View Full Version : Blauwe achtergrond bij radio

TomF
1 december 2009, 23:24
Geachte forumleden,

Welke (on)mogelijkheden heb ik om het blauwe scherm te wijzigen/te onderdrukken als ik radio zou willen luisteren op de TV?

Ik heb al ff zitten zoeken op dit forum, maar ik vond hier slechts één draadje over
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16752&highlight=radio+blauw+scherm
Dit draadje is echter al gesloten en bovendien werd er als oplossing gebruik gemaak van een splitter. Zo'n constructie gaat bij gebruik van een CI+ CAM module natuurlijk niet werken.

TomF
2 december 2009, 12:03
Ik heb de vraag ff voorgelegd aan Philips Support. Men zegt dat de blauwe achtergrond 'hard' geprogrammeerd is.

Wel jammer want vooral 's avonds is de kamer dan hard-blauw verlicht :roll:

Ik hoop dat er een medewerker van Philips meeleest en hier iets op verzint :)

guidovdb
2 december 2009, 18:46
Ik heb de vraag ff voorgelegd aan Philips Support. Men zegt dat de blauwe achtergrond 'hard' geprogrammeerd is.

Wel jammer want vooral 's avonds is de kamer dan hard-blauw verlicht :roll:

Ik hoop dat er een medewerker van Philips meeleest en hier iets op verzint :)

Ik heb hier al eens iets over gepost, ik weet niet of dit een feature is of een toevalligheid, als ik bij mijn 9604 in de radio stand de ondertitel knop in druk wordt het beeld zwart, ik kan dan kiezen aan, uit en aan tijdens mute,wat ik ook kies het beeld wordt daarna zwart en blijft zwart totdat je een andere zender kiest oid. Het is niet zo dat het beeld 'uit' gaat.

(en ik werk niet bij philips)

TomF
2 december 2009, 21:18
@Guido,

Ik heb jouw tip net ff geprobeerd en het werkt. Txs :applause:

Dit is echt een tip die thuishoort in het nog niet bestaande topic 'Philips TV-handigheidjes' :wink:

dalek69
18 december 2009, 02:31
je kunt ook op de i-knop (info) drukken, dan krijg je een zwart scherm met wat (witte) programma info, die blijft staan, waarschijnlijk minder irritant savonds dan dat blauw.... lijkt mij ook energiezuiniger, maar dat weet ik niet zeker!

Elecman
19 december 2009, 09:41
... lijkt mij ook energiezuiniger, maar dat weet ik niet zeker!
Nou, nee. Volgens mij blijven de tl buisjes of wat ze ook voor lichtbron gebruiken gewoon aan en worden alleen alle lcd pixels ondoorzichtig gemaakt wat dan dus zwart oplevert.
Er schijnen wat intelligente led tv's te zin waar de leds slim verdeeld zijn over de achtergrondverlichting en die kunnen dan in een 'zwart' gebied uitgezet worden. Maar volgens mij doet Philips daar nog niet aan.