zelf aanpakken of moet ik aan de bel gaan trekken...

PaulLV
15 september 2010, 11:10
De terugkerende meldingen over storingen op NL1 en 2 in HD is hier precies zo!
Idem dat het speciaal aan het begin van de avond is en niet later en overdag.
De niet HD (SD) uitzendingen zijn wel goed.

Signaalsterkte LOEWE HD < 70 terwijl SD > 95.
HUMAX 31% ipv 42%.
BER steeds = 0

Jdd
15 september 2010, 12:10
Misschien een locatie probleem.

2914 Reete strak beeld.

Pio
15 september 2010, 12:25
Ik heb hier (Bergschenhoek) ook "spontaan" last gehad van diverse storingen. Nu gaat het al ongeveer een week weer goed. Wat me wel opviel is dat de signaalsterkte van 67 naar 72% is gegaan zonder dat er in mijn huisinstallatie wat veranderd is.

tasso
15 september 2010, 13:56
Maakt niet ui je kan klagen bij ziggo maar daar worden je klachten toch niet serieus genomen. Ja het zal wel aan je bekabeling liggen. Nooit problemen gehad en van de 1 op andere dag alleen maar bagger uitzendingen.

Jdd
15 september 2010, 13:58
Maakt niet ui je kan klagen bij ziggo maar daar worden je klachten toch niet serieus genomen. Ja het zal wel aan je bekabeling liggen. Nooit problemen gehad en van de 1 op andere dag alleen maar bagger uitzendingen.

Als je er zeker van bent dat het niet aan jouw ligt, dan laat je toch een monteur komen. ? Ligt het aan Ziggo dan is het geloof ik zelfs gratis.

passie34
15 september 2010, 15:19
Je hebt toch niet toevallig een Samsung LED met een Wi-Fi dongle ?
Als dat zo is ligt daar je probleem. Deze stoort op de antenne ingang. Oplossing is simpel. Er is een USB verlengkabel bijgeleverd en verplaats de dongle achter de TV maar niet in de buurt van de antenne aansluiting.

PaulLV
16 september 2010, 10:48
Heb de oorzaak van mijn eerder genoemde storing gevonden: ligt aan mijn installatie :!:
Heb een splitter gebruikt welke het verlies veroorzaakt.
Zal eens een betere (Hirschmann) kwaliteit proberen.

Excalibur
17 september 2010, 17:10

Aangezien je besloten hebt in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=296565#post296565) topic maar niet meer te reageren ondanks dat er toch een aantal malen een rechtstreekse vraag aan je is gesteld, ga ik het hier nav je eigen (recente) reactie nog maar eens proberen.

Wat is de signaalkwaliteit & BER op zenders die WEL storing geven?
Wat is de signaalkwaliteit & BER op zenders die GEEN storing geven?

PaulLV
18 september 2010, 13:51
Heb geen Hirschmann gekocht maar een klein splittertje van enkele Euro geheel metaal en kwaliteit is duidelijk verbeterd, dwz goed nu!
De andere splitter heeft geheel kunststof huis.

Cijfers:
LOEWE voorheen signaal/LEVEL net op grens groen <-> geel (rood = slecht), nu duidelijk in groen, 75 ipv 68; signaal-ruis/CN van 75 naar 80.
HUMAX Sterkte van 31 naar 42 %; steeds 100 % kwaliteit, dus ongewijzigd.

BER beide altijd = 0

Op NL3 komen soms nog wel blokjes storing; signaal en kwaliteit en alles is/was daar super.

Robbert-Jan
3 oktober 2010, 14:19
Sinds gisteravond heb ik het volgende probleem:

Nederland 1 en 2 HD geven beiden een zwaar verstoort beeld van het kanaal dat ik daarvoor het laatst heb bekeken. Het signaal van nederland 1 en 2 komen zelf dus in zijn geheel niet meer door. Hebben meer mensen hier last van?

Gegevens:
Postcodegebied: 3553 (Utrecht stad)
Netwerk: 5555
Ontvanger: CAM-module met CI+
TV: Samsung LE32C630

Hievoor geen last gehad van wat voor problemen dan ook, binnenshuis is ook niets veranderd ten aanzien van bedradingen of instellingen.

Zapp Brannigan
3 oktober 2010, 15:08
Waarschijnlijk heb je ook storing op het Etalagekanaal (13) en SLAM!TV (356). Kijk ook even naar de bitfoutfreqentie aka BER bij Menu→Zelfdiagnose→Signaalinformatie: deze hoort, bij goede ontvangst, strak op 0 te staan (al zit er wel enige foutcorrectie op en zul je met een waarde onder de, pak hem beet, 20 weinig last hebben).

Het feit dat er binnenshuis niets is veranderd zegt niet alles, deze zenders zitten in Utrecht op 826MHz zijn daardoor behoorlijk gevoelig voor storingen als je huisinstallatie niet tiptop op orde is. Het advies is altijd: probeer het eens met een goede kwaliteit kabel rechtstreeks van de AOP naar de TV, als het dan nog steeds stoort een monteur bestellen anders investeren in beter antennemateriaal.

Robbert-Jan
4 oktober 2010, 22:12
Bedankt voor je reactie!

Gisteravond is het beeld plots teruggekomen, toen zat de foutfrequentie op 150, inmiddels iets lager namelijk rond de 110, er is mee te leven. Ik denk dat het wel duidelijk is dat het inderdaad iets interns zal zijn, wat betreft kwaliteit van draden/aansluitingen, echter gaan we hier binnenkort verhuizen dus zal ik het denk ik maar zo laten for the time being.

In ieder geval bedankt.

DVDGuy
5 oktober 2010, 13:34
Ik moet het hele topic nog doorlezen, maar sinds een aantal weken is er sprake van ernstige verstoring van het beeld op Ned1 en Ned2, beiden HD.

Ik maak gebruik van een Humax HD-decoder en zit in het postcodegebied 46xx

DVDGuy
5 oktober 2010, 13:59
Ik heb nu het hele topic doorgeworsteld en ga vanavond, als de storing zich weer voordoet, in elk geval de ontvangst van Ned 1 en Ned2 op alle andere decoders (3) en de CI+ bekijken, zowel digitaal, als HD, als analoog.

tasso
13 oktober 2010, 17:14
Ik moet het hele topic nog doorlezen, maar sinds een aantal weken is er sprake van ernstige verstoring van het beeld op Ned1 en Ned2, beiden HD.

Ik maak gebruik van een Humax HD-decoder en zit in het postcodegebied 46xx

Nee het ligt waarschijnlijk aan je bekabeling zoals hier wel vaker wordt gezegd.
Ga niet klagen bij ziggo heeft totaal geen zin.
Ben hopenlijk straks van het gezeik af want ga wel overstappen op kpn.