View Full Version : Wegvallende zenders op 8404: Philips, Ziggo, CI+?

Tom-
1 december 2009, 15:48
Ik weet niet wat het probleem is, en heb geen idee waar ik het moet zoeken. Verschillende zenders (waaronder eurosport, discovery channel, Ned3HD) doen het gewoon niet 'geen programma beschikbaar'.

Ik heb uiteraard alle zenders al opnieuw laten zoeken (zowel bijwerken als volledig opnieuw installeren), maar ze doen het gewoon niet. Waar moet ik dit zoeken?

Het is bij de .58 nooit voorgekomen, en nu met de .66 wel, maar het was niet direct fout na de installatie van de .66.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem in zit, en wat ik kan proberen om het op te lossen?

JW-NHS
1 december 2009, 18:20
Jouw Ziggo kaart is wl geactiveerd, en dus zit je niet meer in de preview?

Groet,
JW

Tom-
1 december 2009, 22:43
Dat klopt. De preview is verlopen. Maar dan nog, NED3HD zou het echt moeten doen.

JW-NHS
1 december 2009, 23:08
Dat klopt. De preview is verlopen. Maar dan nog, NED3HD zou het echt moeten doen.

Alleen Ned1-HD doet het dan, toch?

Groet,
JW

Tom-
2 december 2009, 10:02
Nee, want de smartcard is gewoon geactiveerd, maar zit buiten de previewperiode.

Het zijn een stuk of 8 zenders die het niet doen.

JW-NHS
2 december 2009, 10:26
Nee, want de smartcard is gewoon geactiveerd, maar zit buiten de previewperiode.

Het zijn een stuk of 8 zenders die het niet doen.

En je hebt wel een gewoon abo, van 16+ Euri? Dan zou Ned3-HD het moeten doen, inderdaad.

Groet,
JW

Tom-
2 december 2009, 16:44
En je hebt wel een gewoon abo, van 16+ Euri? Dan zou Ned3-HD het moeten doen, inderdaad.

Groet,
JWEen alles in 1 + digitaal pluspakket of hoe dat heet. Dat van 9,95.

Dat het moet werken is mij ook duidelijk, maar de reden waarom het niet werkt, ik weet het niet. Snap er echt niks van. Vandaar de vraag.

Ik heb ook een andere smartcard geprobeerd(ook geactiveerd, op hetzelfde pakket), maar het probleem blijft bestaan. Moet er bij zeggen dat het SOMS opeens wel werkt, en daarna gewoon weer niet. 'geen programma beschikbaar'.

JW-NHS
2 december 2009, 17:58
Dat pluspakket is een extra, vandaar m'n vraag of je ook een gewoon basis-abo hebt, van iets van 16 Euri/mnd. Gewoon om zeker te stellen dat dt niet de reden kan zijn dat het niet werkt.

Groet,
JW

Tom-
2 december 2009, 21:29
Ik *denk* dat ik het probleem gevonden heb: een rot stukje coax.

Tom-
4 december 2009, 13:20
Ik heb hier toch nog een vraag over: Gebruikt DVB-C inderdaad verschillende frequenties voor de verschillende zenders? Ik dacht namelijk dat je in tegenstelling tot analoge TV alleen toegestuurd krijgt waar je om vraagt, net zoiets als een streaming video van het Internet. Iemand die me kan vertellen hoe dat zit?

ArChie
4 december 2009, 13:36
Ik heb hier toch nog een vraag over: Gebruikt DVB-C inderdaad verschillende frequenties voor de verschillende zenders? Ik dacht namelijk dat je in tegenstelling tot analoge TV alleen toegestuurd krijgt waar je om vraagt, net zoiets als een streaming video van het Internet. Iemand die me kan vertellen hoe dat zit?
DVB-C is geen IP-TV. In een notendop: digitale TV kanalen worden via DVB-C continu uitgezonden via de kabel waarbij een aantal kanalen gebundeld worden tot een Transport Stream. Iedere Transport Stream wordt doorgegeven op een aparte frequentie. Om alle kanalen van Ziggo door te geven zijn een 29-tal Transport Streams nodig en dus 29 frequenties in gebruik met een 8 MHz bandbreedte.

Meer informatie over de techniek achter digitale TV zoals bij Ziggo in gebruik kan je vinden op volgende website:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/

TomF
4 december 2009, 14:28
Mag ik ff aanhaken bij de vraag van Tom-?

Hoe gaat dat dan bij Interactieve TV? Is dat wel IP-TV of kan ik gewoon meekijken als bijv. iemand in de buurt online een film heeft besteld?

Tom-
4 december 2009, 18:26
DVB-C is geen IP-TV. In een notendop: digitale TV kanalen worden via DVB-C continu uitgezonden via de kabel waarbij een aantal kanalen gebundeld worden tot een Transport Stream. Iedere Transport Stream wordt doorgegeven op een aparte frequentie. Om alle kanalen van Ziggo door te geven zijn een 29-tal Transport Streams nodig en dus 29 frequenties in gebruik met een 8 MHz bandbreedte.

Meer informatie over de techniek achter digitale TV zoals bij Ziggo in gebruik kan je vinden op volgende website:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/
Okay, dat wist ik niet. Bedankt voor de uitleg. Interessante site ook! :)