View Full Version : ziggo en imap

mtb
27 maart 2010, 19:59
Hallo

Ik wil graag mijn email account instellen als imap i.p.v. pop zodat ik op al mijn computers de zelfde mail heb hoe stel ik deze in.
Ik werk met mail 4.2 (apple)

kingpin
27 maart 2010, 21:56
Misschien is hier (https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/imap)iets te vinden?
Hallo

Ik wil graag mijn email account instellen als imap i.p.v. pop zodat ik op al mijn computers de zelfde mail heb hoe stel ik deze in.
Ik werk met mail 4.2 (apple)

mesa57
27 maart 2010, 22:11
Beetje vaag antwoord. Je verwijst naar de pagina waar de pop instellingen staan terwijl de ts vroeg of imap mogelijk was.
Conclusie had je beter direct kunnen geven : nee, Ziggo ondersteunt geen imap.

kingpin
27 maart 2010, 22:32
Op die pagina staat ook de handleiding internet.

Daarin staan ook de MAC instellingen. Misschien heeft poster er wat aan.

Beetje vaag antwoord. Je verwijst naar de pagina waar de pop instellingen staan terwijl de ts vroeg of imap mogelijk was.
Conclusie had je beter direct kunnen geven : nee, Ziggo ondersteunt geen imap.

hajk
27 maart 2010, 22:39
Dus geen IMAP bij Ziggo...

Wat wel kan is de emailclienten op je computers zodanig instellen dat emails op de server worden gelaten. Je kunt dan af en toe inloggen met webmail om grote schoonmaak te houden.

mtb
28 maart 2010, 14:02
jammer dat ziggo geen imap acounts heeft, maar in ieder geval bedankt voor jullie reakties

mesa57
28 maart 2010, 14:14
Het is sowieso niet handig om het email account van je provider te gebruiken. Telkens als je van provider wisselt, vervalt je email adres weer. Veel beter is het om dan een onafhankelijk email adres te gebruiken van bijvoorbeeld hotmail of gmail. Gmail ondersteunt zelfs IMAP. En hotmail heeft ook iets dergelijks via outlook connector. Voor de email box grootte hoef je het ook niet te laten, die zijn tegenwoordig wel 5gb !