View Full Version : Zoek: Op zoek naar router voor nieuwe Ziggo-user

H2O-s
1 december 2009, 14:57
Ik heb sinds vorige week de sleutel van mijn nieuwe appartement en heb alvast Ziggo Alles-in-1 Plus aangevraagd.

Ik heb op dit moment nog geen enkele infrastructuur liggen en ben dus op zoek naar advies voor het aanschaf van een wireless router om aan de modem te hangen (ik heb niet de door Ziggo aangeboden wireless router genomen).

Wat is jullie advies? Voor wat voor router moet ik gaan en waarom? Ik ben van plan in elk geval een PC en lap-top aan het netwerk te hangen, ook een netwerkschijf aan de router heeft mijn voorkeur.

satdoxter
1 december 2009, 19:26
Lees aub een middagje in de router sectie van dit forum deze vraag komt bijna wekelijks voorbij, ik hoop niet onbeschoft over te komen maar een forum is ook de ideale plek om een antwoord op je vragen te krijgen voordat je ze stelt
Heb je dan nog steeds vragen kun je in die topics verder en we zullen je zeker helpen.

Dutchman01
1 december 2009, 20:08
Ik raad een Linksys WRT320N aan,

Deze router is niet te duur, al onder de 70 euro maar wel een goede.

Voorzien van gigalan en wan.

Heb deze router zelf ook met veel plezier in gebruik.

consono
1 december 2009, 21:28
Ik raad een Linksys WRT320N aan

TS wil graag een netwerkschijf aan de router kunnen hangen, dus dan valt de 320 af. Ik denk dan aan de WRT610N. Is natuurlijk wel weer een stukje duurder.

TRaSH
2 december 2009, 05:29
en waarom zou die afvallen ? Hij heeft het over een netwerk schrijf en niet een usb schrijf die hij er op wil.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

consono
2 december 2009, 08:24
Het ligt er maar net aan hoe je het leest. Tuurlijk kun je ook aan de 320 een netwerkschijf hangen, maar een schijf aan de USB-poort die dan als netwerkschijf te benaderen is, dat zal niet gaan met de 320.

Dutchman01
2 december 2009, 08:56
Idd hij hat het over een netwerkschijf, dus ik gimg uit van een lanpoort wat natuurlijk de voorkeur boven USB heeft ivb hogere snelheden.

maar idd indien hij een usb schijv er aan wil hangen Neem dan de Linksys WRT610N.

Duurder maar ook een prima Router.

Al vindt ik persoonlijk die USB aansluiting en extra radio tuner de dubbele aanschaf prijs niet waard.

TRaSH
2 december 2009, 13:37
is afhankelijk of je er gebruik van maakt, ik maak juist gebruik van de dubbele tuner. En had nog een usb schrijf liggen die via ftp nu benaderbaar is
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Dutchman01
2 december 2009, 16:50
En zo doen we het gelukkig allemaal anders.

Ik heb zelf alles bekabeld aangesloten en draai ook met een zelfbouw NAS server (FreeNAS) welke ook nog eens 24/7 draaid. :lol:

Draadloos gebruik ik niets, gewoon alles via gigalan.

Werkt altijd.